تحولات غزه/ شهادت بیش از هزار فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها و پاسخ مقاومت

  4020719082 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی برای پنجمین روز متوالی پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد که وزارت بهداشت غزه در آخرین به‌روزرسانی خود از آمار قربانیان حملات جاری به نوار غزه از افزایش تعداد شهدا و مجروحان این تجاوزات خبر داد. از آن طرف رسانه‌های عبری اعلام کردند که تعداد کشته‌های صهیونیست‌ها از آغاز عملیات به ۱۲۰۰ تن رسیده است.

تحولات غزه/ شهادت بیش از  هزار فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها و پاسخ مقاومت

به گزارش ایسنا، نوار غزه در معرض حملات شدید و بی‌سابقه هوایی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی است که در نتیجه آن برج‌های مسکونی، منازل غیرنظامیان و مقرهای دولتی و مؤسسات آموزشی ویران شده‌اند.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعداد کشته شدگان صهیونیست به ۱۲۰۰ تن رسیده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز در آماری جدید اعلام کرد، بیش از ۳۰۰۰ مجروح را در بیمارستان‌ها ثبت کرده که ۲۸ نفر در وضعیت بحرانی و ۳۴۵ نفر نیز وضعیت‌شان وخیم و خطرناک است.

این سازمان رسمی افزود: با ادامه نبرد با مبارزان مقاومت فلسطینی از یک سو و یافتن اجساد بیشتر در شهرک‌های موسوم به غلاف غزه از سوی دیگر، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت شامگاه سه شنبه گزارش داد که آخرین برآوردهای مقامات صهیونیست حاکی از آن است که ممکن است بیش از ۲۰۰ اسرائیلی در نوار غزه بازداشت باشند.

جان‌باختن ۹ کارمند سازمان ملل در غزه

سازمان ملل اعلام کرد ۹ نفر از کارکنان این سازمان در غزه، در پی حملات صهیونیست‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

برق غزه قطع شد

خبرنگار شبکه الجزیره می‌گوید با اتمام سوخت نیروگاه غزه به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی، برق در سراسر این باریکه قطع شده است.

صهیونیست‌ها آمبولانس‌ها را هم هدف می‌گیرند

خبرنگار شبکه «روسیا الیوم» مستقر در غزه گزارش داد رژیم صهیونیستی یک آمبولانس متعلق به هلال احمر فلسطین را در شرق غزه هدف قرار داد که در پی آن یک نفر از اعضای کادر پزشکی به نام «حاتم عواد» به شهادت رسید. تاکنون چهار نفر از اعضای کادر پزشکی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند.

دور جدید پاسخ موشکی مقاومت فلسطین

مقاومت فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شهرک‌های صهیونیست‌نشین عسقلان و اشدود را با راکت و موشک هدف قرار داد. رسانه‌های خبر داده‌اند سامانه گنبدآهنین رژیم صهیونیستی نتوانسته با این حملات مقابله کند و راکت‌ها به مناطقی در عسقلان برخورد کرده است. گردان‌های عزالدین القسام اعلام کرد، ضربه موشکی بزرگی به عسقلان وارد کرده است. رسانه‌های صهیونیستی می گویند در این پاسخ موشکی ۱۲ نفر مجروح شده‌اند.

شهادت بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در پی حملات رژیم صهیونیستی به غزه، هزار و ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و پنج هزار و ۸۴ نفر هم مجروح شده‌اند.

خشم خانواده‌های اسرای صهیونیست و شهرک‌نشینان از مقامات رژیم صهیونیستی

در این زمینه، رسانه‌های عبری به نقل از خانواده‌های اسرای صهیونیست به اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم اشغالگر هشدار دادند که اگر فرزندانشان برنگردند، در صورت لزوم این رژیم را نابود خواهند کرد و رها کردن آنها در غزه را نمی‌پذیرند.

رسانه‌های عبری از افزایش خشم و ناامیدی در میان خانواده‌های «غلاف غزه» و خانواده‌های اسیران صهیونیست خبر دادند، در حالی که شهرک‌نشینان در شهرک‌های اطراف غزه (غلاف غزه) انتقادات شدیدی را متوجه نهادهای امنیتی و نظامی اشغالگر کردند.

در این باره یدیعوت آحارونوت نوشت: خانواده ۳۵۰ اسرائیلی از زمان آغاز جنگ درباره آنها اعلام مفقودی کرده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اطلاعاتی درباره هویت ۶۰ اسیر اسرائیلی در دست مقاومت فلسطین در غزه دارد که در پی عملیات طوفان الاقصی توسط گروه‌های فلسطینی به رهبری گردان‌های عزالدین قسام بازداشت شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی فهرست جدیدی از اسامی کشته شدگان خود منتشر کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی از انتشار فهرست جدیدی از کشته شدگان خود خبر داد که شامل اسامی ۱۴ افسر و سربازی است که از آغاز درگیری با مقاومت فلسطین در روز شنبه گذشته کشته شده‌اند.

به این ترتیب تعداد اعلام شده کشته شدگان ارتش رژیم صهیونیستی از آغاز عملیات طوفان الاقصی به ۱۶۹ افسر و سرباز رسیده است.

۱۶ فلسطینی در بمباران خان‌یونس توسط صهیونیست‌ها شهید شدند

یک منبع پزشکی به الجزیره گزارش داد که ۱۶ فلسطینی در بمباران رژیم صهیونیستی که دو خانه را در خان یونس در جنوب نوار غزه بدون هشدار قبلی هدف قرار داد، شهید شدند.

طبق گزارش وبگاه فلسطین الیوم، بر اثر حملات قایق‌های مسلح رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در منطقه المواصی در خان‌یونس شش فلسطینی مجروح شدند. همچنین در بمباران صهیونیست‌ها که خانه‌های شهروندان را در نزدیکی تقاطع دعباس در اردوگاه بریج هدف قرار داد پنج زن و یک مرد شهید شدند.

گالانت: هواپیمای مهمات آمریکایی اولین کمک‌های در راه اسرائیل است

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت که هواپیمای کمک نظامی آمریکایی که وارد اراضی اشغالی شد، اولین کمک از بسیاری از کمک‌هایی است که در راه است و می‌رسد.

یوآو گالانت در رابطه با حملات به نوار غزه اعلام کرد: «تمام محدودیت‌ها را حذف کردم. منطقه را تحت کنترل قرار دادیم و هم اکنون در حال انجام یک حمله کامل هستیم.»

به گزارش رسانه‌های عبری، وی در ارزیابی خود از وضعیت غزه در اظهاراتی بی‌اساس گفت: «حماس پشیمان خواهد شد و غزه دیگر هیچ‌گاه مثل سابق نخواهد بود.»

ارتش رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که این هواپیما که حامل مهمات پیشرفته آمریکایی است به آن اجازه می‌دهد حملات بزرگی انجام دهد و برای همه سناریوها آماده شود.

این امر پس از آن صورت می‌گیرد که ایالات متحده اعلام کرد با توجه به رویارویی با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه، تجهیزات جدیدی از دفاع هوایی، مهمات و سایر کمک‌های امنیتی به متحد خود رژیم صهیونیستی ارسال خواهد کرد. در این راستا، منابع خبری از ورود اولین هواپیمای حامل مهمات و تجهیزات نظامی آمریکایی به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۵۵۹۹۹۱۶:۱۵:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۱۹
کمک های دیگران برای فلسطین هم باید بیایند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

آخرین عناوین