بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی پس از ۱۳ سال

  4020715037

فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی به‌طول ۳.۷ کیلومتر در بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر پس از گذشت ۱۳ سال با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی پس از ۱۳ سال

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فاز نخست پروژه بزرگراه شهید بروجردی صبح امروز با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران و هادی حق‌بین؛ سرپرست معاونت عمرانی مناطق شهرداری تهران پس از گذشت 13 سال، در قالب هفتادوپنجمین پویش امید و افتخار به بهره‌برداری رسید.

بزرگراه شهید بروجردی بزرگراهی به طول 4.7 کیلومتری در امتداد آزادراه تهران ـ ساوه و در بخش حد فاصل بزرگراه آزادگان تا بلوار الغدیر است که در منطقه 18 شهرداری تهران واقع است. هدف اصلی از احداث این بزرگراه اتصال آزادگاه تهران ـ ساوه به بزرگراه فتح و در امتداد آن به بزرگراه یادگار امام(ره) است. طرح بزرگراه 76 متری شهید بروجردی در اواخر دهه 80 و در دو قطعه طراحی و قطعه نخست این پروژه در اولویت قرار گرفت.

قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی یک مسیر 3.7 کیلومتری در بخش حد فاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا میدان جانبازان در بلوار الغدیر است. احداث این پروژه از سال 88 توسط شهرداری منطقه 18 آغاز شد اما به دلیل وجود معارضین ملکی و تاسیساتی، در سال 93 و در حالیکه تنها 6 درصد پروژه پیشرفت فیزیکی داشت به معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران تحویل شد.

طی 7 سال، فعالیت اجرایی این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی با افت و خیزهای بسیاری همراه بود تا جایی که تا سال 1400 به پیشرفت 69 درصدی رسید و در نهایت با اهتمام مدیریت شهری دوره ششم آخرین معارضین ملکی و تاسیساتی مرتفع و اجرای پروژه سرعت گرفت و در طی کمتر از 2 سال این پروژه آماده بهره‌برداری شد.

از مشخصات فنی این پروچه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

قطعه یک بزرگراه شهید بروجردی در قالب مسیرهای تندرو شمالی و جنوبی هر یک با سه خط عبوری و مسیرهای کندرو شمالی و جنوبی هر یک با دو خط عبوری طراحی و اجرا شده‌اند.

با گشایش این خط از بزرگراه، مسیر ترافیکی تندروها از تقاطع بزرگراه آزادگان در سطح صفر آغاز شده و در محدوده 45 متری کن به سطح منفی یک منتقل می‌شود و در ادامه قبل از بلوار الغدیر مجددا به سطح صفر باز می‌گردد.

کندروهای شمالی و جنوبی در تمام طول مسیر در سطح صفر قرار دارند.

جهت احداث قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی، 82 معارض ملکی شناسایی و رفع شد که از این بین 5 ملک درشت دانه و مابقی در ابعاد کوچکتر بودند. با رفع این معارضین، مجموعا 148 هزار متر مربع زمین برای اجرای این پروژه آزادسازی شد.

همچنین جهت احداث این قطعه از بزرگراه شهید بروجردی، 60 اصله تیربرق و مجموعا 1.5 کیلومتر طول انواع معارض لوله آب، لوله فاضلاب، لوله گاز و فیبر نوری جابجا و رفع شده است.

سایر بخش‌های احداثی این پروژه عبارتند از: در این مطقع بزرگراهی 6 تقاطع غیر همسطح شامل 11 دستگاه پل و یک زیرگذر احداث شده که شامل پل‌های رودخانه کن، پل تقاطع 45 متری کن، تقاطع خیابان شهید حسنعلی مختاری (در حال احداث)، پل تقاطع خیابان شهید میرزایی، پل تقاطع خیابان شهید برادران اصغری، پل‌های بلوار الغدیر (میدان جانبازان) و زیرگذر تقاطع 45 متری کن است. سایر محورهای احداث شده در این پروژه شامل 500 مسیر ابتدایی محور 45 متری کن حد فاصل جنوب تقاطع 45 متری کن تا میدان مخابرات و 700 متری محور ارتباطی در شمال بلوار هاشمی است.

به گزارش تسنیم، هزینه ساخت فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی یک هزار و 911 میلیارد تومان اعلام شده است.

در این مراسم عباش شعبانی؛ معاون امور مناطق شهرداری تهران، پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران، مهدی پیرهادی، سید جعفر تشکری هاشمی و حجت‌الاسلام آقامیری از اعضای شورای شهر تهران و خسروی شهردار منطقه 18 حضور داشتند.

انتهای پیام/

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین