علت شکستن ناخن و راه‌های پیشگیری از آن

گزارش بازرگانی، 215840،   4020709038 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از افراد تصور می‌کنند علت شکستن ناخن، فقط کمخونی است. اما باید بگوییم اینطور نیست و عوامل بسیاری روی ضعیف شدن ناخن‌ها تاثیر می‌گذارند که باعث شکستن ناخن خواهد شد. ممکن است ناخن از وسط بکشند یا در کوتاه‌ترین حالت ممکن نیز تا شود. این اتفاق زنگ خطری جدی است که نشان می‌دهد بدن در کمبود برخی از ویتامین‌ها و مواد معدنی به‌سر می‌برد. اگر به‌دنبال پاسخی برای سوال «علت شکستن ناخن کمبود کدام ویتامین است» هستید، خواندن این مقاله خالی از لطف نیست. در این مقاله، به بررسی علت شکستن ناخن و تاثیر کمبود ویتامین‌ها روی کیفیت ناخن پرداخته‌ایم.

کمبود ویتامین‌‌ها؛ مهم‌ترین علت شکستن ناخن

کمبود ویتامین B یکی از عوامل موثر بر نازک شدن ناخن‌ها است. با نازک شدن ناخن‌ها احتمال شکستن آن‌ها بسیار افزایش پیدا می‌کند. ازاین‌رو، برای جلوگیری از شکستن ناخن، سطح ویتامین B بدن خود را باید کنترل کنید. به‌طورکلی مصرف بیوتین و سایر انواع ویتامین‌های B همواره برای سلامت پوست‌، مو و ناخن توصیه می‌شود. علاوه‌بر ویتامین‌های ب که برای حفظ سلامت ناخن‌ها ضروری هستند، ویتامین‌های دی و سی نیز نقش مهمی در تقویت ناخن‌ها دارند.

کمبود ویتامین C باعث نازک شدن ناخن‌ها می‌شود که در نهایت شکنندگی آن‌ها را به‌دنبال دارد. در واقع، ویتامین C برای ساخت کلاژن که یکی از ارکان‌های اصلی ناخن محسوب می‌شود، بسیار ضروری و مهم است. با مصرف ویتامین‌ c و b در قالب قرص یا مکمل، می‌‌توانید ناخن‌های خود را تقویت کرده از شکستن آن‌ها جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه انواع مولتی ویتامین یا انواع قرص کلسیم خارجی برای تقویت ناخن‌ها، از سایت داروخانه آنلاین مکمل شاپ دیدن کنید.

علت شکستن ناخنهای دست چیست؟ فقدان مواد معدنی

علاوه‌بر کمبود ویتامین‌های B و C، سطح پایین مواد معدنی و مغذی مانند روی، کلسیم و امگا۳ را می‌توان علت شکستن ناخن دانست. مصرف این مواد به‌صورت مکمل یا از طریق تغذیه مناسب، بهبود سلامت ناخن‌ها کمک کرده و مانع شکستن ناخن بر اثر ضربات سطحی خواهد شد. به همین منظور توصیه می‌شود همواره در کنار مصرف ویتامین‌ها، مصرف مواد معدنی را در برنامه غذایی خود داشته باشید.

مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی، ناخن‌های شما را تقویت می‌کند تا به‌راحتی نشکند و مقاومت کافی برای انجام امور روزمره داشته باشد. شما می‌توانید با مصرف مکمل‌های تقویتی کلسیم، آهن و روی سلامت و زیبایی را دوباره به ناخن‌های خود ببخشید. خوشبختانه قیمت قرص‌های مکمل کلسیم، آهن و روی یا قیمت قرص ویتامین دی و سایر قرص‌های ویتامینه، بسیار مناسب بوده و برای کلیه افراد قابل تهیه است.

استفاده مکرر از مواد شوینده؛ ناخن‌ها را ضعیف می‌کند

مواد شوینده یکی از عوامل اصلی خشکی ناخن‌ها هستند. خشک شدن ناخن‌ها شکنندگی آن‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. در ترکیبات مواد شوینده از ماده‌های شیمیایی استفاده می‌شود که علاوه‌بر ناخن‌ها برای پوست دست نیز ضررهای بسیاری دارند و تماس مستقیم با این مواد به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. ازاین‌رو برای جلوگیری از شکستن ناخن‌ها هنگام کار با مواد شوینده حتما از دستکش استفاده کنید. درصورت استفاده از دستکش پلاستیکی یا لاتکسی، ابتدا دستکش نخی بپوشید. سپس روی آن دستکش پلاستیکی یا لاتکسی را بپوشید؛ زیرا تعریق دست و مواد موجود در این نوع دستکش‌ها، آسیب‌پذیری ناخن‌ها را افزایش می‌دهد و باعث ضعیف‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

با پوشیدن دستکش در زمان کار با مواد شوینده می‌توانید از ناخن‌های خود در برابر شکستن جلوگیری کنید. اما در کنار استفاده از روش‌های مراقبتی، نباید فراموش کنید که مصرف ویتامین‌ها برای تقویت ناخن تا چه اندازه مفید است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم در کنار استفاده از دست‌کش در زمان شستشو و کار با مواد شیمیایی، مصرف بهترین مولتی ویتامین برای ناخن را در برنامه غذایی خود بگنجانید و از فواید آن برای ناخن‌ها بهره‌مند شوید. ناگفته نماند در ترکیبات این قرص‌های تقویتی ویتامین‌‌هایی وجود دارد که به سلامت پوست و موی شما نیز کمک خواهند کرد.

کاشت غیر اصولی ناخن؛ علت شکستگی ناخن دست و پا

کاشت ناخن یکی از روش‌های امروزی است که برای افزایش زیبایی ناخن‌ها استفاده می‌شود. شاید در نگاه اول داشتن ناخن‌هایی بلند و رنگی زیبا به‌نظر برسد، اما کاشت ناخن ضررهای بسیاری نیز دارد. برای کاشت ناخن از مواد شیمیایی مختلفی استفاده می‌شود که کلیه آن‌‌ها به ناخن آسیب می‌زنند. یکی از دشمنان ناخن‌های زیبا و تقویت شده، اسیتون است. استفاده از استون برای از بین بردن چسب ناخن مصنوعی، ناخن شما را ضعیف و شکننده می‌کند.

از همین رو توصیه می‌شود حدالامکان از مواد شیمیایی استفاده نکنید. همچنین اگر علاقه‌ بسیاری به کاشت ناخن دارید، با مشورت ناخن‌کار از روش‌های استفاده کنید که آسیب کمتری برای ناخن‌های شما دارد. بسیاری از افراد تصور می‌کنند ناخن‌ها در زیر مواد سالم و سرحال هستند؛ اما به ‌هیچ‌وجه اینطور نیست و کاشت ناخن غیراصولی باعث ایجاد عفونت‌های پوستی نیز خواهد شد. علاوه‌بر این ناخن اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند که ممکن است به همین خاطر کبودی‌هایی در زیر ناخن شکل بگیرند.

مصرف مولتی ویتامین‌های اصل مکمل شاپ؛ سریع‌ترین روش برای تقویت ناخن‌

در این مقاله مهم‌ترین علت شکستن ناخن را بررسی کردیم و به سوال «علت شکستن ناخن کمبود کدام ویتامین است» پاسخ دادیم. شما می‌توانید با مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی گفته شده در کنار رعایت سایر نکات، ناخن‌هایی زیبا و تقویت شده داشته باشید. از همین رو، یکی از روش‌‌های تقویت ناخن که به کلیه افراد پیشنهاد می‌شود، مصرف مکمل‌های تقویتی است. این مکمل‌ها کلیه مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت ناخن‌ها را به بدن می‌رسانند تا ناخن سالم و سلامت باشد. برای تهیه این مکمل‌ها، می‌‌توانید همین حالا از طریق فروشگاه مکمل شاپ اقدام کنید. فروشگاه مکمل شاپ به صورت تخصصی در زمینه فروش انواع مکمل و قرص‌های تقویتی فعالیت دارد. شما می‌توانید همین حالا بهترین مکمل برای تقویت ناخن را از مکمل شاپ خریداری کنید و با مصرف آن شاهد تقویت ناخن‌های خود باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده محصولات داروخانه آنلاین مکمل شاپ از آدرس mokamelshop.com دیدن کنید و محصول مورد نظر خود را به‌صورت اینترنتی خریداری کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  4. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  5. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  6. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  7. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  8. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  9. اشکان خطیبی از شرایط زندگی‌ در اروپا می‌گوید: دیگر توانایی کار کردن ندارم

  10. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  11. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  12. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  13. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  14. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  15. سونامی مولانا در سینمای ایران؛ رکورد افتتاحیه شکست

  16. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  17. دانشگاه واشنگتن دانشجویان را به اخراج و تعلیق تهدید کرد

  18. سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

  19. رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است

  20. مورایس مسلمان شد

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  9. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  10. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  17. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین