مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها در چه شرایطی آغاز می‌شود؟

  4020701038 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

بر اساس اظهارات مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه، انصراف از خودروهای عرضه شده در دو مرحله اول بسیار است و بازگشایی اخیر که در جهت تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ نیز مورد استقبال قرار نگرفته؛ بنابراین فعلا خبری از مرحله سوم نیست؛ ضمن اینکه احتمالاً یکبار دیگر سامانه برای تعیین تکلیف عرضه‌های قبلی بازگشایی خواهد شد.

مرحله سوم فروش یکپارچه خودروها در چه شرایطی آغاز می‌شود؟

به گزارش ایسنا، حدوداً سه ماه از اجرای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها می‌گذرد، اما هنوز پرونده آن‌ به طور کامل بسته نشده و چندباری سایت سامانه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی ناشی از افزایش ظرفیت خودروسازها یا انصراف تعدادی از مشتریان هر دو مرحله فروش یکپارچه خودروها (مرحله اول و دوم) بازگشایی شده است.

از ابتدا، قرار بر این بود که با تعیین تکلیف نهایی مرحله دوم، برنامه‌ریزی برای مرحله سوم آغاز شود، اما آن طور که شرایط نشان می‌دهد و در بازگشایی اخیر سایت سامانه که به منظور تغییر اولویت مشتریان با موعد تحویل ١۴٠٣ به تحویل در سال جاری، گویا استقبال چندانی نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که این احتمال وجود دارد، سایت سامانه بازگشایی شود تا شاید برخی تمایل به خرید و ثبت‌نام نشان دهند.  

در حال حاضر شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودروسازان مونتاژی، شاید سامانه یکپارچه باز هم برای ظرفیت‌های خالی طی هفته‌های پیش‌رو بازگشایی شود.

این موضوع از سوی مسئولان سامانه یکپارچه تخصیص خودروها در حال پیگیری است و به‌ محض پاسخگویی اطلاعات تکمیلی اطلاع‌رسانی خواهد شد؛ چنانچه این موضوع محقق شود و باز هم سایت سامانه برای ثبت درخواست خودرویی فعال شود، این سومین بار می‌شود که پس از ثبت‌نام اصلی سایت سامانه یکپارچه برای تکمیل ظرفیت‌های خالی خودروسازان فعال می‌شود.

گفتنی است؛ سپهر دادجوی توکلی- مدیر روابط عمومی شورای رقابت- نیز اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه عرضه را منوط به وجود تقاضا و مشتری دانسته و اظهار کرد: در حال حاضر با مازاد عرضه مواجه هستیم؛ بر این اساس مرحله سوم زمانی خواهد بود که متقاضی وجود داشته باشد.  

وی ادامه داد: تاکنون طی دو مرحله، عرضه محصولات خودروسازان تا سال ۱۴۰۳ و حتی امکان تغییر اولویت از ١۴٠٣ به ١۴٠٢ شده است؛ بنابراین بهتر است فعلا تمرکز خود را بر روی ایفای به موقع تعهدات با توجه به سهمیه‌ها بگذاریم؛ اما به هر روی محدودیت و معذوریتی برای دور سوم عرضه وجود ندارد و چنانچه مشتری و متقاضی وجود داشته باشد مراحل بیشتر هم برگزار و اجرایی خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۳۳۲۷۰۱۶:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱
خودرو تیگو که قبلا کارخانه یک میلیارد و هشتصد می فروخت الان شده یک میلیارد و چهارصد. فقط سوال اینجاست که نزخ ارز که پایین نیامده تا قیمت خرید فرق کند.
علیرضا۳۲۳۳۲۷۲۱۶:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۷/۱
علت عدم استقبال مردم از واریز مبلغ خودروهای مونتاژی ، افزایش قیمت آنها در اردیبهشت و تیرماه امسال بود و فیدیلیتی 844 میلیونی با افزایش قیمت ناقابل 300 میلیون تومان ، شد یک میلیارد و صد و پنجاه میلیون تومان!!! خوب قطعاً مردم هم انصراف دادندو اگر باز هم افزایش قیمت بدهند دیگه مردم واریز نخواهند کرد.الان بعضی از خودروها درب کارخانه گرانتر از قیمت بازاره! علت و مشکل را باید در رفتار ناصالح شورای رقابت جستجو کرد.
حسن۳۲۳۳۲۷۵۱۶:۴۷:۳۹ ۱۴۰۲/۷/۱
نه تنها در حال حاضر با مازاد عرضه خودرومواجه نیستیم بلکه شدیداً عرضه خودرو کاهش یافته و مردم نیاز به خودرو دارند ولی قیمتها دوبار از اول سال افزایش یافته و مردم دیگر توان خرید خودرو را ندارند.ضمناً انبارهای خودروسازان مونتاژی بعلت عدم استقبال مردم از قیمتهای نجومی ، پر از خودرو است.
وحید ژیان۳۲۳۳۲۷۷۱۶:۴۹:۵۰ ۱۴۰۲/۷/۱
مگه خودروسازان تمام تعهدات خودشان را انجام داده اند که مجدداً ثبت نام شروع بشه؟داداش بعضی از خودروسازان تعهدات تیرماه را هم انجام نداده اند چه برسد به ثبت نام جدید!!!
پیمان۳۲۳۳۲۸۴۱۷:۰۱:۳۴ ۱۴۰۲/۷/۱
تمام انبارها و پارکینگ های خودروسازان پر از اتوموبیل است ولی خودروسازان تحویل خودرو نمی دهند تا خودروها را ببرند در بورس 400 500 میلیون گرانتر ، ارائه کنند.ایراد کار در رفتار خودروسازانه و صد البته در رفتار شورای رقابت.
ناشناس۳۲۳۳۲۸۵۱۷:۰۲:۲۵ ۱۴۰۲/۷/۱
كلاهي بزرگتر ازاين نمي تونستن سر مردم بگذارن دوسال در انتظار خريد خودرو بمونن نصف پول خودرو يك سال جلوتر ميگيرن خودرو بعد يك سال بهت تحويل ميدن با قيمت روز سود پولي كه يك سال بلوكه كردن رو ميخورن يه ليوان آب روش دنيا از اين طرحهايي كه مردم ايران مشاركت ميكنن هنوز مات و مبهوتن شركتهاي خودروسازي دنيا هنوز نميتونن با اون خودروهاي عالي و منحصر به فرد خودشون همچين مشتريهايي پيدا كنن
صنم۳۲۳۳۲۹۳۱۷:۱۷:۴۶ ۱۴۰۲/۷/۱
منم ریسپکت ثبت نام کرده بودم وانصراف دادم چرا که با بازار اختلاف قیمت نداشت و قطعاً قیمت کارخانه زمان تحویل از بازار بیشتر هم خواهد شد! وقتی در بازار ارزانتره چرا از سامانه خرید کنم؟!
همون هميشگى۳۲۳۳۲۹۴۱۷:۱۸:۵۶ ۱۴۰۲/۷/۱
دوبار تمديد شد ولى وقتى همه خودروها بالاى يك ميليارد معلوم كه استقبال نميشه وقتى شركت هاى پرفروش مثل ايران خودرو و سايپا و فردا موتورز و بهمن نيستن صد بار ديگه هم تمديد بشه بي فايدس لااقل قيمت ها رو برگردونيد به ارديبهشت ملت بتونن خريد كنن
ناشناس۳۲۳۳۲۹۶۱۷:۲۰:۱۲ ۱۴۰۲/۷/۱
وقتی هیوندا وراکروز 2018 شده تقریباً دومیلیارد چرا مردم باید بروند این چینی های یک بار مصرف را بخرند؟! مسوولان چرا فکر میکنند که مردم عقل ندارند؟!
عرشیا۳۲۳۳۲۹۸۱۷:۲۵:۱۴ ۱۴۰۲/۷/۱
مسئولان مربوطه در حوزه تصمیم‌گیری و عرضه خودروها در قالب سامانه یکپارچه بدانند که افزایش قیمت درب کارخانه این بلا را سر این سامانه ی یکپارچه آورده که از حیزانتفاع خارج شده است.افزایش بی حساب و کتاب و بلاوجه قیمتها باعث انصراف مردم شده است.
اکبر۳۲۳۳۳۰۴۱۷:۳۳:۲۱ ۱۴۰۲/۷/۱
چرا فیدیلیتی 12 هزار دلاری که میشه 580 میلیون تومان الان قیمت شده نزدیک یک میلیارد و دویست میلیون تومان؟!!! خودروسازان مونتاژی از جان مردم چه می خواهند؟
ناصر۳۲۳۳۳۰۶۱۷:۳۴:۳۵ ۱۴۰۲/۷/۱
من دیگینیتی ثبت نام کرده بودم وانصراف دادم رفتم سانتافه گرفتم که بی نهایت بهتره
خلیل۳۲۳۳۳۱۱۱۷:۳۸:۲۹ ۱۴۰۲/۷/۱
گروه بهمن در موعد تکمیل وجه شهریور ماه تقریباً نام هیچ کسی را اعلام نکرد ....... سال مهار تورمه نه افزایش نجومی قیمتها!
رسول۳۲۳۳۳۲۶۱۷:۴۸:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱
اقایان بگویید خودروی مونتاژی رو گرون کردیم دوبار سامانه رو باز کردیم مفتشم گرون بود نخریدند کدوم مازاد عرضه
سدنا۳۲۳۳۳۳۲۱۷:۵۶:۱۶ ۱۴۰۲/۷/۱
تا کی قراره هی خودرو را گران تر کنید و مردم بیچاره را دنبال خودتان بکشانید؟ سوال:چرا مردم انصراف می دهند؟ پاسخ:چون قیمتها نجومی افزایش یافته و هم صرف نمیکنه و هم از توان خرید مردم بالاتره. سوال:چرا دوباره سامانه را باز نمی کنید؟ پاسخ:چون لابی خودروسازان میخاد ببره ماشینها را تو بورس و گرانتر بفروشه وبقیه ی حرفها و توجیحات همش بهانه است!
ناشناس۳۲۳۳۳۳۶۱۸:۱۶:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱
آقای سپهر دادجوی توکلی- مدیر روابط عمومی شورای رقابت- بدان و آگاه باش که تقاضا و مشتری هست ولی نه برای ماشینهای مونتاژی چینی بسیار گران و بدون هیچ خدمات پس از فروش و قطعات یدکی نایاب.
رضا رنجبر۳۲۳۳۳۳۸۱۸:۱۸:۴۲ ۱۴۰۲/۷/۱
قیمت ها ی کارخانه بالا رفته در حالی که قیمت بازار پایین آمده.خوب طبیعیه که مردم استقبال نکنند. ضمناً اکثر ماشینهای چینی قطعات یدکی و بازار دست دوم ندارند و افت آنها خیلی زیاده
پزشک۳۲۳۳۳۴۲۱۸:۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۷/۱
منم انصراف دادم و بجای فیدیلیتی چینی ، رفتم کیا موهاوی 8 سیلندر با حجم موتور 4600 سی سی مدل 2013 کره ای گرفتم.
متین۳۲۳۳۳۴۸۱۸:۳۰:۰۳ ۱۴۰۲/۷/۱
شما لطفا قیمتها را هر روز بالاتر نبرید تا مردم هم استقبال کنند وگرنه ماشینهای تولیدی این خودروسازیهای مونتاژی را، سنگال و بورکینافاسو هم از اینها نمیخره اونهم با این قیمتهای نجومی
مریم۳۲۳۳۳۴۹۱۸:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۷/۱
من کارمندم و انصراف دادم چون بعلت افزایش قیمت ، پولم نرسیدتاواریز کنم. لابی خودروسازان خوشحال باشند تا امروز فردا این ماشینها را می برند در بووووووووووورس عرضه کنند!
!۳۲۳۳۳۵۲۱۸:۳۴:۴۷ ۱۴۰۲/۷/۱
چطور انتظار دارید که مردم بخرند در حالی که دوبار گرانتر کردید و قیمتها شد نجومی!
حسین۳۲۳۳۳۵۴۱۸:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۷/۱
ما کارمندها فقط سالی یکبار افزایش حقوق داریم در حالی که خودروسالی4 بار افزایش قیمت داره. بدبخت کارمندهایی مثل من که فقط این اخبار را میشنوییم و امکان تعمیر پراید مدل 80 مون را هم نداریم! آقای رییسی به شعارهای انتخاباتی تان عمل کنید. به شعار سال که سال مهار تورمه پایبند باشید.
حقوقدان۳۲۳۳۳۵۶۱۸:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۷/۱
چرا آقای اژه ای و دادستان محترم در موضوع کم فروشی و گرانفروشی خودرو سازان ورود نمیکنند؟
علی محمد۳۲۳۳۴۷۴۲۱:۵۶:۴۴ ۱۴۰۲/۷/۱
وزیر محترم صمت هم گفت که سازمان حمایت و سامانه ی یکپارچه متعلق به ما نیست.از این سازمانها و وزارتخانه ها چه انتظاری دارید؟
نادر۳۲۳۳۴۸۰۲۲:۰۱:۵۴ ۱۴۰۲/۷/۱
فکر کنم تا آخر سال 3 4 بار باز افزایش قیمت دهند.ماشالله سیر که نمیشوند! بعد گلایه می کنند که مردم انصراف می دهند! خوب مردم را چی حساب کردید داداش؟ اینهمه بی حرمتی کردید به رییس جمهور و دستور ایشان نسبت به بررسی مجدد قیمت ها را بی اعتنا شدند! حالا بروند این ابوقراضه ها رو هر روز بزارند تو این سایت و اون سایت!
ترکان۳۲۳۳۴۸۷۲۲:۰۶:۳۷ ۱۴۰۲/۷/۱
سال مهار تورم است و افزایش نجومی قیمتها!!! قیمت خودرودرب کارخانه ، تیرآهن،میلگرد، مس، پتروشیمی ،خوراک طیور ،دان مرغ ،مرغ و تخم مرغ،لبنیات دارو، لباس و ... همه چی نجومی افزایش قیمت پیدا کرده در امسال! مردم از کجا بیاورند ماشینهای میلیاردی بخرند؟!
سردار۳۲۳۳۴۹۱۲۲:۱۲:۴۳ ۱۴۰۲/۷/۱
چرا وقتی قیمت دلار و قیمت خودرودر بازار کاهشی شده باز خودروسازان قیمتها را افزایش می دهند؟وقتی خودروسازان به مدیرانشان حقوق ها و پاداشهای نجومی و بلیط مسافرت به ترکیه و دبی و ... می دهند پول دارند و ضرر انباشته وجود نداره؟!چرا قیمت خودرو درب کارخانه حداقل دو تا سه برابر قیمت جهانی آن با دلار آزاده؟.....
ناصر۳۲۳۳۴۹۴۲۲:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۷/۱
مگر یکی از وظایف دادستان کل کشور این نیست که به عنوان مدعی العموم ورود کنه؟
ناشناس۳۲۳۳۴۹۶۲۲:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۷/۱
انتظار داریم آقای رییسی این غائله ی افزایش قیمت ها را خاتمه بدهند ... آنهم در سال مهار تورم!!!
فرشید۳۲۳۳۴۹۷۲۲:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۷/۱
دولت حواسش به میزان حقوق و افزایش حقوق کارمندان و کارگران هم باشه و بعد مجوز افزایش قیمت بده نه اینکه تا کنون از اول سال دوبار افزایش رسمی قیمت خودرو داشته ایم!
بهستانی۳۲۳۳۴۹۸۲۲:۲۳:۱۰ ۱۴۰۲/۷/۱
نه تنها افزایش قیمت داده اند بلکه خودروها را قطره چکانی می دهند تا در بازار کم باشه و افزایش قیمت پیدا کنه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  4. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  5. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  6. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  7. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  12. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  13. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  14. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  15. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  16. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  17. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  18. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین