نحوه اجرای پله شیشه ای با پلکسی گلاس

گزارش بازرگانی، ۲۱۲۵۸۹،   4020628033

پله ها از قسمت های جذاب منزل، محیط کار وهمه فضاهایی محسوب می شود که در آن ها رفت و آمد می کنیم. همان طورکه می دانید پله ها را می توان از متریال های مختلفی ساخت. چوب، سنگ، فلزات، شیشه و البته پلکسی های جذاب و دوست داشتنی.

می دانید که بسیاری از پله هایی که شما آن ها را به عنوان شیشه می بینید از جنس پلکسی ساخته می شود؟ این متریال بسیار شبیه به شیشه است و البته مزایای زیادی نسبت به آن دارد.

ورق پلکسی گلاس

پلکسی اکریلیک یا پلی متیل متاکریلات اکریلیک نوعی از پلیمرها می باشند که به دلیل دوام بالای خود، جایگزین بی نظیری برای شیشه هستند محصول در دنیای مدرن امروزی و در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارد.

این ورق ها در ابعاد مختلف و بصورت تخت تولید شده و به دلیل مقاومت بالایی که دارند برای لیزرکاری و مصارف تزیینی نیز بسیار مناسب هستند.

نام های متداول

ورق پلکسی گلاس امروزه به یکی از ارکان جدایی ناپذیر در دکوراسیون و زیباسازی محیط تبدیل شده است. پلکسی یک ورق پلاستیکی با جنسی تقریباً خشک است که از نظر ظاهری بسیار به شیشه شباهت دارد که با نام های زیر شناخته می شود:

  • پلکسی گلاس
  • پلکسی گلاس آکریلیک
  • پلکسی آکریلیک
  • ورق پلکسی

پلکسی گلاس یا پلی متیل متاکریلات اکریلیک نوعی ورق پلیمری با گاربردهای فراوان می باشد. برای خرید پلکسی با مناسبترین قیمت از نمایندگی معتبر در تهران می توانید به فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه پلکسی روژان مراجعه کنید.

پله شیشه ای با پلکسی

همان طور که گفتیم استفاده از پلکسی ها برای ساخت پلکان های مختلف بسیار باب شده است. دلیل این موضوع می تواند به موارد مختلفی بستگی داشته باشد. تصور کنید یک پلکان 30 تایی با شیشه اجرا شده است. در صورتی که دور از جان به هر دلیلی مثل بلایای طبیعی این پلکان با این حجم از شیشه که سنگین هم هست بشکند، چه میزان خطر جانی برای افراد خواهد داشت؟

این در حالی است که پلکسی اولا سبک تر از شیشه می باشد و دوما اگر بشکند مثل شیشه خرد نمی شود. پلکسی به قطعات بزرگتری می شکند و مقاومت آن هم خیلی بیشتر از شیشه است.

  • سبک بودن پلکسی باعث می شود خیلی راحت بتوان آن را جا به جا کرد و در نتیجه جا به جایی آن تا محل مد نظر، نصب و... هم راحت تر انجام می شود.
  • شفافیت پله پلکسی از پله شیشه ای بیشتر است و این هم خودش مزیت بزرگی محسوب می شود.
  • علیرغم مقاومت و زیبایی بالا، قیمت این ورق ها مقرون به صرفه است.
  • پله های پلکسی در برابر بلایای مختلف طبیعی، تغییرات حرارتی، شیمیایی و حتی آتش سوزی و موارد مشابه مقاوم است.
  • برای تمیز کردن پله ها کافی است از یک دستمال نم دار استفاده کنید.
  • لذت تماشای فضای زیر پایتان حین قدم زدن روی پله ها را دارید.

پلکسی شفاف چیست؟

پلکسی شفاف از دسته پلکسی گلس هایی است که طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. این نوع از پلکسی گلس ها، تولید شده ا ورق های پلاستیکی هستند که از دوام و شفافیت بالایی برخودارند. پلکسی های شفاف، دارای شفافیت، دوام و مقاومت، زیبایی و وزن سبک ترین نسبت به شیشه هستند که همین خصوصیت باعث شده تا در بسیاری از دکوراسیون ها و صنایع از این محصول استفاده شود.

پلکسی شفاف را با نام های ورقه شفاف یا طلق شیشه ای نیز می شناسند و کاربردهای بی شماری را برای آن در نظر گرفته اند. پلکسی شفاف دارای جنسی خشک و شفاف است و نوعی ترموپلاستیک به شمار می آید.

خرید پلکسی شفاف

انواع مختلف ورق های پلکسی از جمله پلکسی شفاف را می توانید از فروشگاه های معتبر و با بهترین قیمت خریداری کنید.

پلکسی در انواع گوناگون ترانسپارنت، رنگی، آینه ای و... موجود می باشد.

کدام پلکسی برای راه پله بهتر است؟

بسته به سلیقه تان شما می توانید از انواع مختلف پلکسی ها برای هر کاربردی استفاده کنید.

مهم ترین نکته در اجرای راه پله پلکسی این است که باید از ضخامت های بالای این ورق استفاده کنید تا مشکلی از نظر ایمنی وجود نداشته باشد.

در مورد نوع ورق هم معمولا از پلکسی شفاف برای این کار استفاده می شود تا تداعی کننده شیشه باشد اما اگر به عنوان مثال بخواهید راه پله تان را از پلکسی ترانسپارنت بسازید هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد.

قیمت ورق پلکسی

قیمت این ورق ها با توجه به برند سازنده، کیفیت و مواد اولیه، ضخامت و نوع ورق و برخی موارد دیگر تعیین می شود. به صورت کلی پلکسی ورقی با کیفیت و مقاوم است که قیمت آن نسبت به این ویژگی ها و با توجه به قیمت بسیاری متریال های دیگر، مقرون به صرفه می باشد.

پله شیشه ای

همان طور که گفتیم بسیاری از پله ها که در ظاهر شیشه ای هستند با استفاده از پلکسی ساخته می شود اما هم چنان برخی از افراد ممکن است به فکر طراحی و اجرای پله شیشه ای باشند. البته بعید می دانیم پس از آشنایی با ویژگی های ورق پلکسی شفاف، نظرشان عوض نشود!

انواع پله ها با ورق های شفاف پلکسی

فرقی ندارد پلکان شما قرار است چه شکل و شمایلی داشته باشد. در هر صورت می توانید آن را با پلکسی ها به صورت کامل و ایمن اجرا کنید.

یک راه پله عمودی شیشه ای می تواند فضا را زیباتر نشان دهد و البته اگر در میزان فضا محدودیت دارید باز هم اجرای عمودی پله ها با عرض کم، به کارتان می آید.

اگر فضای کافی دارید یا این که افرد زیادی روی راه پله ها تردد می کنند می توانید از راه پله دوطرفه استفاده کنید.

راه پله با پاگرد، پیچ های فانتزی، دایره ای، مستقیم، معلق، منحنی و... از انواع مختلف راه پله هایی است که می توانید آن را پیاده سازی کنید.

اگر طراح هستید قطعا خودتان ایده های مختلفی برای انجام این کار دارید واگر کسی به عنوان طراح این کار را برایتان انجام می دهد می توانید در این مورد با او مشورت کنید.

انتخاب یک طرح زیبا برای پلکان می تواند بخش مهمی از دکوراسیون منزل و یا هر محیط دیگری را تکمیل کند.

پله های معلق پلکسی یا شیشه ای ایمن است؟

سوالی که بسیاری از مشتریان عزیزمان از ما می پرسند این است که آیا پله های معلق مخصوصا که با شیشه یا پلکسی ساخته می شود، مقاومت کافی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله خیالتان کاملا راحت باشد. در ظاهر شما می بینید که یک سمت از این پله ها به هیچ جایی وصل نیست و این ممکن است کمی نگران تان کند اما در حقیقت این پله ها به صورت اصولی و با مقاومت کافی نصب می شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین