دستِ بسته صهیونیست‌ها مقابل مقاومت

  4020614047 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

انتشار تصاویر نشست سه جانبه رهبران مقاومت فلسطین با سید حسن نصرالله در سایه اوضاع متشنج اراضی اشغالی و تهدیدات مقامات صهیونیست برای فعال‌سازی سیاست ترور، پیام‌های روشنی برای اسرائیل داشت.

دستِ بسته صهیونیست‌ها مقابل مقاومت

به گزارش الف، از چند هفته گذشته سران رژیم صهیونیستی در میان التهابات و تشدید اوضاع امنیتی فلسطین اشغالی مجددا به سیاست نخ‌نما شده خود در تهدید به ترور رهبران مقاومت روی آورده‌اند. تجربه ثابت کرده که اسرائیل همواره در زمان گرفتاری در بن‌بست‌ها و تنگناهای داخلی و خارجی از این سیاست برای اطمینان‌بخشی به افکار عمومی شهرک‌نشینان صهیونیست از یک سو، و به راه انداختن جنگ روانی علیه مقاومت از سوی دیگر روی می‌آورد.

تهدید به ترور رهبران مقاومت فلسطین که در دوره اخیر چندین بار توسط مقامات مختلف صهیونیست به ویژه با روی کار آمدن کابینه راست‌افراطی این رژیم و وزرای نژادپرستی چون «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریج» مطرح گشته، چند روز قبل در نشست امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی از زبان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم تکرار شد.

۳ رهبر برجسته مقاومت فلسطین که اسرائیلی‌ها تهدید به ترور آنها کرده‌اند عبارتند از «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، «یحیی السنوار» رئیس جنبش حماس در نوار غزه و «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و مسئول شاخه نظامی این جنبش در کرانه باختری. در این بین صالح العاروری بیش از همه مورد توجه محافل و مراکز امنیتی اسرائیل قرار دارد؛ زیرا صهیونیست‌ها او را مغز متفکر و مسئول گسترش مقاومت و افزایش عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری و نیز شکل‌گیری گروه‌های مقاومتی در این منطقه می‌دانند.

رسانه‌های عبری در این راستا گزارش دادند که ارتش اسرائیل قدرت برچیدن مثلث پیچیده‌ لبنان-نوار غزه-کرانه باختری که توسط صالح العاروری ایجاد شده را ندارد.

با این وجود ناظران امور که با تحولات فلسطین اشغالی و سابقه‌های ترور در آنجا آشنایی دارند معتقدند که بعید نیست راست‌افراطی‌های اسرائیل برای نجات از مخمصه بزرگی که در سایه بحران داخلی و تهدیدات خارجی گرفتار آن شده‌اند، دست به هر اقدام احمقانه‌ای بزنند. اما واقعیتی که خود صهیونیست‌ها نیز کاملا به آن واقفند این است که شرایط کنونی فلسطین به ویژه در سطح قدرت مقاومت، با دوره‌ای که اسرائیل به راحتی می‌توانست عملیات‌های ترور خود را انجام دهد، بسیار متفاوت است.

در همین زمینه تهدیدات مکرر سران رژیم اشغالگر، با واکنش سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله همراه بود؛ جایی که ایشان در سخنرانی اخیر خود به مناسبت سالگرد عید آزادسازی دوم لبنان (شکست داعش در الجرود در سال 2017) صراحتا تاکید کرد:مقاومت اسلامی لبنان با قدرت به هرگونه حرکت متجاوزانه رژیم اشغالگر علیه رهبران مقاومت پاسخ خواهد داد و در برابر هیچگونه عملیات ترور در اراضی لبنان ساکت نخواهد ماند.

 صهیونیست‌ها می‌دانند که سخنان دبیر کل حزب‌الله برابر با عمل است. به فاصله کوتاهی از این سخنرانی، روز شنبه رسانه‌های وابسته به مقاومت تصاویری از نشست سه‌جانبه زیاد النخاله و صالح العاروری با سید حسن نصرالله در بیروت منتشر کردند. از آنجایی که دیدار رهبران مقاومت فلسطین با دبیر کل حزب‌الله معمولا به دور از کانون توجهات رسانه‌ای انجام می‌شود، انتشار خبر و تصاویر این جلسه سه‌جانبه میان رهبران مقاومت چند پیام روشن برای سران صهیونیست داشت و رسانه‌های عبری درباره نگرانی مقامات اسرائیل درباره این نشست صحبت کردند؛ به ویژه اینکه هم‌زمان بود با سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان.

وبسایت «زبان نیوز» اسرائیل در این چارچوب به نگرانی تل‌آویو درباره وقوع جنگ چندجبهه‌ای اشاره و اعلام کرد که نشست سه جانبه رهبران فلسطینی با دبیر کل حزب‌الله درحالی هم‌زمان با سفر وزیر خارجه ایران به بیروت برگزار شده که اطلاعاتی درباره آماده‌سازی گروه‌های مقاومت برای جنگی فراگیر علیه اسرائیل منتشر می‌شود. نشست نصرالله با زیاد النخاله و صالح العاروی غیرعادی بود.

روزنامه عبری معاریو نیز اعلام کرد که این نشست در سایه تنش‌های امنیتی اخیر در مرز با لبنان انجام شده و رهبران مقاومت از خلال این دیدار می‌خواستند پیامی برای اسرائیل بفرستند. 

اما اولین پیامی که می‌توان از نشست سه جانبه رهبران مقاومت فلسطین و لبنان خطاب به دشمن دریافت کرد این است که محور مقاومت در هماهنگی کامل به سر می‌برد و مقاومت فلسطین تنها نیست.

طبق تهدیداتی که دبیر کل حزب‌الله پیشتر علیه سران صهیونیست مطرح کرده بود و نشستی که با زیاد النخاله و صالح العاروری به عنوان دو تن از رهبران برجسته مقاومت فلسطین که اسرائیل تهدید به ترور آنها کرده، داشت، هر اقدامی علیه رهبران و فرماندهان یا شخصیت‌های مقاومت در فلسطین با پاسخ قاطع کل محور مقاومت مواجه خواهد شد و حتی شاید جرقه جنگ فراگیری که اسرائیلی‌ها از آن وحشت دارند، از همین‌جا زده شود.

کارشناسان امور منطقه بر این باورند که ترور شخصیتی با وزنه صالح العاروری، عملا سراسر فلسطین اشغالی را زیر پای اسرائیلی‌ها شعله ور کرده و بلافاصله باید منتظر حملات موشکی از سمت حزب‌الله در جبهه شمالی علیه مواضع رژیم اشغالگر باشیم. از آن گذشته رهبران مقاومت فلسطین که تحت حفاظت و در هماهنگی کامل با محور مقاومت هستند، بسیار محتاط‌تر از قبل عمل می‌کنند و حتی اگر اسرائیل واقعا قصد ترور آنها را داشته باشد، قادر به پیدا کردن آنها نیست.

در مجموع محتمل‌ترین فرضیه درباره بازگشت ترورها به عرصه فلسطین آن است که اسرائیل در صورت اقدام به فعال‌سازی سیاست ترور-چه موفق باشد و چه ناموفق، خود را در معرض یک تهدید بزرگ داخلی و خارجی با عواقب نامعلوم قرار داده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۶۰۵۸۰۰:۴۶:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۱۶
از 54 كشور مسلمان چرا هيچ كدام فكر مقاومت نيستند و همه در فكر ملت و كشور خودشان اما فقط ما بايد مقاومت كنيم !!!!!
ناشناس۳۲۱۶۱۵۳۰۸:۳۵:۳۷ ۱۴۰۲/۶/۱۶
هر روز که می‌گذرد دایره قدرت ننگ منطقه کوچکتر می شود ولی با سازش کاران دل خوش هست که دنبال مسکن هست تا دیرتر برود
ناشناس۳۲۱۶۲۱۴۰۹:۴۸:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۱۶
بعضی گروههای فلسطینی حماس و شیخ حسن در آن هیچ کاره هستند در عربستان بر سر رابطه اسرائیل و عربستان به تو افق دارند می رسند. فلسطینیان شرایط خود برای قبول عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل را مشخص کردند..
مهدی۳۲۱۶۶۰۴۱۸:۲۶:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۶
با دست بسته اینطوری آزادانه عمل میکنه وای به حال اینکه دستش باز شه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین