نظر علی مطهری درباره وضعیت حجاب/ انتقاد قالیباف از نحوه نظارت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات

  4020613049 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

نظر علی مطهری درباره وضعیت حجاب/ انتقاد قالیباف از نحوه نظارت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات

توضیحات کنعانی درباره «سند سپتامبر»

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشرشده به نقل از وزیر امور خارجه مبنی بر وجود سندی به نام «سند سپتامبر» میان ایران و آمریکا در مورد مذاکرات احیای برجام گفت: سند سپتامبر، سند جدیدی به شمار نمی‌رود و همان روند مذاکرات ایران و ۱+۴ است.

کنعانی در این ارتباط توضیح داد: آخرین پیش‌نویس مذاکرات برجامی در چارچوب برجام در سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی و یا همان شهریور ماه ۱۴۰۱ آماده جمع‌بندی و بازگشت تمام طرف‌ها به برجام بود. آمریکا و شرکای اروپایی در یک محاسبه غلط و با نگاه به اغتشاشات ایران و سرمایه‌گذاری بر این اغتشاشات و نیم‌نگاهی به تحولات اوکراین با وقت‌سوزی و از بین بردن فرصت، از نهایی‌کردن مذاکرات سر باز زدند و یک بار دیگر نشان دادند که از اراده لازم برای بازگشت  تمام طرف‌ها به توافق برخوردار نیستند.

او گفت: صحبت‌های وزیر امور خارجه در مصاحبه انجام شده، روشن است و صحبت‌های ایشان ناظر بر آن چیزی است که اشاره کردم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره روند اجرای توافق صورت گرفته بین ایران و آمریکا در ارتباط با تبادل زندانیان با آمریکا و آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران گفت: تا الان این روند امیدوار کننده است و امیدواریم در بازه زمانی تعریف شده طرف مقابل به تعهداتش عمل کند و تبادل زندانیان در بازه زمانی انجام شود. 

او با اشاره به ماهیت فنی این توافق گفت: اجازه دهید منتظر نتیجه کار باشیم.

***

انتقاد قالیباف از نحوه نظارت سازمان بازرسی و دیوان محاسبات

به گزارش  ایسنا، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس در نشستی در دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه به صورت مکرر از سوی کارکنان دیوان پیغام دریافت می‌کنم که چرا در نشست هایی که در جریان سفرهای استانی شکل می‌گیرد، از دیوان گله می‌کنید، اظهار داشت: بارها تأکید کرده‌ام که سازمان بازرسی و دیوان محاسبات روحیه شجاعت و جسارت را از مدیران گرفته و باید بپذیریم این موضوع وجود دارد.

وی افزود: این صحبت به این معنا نیست که دیوان و یا سازمان بازرسی نباید کار خود را انجام دهند بلکه مانند یک جراحی عمیق و دقیقی باید در حین کار مراقبت کنند. چنانچه زمانی که پزشکان جراحی مغز انجام می‌دهند صرفا باید سلول‌های سرطانی را بزنند و مراقب سلول‌های بخش بینایی باشند که اگر کمی آن طرف‌تر را بزنند، فرد نابینا می‌شود. هیچ پزشکی قصد نابینا کردن را ندارد اما ممکن است این اتفاق بیفتد از این رو دیوان نیز باید در اقدامات خود دقت لازم را به خرج دهد.

رئیس قوه مقننه با تأکید بر اینکه گزارش‌های دیوان باید شفاف، ساده و روان باشد، گفت: مثلا می‌توان با یک نامه نگاری ساده به یک وزارتخانه اعلام کرد شما که نیاز به پول دارید می‌توانید از فلان حساب خود پول برداشت کنید چرا که اغلب وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها در حسابی پول دارند اما ممکن است در جریان آن نباشند. اگر میزان اعتبارات در گزارش‌ها به درستی منعکس شود خزانه می داند که می تواند صرفا با استفاده از موجودی‌های خود، اقدامات را جلو ببرد که این اجازه بر اساس ماده ۱۲۵ قانون محاسبات عمومی کشور به رئیس خزانه داری داده شده است.

وی در همین زمینه افزود: این همان‌جایی است که باید دید چرا وظیفه قانونی انجام نمی‌شود؛ چون آنقدر این قانون به‌درستی اجرا نشده که امروز کار جدیدی به حساب می‌آید و یک دستگاه نظارتی می‌گوید که چرا چنین کاری انجام شده و تا او بخواهد درباره اقدامش توضیح بدهد کار از کار گذشته و او را کنار گذاشته‌اند و این همان جایی است که شجاعت از مدیران گرفته می‌شود.

***

نظر علی مطهری درباره وضعیت حجاب

علی مطهری، نماینده سابق مجلس در گفتگویی با فارس درباره وضعیت حجاب گفت: «الان به نظرم جامعه ما حالت طبیعی ندارد یعنی ما باید کاری کنیم که جامعه به حالت طبیعی خودش برگردد یعنی الان یک مقدار ناراحتی‌ها و کینه‌ها و لجاجت‌هایی وجود دارد که ناشی از برخی اتفاقاتی است که افتاده است و بخشی از این بی‌حجابی به عنوان مخالفت با نظام است یعنی در حال طبیعی به نظر من این طور نیست.

به نظرم در این موضوع عجله نباید بکنیم و خیلی با تدبیر و به مرور باید کاری بکنیم که جامعه به حالت اول خودش برگردد. چون الان هر اقدامی که حکومت بخواهد انجام بدهد، آنها در مقابلش می‌ایستند و می‌خواهند که یک خودی نشان بدهند، یعنی صرف اینکه طرف روسری‌اش را بردارد می‌شود مبارزه.

به نظر من اگر در چند ماه اخیر بیشتر سکوت می‌کردیم و خیلی راجع به حجاب حرف نمی‌زدیم بهتر بود. حتی به نظر من همین لایحه حجاب الان وقتش نبود چون کسانی که به دنبال ترویج بی‌حجابی هستند از این فضا استفاده می‌کنند و در واقع احساس شخصیت می‌کنند و احساس می‌کنند که کارشان موثر بوده است و بنابراین باید بیشتر ادامه بدهند.

حالت طبیعی جامعه ما این نیست. من نمی‌گویم در حالت طبیعی جامعه همه رعایت می‌کنند، ولی به این صورت هم نخواهد بود و بخش عمده این پدیده که پیدا شده است به نظرم از بین می‌رود و یک عده خیلی محدودی باقی می‌مانند.

الان هم به نظر من، این تجربه خوبی بود که تقریباً در این چند ماهه آزادی بود و تعداد بی‌حجاب‌ها نسبت به کل کشور اصلاً زیاد نبوده است یعنی آن جوری که تصور می‌شد و یک عده ای تبلیغ می‌کردند که اگر حجاب اختیاری شود ۸۰ درصد خانم‌ها بی‌حجاب می‌شوند، اصلا چنین چیزی اتفاق نیفتاد.

یا اینکه یک عده‌ای می‌گفتند در تیر و مرداد که هوا گرم است لختی و برهنگی زیاد خواهد بود. ولی غیر از موارد نادر چیزی دیده نشد. حداکثر این بود که روسری را انداختند و روسری هم روی گردنشان است و لختی و عریانی را من که ندیدم و اگر هم بوده است خیلی کم و محدود بوده است.

این خودش نشان می‌دهد که جامعه از یک حدی جلوتر نمی‌رود. اصلاً شاید برخی مردم خودشان طرفدار حجاب اختیاری باشند اما با بدن نمایی و بی‌بند و باری موافق نیستند...

شخصاً معتقدم در ادارات و اماکن دولتی باید حجاب کامل رعایت بشود، در دانشگاه‌ها همین‌طور، در دبیرستان‌ها همین‌طور، اماکنی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند همین‌طور، ولی ما خیابان را سخت نگیریم. مگر بدن نمایی و اندام‌نمایی. یک زمان هست که طرف بدن نمایی می‌کند و می‌خواهد با لباس رکابی به خیابان بیاید. با چنین پدیده‌ای حتماً باید برخورد شود. نمی‌شود بگوییم که اشکال ندارد.»

مطهری درباره وضعیت ایده آل مجلس گفت: «ما باید این را جا بیندازیم که مجلس محل حضور نمایندگان همه اقشار جامعه است. حتی این قشر سهل انگار در امور دینی هم باید نماینده داشته باشد...

ما یک ترس بی‌جایی داریم که فکر می‌کنیم اگر کنترل نکنیم از دستمان در می‌رود، اما این‌گونه نیست. وقتی ما شورای نگهبان داریم، هر مصوبه‌ای دیده می‌شود و اگر مخالف شرع باشد رد می‌شود یا مخالف قانون اساسی باشد رد می‌شود، یعنی جای نگرانی نیست. اگر یک مجلسی هم بیاید که مورد نظر ما باشد باز چندان کاری نمی‌تواند بکند، چون گلوگاه‌ها دست افراد دیگر است...

مردم باید حرف خودشان را از درون مجلس بشنوند ولی ما یک جوری برنامه‌ریزی می‌کنیم که نشود و همه بیایند همین حرف‌های تکراری را بزنند، مجلس دولت را تایید کند و دولت مجلس را. مجلسی‌ها هم از ترس اینکه دفعه بعد رد صلاحیت شوند چیزی نگویند. این بد است.»

***

توجیه عجیب معاون وزیر ارشاد درباره ممنوعیت کنسرت در مشهد

محمود سالاری معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با فرهیختگان درباره علت ممنوعیت کنسرت در مشهد گفت: «این را در جمع هنرمندان هم گفته‌ام. آیا تابه‌حال کسی در واتیکان کنسرت داده؟ در اروپا هم هست. هیچ ممنوعیتی هم وجود ندارد. هر کسی می‌خواهد به میلان، رم یا شهرهای دیگر می‌رود و کنسرت برگزار می‌کند. درواقع استدلالی وجود دارد. مشهد استثنای کشور ماست، ضمن اینکه در سال گذشته در همانجا هم موسیقی مناطق و به‌خصوص موسیقی جنوب خراسانی چندین برنامه اجرا کرده‌اند. درحال‌حاضر فقط موسیقی پاپ در خود شهر مشهد اجرا نمی‌شود، نه در طرقبه، شاندیز، سبزوار و این‌جور جاها. این مساله در استان خراسان نیست. شهر مشهد نباید از زیارتی ‌بودن دور شود و نباید به این معنا توریستی بشود. ما تلاش کردیم که شأن معنوی شهر مشهد و زائران حرم آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) حفظ شود.

به‌هرحال کنسرت حواشی دارد. منظورم عمدتا کنسرت پاپ است. به‌هرحال کنسرت‌ها یک‌سری مسائل در اطراف خود دارند که شئونات زیارتی و حال معنوی مشهد را- که لازمه و ضرورت حضور زائر در آنجاست- تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، حتی خود هنرمندان هم این را پس ذهن‌شان دارند که کنسرت‌شان را جای دیگری به‌جز مشهد و حداقل دو کیلومتر آن ‌طرف‌تر برگزار کنند. این الان پذیرفته ‌شده است. در اروپا هم که ممکن است مثل من و شما به دین نگاه نکنند، این پذیرفته ‌شده است که یانی می‌تواند در آکروپلیس برنامه موسیقی اجرا کند اما در واتیکان نمی‌تواند. این ملاحظات اجتماعی و اعتقادی و مبنایی را آنجا هم می‌بینید.»

***

در این زمینه گفتنی است اولا ای کاش معاون هنری وزیر ارشاد دانش بیشتری درباره موسیقی داشت و برای این موضوع از مسیحیت مثال نمی زد چرا که سنت مذهبی مسیحی سرشار از پیوند با موسیقی است و به وفور در کلیساهای مختلف کنسرت موسیقی اجرا می شود.

ثانیا ای کاش ایشان از دانش گوگل کمک می گرفت و مشاهده می کرد که در واتیکان هم بدون هیچ مشکلی کنسرت موسیقی برگزار شده است. یا بک جستجوی ساده به ویدئوهای متعددی از کنسرت های مختلف در واتیکان می رسیم.

ثالثا مشهد یک شهر بزرگ است و برای ملاحظه شئونات مذهبی می توان شعاعی از محدوده حرم را مسثنا از برگزاری کنسرت لحاظ کرد و بقیه شهر بزرگ مشهد را از این قید خلاص کرد. بعید است خود حضرت امام رضا(علیه السلام) هم به این سختگیری راضی باشد!

***

نام‌نویسی ۴۵۷ نماینده ادوار پیش‌ثبت‌نام انتخابات 

دنیای اقتصاد نوشت: با نزدیک شدن به زمان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هر روز خبرهای جدیدی از ثبت‌نام چهره‌های سیاسی و نمایندگان فعلی و پیشین مجلس به گوش می‌رسد. خبرهایی که تصویر واضح‌تری از انتخابات آتی و جریان‌هایی که مجلس آتی را به دست خواهند گرفت، به نمایش خواهد گذاشت. براساس خبرهایی که «دنیای اقتصاد» به آن دست یافته حداقل ۴۵۷نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درمرحله پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده‌اند.

در  ادامه این گزارش آمده است: همچنین نتایج بررسی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد درمیان اسامی ثبت‌نام‌کنندگان اسامی دوتن از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، دو سفیر اسبق ایران، دو وزیر اسبق، دو استاندار اسبق، دو معاون سابق رئیس‌جمهور، یک معاون پارلمانی، ۹رئیس کمیسیون اد‌وار مجلس، دو دبیر کل حزب و سه معاون وزیر به چشم می‌خورد. همچنین با توجه به اینکه گزارش‌ها از ورود غیرمستقیم علی لاریجانی به انتخابات مجلس با ارائه لیستی از نمایندگان ادوار مجلس در شهرهای مختلف حکایت می‌کند، به نظر می‌رسد برخی از این نمایندگان با هدایت و حمایت رئیس مجلس پیشین وارد گود رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند. 

***

فداکاری بی‌نتیجه عارف برای جریان اصلاحات

مهر نوشت: «هفته گذشته و هم‌زمان با انتقاد گسترده رسانه‌ای جریان اصلاحات و اعتدال به خاتمه همکاری با تعدادی از اساتید پیمانی دانشگاه، نظیر علی شریفی‌زارچی در دانشگاه شریف، باز هم نام عارف به‌میان آمد و انتظار از او برای اعلام موضع در این خصوص به عنوان عضو هیئت جذب دانشگاه شریف بالاگرفت.

گویا حضور عارف در هیئت جذب به منزله مشروعیت بخشی به تصمیمات آن بود و اصلاح‌طلبان نمی‌توانستند این سرمایه‌اجتماعی حداقلی را نیز در بدنه اجرایی دانشگاه و وزارت علوم بر خود ببینند. سرمایه اجتماعی که بیش از آن‌که به سوابق سیاسی عارف مربوط باشد به شخصیت علمی و تجارب فردی او وابسته بود.

واکنش عارف این‌بار نیز هم راستا با خواست اصلاحات بود. او از هیئت جذب استعفا داد و اعلام کرد که مخالف عدم تمدید قرارداد شریفی زارچی بوده‌است. آن‌چه مشخص است اخلاق خاص او و آمادگی برای هزینه‌شدن‌های سیاسی بدون دستاورد است. آن هم برای مردی که معتقد است می‌توانسته نمایندگی اصلاح‌طلبان را داشته و رئیس جمهور مناسبی برای کشور باشد.

به نظر می‌رسد عارف تعهد اخلاقی کافی به اصلاح طلبان را داشته و وفاداری سیاسی خود را به داشتن دستاوردهای معادل آن منوط نکرده‌است. هرچند ممکن است او خود از هزینه‌های اعتباری خرج کرده بی اطلاع بوده یا نسبت به آن بی‌توجه باشد؛ اما گویا تلاش عارف اثبات چندباره وفاداری خود به دوستانی که کمتر او را مورد توجه قرار داده‌اند و بیشتر توقع داشته‌اند که بدون پذیرش نقش و جایگاه ویژه در جغرافیای اثرگذاری اصلاحات نمونه یک سیاست‌مرد وفادار را بازی کند، موفق نبوده‌است.

هنجارهای مورد پذیرش عارف نه‌تنها باعث نشده که او مورد وثوق بیشتری قرار بگیرد بلکه او را به یک بدهکار همیشگی بدل ساخته‌است. جریان اصلاحات نیز به سرمایه‌ای دست‌یافته‌است که در هنگامه‌های سیاسی بدون هزینه در راه انتظارات یک‌طرفه قابل خرج است و این‌بار نیز با همین روش خواسته تا از تصمیمات هیئت جذب دانشگاه شریف اعتبارزدایی کند و این هدف را با بودن عارف بسیار ساده به‌دست‌آورده است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۱۲۱۹۷۲۰:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
فقط با قفل شماره کارت ملی 99 درصد بی حجابی که هیچ پوشش های تو خونه ای و جلوی محارم که بیرون می آیند هم تمام می شود ...
ناشناس۳۲۱۲۵۵۱۱۰:۳۳:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خیر موفق نمیشید. کمی تاریخ بخونید. حاکمان بسیاری در طول تاریخ سعی کردن که گروه‌های مختلف رو تحت قوانین متفاوت مدیریت کنن اما هیچوقت دوام نیاوردن. حتی یه چیزی مثل آپارتاید در آفریقای جنوبی هم نتونست دوام بیاره. احیانا قبول دارید که اونجا شرایط از قفل کردن کارت ملی بدتر بود که؟
ناشناس۳۲۱۲۶۵۲۱۱:۴۷:۲۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مسولان قدیم کشور که بر طبل بی حجابی و برهنگی می کوبند تا چند رای بیشتر برای خود و یا همپالگی های خود بدست آورند باید به سختی مجازات شوند
ناشناس۳۲۱۹۰۵۹۲۲:۳۰:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۱۸
بنده خدا، یادت رفته مردم ولی نعمت حاکمیت هستند
ناشناس۳۲۱۲۲۰۰۲۰:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آقای قالیباف.. از چه کسی داری انتقاد میکنی؟ مگر این دو دستگاه یعنی سازمان بازرسی و دیوان محاسبات تحت تسلط و زیر نظر مردم هستند؟ اول از همه باید به خود شما و ۲۸۰ نماینده مجلس انتقاد کرد و خرده گرفت چون دیوان محاسبات دستگاه نظارتی مجلس هست و دومی یعنی بازرسی کل کشور هم که وابسته به قوه قضاییه هست .....
ناشناس۳۲۱۲۳۴۷۰۱:۳۵:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
.. ما لیستی رای نمیدیم
غ س۳۲۱۲۵۲۳۱۰:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
بر اساس قانون بودجه سال 1402 سازمانهای بیمه مکلف به پرداخت بدهی خود به داروخانه ها ظرف یک ماه هستند . سهم ارز هم توسط سازمان برنامه و بودجه به بیمه ها پرداخت میشود ولی معلوم نیست بیمه این پول را کجا خرج میکنند و به داروخانه ها منتقل نمیکنند در نتیجه توان داروخانه برای خرید کم شده و کمبود دارویی ایجاد میشود . دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کجایید ؟؟؟؟
اصغر آقا۳۲۱۲۲۲۴۲۱:۵۳:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۱۳
همين ده يا پانزده روز پيش بود كه حبيب آقا برادر باجناقم ، به دختر همسايه گفته بود : دخترم حجابت را كامل كن ، خدا بيامرزد پدر بزرگت را از مردان خوب روز گار بود ، ...مؤمن .. ، با خدا » ! و آن دخترك سگرمه ها را در هم كشيده و گفته بود : -- حبيب آقا ! شما بگو پدر بيچاره من با حقوق 10 تومان در ماه چگونه يك خانواده را اداره كنه با اين هزينه ها و خرج ها ... » -- اما دخترم من در مورد رعايت حجاب با شما صحبت مي كنم نه حقوق ماهانه پدر » !! ------------------- حال بنده در اين حكايتي كه برادر باجناقم در يك جمع تعريف كرد ، مي توانم نتيجه بگيرم كه عفاف و حجاب ميتواند به طريق يا طريق هايي با « اقتصاد » هم رابطه داشته باشد كه حتماً دارد ! ... شك نفرماييد ! مثلاً طرف در فقر مالي است ، اما دق دلي را سر حجاب در مياره ! بله ؟
امیر۳۲۱۲۹۳۱۱۴:۵۱:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مشکل اینجاست که امثال حبیب اقا فقط با حجاب کاردارند نه ربا نه اقتصاد نه از هم پاشیده شدن خانواده ها نه شرمندگی پدرها نه رانت نه فسادنه شاسی بلند نه سیسمونی فقط حجاب
ناشناس۳۲۱۵۰۴۶۱۲:۰۱:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۵
اقتصاد فقط یک نمود از ناکارآمدی سیستم موجود است.
علی۳۲۱۲۲۴۹۲۲:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
تقریبا تمام حرفهای آقای علی مطهری عین واقعیت هست....
ناشناس۳۲۱۲۴۶۰۰۹:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
حداقل ابتدا سابقه افراد رو بخونید بعد نظر بدید. همین آقای مطهری تا پارسال طرفدار سرسخت گشت ارشاد و حجاب اجباری بود
ناشناس۳۲۱۲۶۶۷۱۱:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ایشون متوجه شد حجاب اجباری نمیشه هرچقدر هم‌ سفت و سخت طرفدارش باشه
ناشناس۳۲۱۲۷۰۶۱۲:۲۶:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اشکال نداره حر هم درآخرین لحظه تغییر کرد وامام پذیرفت مهم این است که راه درست را انتخاب کنید.
ناشناس۳۲۱۲۵۷۳۱۰:۴۶:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
اين نظر ايشونه در سطح شهر با زور برخورد میشه .شما كاري و يا سركوبي نداشته باشيد ببينيد چه اتفاقي ميافته. با زور كار درست نميشود
ناشناس۳۲۱۲۲۶۱۲۲:۳۹:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آقای دکتر عارف، انسانی عالم و نخبه است ولی نه سیاسی است اما متاسفانه خود را از معرکه های سیاست زده خارج نمی کند. ایشان باید یاور نظام و مردم در ابعاد علمی تخصصی خودش باشد تا حق مطلب ادا شده باشد نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر.
ناشناس۳۲۱۲۲۸۵۲۳:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۱۳
آقای قالیباف مجلس تمام شد ...
ناشناس۳۲۱۲۷۸۶۱۳:۲۲:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
دوست گرامی، طبق قانون اساسی هر فرد ایرانی آزاد است تا نظر خود را بیان کند.این سخن شما وافرادی با تفکر شما نشان میدهد که هیچگونه اعتقادی به اصل آزادی بیان ندارید واین یکی از مشکلات اساسی مملکت است.زیرا شما در مراکز قدرت قراردارید. البته انتظار داریم تاسخنان اقای مطهری بطور کامل درج شود. بویژه درخصوص انتخابات ومحدودیت های موجود.
ناشناس۳۲۱۲۲۸۸۲۳:۲۹:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۱۳
مگر آقای مطهری در حال حاضر سمتی دارد هر وقت مسولیت پیدا کرد در امور مملکتی می‌تواند نظر دهد
بانو۳۲۱۲۵۶۳۱۰:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مگه بقیه که در همه امور مردم دخالت می کنند و اوامر ریز و درشت صادر می کنند مسئوليتي دارند ؟؟؟
ناشناس۳۲۱۲۲۸۹۲۳:۳۰:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
جناب میر سلیم فرمودند مدیریت مجلس باعث و بانی رانت خودرویی نمایندگان بوده اند
ناشناس۳۲۱۲۳۰۷۲۳:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۱۳
چرا کنیز ها در زمان پیامبر بی حجاب بودن !؟
ناشناس۳۲۱۳۶۳۶۲۰:۳۶:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
پس قبول دارید که زن کنیز، از نظر اسلامی که خودتان قبول دارید مجاز است حجاب نداشته باشد ولی قبول کنید که جمهوری اسلامی عزت و شرف و آزادی زن را می خواهد که موافق کنیز تلقی کردن زنان نیست و این یعنی بالابردن مقام زنان.
ناشناس۳۲۱۲۳۴۲۰۱:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۱۴
کار عارف درست بود و فداکاری هم مطرح نیست.
ناشناس۳۲۱۲۳۶۹۰۳:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
حذف هر صدایی از دانشگاه
.آ در ن۳۲۱۲۳۷۵۰۵:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۴
حرفهای مطهری باد هواست .
ناشناس۳۲۱۲۳۹۸۰۷:۳۸:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۴
مطهری: ما یک ترس بی‌جایی داریم که فکر می‌کنیم اگر کنترل نکنیم از دستمان در می‌رود، اما این‌گونه نیست. وقتی ما شورای نگهبان داریم، هر مصوبه‌ای دیده می‌شود و اگر مخالف شرع باشد رد می‌شود یا مخالف قانون اساسی باشد رد می‌شود، یعنی جای نگرانی نیست. اگر یک مجلسی هم بیاید که مورد نظر ما باشد باز چندان کاری نمی‌تواند بکند، چون گلوگاه‌ها دست افراد دیگر است... جالب است بله مشکل همان است. حتی اگر مردم هم نماینده ای که تفکرات جامعه را رهبری می کند به مجلس برود و قانونی مصوب کنند دوستان خودشان هستند که تشخیص می دهند این به نفع شان هست که تایید کنند یا نه.
ناشناس۳۲۱۲۴۶۱۰۹:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۴
چرا ما نبايد مثل اكثر كشورها بدون حاشيه زندگي كنيم چرا تنش چرا با مردم خصومت چرا مطبوعات سانسور چرا با دانشگاه بي مهر چرا گراني چرا اختلاس چرا ؟؟؟؟؟؟؟و هزاران چراهاي ديگر
علی۳۲۱۲۵۶۲۱۰:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
سلام: ماگشتِ ارشادرامی خواهیم.✌️ ماامنیت اخلاقی واجتماعی درجامعه رامی خواهیم. مابی حجابی نمی خواهیم.
ناشناس۳۲۱۷۲۲۷۱۵:۱۸:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۱۷
شما میخواهید بخواهید برای خودتان بخواهید حق ندارید از طرف ملت ایران سخن بگویید .
ناشناس۳۲۱۲۶۱۲۱۱:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۱۴
آقای مطهری : عده ای تبلیغ می‌کردند که اگر حجاب اختیاری شود ۸۰ درصد خانم‌ها بی‌حجاب می‌شوند، اصلا چنین چیزی اتفاق نیفتاد. از شخصی مثل ایشان بعید است این حرف. مگر حجاب اختیاری شده است که این عدد به 80 در صد نرسیده است؟ مگر الان یک کارمند دولت میتواند بدون حجاب سر کارش حاضر شود و برخوردی هم صورت نگیرد؟ یکی عددی را پرانده و دیگری هم شرایطی را فرض کرده و پاسخکی داده.
ناشناس۳۲۱۳۶۴۶۲۰:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۱۴
بنظرم برعکس است اگر شیطنت شماهای نوعی که خواسته یا ناخواسته تحت تاثیر فرهنگ منحط غربی و تبلیغات دروغین آزادی نباشد قطعا قریب 100 درصد بانوان کشور شیعی و اسلام راستین با حجاب کامل خواهند بود.
ناشناس۳۲۱۳۱۱۴۱۶:۰۹:۳۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
وقتی ما شورای نگهبان داریم، هر مصوبه‌ای دیده می‌شود و اگر مخالف شرع باشد رد می‌شود یا مخالف قانون اساسی باشد رد می‌شود، یعنی جای نگرانی نیست. اگر یک مجلسی هم بیاید که مورد نظر ما باشد باز چندان کاری نمی‌تواند بکند، چون گلوگاه‌ها دست افراد دیگر است.
ناشناس۳۲۱۳۱۶۸۱۶:۳۷:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
ای مجلسیان وضعیت حقوق باز نشستگان وحق الناس مستمری بگیران تامین اجتماعی را احیاء کنید.
ناشناس۳۲۱۳۳۱۴۱۷:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۱۴
خدا به حق امام حسین ع فرج اقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را برسان تا ریشه ظلم وفساد وبیعدالتی وفقر بی حیایی ‌فحشا ورانت ودلال بازی خشک شود وحکومت عدل الهی انشالله بدست حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف برقرار شود امین یا رب العالمین
اردشیر گرامی۳۲۱۳۵۹۹۲۰:۲۳:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۱۴
شما اقتصاد را سروسامان بدهید ، اختلاس و رانت و تبعیض و فساد مسئولان را درمان کنید ، خواهیددید که مردم مشکلی با حجاب ندارند.
ناشناس۳۲۱۶۲۹۷۱۱:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۱۶
چرا الف یه نفر کارشناس خبره بی طرف نمیاره در مورد حجاب اجباری واختیاری حرف بزنه امثال مطهری وابسته به این نظامن وهمیشه ضد مردم حرف میزنن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  7. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  15. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  16. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  17. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  18. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  19. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  20. نهنگ سواری یک آبادانی

  21. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  22. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  23. طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

  24. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  25. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تضادی عجیب و پر ابهام!

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  3. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  6. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  7. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  8. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  9. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  10. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  11. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  15. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد/ اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود

  18. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  21. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  22. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  23. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  24. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  25. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

آخرین عناوین