در دیدار امیرعبداللهیان اسد: آنچه ایران و سوریه برای آن ایستادگی کردند، درست بود

  4020609037 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پیوستن ایران به گروه «بریکس» را تبریک گفت و گفت این امر نشان می‌دهد که جهان در حال تغییر است و آنچه که تهران و دمشق برای آن ایستادگی کردند، درست بود.

اسد: آنچه ایران و سوریه برای آن ایستادگی کردند، درست بود

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در دمشق، امروز (پنجشنبه) با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام‌های «سید ابراهیم رئیسی» به اسد، بر دعوت رئیس‌جمهور از همتای سوری خود برای سفر به تهران تاکید کرد.

دیپلمات ارشد ایران افزود در گفت‌گوهای روز گذشته با نخست‌وزیر و وزیر خارجه، «روند اجرای توافقات دو کشور در سفر رئیس‌جمهور به دمشق را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار دادیم و تاکید کردیم که توافقات انجام شده میان دو کشور از جمله اسناد امضا شده در سفر دکتر رئیسی به دمشق با دقت مورد اهتمام، پیگیری و اجرا قرار گیرد».

امیرعبداللهیان تصریح کرد دولت، ملت و ارتش سوریه یک جنگ جهانی تروریستی علیه خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند و اکنون سوریه در بهترین شرایط خود قرار دارد و خوشحال هستیم که امروز منطقه و جهان متوجه واقعیت و قدرت سوریه شدند، هر چند دشمنان سوریه در تلاش هستند با توسل به تحریم و فشار اقتصادی بر دولت و ملت سوریه، اهداف سیاسی خود در قبال این کشور را دنبال کنند. 

او افزود جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که در روزهای سخت سوریه در کنار این کشور بود، در شرایط جدید نیز همچنان در کنار سوریه و ملت آن خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین بر لزوم احترام همه طرف‌ها به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد و افزود جمهوری اسلامی ایران در تکمیل روند مبارزه با تروریسم همچنان در کنار سوریه قرار دارد. 

وزیر امور خارجه روند روابط ایران و عربستان را در حال پیشرفت توصیف و آن را به نفع دو کشور و کل منطقه دانست و همچنین نسبت به از سرگیری حضور و فعالیت سوریه در اتحادیه عرب و تقوبت روابط سوری-عربی اظهار خرسندی کرد.

بشار اسد نیز در ابتدای این دیدار، پیوستن ایران به گروه بریکس را به دولت و ملت ایران تبریک گفت و افزود این امر نشان می‌دهد که جهان در حال تغییر است و آنچه که ما و شما برای آن ایستادگی کردیم، درست بود.

رئیس‌جمهور سوریه راهبرد آمریکا در منطقه برای تامین منافع خود را، ایجاد و دامن‌زدن به تنش و بحران میان کشورها و ملت‌های منطقه اعم از اختلاف شیعه و سنی و یا عربی ایرانی دانست و از ابتکار عمل ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی منطقه استقبال کرد و آن را اقدامی فوق راهبردی دانست.

 
در این دیدار روند سیاسی تحولات سوریه، روند آستانه، روابط سوریه و اتحادیه عرب، تحولات فلسطین و برخی دیگر از موضوعات مورد اهتمام منطقه ای مورد گفتگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان پیش از دیدار با اسد، شب گذشته (چهارشنبه) با «حسین عرنوس» نخست‌وزیر سوریه و همچنین «فیصل المقداد» همتای خود، درباره مسائل دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۷۹۱۹۱۵:۴۳:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۹
آری برای شخص اسد درست بود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین