دو روایت و دو اختلاف پیرامون ماجرای «شریفی‌زارچی»/ برای افکارعمومی احترام قائل شوید!

گروه اجتماعی الف،   4020607047 ۱۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

روایت‌های متفاوت و اختلافاتی که پیرامون موضوع «علی شریفی‌زارچی»، استاد دانشگاه شریف وجود دارد ایجاب می‌کند که طرفین ماجرا در تریبونی آزاد، مطالب و مستندات خود را به‌صورت شفاف بیان کنند تا از شبهه‌افکنی‌ها و آشفته‌شدن افکار‌عمومی جلوگیری شود.

دو روایت و دو اختلاف پیرامون ماجرای «شریفی‌زارچی»/ برای افکارعمومی احترام قائل شوید!

به گزارش الف، هر چند سعی می‌شود که ماجرای ادامه فعالیت یا عدم همکاری دانشگاه‌ها با برخی اساتید، از سوی برخی جریانات سیاسی در زرورق‌های سیاسی پیچیده شده و با تعابیری چون اخراج اساتید و خالص‌سازی به افکار عمومی عرضه گردد اما واقعیت موضوع فعالیت یا عدم همکاری با برخی اساتید دانشگاه‌ها، تفاوت‌های بسیاری با روایت غالب دارد.

از جمله ماجرای «علی شریفی زارچی» استاد دانشگاه شریف که سعی شد ماجرای تعیین تکلیف برای ادامه همکاری او را به مسائل سیاسی ربط دهند اما واکاوی ابعاد موضوع، حاکی از مسائل دیگری است که عمده آن‌ها به‌ اختلاف نظرهای فنی در این پرونده بازمی‌گردد؛ مسائلی از قبیل تاخیر در ثبت درخواست و ارائه مستندات.

دو روایت، دو اختلاف 

برای روشن شدن ابعاد این ماجرا، دو روایت طرفین را مرور کنیم؛ یک روایت از سمت دانشگاه شریف و دیگری از سوی علی شریفی زارچی.

سعید بهزادی‌پور، دبیر هیئت اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف در این خصوص به رسانه «روزنامه شریف» گفت: «اساتیدی که به‌صورت پیمانی همکاری‌شان با دانشگاه شروع می‌شود تا مدت 5 سال فرصت دارند که برای تبدیل وضعیت استخدامی خود از پیمانی به رسمی‌ آزمایشی اقدام کنند و پس از این مهلت، عضو هیئت علمی باید درخواست تمدید عضویت پیمانی بدهد که تحت شرایطی قابل پذیرش خواهد بود.»

وی افزود: «مهلت پنج ساله قرارداد پیمانی دکتر شریفی‌زارچی به‌عنوان استادیار پیمانی دانشگاه، بهمن‌ماه 1400 به پایان رسید که از 9 ماه پیش از آن، دانشگاه در فواصل مختلف، سه مرتبه با ارسال نامه‌هایی از ایشان دعوت کرد که درخواست تمدید عضویت پیمانی خود را به همراه مستندات فعالیت‌های علمی ارائه کند که متاسفانه علی‌رغم این درخواست‌ها و پی گیری های شفاهی مکرر، اقدامی از سوی ایشان صورت نگرفت.»

بهزادی‌پور خاطرنشان کرد: «در نهایت هیئت اجرایی جذب دانشگاه هفته گذشته رأی به پایان همکاری ایشان دادند.»

براساس گزارش روزنامه شریف، در دو سال گذشته سه نفر دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف نیز توسط هیئت اجرایی جذب و در اجرای آیین نامه های مربوطه قطع همکاری شده‌اند. ضمناً مستندات مربوطه در اختیار هیئت اجرایی جذب دانشگاه است و در صورت لزوم ارائه خواهد شد.

ادعای متفاوت شریفی زارچی

اما در روایت دیگر، علی شریفی زارچی در تصویری که در صفحه توئیتر خود منتشر کرده مدعی است که شده سه درخواست برای تبدیل وضعیت مطرح کرده است؛ ابتدا در 23 اسفند سال 1400 درخواست ترفیع و تبدیل وضعیت استخدامی‌ داشته اما این مسئله در دانشکده بررسی نشده است. دو درخواست دیگر را هم سه‌شنبه هفته گذشته مطرح کرده که بعد از جلسه هیات جذب و  نهایی شدن تصمیمی اعضا بوده و در دانشگاه تایید نشده است.

توضیحات هیئت جذب دانشگاه شریف درباره درخواست‌های شریفی زارچی

یکی از اعضای هیئت اجرایی جذب شریف در پاسخ به سخنان این استاد، مطلبی را برای  روزنامه دانشگاه صنعتی شریف فرستاد.

وی در این مطلب اظهار داشت: «استاد پیمانی بعد از پنج سال تمدید قرارداد، عملاً نمی‌تواند پایه خود را دریافت کند و در نتیجه پر کردن فرم ترفیع برایش معنا ندارد و باید مراحل تبدیل وضعیت استخدامی را طی کند.»

این استاد دانشگاه شریف تصریح کرد: «ایشان بعد از پنج سال موظف بوده که درخواست تبدیل وضعیت استخدامی را مثل سایر اساتید به صورت حضوری بدهد اما این درخواست را به صورت الکترونیکی داده در صورتی‌ که همه اعضای هیئت علمی شریف می‌دانند این درخواست نباید به صورت مجازی داده شود و مراحل کاملاً حضوری و کاغذی طی می‌شود و امکان ثبت مجازی آن وجود ندارد؛ برای همین درخواستی که با خط قرمز مشخص کرده‌اند، حتی در دانشکده مهندسی کامپیوتر هم بررسی نشده است و در همان مرحله مانده است.»

عضو هیئت اجرایی جذب دانشگاه شریف گفت: «هیچ‌ کدام از اعضای هیئت علمی درخواست تبدیل وضعیت یا ارتقا را از طریق سامانه انجام نمی‌دهند و این مورد را ایشان کاملاً در جریان‌ است.»

وی همچنین تاکید کرد: «با توجه به اینکه بعد از پایان 5 سال، امکان درخواست ترفیع وجود ندارد و فرد باید درخواست تبدیل وضعیت استخدامی بدهد، اگر امتیاز کافی را گرفته باشد، تبدیل وضعیت استخدامی خواهد شد و اگر‌ هم بخش مشخصی از حد نصاب را کسب کرده باشد، قرارداد پیمانی وی برای سال ششم تمدید خواهد شد. پس دو درخواست ترفیع ایشان هم که شش روز پیش و بعد از جلسه هیئت اجرایی جذب، صادر شده و با خط سبز مشخص کرده‌اند، چون در سال هشتم پیمانی ایشان است، عملاً بی‌معنی‌است.»

حقوق شریفی زارچی به دلیل عدم ارائه مستندات علمی به دانشگاه ماهها قطع بود اما اقدامی نکرد

علاوه بر این، اعظم ایرجی‌زاد استاد تمام دانشکده فیزیک و عضو هیئت اجرایی جذب دانشگاه نیز در این باره به روزنامه شریف گفت: «اساتیدی که پیمانی هستند، باید درخواست بدهند و فرم‌هایی را که نشان‌دهنده فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اجرایی آن‌ها در هرسال است را پر کرده و ارائه کنند. وقتی که موضوع ایشان مطرح شد، ما خواستیم که سوابقشان در جلسه مطرح شود و متوجه شدیم که ایشان فرم‌ها را پر نکرده است. چون معمولاً دانشگاه به اساتیدی که مهلت‌شان تمام شده، نامه اخطار می‌زند، فهمیدیم که چند مرتبه نیز با وی نامه‌نگاری شده است و حتی مسئول جذب دوره مدیریت قبلی دانشگاه هم به ایشان نامه داده بوده تا ایشان فرم‌ها را پر کند و بر اساس آن تمدید قرارداد صورت گیرد و پایه سالانه خود را دریافت کند. از دانشکده هم خواسته بودند تا به وی این اخطارها را اعلام کند رئیس وقت دانشکده هم گفته که ما به ایشان بارها گفتیم اما توجهی نکرده است.»

این استاد تاکید کرد: «حتی حقوق وی هم ماه‌هاست که به این دلیل قطع شده اما همچنان از عنوان استادی دانشگاه استفاده می‌کرده و از طرفی هیچ توجهی به پر کردن فرم‌ها و ارائه مستندات علمی خود نداشته است. یعنی نه درخواست تمدیدی از جانب ایشان ارائه شده و نه درخواست تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی-آزمایشی به دانشگاه داده‌اند و این مسائل هم مربوط به دو سال گذشته بوده است. اینکه چرا این درخواست‌ها را نداده، برای ما هم عجیب بود و از دانشکده خواستیم تا نماینده‌اش در جلسه جذب بیاید و آمد و توضیح داد و همه نامه‌ها را بررسی کردیم و تصمیم‌گیری کردیم»

ایرجی زاد تصریح کرد: «وقتی فردی خودش درخواست نمی‌دهد، چطور دانشگاه می‌تواند قراردادش را تمدید کند؛ اساساً اخراج برای وقتی است که فرد، استخدام جایی باشد، اما وقتی پیمانی باشد، برای تمدید باید خود فرد درخواست می‌داد که نداد؛ حتی هیچ اعتراضی هم به عدم دریافت چند ماه حقوق از سمت دانشگاه نکرده بود.این روند سالیان سال است که در شریف برقرار است و سال‌های قبل هم در برخی دانشکده‌های دیگر سابقه داشته است.»

توضیح سخنگوی وزارت‌علوم درمورد قطع همکاری با شریفی‌زارچی

اما حواشی رخ‌داده پیرامون این موضوع باعث شد تا سخنگوی وزارت علوم و تحقیقات هم به ماجرا ورود و اظهاراتی را بیان کند. 

علی شمسی‌پور در این خصوص گفت: «فرایند جذب اعضای هیات علمی با فراخوان آغاز می‌شود، متقاضیان وارد درگاه مدنظر شده دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و مدارک خود را در آن بارگذاری می کنند. با پایان یافتن فراخوان، هر دانشگاهی متقاضیان همان دانشگاه را غربالگری اولیه می‌کند و برای بررسی جدی‌تر به دانشکده ها ارجاع می‌دهد.

سپس کارگروه های جذب دانشکده ها طبق قوانین پرونده‌ها را بررسی کرده و بعد از امتیازدهی با افرادی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، جلسه مصاحبه را تنظیم و نفرات برتر را به هیات اجرایی جذب دانشگاه معرفی می کند، در این هیات ۳ نفر اول مربوط به هر ظرفیت به ترتیب اولویت تعیین شده و این افراد در مرحله بعد به هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی ارجاع و در این هیات، انتخاب اصلی دانشگاه بررسی شده و در صورت تایید، دانشگاه می تواند حکم فرد مورد نظر را به عنوان عضو هیات علمی صادر کند.»

او تاکید کرد: «برای هر یک ظرفیت به صورت میانگین ۳۰ نفر متقاضی هستند که کار دانشگاه‌ها را برای بررسی صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان سخت و پیچیده کرده است و ضرورت دقت نظر در روند را افزایش می دهد.»

سخنگوی وزارت علوم با اشاره به عملکرد هیات اجرایی جذب دانشگاه ها گفت: «این هیات ها مستقل و منتخبی از اعضای هیات علمی همان دانشگاه و از جهت علمی و صلاحیت های عمومی افراد تاییدشده هستند و کسی نمی تواند آنها را در خصوص‌ رای و نظرشان، تحت فشار بگذارد و این امر با شاخص استقلال دانشگاه هم‌خوانی دارد. بنابراین کسی نمی تواند به آنها اجبار کند فردی را برای عضویت هیات علمی انتخاب، یا با فردی قطع همکاری کنند یا همکاری با فردی را ادامه دهند.

اعضای هیات علمی ابتدا به صورت پیمانی جذب و بعد به رسمی آزمایشی و رسمی تبدیل وضع می‌شوند. کارنامه علمی اعضای هیات‌علمی بعد از جذب به صورت سالانه بررسی می‌شود. سقف همکاری اعضای هیات علمی پیمانی حداکثر ۵ سال است و بعد از آن باید با تحویل پرونده خود به دانشگاه، به رسمی آزمایشی تبدیل شوند. دانشگاه هم موظف است پرونده را بررسی کرده و در شرایط خاص امکان ادامه دادن ۵ سال دوره پیمانی وجود دارد که توسط هیات امنای دانشگاه به مدت محدودی قابل تمدید است.»

وی تصریح کرد: «اگر هر یک از اعضای هیات علمی پیمانی شاخص های مورد نظر را کسب نکند، دچار رکود علمی شود یا صلاحیت عمومی خود را از دست دهد یا از جهت دستگاه های ناظر که در قانون ذکر شده استعلام منفی داشته باشد، دانشگاه در مورد ادامه همکاری با عضو هیات علمی را در هیات جذب دانشگاه تجدیدنظر کرده و با این فرد قطع همکاری می‌شود.»

شمسی‌پور گفت: «اعضای هیات علمی که رسمی آزمایشی می شوند، نیز به صورت مداوم در معرض بررسی علمی هستند و تا زمان رسمی شدن و بعد از آن نیز این نظارت علمی و عمومی روی انها وجود دارد. اما اگر هر یک از اعضای هیات علمی مرتکب تخلفی شود که طبق قانون مقررات انتظامی هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، پرونده به هیات های انتظامی اعضای هیات علمی ارجاع می شود تا در آن مورد تصمیم‌گیری شود.

اگر اخباری در مورد قطع همکاری یا اخراج برخی استادان منتشر می‌شود، ممکن است فرد شرایط علمی یا عمومی استادی دانشگاه را از دست داده باشند، یا استعلام منفی مربوط به دستگاه های امنیتی در مورد وی وجود داشته باشد، یا مواردی که به هیات های انتظامی اعضای هیات علمی واگذار می شود، می تواند باعث قطع همکاری با عضو هیات علمی شود. این امر موضوع جدیدی نیست و در دولت های مختلف هم رخ داده است.»

شمسی پور تصریح کرد: «بحث قطع همکاری با چند عضو هیات علمی از بین چند ده هزار عضو هیات علمی، در سال های مختلف قبلا هم مطرح بوده است‌. تعداد محدودی از اعضای هیات علمی یا شرایط علمی یا عمومی را از دست داده اند یا استعلام آنها به دلیل عمل غیرقانونی منفی شده است، یا هیات‌های انتظامی نسبت به قطع همکاری آنها تصمیم گرفته اند. در این دوره هم تعداد قطع همکاری‌ها بیش از دوره های گذشته نبوده و مسیر معمول را طی می کند.

البته برخی جریان های سیاسی از برخی اتفاقات سواستفاده و صیادی می کنند، ولی وزارت علوم در مورد اعضای هیات علمی چه در جذب و چه در نظارت بر روند کاری آنها و انفصال یا عدم انفصال و ادامه خدمت آنها، روال معمول قانونی را طی می کند.»

وی در خصوص ماجرای شریفی‌زارچی خاطرنشان کرد: «این فرد توسط هیات اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شده و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است. تصمیم بعدی در خصوص وی از اختیار دانشگاه خارج است و بعد از بررسی پرونده و اخذ تصمیم نهایی در هیات مرکزی جذب در مورد این پرونده، اگر قرار به قطع همکاری شود وی می تواند طبق مقررات موجود اعتراض و پرونده خود را پیگیری کند. ولی موضوع از دست دانشگاه خارج شده و این عضو سابق هیات علمی باید روند قانونی را طی کند.

سخنگوی وزارت علوم ادامه داد: «در فرایند این پرونده، یک عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف هم اعلام کرد از عضویت در هیات اجرایی دانشگاه استعفا داده است‌. این موضوع بررسی و معلوم شد، ایشان اصلا عضو هیات اجرایی دانشگاه شریف نبوده و حکمی در این زمینه نداشته و رییس دانشگاه برای حفظ حرمت و با در نظر گرفتن سابقه وی، او را در جلسات به عنوان مدعو، دعوت می‌کرده است. بنابراین استعفای ایشان عملا بلاوجه است. متاسفانه گاهی نیات سیاسی بر برخی مواضع اصولی غلبه می‌کند و فضای سازی سیاسی اصل قرار می‌گیرد.»

وی یادآور شد: «بر خلاف ادعاهای دروغ مطرح شده هیچ فرایند پنهانی برای جذب اعضای هیات علمی وجود ندارد و اینکه به صورت پنهانی قرار است چند ده هزار نفر جذب شوند، دروغ محض است. دستگاه های مختلف در راستای حاکمیت قانون می توانند در چارچوب فرایند های قانونی و مقررات به دستگاه های دیگر کمک کنند. اما هیچ دستگاهی دخالت فراقانونی در فرایند جذب ندارد و نخواهد داشت.»

ماجرایی که به سیاست آلوده شد

در روایت‌های ارائه شده، اعضای هیات اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف، پیرامون این موضوع توضیحات مفصلی را ارائه داده و به ابهامات موجود پاسخ داده‌اند. اما از سوی علی شریفی‌زارچی تنها یک توضیح توییتری کوتاه، ارائه و تاکنون تفسیر بیشتری از سوی او مطرح نشده است.

تلاش‌های خبرنگار «الف» هم برای تماس و گفت‌وگو با طرفین ماجرا بی‌نتیجه ماند و ضرورت دارد که علی شریفی‌زارچی نسبت به اظهارات و ادعاهای اعضای هیات‌اجرایی جذب اساتید دانشگاه شریف، پاسخ مستدلی بدهد.

هر چند در حالت عادی این موضوعی شخصی قلمداد می‌شود اما با توجه به برجسته‌سازی آن در رسانه‌های برون‌مرزی، ساختن چهارچوب‌های سیاسی برای آن و ربط‌دادن آن به مسائلی چون تصفیه دانشگاه‌ها و خالص‌سازی محیط‌علمی، دیگر مسئله‌ای شخصی نیست و ابعاد اجتماعی و حتی سیاسی پیدا کرده است.

انتظار می‌رود که طرفین ماجرا در تریبونی آزاد، مطالب و مستندات خود را به‌صورت شفاف بیان کنند تا از شبهه‌افکنی‌ها و آشفته‌شدن افکار‌عمومی جلوگیری شود.

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۵۳۹۴۱۴:۰۹:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۷
تعویض اساتید علمی با اساتید احزاب اصلا کار پسندیده ای نیست .
ناشناس۳۲۰۵۴۹۱۱۵:۰۴:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۷
فعلا که خود ایشون دارن زیر علم یه حزب خاص سینه می زنن
ناشناس۳۲۰۵۵۶۹۱۵:۵۵:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۷
به فرض که چنین کند. اشکالش چیست. فردی متقی مانند ایشان در راه خدا گام برمی دارد.
ناشناس۳۲۰۵۶۳۶۱۶:۴۴:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۷
در راه خدا!
ناشناس۳۲۰۵۷۸۶۱۹:۱۵:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۷
بله در راه خدا نکند فکر میکنید فقط شماها خداباورید و تنها شماها در راه خدایید.
ناشناس۳۲۰۵۵۷۴۱۶:۰۰:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۷
استاد شریفی زارچی فردی خدا باور، پرتلاش و بسیار دوست داشتنی است.
ناشناس۳۲۰۵۵۷۸۱۶:۰۶:۰۲ ۱۴۰۲/۶/۷
به خاطر همین زمان دانش آموز بودنشون مدال طلای المپیاد جهانی گرفتن؟
ناشناس۳۲۰۵۹۴۸۲۲:۲۰:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۷
مسائل رو با هم قاطی نکنین. یعنی هر کی تو المپیاد طلا بگیره معصومه و دیگه هیچ خطایی نداره و به همه چیز آگاهه؟
ناشناس۳۲۰۶۳۳۰۰۷:۵۴:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۸
اگر بنا به معصومیت باشه پس کلا همه کار را تعطیل کنید ایشان سر کلاس بودند علم داشتند. پیامبر فرمودند علم را حتی اگر در چین بود بیاموزید. لابد فکر میکنید چینیها معصوم بودند.
ناشناس۳۲۰۵۷۰۷۱۷:۴۳:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۷
موافقم
مهران۳۲۰۵۷۱۳۱۷:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۷
کاملا درست میگی مثلا عادل فردوسی پور با مدرک فوق صنایع و دکترای رسانه زبان تدریس میکنه البته شما احتمالا منظورت تدریس امیر حسین ثابتی است که دکترای علوم سیاسی دانشگاه تهران داره و در دانشگاه شریف قرار است درس انقلاب اسلامی تدریس کنه که کاملا رشته و مدرک مرتبط هست و مدرک ایشون هم از دانشگاه تهران است
ناشناس۳۲۰۶۰۸۱۰۰:۰۲:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۸
با چه سهمیه ای مدرک گرفتند. من آدم میشناسم با درصد های افتضاح در کنکور پزشکی قبول شده چون سهمیه داشته.
حمید۳۲۰۸۰۴۹۱۷:۵۳:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۹
ایشان برنده مدال طلای المپیاد جهانی هستند. ایشون بخاطر مردم و خانواده و کشور و اسلام در کشور ماندند. شاید ده نفر مثل ایشون تو کشور نداشته باشیم. یک سرچ کنید و بعد نظر بدهید.
ناشناس۳۲۰۵۷۶۸۱۸:۴۴:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۷
فعلا هرکس با نظام مخالفت کنه ، حق با اونه !
ناشناس۳۲۰۶۳۰۴۰۷:۱۸:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۸
نکات کاملا گویایی که تو مستنداتی که خود ایشون منتشر کرده و دروغگو بودنشون رو اثبات میکنه نشون میده چقدر رو هوچیگری یه عده در فضای مجازی حساب باز کردن
ناشناس۳۲۱۲۲۷۹۲۳:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۶/۱۳
اگر منظور شما از استاد حزبی ، استاد علمی اینه که حزبی در تضاد با علمی است که ظاهراً این نظر چندان طرفدار نداره. گرچه نظرتان را مبهم و گنگ نوشته اید، ضمنا ظاهراً آقای زارچی یک جاهایی از جریانات خاصی طرفداری می کرده.
ناشناس۳۲۰۵۳۹۸۱۴:۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۷
البته من و شما نیک میدانیم چنین نشستی برگزار نخواهد شد. اما اطلاعیه وزارت کشور آب پاکی برتمام گمانه زنی ها ریخت. البته مطالب روزنامه هایی نظیر کیهان و به اصطلاح نظرات کاربران برخی خبرگزاری ها بسیار روشنگرند.
ناشناس۳۲۰۵۹۲۸۲۲:۰۱:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۷
بنده خودم استاد دانشگاه هستم. در زمان ما امتیازات لازم برای تبدیل وضعیت به رسمی حتی کمی سخت تر بود و الان آسانتر شده. به هر حال چند کار پژوهشی نیاز دارد. شما به آسانی می توانید به آمار مقالات پژوهشی آقای زارچی مراجعه کنید. پس اگر امتیازات لازم را داشته، چه دلیلی داشته که درخواست ندهد و یا تبدیل وضعیت نشود؟ چه کسی دوست دارد قطع حقوق شود؟ درخواست را هم که طبق اسناد داده است.
ناشناس۳۲۰۵۴۰۹۱۴:۱۷:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۷
حالا که چی. مستندات ارائه میدهید که عرضه نداشتید یک استاد نخبه را جذب کنید. فرض که اصلا این آقا را نمیشناسیم ولی فیلمهای تدریس ایشان در دسترس همه است وقتی این بزرگوار آموزشهای دانشگاهی خود را رایگان در اختیار همه قرار میدهد معلوم است که چقدر دانش دارد و چقدر به کشور و مردم خود وفادار است. کمی به خود بیاییم و قدر سرمایه های خود را بدانیم.
ناشناس۳۲۰۵۴۵۵۱۴:۳۸:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۷
خودتان را پشت نخبه قایم نکنید همانند قایم کردن پشت تحریم و fatf
ناشناس۳۲۰۵۵۵۷۱۵:۴۸:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۷
استاد شریفی زارچی دارنده المپیاد جهانی و شخصی مومن و متعهد است و عاشق وطن
ناشناس۳۲۰۵۶۳۸۱۶:۴۴:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۷
عاشق وطن زمانی هست که همراه دشمن نباشی برای زدن کشور
ناشناس۳۲۰۵۷۸۹۱۹:۱۷:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۷
تشخیص دشمن توسط قبیله شما؟
ناشناس۳۲۰۵۶۶۶۱۶:۵۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۷
چه ربطی به الان دارد؟ با یک عنوان گذاشتن مصونیت درست نمی شود
ناشناس۳۲۰۵۴۱۱۱۴:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۷
حرف اول: همه چیز مملکت قانونمداره حالا بر فرض درخواست نداده الان درخواست بده و به کارش ادامه بده. حرف دوم: اگر موضوع و اخراج فقط سر یک درخواست هست پس شریعتمداری نباید بگه استادنما.....
ناشناس۳۲۰۵۴۱۳۱۴:۱۸:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۷
درود بر استاد شریفی زارچی
ناشناس۳۲۰۵۴۷۱۱۴:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۷
آن وقت به چه دلیل؟
ناشناس۳۲۰۵۶۲۳۱۶:۳۴:۰۴ ۱۴۰۲/۶/۷
به شما باید جواب بده ایشون؟
ناشناس۳۲۰۵۶۳۹۱۶:۴۵:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۷
پس در تفکر خودت بماند و جار نزنید در اینجا اگر چیزی برای گفتن ندارید
ناشناس۳۲۰۵۴۲۰۱۴:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۷
دولت کنونی برخی مواقع از سوراخ سوزن رد میشه و از دروازه رد نمیشه. استخدام مجری تلویزیون به عنوان استاد دانشگاه شریف به راحتی انجام میشود ولی اساتید برجسته با بهانه و بی بهانه حذف می شوند.
ناشناس۳۲۰۵۵۸۹۱۶:۱۵:۲۸ ۱۴۰۲/۶/۷
اون مجری فوتبال که با مدرک ارشد صنایع زبان تخصصی درس میده تو شریف مشکل نداره؟ اونوقت دکتری علوم سیاسی درس انقلاب اسلامی بده مشکل داره؟
ناشناس۳۲۰۵۷۲۹۱۸:۰۸:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۷
زبان تخصصی رشته صنایع را باید کی درس بده؟
ناشناس۳۲۰۵۷۵۰۱۸:۲۶:۱۲ ۱۴۰۲/۶/۷
یک زمانی دکترا چه مدرک با ارزشی بود.
ناشناس۳۲۰۵۸۳۰۲۰:۱۴:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۷
اولا برابر بررسی ها هنوز تز دکتری دفاع نکرده پس دکتر نیست دوما ایشان بحث تاثیر پذیری ایشان را در جامعه مطرح کردند فکر نمی‌کنم تاثیر ۴ یا ۵ درصدی روی هم کیشان خود تاثیر روی جامعه تعبیر کرد.
ناشناس۳۲۰۶۲۸۰۰۶:۵۷:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۸
تو که نمیدونی خیلی از کسایی که در تلویزیون با عنوان مجری و بازیگر و... کارمیکنند دکترا دارند و استاد دانشگاه هم هستند.
حاجی۳۲۰۵۴۲۳۱۴:۲۴:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۷
واقعا تاسف برانگیزه، قطعا باعث فرار نخبگانی چون ایشان میشه، کشور نیازمند این افراده نه این افراد نیازمند ایران، امثال شریفی زارچی هر جا بخواد بره سرتا پاشو طلا میگیرن مخصوصا الان که حوزه هوش مصنوعی گل کرده و ایشون یکی از خوبهای ریاضی و آمار و هوش مصنوعی هستن،تسطلشون روی مسایل مثال زدنی است.
سیدرضا۳۲۰۵۴۸۲۱۵:۰۰:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۷
متاسفانه مسئولین کشور هیچگاه قدر این افراد را ندانسته اند. بعد می گویند چرا فرار مغزها داریم. خوب با این رفتارتان می خواهید اساتید چه کنند.
ناشناس۳۲۰۵۶۶۲۱۶:۵۷:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۷
خودت فهمیدی چی گفتی اگرایشون نیازمند وطن نیست که بدنسبتی است وطن مادر دوم هرشخص است
ناشناس۳۲۰۵۷۶۲۱۸:۳۶:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۷
شک دارم برخی حتی بدانند هوش مصنوعی چیست!
ناشناس۳۲۰۵۴۲۴۱۴:۲۴:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۷
همه میدونن چه خبره خصوصا استاد شدن مجری شبکه افق در بهترین دانشگاه فنی کشور
ناشناس۳۲۰۵۵۱۶۱۵:۲۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۷
چه خبر مثلا؟ شما هم مانند ایشان استاد شوید و مانند ایشان پله ها را بالا بروید
ناشناس۳۲۰۵۷۴۶۱۸:۲۴:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۷
ما که رانت نداریم
ناشناس۳۲۰۵۴۲۸۱۴:۲۵:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۷
اقا قبول شما راست مي گوييد ! الان بهش بگوييد بيايد مدارك را پر كند اگر ريگي تو كفشتون نيست !
ناشناس۳۲۰۵۴۳۱۱۴:۲۶:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۷
همه چی غیر حضوری شده . بغیر از تغییر وضعیت این بابا که باید حضوری باشه .
سیدرضا۳۲۰۵۴۳۴۱۴:۲۷:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۷
با سلام واحترام به نظر نمی رسد که این اختلاف ها تنها مربوط به رسانه های برون مرزی باشد .بلکه کافی است سخنان دونفر از اساتید ومقامات داخل را ملاحظه کنید: -استاد زیبا کلام دراین خصوص(انقلاب فرهنگی به معنای دخالت وزارت کشور بجای وزارت علوم) - ریس پیشین سازمان انرژی اتمی علی اکبر صالحی: هیأت علمی قابل تزریق به‌صورت انبوه نیست/ اینکه عده‌ای را بدون کیفیت علمی و سایر شایستگی‌ها به کلاس بفرستیم، نامش دیگر دانشگاه نیست!
ناشناس۳۲۰۵۴۳۶۱۴:۲۸:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۷
باسلام فقط یک نکته از گزارش بالا خواهشاً توجه بفرمایید ادعا شده ایشون ماه ها حقوق نگرفته همین دلیل برای شرافت و درستی ایشون کافیه
ناشناس۳۲۰۵۵۰۴۱۵:۱۵:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۷
قراردادش تموم شده که حقوق ندادن .
ناشناس۳۲۰۵۴۴۲۱۴:۳۳:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۷
باید مشخص شود نقش زارچی در اغتشاشات سال قبل دانشگاه شریف و شوراندن دانشجویان از همه جا بیخبر علیه تمامیت ارزش های نظام جمهوری اسلامی چه بوده است؟ آسمان ریسمان بهم نبافید. دانشگاه جای مدرس ضدانقلاب نیست.
ناشناس۳۲۰۵۴۴۴۱۴:۳۳:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۷
دوست ندارند یک نفر ضد امنیت ملی را وقتی پایان ماموریت یافته ادامه همکاری داشته باشند
ناشناس۳۲۰۵۴۶۵۱۴:۵۲:۰۳ ۱۴۰۲/۶/۷
امنیت ملی را جناح های سیاسی تعریف نمی کنند !!
ناشناس۳۲۰۵۵۷۰۱۵:۵۷:۲۳ ۱۴۰۲/۶/۷
امنیت را در دمیدن آشوب مشخص کرده!
ناشناس۳۲۰۵۵۶۲۱۵:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۷
چامسکی مخالف و منتقد نظام حاکم بر امریکا است! اما همچنان استاد دانشگاه است.
ناشناس۳۲۰۵۶۴۳۱۶:۴۷:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۷
کیهان ده ها مورد از اخراج استادان آن کشور را برای شما لیست کرده
ناشناس۳۲۰۵۷۹۳۱۹:۱۹:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۷
سخنان کیهان باور پذیر نیست. کیهان در تهمت زدن استاد است.
ناشناس۳۲۰۵۴۴۷۱۴:۳۵:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۷
شما برید توی دانشگاه شریف از همه داشجوها بپرسید قول میدم بیش از ۹۵درصد معتقدند ایشون اخراج شده اصلا برید توی مترو این قضیه را تعریف کنید بگید یه استادی انتقاد کرده حالا به دلیل اینکه تقاضای ادامه کار نداده اخراج شده ،اکثریت حرف شما را قبول نمی‌کنند بیخودی آب تو هاون نگویید شما بگید ماست سفیده مردم باور نمی کنند
ناشناس۳۲۰۵۵۰۹۱۵:۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۷
همین حرف سطح فکرت رو نشون میده که معیار قضاوتت مستندات نیست بلکه نظرسنجیه متروییه!
ناشناس۳۲۰۵۵۸۸۱۶:۱۳:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۷
مگر شما برای خبرگان و مجلس و ریاست جمهوری به همین مردم در خیابان و مترو مراجعه نمی کنید؟
ناشناس۳۲۰۵۶۶۹۱۷:۰۱:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۷
برای قوانین به کی مراجعه می کنی؟!
ناشناس۳۲۱۲۰۶۸۱۷:۴۸:۵۱ ۱۴۰۲/۶/۱۳
قانون اساسی رو از کی رای گرفتن ؟؟
ناشناس۳۲۰۶۲۹۴۰۷:۰۶:۵۰ ۱۴۰۲/۶/۸
ندیدی کاندیداها مدارک میدن بعد بررسی میشه بعد رد یا تایید صلاحیت میشن؟
ناشناس۳۲۰۵۸۳۹۲۰:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۷
باور کردن یا نکردن «مردم» در سفید بودن ماست تغییری ایجاد نمی‌کنه.
ناشناس۳۲۰۵۴۵۱۱۴:۳۷:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۷
وقتی وزارت کشور میگه دستتون درد نکنه استادهای فلان رو از سیستم حذف میکنید وقتی مجری شبکه افق همین موقع میشه استاد مدعو همین دانشگاه شریف وقتی امروز رییسی از استاد هایی که گمراه شدند حرف میزنه حالا شما هی بگو قانونی بود.
ناشناس۳۲۰۵۴۵۲۱۴:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۷
همین ادعای ایشان هم دروغ هست چون یک ماه از مهلت داده شده که آن هم چندین ماه از اول تا بهمن بود گذشته ومعلوم نیست دنبال چی هست .
علی۳۲۰۵۴۵۴۱۴:۳۸:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۷
یه دو روز دیگه از گذشته خودش اظهار پشیمونی میکنه و برمیگرده
ناشناس۳۲۰۵۴۵۸۱۴:۴۲:۱۰ ۱۴۰۲/۶/۷
با این حساب ایشان تعمدا قضیه را ول کرده که حضورش در دانشگاه به هزینه حکومت منتفی شود و مهاجرت کند؟
ناشناس۳۲۰۵۴۶۰۱۴:۴۶:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۷
اينها قصه است آنها كه استادان باتجربه و متخصص در امر آموزش را رد صلاحيت مي كنند از روز قيامت بترسند.
ناشناس۳۲۰۵۴۶۴۱۴:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۷
استاد با شرف شریف در قلب مردم جای داری . درود بر شرفت .
حسام۳۲۰۵۴۶۷۱۴:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۷
در حالیکه در کشورمان تمامی جزییات انجام کارها در سامانه های مختلف انجام میشود چکونه است که این درخواست نباید به صورت مجازی داده شود و مراحل کاملاً حضوری و کاغذی طی می‌شود و امکان ثبت مجازی آن وجود ندارد؟؟ البته از کامنتها کاملا مشخص است که دکتر شریفی زارچی چگونه استادی بوده اند و هدف چیز دیگری است .
ناشناس۳۲۰۵۴۶۸۱۴:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۷
اهداف سیاسی رسانه ای در این استاد نما موج می زند
ناشناس۳۲۰۵۴۷۶۱۴:۵۷:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۷
برای رفع این سوء تفاهم درخواست دهید مدارک را حضوری بیاره که همه بدانند که اخراج ایشان دلیل سیاسی نداشته و خودش دیر مدارک را داده
ناشناس۳۲۰۵۴۸۱۱۵:۰۰:۱۶ ۱۴۰۲/۶/۷
اولویت اول در دانشگاه کار علمی است نه کار جناحی وسیاسی. اساتیدی که دانشگاه را با دفتر حزب و جناح اشتباه گرفتند و به جای تولید علم تبلیغات رسانه ایی انجام میدهند. باید اخراج شوند
ناشناس۳۲۰۵۵۷۲۱۵:۵۹:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۷
تمام مدیریت ها در دانشگاههای ما سیاسی و از بالا انتخاب می شوند و شما توقع دارید استاد دانشگاهی که کار سیاسی نمی کنه پیشرفت کنه
ناشناس۳۲۰۵۶۴۵۱۶:۴۸:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۷
سیاست بلد بودن با سیاسی کاری و... فرق دارد
ناشناس۳۲۰۵۷۸۰۱۹:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۶/۷
حرف شما درست است سیاست بلد بودن می خواهد ولی اگر از آن استفاده کنی میشه سیاسی کاری علمی هم که به کار نیاد به هیچ دردی نمی خوره در ضمن علم بیوانفورماتیک یک علم بین رشته ای است که متد های بکار رفته در آن غیر از علوم زیستی در علوم مختلفی نظیر سلامت جامعه شناسی و اقتصاد و بازاریابی کار برد دارد افرادی که در این زمینه کار می کنند باید به علوم کامپیوتر ریاضات و زیست شناسی آشنایی داشته باشند و مطمئن باشید کسی که با این علوم آشنا باشد قدر تحلیل و درک مسايل بالاتری از یک فرد عادی دارد
ناشناس۳۲۰۶۰۰۷۲۳:۲۳:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۷
آیا این تز شما در مورد دانشجویان هم صدق میکند؟!
ناشناس۳۲۰۵۴۸۸۱۵:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۶/۷
فرایند تبدیل وضعیت ارتقا و ترفیع فرایند های یکسانی هستند که متاسفانه مشمول کاغذ بازی های متنوع و به دنبال آن سو استفاده متعدد می شود. در فرایند ترفیع هر ساله به کارهای آموزشی و پژوهشی هر هیات علمی امتیاز داده می شود در فرایند تبدیل وضعیت دو باره همان کار ها که قبلا ارزیابی شده دوباره ارزیابی می شود و امتیاز داده می شود در فرایند ارتقا هم یک بار دیگر. یک کار یکسان می تواند در هر یک از این سه فرایند سه امتیاز مختلف بگیرد چون به شدت ارزیابی سلیقه ای است و اینجاست که فرایند به شدت تحت تاثیر منافع جناح سیاسی و حتی منافع سازمانی قرار می گیرد. پر کردن فرم های بسیار متنوع این کار گروههای کذایی هم خودش داستان متفاوتی دارند من دوستان هیات علمی متعددی دارم که از پر کردن این فرم ها متنفر هستند چرا چون فرایند یک فرایند بی منطق و بی دلیل و طراحی شده برای ایجاد گردنه است و به راحتی درخواست شما با مشکلات و عدم رسیدگی و عدم پاسخگویی مواجه می شود و هیچ جایی هم برای اعتراض وجود ندارد چون اعتراض بیشتر یعنی تاخیر بیشتر و ... یک کلام این ساختار رانتی هم در مدیریت اصلاح طلبان و هم در مدیریت اصولگرایان حفظ شده و هیچکدام دوست ندارند این روند را اصلاح کنند.
هیات علمی۳۲۰۵۶۱۱۱۶:۲۷:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۷
کاملا تایید می کنم
ناشناس۳۲۰۵۴۹۰۱۵:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۷
اینکه هیات علمی پیمانی باید بعد از 5 سال در صورت درخواست، تبدیل وضعیت شود، درست است. اصولا وضعیت پیمانی یعنی دانشگاه به مدت یک سال با شخصی قرارداد می بندد تا وظایف استادی را انجام دهد. در پایان یک سال اگر دانشگاه موافقت داشت، دوباره یک سال دیگر قرارداد را تمدید می کند .... اما به شخصه مواردی را مشاهده کردم (اسم دانشگاه را نمی برم) که چون عضو هیات علمی پیمانی ، رانتی بوده، رئیس دانشگاه به او حکم ریاست دانشکده را به مدت 2 سال داده!
ناشناس۳۲۰۵۴۹۷۱۵:۱۱:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۷
شریف زارچی احتیاج به اثبات نداره .
ناشناس۳۲۰۵۵۲۰۱۵:۲۴:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۷
شما وقتی در کنار اخراج یک استاد نخبه دانشگاه که سابقه علمی خیلی قوی داشته و سابقه سیاسی مخالف هم داشته همزمان یک استاد دیگر که سابقه علمی چندانی ندارد و سابقه سیاسی شدیدا موافق با مواضع حکومت دارد استخدام می کنید غیر از اینکه این پالس به جامعه منتشر شود چه انتظاری می توانید داشته باشید؟ اگر این همزمانی برنامه ریزی شده بود نشان دهنده ان است که برنامه این کار چیده شده و اگر اتفاقی بوده نشان دهنده کج سلیقگی مجریان امر است.
ناشناس۳۲۰۵۵۲۶۱۵:۳۰:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۷
این یکی از اعضای هیات جذب اسم نداره؟ این عضو بی اسم حتما اطلاع دارن که علت الکترونیک شدن درخواستها اینه که در سیستم ثبت بشه و کسی نتونه بزنه زیرش. اگر رسیدگی نکردن قطعا تخلف کردن.
ناشناس۳۲۰۵۵۳۳۱۵:۳۴:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۷
حالا که دو روایت را نام بردید لطفا ارتباط موضوع را به وزارت کشور را هم شرح بدهید
ناشناس۳۲۰۵۵۳۸۱۵:۳۹:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۷
دانشگاه جای فتنه گرانی که در بلوا و شورش تروویستی زن زندگی معرکه گیری کردند نیست
ناشناس۳۲۰۵۵۴۳۱۵:۴۳:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۷
اینها بیشتر از دو روایته! حداقل باهم هماهنگ می کردن که یه چیز بگن. یکی گفته درخواست نداده یکی گفته شرایط نداشته اون یکی گفته از قبل حقوقش را قطع کرده بودیم!
برادر۳۲۰۵۵۴۶۱۵:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۷
سلام یا میدونید اصل ماجرا چیه که به نظرم ۱۰۰ درصد میدونید و دارید آدرس اشتباه میدید که مدیون خواننده هاتون میشید و بالاخره یکروزی هرکسی باید پاسخگوی اعمال خودش باشه حتی اگر به قدر دانه خردل دانسته قصد انحراف نظر مردمو داشته باشید . یا نمیدونید و دارید آدرس میدید .
ناشناس۳۲۰۵۵۴۷۱۵:۴۴:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۷
یعنی واقعا تو این دو سال یک جلسه حضوری نمیتوانستید برای ایشان برگزار کنید و این مشکلاتی که مدعی هستید اداری است رو رفع کنید!!!!!! نامه زدیم بهش جواب نداد؟؟ همین!!!! این روش حفظ افراد شایسته و نخبه نیست.
محمد۳۲۰۵۵۷۹۱۶:۰۶:۵۹ ۱۴۰۲/۶/۷
اگر بهمن 1400 مهلت ایشان تمام شده بود چرا تا به امروز همچنان تدریس به ایشان تخصیص داده میشد؟!!! خب یک جای کار میلنگد!
ناشناس۳۲۰۵۵۸۲۱۶:۰۹:۵۸ ۱۴۰۲/۶/۷
آقای ثابتی بر اساس کدام فراخوان جذب شدند؟
ناشناس۳۲۰۵۵۸۵۱۶:۱۱:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۷
سال ۱۴۰۰ سال انتخابات و متعاقب اون تعویض روسای دانشگاه و به دنبال آن تعویض کمیته ها ، دیدگاهها و فرم ها و ... است چون آدم نخبه ای بوده فکر کرده سیستم هم نخبست با یک درخواست کار راه میوفته
عمران۳۲۰۵۵۸۶۱۶:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۶/۷
آقای زارچی در توییتی توضیح دادند (ادعا کردند) که ثبت تبدیل وضعیت کاغذی نیست، و در اسفند ۱۴۰۰ ایشان یک ماه تمام وقت گذاشتند و مدارکشان را در سیستم ثبت کردند و اسکرین شات جدید از سیستم گذاشتند که در بخش ریپلای های توییترشان موجود است.
ناشناس۳۲۰۷۶۹۲۱۰:۰۷:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۹
ما که تو دانشگاه کار میکنیم کاغذیه ایشون که تو توییتر فعالیت میکنه و فیسبوک و گوگل میخوانش لابد کاغذی نیست براش!
ناشناس۳۲۰۵۵۸۷۱۶:۱۲:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۷
ایشون باید سال ۱۴۰۰ درخواست حضوری می‌داده. ظاهراً یه بخشی از مشکل اینه که چرا درخواست حضوری نبوده و الکترونیکی ثبت شده. آیا کسی می‌تونه صادقانه بگه سال ۱۴۰۰ که کرونا هم بود و آموزش‌ها غیرحضوری، واقعا درخواست باید حضوری انجام می‌شده یا نه؟ یا این داستان چون الکترونیک ثبت شده، بررسی نشده.
ناشناس۳۲۰۵۵۹۵۱۶:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۷
شریعتمداری اعتراض کرده چرا لاپوشانی می کنید صریح بگید مجازات کارهای سیاسی شون بوده حالا شما هی تلاش کنید بگید نبوده.
ناشناس۳۲۰۷۶۹۴۱۰:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۹
اگه حق با ایشونه چرا زورتون میاد بقیه حرفاشو بپذیرید؟
ناشناس۳۲۰۵۶۱۴۱۶:۲۸:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۷
حال فرض کنید دکتر شریفی کلا مخالف نظام بوده، آیا مگر موافق آزادی بیان نیستید؟ چرا یک استاد دانشگاه نمی تواند در مورد اوضاع سیاسی وطنش نظر بدهد؟
ناشناس۳۲۰۵۶۱۶۱۶:۲۹:۴۰ ۱۴۰۲/۶/۷
در آینده ای نه چندان دور ایشان را در یکی از دانشگاههای معتبر دنیا پذیرش خواهند کرد و آنموقع حقیقت آشکار خواهد شد
ناشناس۳۲۰۵۶۲۵۱۶:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۷
پاسخ مستدل در مورد قطع همکاری با ایشون رو شریعتمداری دادند خودتان رو خسته نکنید بعلاوه مستندات علمی جذب مجری های تلویزیون در دانشگاه شریف و بی اعتبارسازی دانشگاه از جمله جناب ثابتی چیه بهتره به اون هم بپردازید ؟!
ایرج۳۲۰۵۶۲۹۱۶:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۶/۷
شما ۹۸ درصد این مقاله را اختصاص به طرف مقابل دادید و حتی حاضر نشدید توییت اقای شریفی را منعکس دهید،اقای شریفی هم هر جای دنیا بره ،براش فرش قرمز پهن میکنن
ناشناس۳۲۰۷۶۹۸۱۰:۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۹
صد درصد خیلی کشورا برای خائنین به ایران فرش قرمز پهن میکنن
ناشناس۳۲۰۵۶۴۱۱۶:۴۶:۴۲ ۱۴۰۲/۶/۷
نسبت به سلامت روانی این استاداظهارنظری نشده ولی قراین امردایربه مشکوک بودن سلامت است
ناشناس۳۲۰۵۸۲۶۲۰:۰۴:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۷
سلامت روانی خود شما چطور؟!
ناشناس۳۲۰۵۶۴۷۱۶:۴۸:۴۴ ۱۴۰۲/۶/۷
محاکمه شریفی زارچی خواسته ماست
ناشناس۳۲۰۵۸۶۸۲۰:۵۶:۳۰ ۱۴۰۲/۶/۷
چرا؟ چون به موقع کاغذهای تبدیل وضعیتش رو به صورت حضوری تحویل نداده؟ این قضیه آلوده به سیاسته چون تصمیمی که گرفته شده آلوده به سیاسته
ناشناس۳۲۰۵۶۴۸۱۶:۴۹:۴۸ ۱۴۰۲/۶/۷
شریفی زارچی باید با دانشگاه خداحافظی کند. این عنصر حامی آشوب
ناشناس۳۲۰۵۶۵۶۱۶:۵۳:۲۲ ۱۴۰۲/۶/۷
زارچی حیا کن دانشگاه رها کن
ناشناس۳۲۰۵۶۵۷۱۶:۵۴:۰۱ ۱۴۰۲/۶/۷
زارچی جان دوره ترکتازی حضرت عالی تمام شده. خدانگهدار
ناشناس۳۲۰۵۸۶۳۲۰:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۷
ار نظرات متعدد جنابعالی که مشخص است از یک فرد میتراود به حقیقت که همانا حق با زارچی است پی میبریم !!
علی۳۲۰۵۶۸۲۱۷:۰۸:۵۵ ۱۴۰۲/۶/۷
به عنوان یک عضو هیات علمی مراحل را می نویسم قضاوت با شما. امیدوارم الف لااقل نظر این کارشناس را چاپ کند. همانطور که گفته شده عضو هیات علمی پیمانی قبل از پایان ۵ سال باید تقاضای رسمی آزمایشی بدهد و اگر ندهد سه بار به وی اخطار می شود‌. تقاضای عضو به صورت الکترونیکی به مدیرگروه داده می شود ولی حدود ۶۰ هفتاد صفحه است که باید از سایت دانشگاه پرینت و پر شود و فیزیکی تحویل مدیرگروه شود. هر ۷۰ صفحه امضای مدیرگروه و عصو هیات علمی را می خواهد. فرآیند هم تا از دانشکده خارج شود و به هیات جذب برود و استعلامات انجام گیرد بیش از ۶ ماه طول می کشد. دکتر زارچی مشخص بیان کنند فرمها را تحویل داده اند یا نه. در ضمن درصورتی که هیات جذب مخالفت کند هیات مرکزی جذب و مرتبه بالاتر هیات جذب شورای انقلاب فرهنگی هم درصورتی که ایشان اعتراض کند مجدد بررسی می کند و فرصت هست.
ناشناس۳۲۰۵۶۸۷۱۷:۱۵:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۷
یک طرفه به قاضی می روید .
ناشناس۳۲۰۵۶۹۲۱۷:۲۴:۰۷ ۱۴۰۲/۶/۷
از کجا معلوم که فرم ها را هم تحویل داده ولی کتمان می شود. دانشگاه ها رسید که نمی دهند. مثلا مدرک تحصیلی لیسانس را برای ثبت نام فوق لیسانس از دانشجو تحویل می گیرند و رسیدی هم نمی دهند. بعدا هم مدعی می شوند نداده ای. خودم این مورد را دیده ایم.
ناشناس۳۲۰۶۱۳۴۰۰:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۶/۸
خود زارچی گفته اینترنتی زدم شما می گی فرم داده؟
صمصام۳۲۰۵۷۰۱۱۷:۳۴:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۷
جز اظهارتاسف کاری نمیتوان کرد ؟؟؟
محمد۳۲۰۵۷۲۶۱۸:۰۷:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۷
اگر حتی کم کاری یا اشتباهی از طرف آقای شریفی بوده باشد، دانشگاه باید مورد ایشان را با صبوری و انعطاف بیشتری مورد بررسی قرار دهد. اگر ایشان رو اخراج کنید، ایشان به راحتی به کشور دیگری خواهد رفت، اما در این بین این همه هزینه ای که این کشور برای ایشون کرده به هدر می رود. البته، دانشجویان بیش از همه متضرر می شوند.
ناشناس۳۲۰۵۷۸۱۱۹:۰۵:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۷
دکتر شریفی عزیز برو به جایی که قدر ات را بدانند. گاهی باید به جای سنگ خوردن بالت را بگشایی و پرواز کنی و به قله ها برسی.
ناشناس۳۲۰۵۸۸۳۲۱:۱۰:۳۴ ۱۴۰۲/۶/۷
عده ای در این دولت سعی در خالص سازی همه جا و همه چیز به نفع خودشان دارند. از یک طرف شعار می دهند که مردم و دانشگاهیان انتقاد کنند و کرسی آزاد اندیشی داشته باشند و از سوی دیگر خفقان می خواهند.
ناشناس۳۲۰۵۸۹۴۲۱:۲۰:۲۱ ۱۴۰۲/۶/۷
متاسفانه برای تصمیم گیران خارج دانشگاه ، اصلا دانش آقای شریفی و اینکه دانشجویان از ایشان یاد میگیرند مهم نیست. متاسفانه هدفشون فقط پاکسازی دانشگاه است.
ناشناس۳۲۰۵۹۴۶۲۲:۱۹:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۷
خیلی جالب است در همه دانشگاه ها پر کردن این فرم ها به صورت مجازی است زیرا کسی نمی‌تواند مدعی عدم تحویل فرم و یا گم شدن مدارک شود الان که به این صراحت می‌گویند فرمی تحویل نشده نمی‌توانند فرم مجازی را انکار کنند. من خودم استاد دانشگاه هستم و مطلع از این موضوع
علی۳۲۰۶۶۹۰۱۲:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۸
شما اسم دانشگاهی که هستید را بفرمایید که فرمها را مجازی تحویل می گیرد. بنده دانشگاه اصفهان هستم و تا جایی که روی سایتهای دانشگاههای دیگر می بینم همینطور است. الان به آدرس دانشگاه شریف مراجعه فرمایید
ناشناس۳۲۰۷۷۰۰۱۰:۱۳:۱۵ ۱۴۰۲/۶/۹
درود بر شرفتان!
ناشناس۳۲۰۷۷۰۱۱۰:۱۵:۰۵ ۱۴۰۲/۶/۹
ای کاش سایتها با تایید هویت افراد کامنت چاپ میکردن و پیگرد قضایی هم داشت اونوقت معلوم میشد کی چکاره ست و کجا کار میکنه
پرویز۳۲۰۵۹۴۹۲۲:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۷
من اگر جای یکی از مسئولین این دانشگاه بودم ،خودم میرفتم و فرم رو حضورا میدادم امضا بکند و تکمیل فرم را هم برای این که زحمت نکشد خودم انجام میدادم تا بفهمد برای ادم نخبه ارزش قائلم نه این که کمین بکنم تا به دلیل مشغولیت به کار از ایشان مچگیری و برای کشور هزینه درست بکنم.
ناشناس۳۲۰۸۵۸۰۰۹:۱۵:۱۳ ۱۴۰۲/۶/۱۰
وقتی وزارت کشور موضع گیری می کند یعنی رکود علمی و مدارک و تمدید قرارداد مطرح نیست.
ناشناس۳۲۰۶۲۲۷۰۳:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۶/۸
این اتفاق هر چی هم که شما اسمش رو بخوایید بگذارید منفعت سیاسی برای جناح شما داره، کیهان که داره دست می‌زنه برای این موضوع پس منفعت سیاسی برای شما هست، فقط بحث توجیه می‌مونه که برای ماها سئوال خب چرا؟ کسی که مخالف دید سیاسی شماست باور می‌کنه مثلا این اقدام سیاسی نبوده؟
ناشناس۳۲۰۶۳۱۷۰۷:۳۹:۵۶ ۱۴۰۲/۶/۸
یه کمی حس نمی کنید دلایل اخراج خیلی آبکی اند؟ تا حالا نشنیده بودم استادی رو با این دلایل اخراج کنند.
ناشناس۳۲۰۷۷۰۳۱۰:۱۸:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۹
آفرین! چون کسی که پیمانی میشه و توانایی داره و نیتش هیات علمی شدنه تو اون پنج سال کاراش رو انجام میده و یه روال معمولیه و کسی جز همکارای خیلی نزدیک ازش خبردار نیستن اما ایشون به دلایل پشت پرده و توییت بازی قصد دیگری دارد
حسن بک۳۲۰۶۴۴۹۰۹:۴۰:۲۶ ۱۴۰۲/۶/۸
جالب است در این گزارش هیچ اشاره ای به وزارت کشور نشده!
ناشناس۳۲۰۶۵۳۵۱۰:۳۶:۱۷ ۱۴۰۲/۶/۸
وقتی وزارت کشور موضع گیری می کند یعنی رکود علمی و مدارک و تمدید قرارداد مطرح نیست.
ناشناس۳۲۰۷۷۰۶۱۰:۲۲:۳۲ ۱۴۰۲/۶/۹
اگه این آقا در حقش ظلم شده چرا تو این بحران اقتصادی تو این چند ماهی که حقوق نداشته صداش در نیومده و توییت نزده که بهم حقوق نمیدن وا اسلاما! وا نظاما! وا حکومتا!
ناشناس۳۲۰۷۵۰۰۰۰:۲۳:۲۹ ۱۴۰۲/۶/۹
اساسا در همه جا کاغذ بازی به تاریخ رفته است حتی قرار هست امتحان کاغذی آیلتس رو بکلی بردارند یا مثلا در شرکت ما تمامی نامه ها درخواست ها... توسط سامانه پیوست و در شرکت های دیگر هم یا پریماورا و یا سامانه دیگر.. حسن این کار اینه که به سادگی نمیشه زد زیرش
ناشناس۳۲۰۷۵۰۸۰۰:۳۱:۴۶ ۱۴۰۲/۶/۹
اگه کاغذی میداد بی بروبرگرد میگفتند: ایشون که خودش استاده میدونه که باید از طریق سامانه میداد چونکه ما کارهامون رو فقط با سامانه انجام میدیم .
ناشناس۳۲۰۹۸۳۳۰۹:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۶/۱۱
اگه کاغذی میداد میگفتند باید با سامانه اقدام میکرد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. برای این عکس شما تیتر بزنید

  4. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  5. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  6. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  7. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  8. علت رشد اقتصادی کشور چیست؟

  9. مدرسه یا بازار؟!

  10. نتانیاهو و کابوس حمله به رفح

  11. حمایت زاکانی از طرح نور پلیس

  12. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  13. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  14. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  15. پلیس آمریکا حجاب معترضین را به زور برداشت

  16. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  17. شرایط دریافت مهریه بعد از طلاق

  18. دستگیری سارقین زورگیر باهوشیاری واحد گشت عملیات

  19. آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»

  20. نهنگ سواری یک آبادانی

  21. وقتی در بزرگراه سرعت خود را بی دلیل کم می کنید

  22. قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند

  23. طرح رژیم اسرائیل برای حمله به رفح اعلام شد

  24. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

  25. تغییر نام استقلال در حال بررسی است/ واگذاری سرخابی‌ها این هفته نهایی می‌شود

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  23. سقوط در آغوش پهلوی!

  24. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

پربحث‌های هفته

  1. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  2. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  3. تضادی عجیب و پر ابهام!

  4. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  5. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  6. امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد

  7. مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود/حق نظام مقدم بر حقوق فردی است

  8. زاکانی: برای کمک به طرح نور پلیس کاملا آماده هستیم

  9. قوه قضاییه کانون مبارزه بی‌امان با فساد است/ جنس جمهوری اسلامی فسادستیز و فساد ناپذیر است

  10. آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید

  11. کشف سه میلیون لیتر گازوئیل/ لوله‌کشی ۷۵ کیلومتری قاچاقچیان سوخت در میناب جمع شد

  12. تذکر رهبری درباره گشت ارشاد به چه علت بود؟  

  13. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  14. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  15. گاف "بی بی سی" درباره پروژه هواپیمای جت ۷۲ نفره ایرانی

  16. زاکانی: ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی استطاعت‌پذیر بزودی در تهران آغاز می‌شود

  17. روزی ۸ مدرسه در کشور ساخته می شود

  18. دیدار معلمان نمونه با رهبر انقلاب و رئیس جمهور

  19. واریز«هدیه روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر

آخرین عناوین