شناسایی ۱۷۰ هزار خودروی لوکس برای اعمال مالیات 

  4020605005 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵۲ هزار خودروی لوکس را شناسایی کردیم که مبلغ مالیات این خودروها ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود و امسال نیز ۱۷۰ هزار خودرو شناسایی و ۳۰۰۰ میلیارد تومان مالیات برای این تعداد تعیین شد.

شناسایی ۱۷۰ هزار خودروی لوکس برای اعمال مالیات 

به گزارش ایسنا، محمد هادی سبحانیان در یک برنامه تلویزیونی به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: برای ۵۰۰ سلبریتی و اینفلوئنسر پرونده تشکیل داده ایم که مالیات آنها ۳۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: برداشت غلطی به وجود آمده که فقط از کارتخوان‌ها مالیات دریافت می شود؛ در حالیکه اینگونه نیست. ما با استفاده از هوش مصنوعی واریزی به حساب افراد را بررسی می کنیم و حسابهای شخصی مشکوک به تجاری را مورد رصد قرار می‌دهیم.

رییس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: مودیان، فعالان اقتصادی و اصناف، خودشان و مردم را برای کارت به کارت کردن به زحمت نیندازند زیرا حساب ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی بر اساس اطلاعات اقتصادی مودیان مالیات ستانی عادلانه انجام می دهد، گفت: ویژگی مالیات ستانی سنتی بر اساس چانه زنی است که طبق قانون، این نوع اخذ مالیات برچیده می شود.

سبحانیان ادامه داد: اطلاعات افراد را بر اساس عملکرد آنها طی یک سال مورد بررسی قرار می دهیم؛ گاهی اطلاعات بر اساس رفتار پرخطر خود مودیان است. به عنوان مثال فردی حساب تجاری را معرفی کرده اما هنگام خرید و فروش ملک یا خودرو از این حساب استفاده می کند که این امر منجر به کارکرد حساب و مالیات می شود.

وی با اشاره به اینکه بانک هایی که در پرداخت تسهیلات کم کاری کرده اند مشمول مالیات می شوند، گفت: بانک مرکزی سهمیه پرداخت تسهیلات برای بانک ها تعیین کرده بود که برخی بانک‌ها به آن عمل نکرده اند و ما برای همه بانک ها برگه تشخیص مالیات صادر کرده ایم.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: ۶۰ هزار میلیارد تومان از حساب بانک ها در این باره مطالبه شده است که این بانک ها عتراض کرده اند که افراد برای دریافت تسهیلات مراجعه نکرده اند و اکنون این موضوع در مرحله دادرسی است. ما به دنبال اخذ مالیات از بانک ها در قبال اشخاصی هستیم که به بانک ها مراجعه کردند ولی تسهیلات دریافت نکرده‌اند.

شناسایی ۱۷۰ هزار خودروی لوکس

وی با بیان اینکه در حوزه خانه های خالی و خانه ها و خودروهای لوکس طبق قانون عمل می کنیم، گفت: در سال ۱۴۰۱ خودروهای بالای یک میلیارد تومان لوکس محسوب می شدند. ما ۲۵۲ هزار خودرو را شناسایی کردیم که مبلغ مالیات آنها ۲.۳ هزار میلیارد تومان بود. امسال خودروهای بالای سه میلیارد تومان لوکس هستند؛ از این رو تعداد خودروهای لوکس به ۱۷۰ هزار دستگاه با مالیات 3000 میلیارد تومان رسید.

سبحانیان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ خانه های بالای ۱۵ میلیارد تومان لوکس حساب می شدند که ۴۳ هزار مورد با مبلغ مالیاتی ۲.۲ هزار میلیارد تومان شناسایی شد و امسال خانه های بالای ۲۰میلیارد تومان لوکس به حساب می‌آیند که در این رابطه ۱۱۰ هزار خانه لوکس در تهران داریم.

وی بیان کرد: سازمان امور مالیاتی مسئول شناسایی خانه های خالی نیست بلکه وزارت راه و شهرسازی متولی این امر است. ما در این سازمان در راستای شناسایی فرار های مالیاتی از روش های مبتنی بر دانش استفاده می کنیم.

مالیات نیمی از اصناف صفر است

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه عزم سازمان امور مالیاتی برای مالیات ستانی عادلانه جدی است، گفت: مالیات بیش از ۵۰ درصد اصناف صفر است. برنامه ما به سمت مالیات ستانی شفاف و مبتنی بر داده محوری است که نیازمند گفت وگو و تفاهم است و اکنون نیز روابط خوبی با اصناف داریم.

وی گفت: مالیات پرداختی یک سال اصناف معادل مالیات پرداختی کارمندان است؛ ضمن اینکه بعضی از کارکنان که حقوق آنها زیر ۱۰ میلیون باشد مالیات نمی دهند.

سبحانیان یکی از مهمترین دستاوردهای سازمان امور مالیاتی را در دولت سیزدهم سامانه مودیان و قانون پایانه های فروشگاهی عنوان کرد و گفت: استقرار این سامانه باید دو دهه پیش در کشور انجام می شد و هیچ زمانی به این اندازه اراده برای پیشبرد این سامانه وجود نداشت که با همراهی وزیر اقتصاد و امور دارایی و مجلس پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

به گفته وی، در ابتدای امسال برای حدود ۱۹۵۰ شرکت در سامانه مودیان صورتحساب الکترونیک صادر می شد که ظرف پنج ماه این تعداد به بیش از ۳۳ هزار شرکت رسید.

رییس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه قانون تسهیل مودیان در سامانه قانون پایانه فروشگاهی در مجلس به تصویب رسیده است، گفت: برای فروشندگانی که در حلقه های پایانی قرار دارند، تسهیل‌گری صورت گرفته است. نباید مردم را به سختی بیاندازیم اما فروشندگانی که در حلقه های میانی قرار دارند باید به تکالیف قانونی عمل کنند.
وی بیان کرد: سامانه مودیان با سرعت خوبی پیش می رود و اگر مشکلی وجود دارد به خاطر موانع فنی است که باید پیچیدگی های رفتارهای اقتصادی مودیان را در سامانه لحاظ کنیم که با حل این موارد، مانعی در پیشرفت این سامانه وجود نخواهد داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۲۰۲۶۷۷۰۷:۳۷:۴۷ ۱۴۰۲/۶/۵
تورم خونه و ماشین رو گرون کرده اینا میان میگن مالیات بده!
ناشناس۳۲۰۳۰۷۷۱۲:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۶/۵
اینا از تورم هم جدید مالیات میگیرن !
ناشناس۳۲۰۳۲۷۵۱۵:۴۷:۳۹ ۱۴۰۲/۶/۵
تورم نه بلکه کم ارزش شدن پول توسط دولت
ناشناس۳۲۰۲۶۷۸۰۷:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۶/۵
مگه موقع نقل و انتقال مالیات نمیگیرین؟ چند بار باید مردم مالیات بدن؟
ناشناس۳۲۰۲۶۹۹۰۷:۵۸:۰۰ ۱۴۰۲/۶/۵
الان که قیمت ماشینهای خارجی به شدت ریزش داشته و یک سوم شده مالیات چطور محاسبه میشود و کسی که یک ماشین را دوازده میلیارد خریده و الان شده ۴ میلیارد مالیات چی رو باید بده ؟؟!!
ناشناس۳۲۰۲۷۰۵۰۸:۰۴:۴۱ ۱۴۰۲/۶/۵
سعی کنید تمام تمرکز دولت روی تولید باشد تولید است که ثروت تولید میکند مالیات در نهایت از جیب و کیسه خوردن است و مستقیم و غیر مستقیم سفره مردم را کوچکتر میکند.
ناشناس۳۲۰۲۸۰۰۰۹:۲۰:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۵
شما بابت هر چیزی از مردم مالیات میگیرید اما بگویید این همه مالیات کجا خرج میشه که هیچ نمودی در رفاه و آسایش مردم دیده نمیشه
ناشناس۳۲۰۲۸۷۵۱۰:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۶/۵
من خودروی خود را در سال 1394 خریدم با علم به اینکه قیمت دلار افزایش می یابد دارایی ام را به شبه دلار تبدیل کردم. هر سال برای چه و بابت چه خدماتی باید مالیات بپردازم. فرزندانم در مدارس غیرانتفاعی تحصیل می کنند مالیات می پردازم .
ناشناس۳۲۰۲۹۲۱۱۰:۵۸:۱۹ ۱۴۰۲/۶/۵
الان که قیمت ماشین ها بشدت سقوط کرده تکلیف این مالیات چی میشه؟
ناشناس۳۲۰۲۹۶۵۱۱:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۵
دولت از تورمی که خود مسبب ایجاد ان است هم مالیات می گیرد واقعا چر؟!!
ناشناس۳۲۰۲۹۷۲۱۱:۲۷:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۵
یکی به این رئیس بگوید که من یک خودرو دارم که 5 سال پیش جهت استفاده خریدم و الان هم استفاده شخصی می‌نمایم. متاسفانه قیمت خودرو میلیادری شده است. من برای چی باید مالیات بدهم؟ مالیات بر درآمد است؟
ناشناس۳۲۰۲۹۷۸۱۱:۳۱:۵۲ ۱۴۰۲/۶/۵
خودت قیمت ماشین رو لوکس می کنی بعد میای مالیات ازش میگیری عدالتت کجاست؟
ناشناس۳۲۰۳۰۱۲۱۱:۵۴:۴۹ ۱۴۰۲/۶/۵
موقع واردات خودرو چند صد درصد مالیات می گیرید الان مالیات چی را می خواهید بگیرید ؟! بعد لابد ماشینهای چینی را هم لوکس حساب کرده اید؟! کمی انصاف هم خوبه
کارمند ساده۳۲۰۳۰۳۸۱۲:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۶/۵
یعنی عدالت در مالیات گرفتن خودروها دارد اتفاق می افتد و کسی که یک پیکان وانت یا پراید؛ پژو 206 و امثالهم دارد مالیاتش با کسی که بنز و تویوتا و فدیلیتی ، پورشه .... دارد ؛ دیگر یک جور پول بنزین و روغن و مالیات نمی دهند....
ناشناس۳۲۰۳۲۸۱۱۵:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۶/۵
کسی که خودروی اقتصادی مثل هیوندای و کیا را وارد می کند همون موقع خرید چند صد درصد مالیات می دهد و در واقع اختلاف قیمت بنزین را همون موقع پرداخت می کند . خودروی ۲۰ هزار دلاری می شود ۱۰۰ هزار دلار و این همان قیمت بنزین ارزانتر است.
ناشناس۳۲۰۳۰۸۷۱۳:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۶/۵
این همه مالیات کجا خرج میشه !؟
ناشناس۳۲۰۳۱۳۱۱۳:۲۹:۴۳ ۱۴۰۲/۶/۵
اگه کسی خودروش ۲ م و ۹۹۹ باشه چی میشه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

پربحث‌های هفته

  1. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  2. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  3. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  4. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  5. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  6. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  11. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  12. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  13. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  14. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  15. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین