طرح «شهریاران» برای مردمی سازی اقتصاد

گروه اقتصادی الف،   4020604076

معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت گفت: طرح «شهریاران» میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، شبکه دستیاران مردمی سازی، حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی در راستای حل مسائل کشور با اولویت مردمی سازی اقتصاد است.

به گزارش ایسنا، محمدحسن لطفی معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت در تشریح طرح ملی شهریاران گفت: در این طرح ملی چند منظوره، مسئولان با هدف حل مسائل مردم، امکانات و خدمات دولتی را پای کار جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی می‌آورند. در این طرح مردم برای حل مسائل خود پیش‌قدم می‌شوند و همزمان مسئولان نیز باید با شناختن ظرفیت‌های مردمی و حمایت‌های گوناگون موانع را از سر راه مردم برداشته و ظرفیت‌های قانونی، امکانات و تجهیزات دولتی را پای کار مردم بیاورند. این طرح مثال‌ها و نمونه‌های موفق در بخش‌های اقتصاد و تولید، عمران، نظارت‌مردمی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی دار  که یک نمونه آن آبرسانی به روستای فاریاب است.

وی در ادامه در تشریحِ شعار «شهریاران، ایرانِ در میدان» گفت: اقشار مختلف، شهریار ایران هستند لذا باید وارد میدان شده و با یکدیگر هم افزایی کنند؛ در واقع شهریاران میدانی برای نقش‌آفرینی و هم‌افزایی مسئولان، شبکه دستیاران مردمی سازی، حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی در راستای حل مسائل کشور با اولویت مردمی سازی اقتصاد بنا بر اولویت سال است و در این طرح همه افرادی که می‌توانند در حل مسئله مشارکت داشته باشند نقش دارند. مسئولان و مدیران وظیفه پیدا کردن و مشارکت دادن حلقه های میانی و مانع زدایی از حرکت آنها را دارند و قرار است در این خصوص طی این طرح مورد ارزیابی قرار گیرند لذا در همه استان ها ستادی به نام طرح ملی شهریاران به دبیری دستیار مردمی سازی استاندار و کمیته داوری متشکل از صاحب نظران این حوزه تشکیل می‌شود؛ همچنین حلقه های میانی وظیفه متشکل سازی و پای کار آوردن مردم را دارند، از طرف دیگر مردم هم باید توانایی هایشان، تخصص هایشان و قدرت جمعی شان را به میدان بیاورند و دستیاران مردمی سازی دولت نیز وظیفه هدایت این چرخه را تا رسیدن به هدف و حل مشکلات دارند.

 

لطفی تاکید کرد: یافتن و الگونمایی اقدامات مردمی سازی، هم افزایی حلقه‌های میانی و مسئولان با هدف انجام اقدامات جدید مردمی سازی ناظر به حل مشکلات مردم، شناسایی و تقدیر از مدیران دلسوز مردمی، پیدا کردن موانع پر تکرار مردمی سازی، مانع زدایی از مسیر حلقه‌های میانی و آحاد مردم از جمله اتفاقاتی است که در طرح ملی شهریاران به لطف خدا رقم می‌خورد.

معاون هدایت عملیات ستاد مردمی سازی دولت درباره فرایند اجرایی این طرح گفت: برگزاری طرح ملی شهریاران چند مرحله دارد که مرحله نخست، پویش رسانه ای طرح است که به الگونمایی و گفتمان سازی اقدامات موفق مردمی سازی می‌پردازد؛ مرحله دوم معرفی و انتشار فراخوان این طرح؛ مرحله سوم شامل شکل گیری، فعال سازی و هم افزایی حلقه‌های میانی اقتصادی ملی و استانی(برگزاری رویداد ملی)، مرحله چهارم ارزیابی استانی ایده‌ها و اقدامات و مرحله پنجم ارزیابی ملی ایده‌ها و اقدامات است.

لطفی در پایان تاکید کرد: طرح ملی شهریاران شامل گوشواره‌هایی نظیر نشست‌های نخبگانی و اندیشه‌ای، برنامه‌های ترویجی است. طرح ملی شهریاران عنوان عملیات محوری ستاد مردمی سازی دولت است که پوستر و سرود این طرح توسط رئیس جمهور در اولین اجلاسیه ملی مردمی سازی دولت رونمایی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  21. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  22. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  23. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین