آزادی آمریکایی‌ها در ایران با هیچ موضوع دیگری مرتبط نیست

  4020524017

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا آزادی جاسوسان آمریکایی در ایران را گامی مثبت ارزیابی و تاکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی با مسائل دیگر در رابطه با ایران ندارد.

آزادی آمریکایی‌ها در ایران با هیچ موضوع دیگری مرتبط نیست

به گزارش ایسنا، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روند آزادی پنج جاسوس آمریکایی در پی توافقی با تهران که منجر به آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی شده است، آن را یک گام مثبت ارزیابی کرد و گفت: مذاکره برای آزادی این افراد همچنان ادامه دارد اما من نمی‌خواهم وارد جزئیات زیرا این فرآیند فعال و ادامه‌دار است. برای اینکه کاملاً واضح باشد، اما چیزی جز این نمی خواهیم که این شهروندان آمریکایی فوراً به ایالات متحده بازگردند.

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پاتل حاطر نشان کرد: تا زمانی که آنها را به ایالات متحده برگردانیم، آرام نخواهیم گرفت. 

وی در پاسخ به سوالی درباره یک آمریکایی دیگر به نام شهاب دلیلی که گفته می‌شود در ایران بازداشت شده است، از ارائه جزئیات در رابطه با او سر باز زد و گفت: شهاب دلیلی هنوز به عنوان یک فرد بازداشت شده به صورت اشتباه یا غیرقانونی اعلام نشده است. چیزی که می‌توانم بگویم این است که آبرام پالی، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، فرصت گفت‌وگو با خانواده دلیلی را داشته است. وزارت امورخارجه همچنین این فرصت را داشت که با این پنج نفر (جاسوسان آمریکایی) در روزی که به حبس خانگی منتقل شدند، صحبت کند. تعامل ما با آنها و همچنین خانواده‌هایشان ادامه دارد. مشارکت ما در این امر همچنان ادامه دارد و کماکان قوی خواهد بود.

معاون سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنین درباره دسترسی ایران به وجوه مسدود شده‌اش در بانک‌های کره جنوبی تصریح کرد: این پول ایران است که در بانک‌های کره جنوبی قرار دارد و دادن اجازه به ایران برای استفاده از این پول برای اهداف بشردوستانه، بخشی از سیاست آمریکا برای اطمینان از این است که تحریم‌های ما مانع از سرازیر شدن کالاها و خدمات بشردوستانه به مردم عادی نمی‌شود.

وی افزود: وجود این پول در بانک‌های کره جنوبی به دلیل موافقت دولت پیشین آمریکا با ادامه خرید نفت ایران از سوی کشورهای مختلف است. هرگونه انتقال پول حاصل از این خریدها تحت نظارت شدید خواهد بود. و این پول نیز (شش میلیارد دلار ایران) پس از خروج از کره جنوبی مشمول همان محدودیت‌های سخت‌گیرانه خواهد بود.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا انتقال شش میلیارد دلار پول به ایران مشکل‌ساز نمی‌شود؟ به تکرار ادعاهای ساختگی و خصمانه واشنگتن علیه ایران پرداخت و گفت: باید به صورت واضح اعلام کنم که استفاده از این پول‌ها در راستای اهداف بشردوستانه همیشه مجاز بوده و شامل تحریم‌ها نمی‌شده است اما در خصوص اقدامات خرابکارانه ایران در منطقه، حمایت آن از تروریسم و سایر اقدامات باید بگویم آمریکا به مقابله با آنها ادامه خواهد داد. ما به مسئول دانستن ایران در موارد مربوط به نقض حقوق بشر و حمایت آن از روسیه ادامه خواهیم داد.

پاتل در پاسخ به این سوال که آیا این مذاکرات منجر به گفت‌وگوی احتمالی درباره توافق هسته‌ای با ایران خواهد شد؟ تاکید کرد که توافق کنونی یک گام مثبت در راستای آزادی این آمریکایی‌ها و بازگشت آنها به خانه است اما این مذاکرات به هیچ مساله دیگری ارتباط ندارد. ما رویکردمان را درقبال ایران تغییر نداده‌ایم. در مورد برنامه هسته‌ای ایران نیز باید بگویم که هدف ما همچنان جلوگیری از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای است و نظر ما در خصوص سیاست‌های منطقه‌تی ایران در منطقه هم تغییر نکرده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین