آموزش فارکس و ۱۰ ترفند برای سود بیشتر در فارکس

گزارش بازرگانی، 201082،   4020521031

بازار فارکس به عنوان بزرگترین بازار جهانی این روزها مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. اما ترس از دست دادن سرمایه و نداشتن دانش و تجربه کافی در این زمینه مانعی برای علاقه مندان به این کسب و کار سودآور شده است. تازه واردان به این بازار باید در گام اول فقط بر یادگیری و دانستن اصول اولیه این بازار تمرکز کنند. در این مقاله سعی شده است نکات کلیدی و اساسی که رمز موفقیت شما در این بازار خواهد بود را توضیح دهیم.

فارکس چیست به زبان ساده

کلمه Forex مخفف Foreign Exchange به معنای مبادله ارز خارجی است. به عبارت دیگر در این بازار انواع ارزها با یکدیگر مبادله می شود. میانگین ارزش معاملات روزانه در این بازار حدود 7 تریلیون دلار است. بنابراین می توان فارکس را بزرگترین بازار امروز دنیا دانست.

معاملات این بازار به صورت جفت ارز انجام می شود. جفت ارز به معنای دو ارز است که با هم معامله می کنند و قیمت آنها نسبت به یکدیگر تعیین می شود. به عبارت دیگر با خرید ارز دیگر، همزمان ارز دیگری نیز فروخته می شود. ساعت کاری بازار فارکس 24 ساعته است و به جز روزهای تعطیل دو روزه این بازار (شنبه و یکشنبه) در طول هفته امکان معامله خواهید داشت.

اولین قدم برای ورود به این بازار آموزش فارکس از صفر است.



بهترین ترفندهای معاملاتی در بازار فارکس چیست؟

به یاد داشته باشید که هیچ پاسخ کاملی برای این سوال وجود ندارد. زیرا روش های معاملاتی زیادی وجود دارد که ماهیت معاملات را تغییر می دهد و این به شما بستگی دارد که از کدام روش های معاملاتی برای کسب سود و جلوگیری از ضرر استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک رفتاری می تواند تأثیرات بزرگی داشته باشد (با رعایت اصول روانشناسی کسب و کار) و هدف شما باید به حداقل رساندن ضرر و به حداکثر رساندن سود حاصل از معاملات باشد.

حال در اینجا چند ترفند معاملاتی را بررسی می کنیم :

  1. معاملات زیادی انجام ندهید.

تریدرها افراد جاه طلبی هستند و گاهی جاه طلبی برای آنها زیاد است. برخی از معامله گران فکر می کنند که باید همیشه معامله کنند. این مهم است که بدانید تجارت نیاز به صبر دارد و کیفیت معاملات شما مهمتر از کمیت معاملات است. بنابراین همیشه از معامله اجتناب کنید.



  1. مراقب ضررهایت باش!

معامله گران فارکس همیشه روی سود تمرکز می کنند، نه ضرر! زیرا آنها فکر می کنند که ترید کردن تنها سود است و افزایش پول! این اشتباه است.

باید به ضررهای خود توجه کنید تا بتوانید دارایی های خود را به درستی مدیریت کنید. بنابراین، هرگز سناریوهایی را که برای ضرر دادن در دسترس هستند فراموش نکنید.



  1. از معامله نکردن خودداری کنید.

آیا تا به حال موقعیت معاملاتی خوبی پیدا کرده اید و وارد معامله شده اید تا به گذشته نگاه کنید و متوجه شوید که ایده شما درست بوده است؟ این قطعا برای بسیاری از ما هنگام معامله در بازار فارکس اتفاق افتاده است. اما این در دراز مدت بسیار اشتباه است. زیرا نباید موقعیت های معاملاتی خوب خود را از دست بدهید.



  1. مانند یک ربات ترید کنید.

هنگامی که شروع به ساده‌سازی رویکرد خود برای معاملات کردید، می‌توانید روی روبات‌سازی معاملات خود تمرکز کنید. هدف حذف کامل احساسات از معامله است. سپس می توانید یک رویکرد سیستماتیک داشته باشید.



  1. رویکرد خود را بیش از حد پیچیده نکنید.

در عصر دیجیتال، داده های نامحدود در دسترس معامله گران است، این داده ها باید راهی برای تقویت قدرت تصمیم گیری باشد. اگرچه ممکن است گیج کننده باشند. بنابراین برای تجزیه و تحلیل معاملات در بازار فارکس زیاد درگیر منابع و داده های مختلف نشوید.



  1. نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید.

تریدر های موفق باید انعطاف پذیر باشند و به عبارت دیگر قادر به تجزیه و تحلیل و سازگاری باشند. به عبارت ساده، شما باید موقعیت خود را تجزیه و تحلیل کنید و نقاطی را که باید در آنها پیشرفت کنید، بیابید.



  1. قدرت خود را دو برابر کنید.

یاد بگیرید که قدرت خود را در معاملات فارکس افزایش دهید تمرکز کنید و آنچه را که لازم است یاد بگیرید و برای حداکثر خروجی تلاش کنید



  1. از بازگشت به نقطه شروع نترسید.

اگر احساس می کنید در مسیر درستی نیستید، برای بازگشت دیر نیست. شما می توانید از نو شروع کنید، استراتژی داشته باشید، ریسک را مدیریت کنید و قوانین اساسی تجارت فارکس را دوباره یاد بگیرید و سپس به یک معامله گر قوی تر تبدیل شوید.



  1. آموزش را متوقف نکنید

اولین قدم برای شروع کار در هر زمینه ای، دانستن مفاهیم اولیه و تسلط بر آنهاست. از آنجایی که بازار فارکس دائماً در حال تغییر است، سرمایه گذاران را ملزم می کند که زمان کافی برای دریافت اطلاعات کامل در مورد آن صرف کنند. در واقع برای موفقیت در این بازار، خوب است که دائماً عملکرد خود را ارزیابی کرده و سطح دانش خود را در تمام جنبه هایی که بر ارزش پول تأثیر می گذارد، افزایش دهید.



رویدادهای مختلف سیاسی و اقتصادی، شیوع بیماری ها، وقوع جنگ و غیره. دانستن این عوامل به شما کمک می کند تا بازار را بهتر تحلیل کنید. پس هرگز مطالعه مداوم را فراموش نکنید و با اخبار به روز باشید.

نکته: اکانت های آزمایشی با شبیه سازی بازار واقعی، آمادگی شما را بدون ضرر افزایش می دهند. بنابراین، می توانید قبل از ورود به بازار، تجربه ترید کافی کسب کنید. البته معامله بیش از حد در این فضا توصیه نمی شود.

پس فراموش نکنید برای موفقیت در این بازار به دست آوردن دانش و تجربه کافی در مورد بروکر فارکس، آموزش فارکس، سیگنال فارکس و موارد دیگر است.

 

  1. انتخاب بروکر فارکس

بروکر، نوعی شرکت مالی است که دسترسی تریدر ها را به بازار بزرگ فارکس امکان پذیر می‌کند. در واقع معامله گران می‌توانند از طریق بروکر یا کارگزاری، خرید و فروش جفت ارزها در بازار فارکس را انجام دهند. از آن جایی که این بازار بسیار بزرگ است و محلی برای تبادلات ارزی بانک‌ها و کمپانی‌های بزرگ می‌باشد، تریدرهایی که سرمایه کمتری نسبت به کمپانی‌های بزرگ دارند باید از طریق بروکرها به خرید و فروش در این بازار دسترسی داشته باشند.

یافتن بهترین بروکر فارکس به این معنی نیست که در معاملات خود موفق خواهید بود. زیرا بروکر هرگز برای شما معامله نمی کند. بهترین کارگزاران زمینه معامله و اجرای استراتژی های خود را در بهترین شرایط برای شما فراهم می کنند.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. من عجله ندارم!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  7. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  8. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  9. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  10. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  11. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  12. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  13. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  14. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  15. دور باطلی که تمامی ندارد!

  16. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  17. تضادی عجیب و پر ابهام!

  18. برای این عکس شما تیتر بزنید

  19. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  20. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  21. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  22. دو چالش بزرگ در حکمرانی ها

  23. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

آخرین عناوین