افشاگری از بحرانی بزرگ در قلب ارتش اسرائیل!

گروه جهان الف،   4020518105 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارشی می نویسد: «افراد عضو واحد اطلاعاتی ۸۲۰۰ ارتش اسرائیل به سران این رژیم هشدار داده اند که تصویب نهایی لایحه اصلاحات قضایی، به فاجعه ای بزرگ در اسرائیل ختم خواهد شد. این واحد، از حیث عملیاتی، حساس‌ترین داده های اطلاعاتی مرتبط با اسرائیل را جمع آوری می‌کند.مساله ای که عملا آن را به بخش مهمی از عملیات های روزانه ارتش اسرائیل تبدیل می کند.»

افشاگری از بحرانی بزرگ در قلب ارتش اسرائیل!

به گزارش الف؛ پایگاه خبری "میدل ایست مانیتور" در گزارشی با اشاره به بحران های جاری در اراضی اشغالی، از به صدا درآمدن زنگ های هشدار برای مقام های ارشد رژیم صهیونیستی در زمینه کاهش شدید اعتماد و کارآمدی در چهارچوب ارتش این رژیم خبر می دهد. مساله ای که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران، پایه های امنیت اسرائیل را به شدت سست کرده و نیروهای ارتش این رژیم را که وظیفه حفاظت از اسرائیل را به عهده دارند، عملا به نیروهایی علیه امنیت این رژیم تبدیل کرده است. مسائلی که همه و همه رژیم اشغالگر قدس را در متزلزل‌ترین دوره از تاریخ این رژیم جعلی قرار داده اند. 

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در گزارش خود می نویسد: «همزمان با تداوم اعتراضات در اراضی اشغالی علیه لایحه پیشنهادی اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو، رهبری ارتش این رژیم نیز با ترس و نگرانی های جدی نسبت به افزایش نارضایتی در سطوح مختلف ارتش اسرائیل و در عین حال، افزایش ناکارآمدی اش مواجه است. در این زمینه علایم و نشانه های مختلف به قدری حالت هشداردهنده به خود گرفته اند که بسیاری معتقدند، دیر یا زود اثرگذاری خود را بر میزان آمادگی ارتش اسرائیل جهت مدیریت جنگ و منازعات جدید نشان خواهند داد. 

در این میان، افسران عالی رتبه ارتش اسرائیل به نحو بی سابقه ای از بی کفایتی حاکم بر این ارتش در شرایط کنونی، افشاگری کرده اند. به نظر می رسد که وسعت و عمق بحران برای ارتش اسرائیل به مراتب از آن چیزی که به نظر می رسد، گسترده تر و عمیق تر است. در این راستا، صدها خلبان ارتش اسرائیل: فرمانده کل این ارتش و وزیر امنیت ملی اسرائیل را به دروغگویی متهم می کنند. اتهامی که مخصوصا وقتی این مقامات تاکید دارند که تحولات جاری در اراضی اشغالی تاثیری بر کارآمدی ارتش اسرائیل نداشته، بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد. 

شاید ارتش اسرائیل برای جنگ آماده باشد با این حال، به روابط میان بخش های مختلف آن آسیب ها و خسارات جدی وارد شده است. به عنوان مثال، شمار خلبانان ذخیره و افسرانی که از خدمت اختیاری سرباز می زنند، به مراتب بیشتر از آن چیزی است که ارتش اسرائیل ادعا می کند. بیش از هزار خلبان و افسر اسرائیلی اعلام کرده‌اند که به همکاری داوطلبانه خود با ارتش اسرائیل خاتمه داده اند. 

مساله ای که علت اصلی آن نیز اقدامات دولت در زمینه پیشبرد طرح اصلاحات قضایی اش است. طرحی که به زعم آن ها، مقدمه برقرار کردن دیکتاتوری در اراضی اشغالی است. در این فضا، برخی در اسرائیل حتی به طرح این گزاره می پردازند که امکان دارد این رژیم به نقطه ای برسد که نیروی هوایی آن در حراست از این رژیم، ناتوان شود و یا حتی تمایلی به این کار نداشته باشد. مسائلی از این دست نشان می دهند که اسرائیلِ کنونی در یک بحران واقعی است. موضوعی که نمونه مشابه آن را در جریان شکست اسرائیل در قالب جنگ سال 1973 نیز شاهد بودیم. 

عدم وجود اعتماد در ارتش اسرائیل، بحرانی به مراتب گسترده تر را از نگرانی های مختلف مطرح شده در باب ناتوانی اسرائیل جهت مدیریت یک جنگ تداعی می کند. در این راستا، بسیاری از خلبانان اسرائیلی عملا افسران و مقامات بالادستی خود را افرادی مغرور و گستاخ می دانند. اسرائیل به شدت نگران است که بحران جاری در قالب نیروی هوایی به دیگر بخش های ارتش اسرائیل نظیر نیروی زمینی، واحد توپخانه و همچنین واحدهای موشکی اسرائیل سرایت کند و یک فاجعه به تمام معنا را برای تل آویو رقم بزند. 

شماری از افسران ذخیره ارتش اسرائیل در واحد برگزیده اطلاعاتی این کشور نیز نارضایتی خود را از وضعیت جاری در اسرائیل اعلام کرده اند و البته که معادله مشابهی در مورد افسران نیروی دریایی اسرائیل نیز قابل مشاهده بوده است. غیبت آن ها در نقش های عملیاتی و البته ضعف عملیاتی‌شان، تا حد زیادی منافع ملی رژیم اسرائیل و شهروندان صهیونیست را به خطر می اندازد. 

داده های گوناگون نشان می دهند که ارتش اسرائیل نسبت به ایفای درست نقش و وظایف خود در صورت تصویب کامل لایحه اصلاحات قضایی، به هیچ عنوان اعتمادی ندارد. در این چهارچوب، تمامی بازوها و شاخه های ارتش اسرائیل به نحوی منفی تحت تاثیر قرار می گیرند و این مساله در نوع خود اثرگذاری منفی قابل توجهی را بر آمادگی و کارآمدی توان رزمی نیروهای ارتش اسرائیل خواهد داشت. 

تمامی این تحولات در شرایطی حادث می شوند که جریان اپوزیسیون اسرائیل حمایت های بیشتر و بیشتری را از جانب افسران ارتش اسرائیل، آژانس های اطلاعاتی موساد و شین بت، پلیس و ژنرال های بازنشسته اسرائیلی، به سمت خود جلب می کند. بسیاری از نیروهای نظامی و امنیتی اسرائیلی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نامه نوشته اند و وی را متهم به آسیب رساندن به امنیت ملی کرده اند. در عین حال، آن ها حمایت های خود را از نیروهایی که به تعلیق ارتباط خود با ارتش اسرائیل پرداخته اند نیز اعلام کرده اند. 

این طیف از ناراضیان در ارتش اسرائیل تاکید دارند که نتانیاهو و متحدان افراطی اش در قدرت، عاملان اصلی هرج و مرج جاری در اسرائیل هستند. آن ها عملا رابطه میان دولت و ارتش اسرائیل را که سال ها بر مبنای قواعد نانوشته ای برقرار بوده، به سمت نابودی برده اند. 

در این میان نکته قابل تامل این است که مثلا افراد عضو واحد اطلاعاتی 8200 ارتش اسرائیل به سران این رژیم هشدار داده اند که تصویب نهایی لایحه اصلاحات قضایی، به فاجعه ای بزرگ در اسرائیل ختم خواهد شد. این واحد، از حیث عملیاتی، حساس ترین داده های اطلاعاتی مرتبط با اسرائیل را جمع آوری می کند. مساله ای که عملا آن را به بخش مهمی از عملیات های روزانه ارتش اسرائیل تبدیل می کند. 

در عین حال، فرمانده کل ارتش اسرائیل "هرزی هالوی" نیز تحت فشارهای گسترده ای قرار دارد تا به "یوآف گالانت" وزیر جنگ اسرائیل بگوید که ارتش این کشور آمادگی دفاع از اسرائیل را ندارد. البته که او نمی تواند نسبت به علایم و نشانه های مختلف این مساله نیز بی اعتنا باشد. مهمترین چالش در این رابطه همان قطع همکاری های صدها نیروی داوطلب با ارتش اسرائیل است. 

فشارها علیه ارتش اسرائیل به نقطه غیرقابل تحملی رسیده است. اکنون اسرائیل در جوار مرزهای شمالی خود با حزب الله لبنان نیز به چالش های جدی برخورده است و در عین حال، در کرانه باختری نیز با مشکلات جدی دست به گریبان است. در این فضا، بحران های داخلی در درون ارتش اسرائیل هم برای آن معضلات و بحران های جدی را ایجاد کرده اند. 

بسیاری معتقدند که اگر لایحه اصلاحات قضایی نتانیاهو به صورت کامل تصویب شود، نه شهروندان و نه نیروهای ارتش اسرائیل دیگر الزامی به رعایت دستورات و احکام دولت نتانیاهو ندارند. اگر شمار قابل توجهی از شهروندان اسرائیلی از خدمت در ارتش این رژیم سر باز بزنند، این بدان معناست که زیرساخت اصلی اشغالگریِ اسرائیلی ها در اراضی اشغالی، عملا فرو خواهد ریخت و دومینوی سقوط اسرائیل تسریع می شود. 

جالب است که برخی ژنرال های اسرائیلی به صورت آشکار و پنهان خواهان سرنگونی دولت نتانیاهو هستند. معادله‌ای که عملا رژیم اسرائیل را در لبه پرتگاه قرار داده است. توجه داشته باشیم که اقدام نتانیاهو در پیشبرد لایحه اصلاحات قضایی اش، عملا روابط خارجی تل آویو را نیز مشوش کرده است و به طور خاص شاهد وخیم‌شدن روابط اسرائیل با دولت آمریکا نیز هستیم. مسائلی که همه و همه اسرائیل را در حساس ترین و تعیین کننده ترین برهه از تاریخِ کوتاه و مختصر آن قرار داده اند.»

 

لینک: 

https://www.middleeastmonitor.com/20230808-a-loss-of-trust-and-competence-sounds-the-alarm-for-the-idf/

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۸۳۹۳۵۰۶:۴۹:۵۵ ۱۴۰۲/۵/۲۱
چرا از روسیه و بدبختی هایش نمی گویید.از مرغ و گوشت و برنج و مسکن و بیکاری نمی گویید.
ناشناس۳۱۸۴۰۸۶۰۹:۵۱:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
چرا از بی حجابی گفته نمی شود؟
ناشناس۳۱۸۴۳۲۵۱۴:۰۷:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
چون اول بايد غذايي داشته باشيم بخوريم، دارويي براي درمان سرماخوردگي داشته باشيم
ناشناس۳۱۸۴۳۴۱۱۴:۱۹:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۲۱
در مورد اونا هم می‌گن، منتها شما به بعضی چیزها حساسیت ویژه داری!
ناشناس۳۱۸۳۹۵۴۰۷:۲۳:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
نگران آنها نباش آنها بلدند چگونه مشکلاتشان را حل کنند.
ناشناس۳۱۸۴۰۸۵۰۹:۵۰:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۲۱
ببخشید که به مدینه فاضله تاخته شد!
ناشناس۳۱۸۴۳۴۲۱۴:۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۲۱
پس چرا حل نمی‌کنن و هر روز اوضاعشون بدتر می‌شه!؟
ناشناس۳۱۸۴۰۲۰۰۸:۴۶:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۲۱
خودشان عجله دارند برای محو شدن
ناشناس۳۱۸۴۱۹۳۱۱:۲۲:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۲۱
ظلم اسرائیل به مردم فلسطین باعث متلاشی شدن این غده ی سرطانی می شود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  2. تضادی عجیب و پر ابهام!

  3. دیدار روحانی با وزرا و معاونان دولت یازدهم و دوازدهم

  4. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  5. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  6. رادان: برهنگی و عریانی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست

  7. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  8. اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی

  9. پشت‌پرده استعفای مقام‌های نظامی-اطلاعاتی صهیونیست‌ها

  10. حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت

  11. دادستان کل کشور: لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

  12. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  13. مسعود اسکویی درگذشت

  14. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

  15. واکنش رئيس صدا و سیما به موضوع عفاف و حجاب

  16. خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله!

  17. لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا/ دانشجویان بازداشت شدند

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. من عجله ندارم!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  14. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  19. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  20. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

آخرین عناوین