منفعت‌طلبی‌ «اصلاحات» به روایت تاریخ

یوسف مشفق، گروه اجتماعی الف،   4020515078 ۸۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
منفعت‌طلبی‌ «اصلاحات» به روایت تاریخ

خبر منتشره اخیر درباره برداشته‌شدن موانع پیش‌روی بانوان برای حضورشان در ورزشگاه‌های کشور که امسال قرار است در تمامی مسابقات لیگ‌برتر فوتبال تحقق پذیرد، ما را به سال‌های دور می‌برد؛ سال‌های میانی دهه 80 و دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد.

اردیبهشت 85 بود که رئیس‌جمهور وقت دستور داد برای ورود زنان به استادیوم‌های فوتبال چاره‌اندیشی و شرایط برای این کار فراهم شود؛ دستوری که فارغ از هیاهوهای ایجاد شده در جامعه و واکنش برخی طیف‌های فکری خاص به آن، از سوی اصلاح‌طلبان که آن روزها ردای مخالفت بی‌قید‌وشرط با احمدی‌نژاد را بر تن کرده بودند با حملات عجیبی مواجه شد.

اصلاح‌طلبان که سویه‌ای از گفتمانشان به آزادی‌های اجتماعی و چنین تعابیر شیفته‌‎کننده‌ای بازمی‌گشت، آن‌روزها در عقب‌گردی عجیب، مدافع سنت شده و انتقادات برخی از مراجع وقت را دستاویزی برای حملات جناحی خود قرار دادند.

صفحات اول روزنامه‌های اصلاح‌طلب پر بود از نقد احمدی‌نژاد و بازتاب مواضع منتقدین چپ و راست و نقد برخی چهره‌های مذهبی به رئیس‌دولت وقت که در پی حل‌وفصل موضوع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بود؛ موضوعی اجتماعی که توسط اصلاح‌طلبان بعداً به میدان سیاست هدایت و به ابزاری انتخاباتی تبدیل شد.

از آنجایی هم که افکارعمومی ایران از ضعف حافظه تاریخی رنج می‌برد، پنداشت که جریان اصلاح‌طلب در هر شکل ممکن مدافع حقوق عامه و آزادی‌های اجتماعی است که همواره از آن دم می‌زند. اما تاریخ گواهی می‌دهد در زمانی که این موضوع می‌توانست با همراهی همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی موجب اجماع گردد، با سیاسی‌کاری‌ها و منفعت‌طلبی سیاسی اصلاح‌طلبان، دولت وقت و رئیس آن آماج حملات قرار گرفتند و فضا برای سیاسی‌سازی از موضوعی فرهنگی و اجتماعی و سوار شدن بر این شکاف باز شد.

اصلاح‌طلبان ترجیح می‌دادند که دستاورد ورود زنان به ورزشگاه‌ها به‌نام خودشان ثبت شود نه دولتی که در نقطه مقابل آنان قرار داشت که اگر این‌گونه نبود و منافع کشور و جامعه برای آنان اهمیت داشت، این حجم از سیاسی‌کاری‌ها مشاهده نمی‌شد.

17 سال از آن مقطع می‌گذرد و ورود زنان به ورزشگاه‌ها به‌سمت پذیرش و حل شدن می‌رود؛ البته با هزینه‌های اجتماعی فراوانی که پرداخته شد و سیاسی‌بازی‌هایی که پای فیفا را به این ماجرا باز کرد؛ آن‌هم توسط جریانی که خود لقلقه زبانش، آزادی‌های اجتماعی و دفاع از حقوق زنان ایران است. 

این روایتی کوتاه از منفعت‌طلبی جریانی است که در زمانه‌ای که قدرت را در اختیار ندارد، حاضر است چشمان خود را به‌روی منافع کشور و جامعه ببندد. نه فقط در این موضوع، بلکه کارنامه اصلاح‌طلبان پر است از چنین مصائبی...

دیدگاه کاربران

حمید۳۱۷۷۷۵۴۰۹:۱۰:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصلاح طلبی یا اصول گرایی ، تفاوتی باهم ندارند. هردو سروته یک کرباس هستند
ناشناس۳۱۷۷۸۲۴۰۹:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
حالا هی این حرفو بزنید. طرف تو دولت نشسته لایحه داده بعد دوستش تو مجلس نشسته می خواد تصویب کنه پاسپورت مردم رو برای حجاب گرو بردارند. باز شما بگو همه یه کرباسند. باز اصلاح طلبا اگه خیری نداشتند شرشون هم نمی رسید
ناشناس۳۱۷۷۸۸۷۱۰:۴۲:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
من جوان مجرد در سالهای قبل از 92 سالی 4 مرتبه سفر خارجی میرفتم اصلاح طلبان قیمت دلار را 10 برابر و عوارض خروج از کشور را 30 برابر کردند حالا سفر خارجی که هیچ دیگه کیش و شمال هم نمی توانیم برویم.
ناشناس۳۱۷۸۴۲۱۱۸:۰۰:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
ببخشید یه سوال. از کی تا حالا روحانی عضو اصلاح طلبان محسوب شده؟
ناشناس۳۱۷۹۲۵۶۱۱:۳۱:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۷
روحانی با حمایت تمام قد هاشمی و خاتمی رای اورد و اکثریت اعضاء دولت او را اصلاح طلبان از جمله جهانگیری و نهاوندیان و زنگنه و نعمت زاده و ربیعی و اخوندی و ابتکار و غیره تشکیل می دادند.
ناشناس۳۱۷۷۸۸۸۱۰:۴۵:۲۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
در دولت اصلاح طلب قبل رتبه پاسپورت ایرانی 15 پله سقوط کرد و با افزایش 10 برابری نرخ ارز مسافرت های خارجی 90 درصد کاهش یافت اصولگرا و اصلاح طلب سر وته یک کرباس هستن و هیچ فرقی ندارند.
ناشناس۳۱۷۷۹۲۹۱۱:۲۱:۳۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
در دولت روحانی عوارض خروج از کشور زمینی از 5 هزار تومان 400 هزار تومان شد یعنی 80 برابر افزایش یافت.
ناشناس۳۱۷۸۱۰۲۱۴:۳۰:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
روحانی اصلاح طلب بود؟ مردم از ترس تندروها رفتن به یه اصولگرای معتدل رای دادن.
ناشناس۳۱۷۹۲۶۲۱۱:۳۳:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۷
چرا از ترس چاله توی چاه افتادی ؟!
ناشناس۳۱۷۷۹۶۱۱۱:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصولگرا و اصلاح طلب 2 روی یک سکه اند در دولت اصلاح طلب روحانی پیامک کشف حجاب برای سرنشینان خودروهایی که کشف حجاب کرده بودند ارسال می شد و مردمو به مراجع مربوطه احضار می کردند و برای مردم دردسر ایجاد می کردند.
حسینی۳۱۷۸۰۲۴۱۳:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
جریمه حجاب ربطی به دولت ندارد. جالب است که دولت روحانی اصلأ اصلاح طلب نبود که خود روحانی و اکثر کابینه اش اصولگرایان رنگ عوض کرده بودند و هستند.
ناشناس۳۱۷۸۰۴۳۱۳:۱۳:۰۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
شما میگی دولت روحانی .... انگار حواست نیست که دولت یه بخشی از حاکمیته.
ناشناس۳۱۷۹۳۷۸۱۲:۴۱:۴۳ ۱۴۰۲/۵/۱۷
جزء حاکمیت که بالاترین قدرت را دارد چون اجرائیات دست آنها هست
ناشناس۳۱۷۸۷۱۲۲۱:۴۱:۴۶ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اولا که دولت روحانی اصلاح طلب نبود در بهترین حالت میانه رو بود خواستگاه اعضای هییت دولت و خود روحانی کاملا مشخصه ثانیا دولت در ایران نهایتا در خوشبینانه ترین حالت زیر ۵۰ درصد تاثیر گذار در مسائل کشور هست و ثالثا پیامک کشف حجاب چه در ان دولت و چه در این دولت توسط دولت ارسال نمی شود وقوه قضائیه و ضابطینش چنین پیامکی میفرستند که تا به یاد می اوریم در اختیار اصولگرایان بوده است
ناشناس۳۱۷۷۸۶۶۱۰:۱۲:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
چرا یه فرق کوچیک دارند . اصولگراها لااقل از این شاخه به اون شاخه نمی پرند حرف و عملشان تقریبا یکی است حتی اگر غلط باشد . اما اصلاح طلبها . اگر پا داد با سر وارد حکومت می شوند و پست می گیرند و بخور بخور . اما اگر پا نداد می شوند اوپوزیسون .‌ بهترین کلماتی که توصیف کننده ی این دو گروه است اینها هستند . اصول گرا : لجباز - اصلاح طلب : ریاکار .
ناشناس۳۱۷۷۸۹۷۱۰:۵۴:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
این بازی تام و جری است و برای کشور زیانبار بوده است
ناشناس۳۱۷۷۷۷۳۰۹:۱۵:۵۶ ۱۴۰۲/۵/۱۶
تفاوتی بین اصلاح طلب و اصول گرا وجود ندارد که اگر اصولگرایی اشتباه کرد اطلاح طلبی خوشحال شود و بالعکس . آتش اشتباه هر دو گروه که ظاهرا با هم متفاوت و در باطن یکی هستند دامن مردم رامی گیرد.
ناشناس۳۱۷۷۸۱۷۰۹:۴۶:۵۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
برخلاف اصولگراها اصلاح طلبان عامل دشمن در ایران هست حال ممکن هست اصول گرها خیلی جاها در ضربه زدن به ایران مانند اصلاح طلب عمل کند ولی از عمد نمی کند برخلاف اصلاح طلب
ناشناس۳۱۷۷۹۸۶۱۲:۲۴:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اگه عامل دشمن هستند پس آنها را محاکمه و زندان کنید. چرا معطلید؟!!
امیر حسین سلطان/تهران۳۱۷۸۰۱۴۱۲:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
شما اصلا می دانید دشمن یعنی چه؟! دشمن را می شناسید؟! با این اتهام زدن های تان تنها و تنها اثر دشمنی و دشمن واقعی را نه تنها خنثی نمی کنید بلکه دشمن بعضا خطرناک را هم بی خطر جلوه می سازید که این یک پارادوکس و تناقض بزرگ است. شما و شماها حق دارید به فرض محال حداکثر اینکه برای اصلاح طلب و اصلاح طلبی پشیزی ارزش قائل نباشید! اما به هیچ وجه حق اتهام زنی های اینگونه ای را نداشته اید و ندارید. بی خود خودتان را هم زحمت ندهید و شعور سایر هموطنان تان را هم اینقدر دست کم نگیرید. والله اعلم
ناشناس۳۱۷۸۰۸۹۱۴:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
رابرت مالی اخیرا افشاء کرد که برجام ابزار فشار بر ایران است این یعنی اصلاح طلبانی که برجامو به ملت و کشور تحمیل کردند در جهت تحقق اهداف دشمن قدم برداشتند.
ناشناس۳۱۷۸۰۷۵۱۳:۵۰:۵۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
انگار تو باغ نیستی خیلی هاشون تا حالا به جرم جاسوسی . اقدام علیه امنیت ملی و اختلاس و .... تا کنون بازداشت و به زندان یا حصر خانگی رفتند
سعید۳۱۷۸۷۴۰۲۲:۱۶:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
دعوای اصلاح طلب و اصولگرا مثل کل کل استقلال پرسپولیس دو برادر هست
سعید۳۱۷۷۷۷۵۰۹:۱۸:۵۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
بابا خیالتون راحت مردم دیگه کاری به شما و اصلاح طلبا ندارن
ناشناس۳۱۷۸۱۳۱۱۴:۵۰:۱۶ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصولگرا ها بگیرند تمام سوپاپ اطمینان طلبها رو محاکمه کنند، بعدش ملت بمونه و اصولگرای بدون سپر بلا و بهانه
ناشناس۳۱۷۷۷۷۶۰۹:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
برادر این بازی ها دیگه قدیمی شده.، مرغ گرون میشه یه مطلب بذاریم در مورد اصلاح طلبا گوشت گرون میشه همین طور نون گرون شد یه مطلب دیگه، اصلا مردم چیکار دارند به اصلاح طلبا...
ناشناس۳۱۷۷۸۴۴۱۰:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصلاح طلبان قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
بهلول۳۱۷۷۸۸۶۱۰:۴۲:۲۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اگه مردم شمایید که گویا ۱۰ برابر ساده تر شدید!
ناشناس۳۱۷۷۹۲۵۱۱:۱۷:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
مردم هشیار شدند که دیگه با طناب پوسیده این جماعت اصلاح طلب توی چاه نرروند.
ناشناس۳۱۷۷۸۹۸۱۰:۵۵:۰۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
ارز را کاسبان تحریم 10 برابر کردند
ناشناس۳۱۷۷۹۲۲۱۱:۱۶:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
کاسبان تحریم همان افرادی بودند که در سالهای 92 و 94 و 96 با وعده رفع تحریمها رای مردمو جمع کردند.
ناشناس۳۱۷۷۹۱۸۱۱:۱۳:۱۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اول اینکه 3700تحویل گرفتن24000تحویل دادند این ده برابر نیست، بعد موضوع اینکه اصلاح طلبا نه در بدنه حاکمیت ونه دولت قدرتی ندارند به گفته شما مردم هم که هیچ اقبالی نسبت به اون ها ندارند پس طرح این موضوعات جز فرافکنی چیز دیگری نیست. دولت جدید تمامی ارکان حاکمیتی پشتش هستند یه کدام وعده انتخاباتیش عمل کرده.
ناشناس۳۱۷۷۹۶۶۱۱:۵۷:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
دلار 2700 تومان تحویل گرفتن و 27000 تومان تحویل دادند و روحانی به هیچکدام از وعده های انتخاباتی خود عمل نکرد.
ناشناس۳۱۷۷۹۸۵۱۲:۲۳:۲۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
شما اولا قیمت می خواهی بدهید درست بدهید قیمت دلار در مرداد 92 3200 بود و مرداد 1400 25600 دوم هم هنوز آوار برداری قبلی اثرات ان هست و یک دست شدن چیزی را عوض نمی کند که آن هم اسمی هست
ناشناس۳۱۷۸۰۳۰۱۳:۰۴:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
ما از وقتی بچه بودیم روحانی اصولگرا به حساب میومد. اینکه اصلاح طلبا رفتند پشت روحانی، روحانی رو اصلاح طلب نمی کنه.
ناشناس۳۱۷۸۰۲۰۱۲:۵۸:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
ما از وقتی یادمونه تو این مملکت ارز گرون میشد، منهای دوره دوم خاتمی و دوره اول احمدی نژاد
ناشناس۳۱۷۸۲۱۴۱۵:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
در دوره خاتمی ار 450 به 900 تومان رسید که اگر می بینی بیشتر هم بالا نرفت به خاطر عدم سرکوب ارزی بود در دوره احمدی نژاد هم 6 سال اول بالا نرفت که سرکوب ارزی بود
ناشناس۳۱۷۸۳۳۱۱۶:۵۸:۰۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
در عوض در این دو سال با توجه به گرانیهای شدید مردم ۱۰ برابر فقیر شده اند. این به اون در! ظاهرا هر دو گروه به دنبال فقیر کردن مردم هسنتد!
ناشناس۳۱۷۷۹۱۷۱۱:۱۲:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اگر دولت احمدی نژاد که ارز 1225 تومانی خلق کرد و بعد چند ماه فهمید کار اشتباهی هست و آن را حذف کرد آن را ادامه می‌داد و بعد یکی دو سال به دولت روحانی تحویل می داد و دولت روحانی مجبور بود آن را حذف کند به دلیل بیچاره کردن اقتصاد و قیمت های آن کالاها را افزایش می داد چه بدون یارانه و چه با یارانه امثال شما جناح باز فحش به دولت احمدی نژاد می دادید و دولت روحانی را مبرا می کردید
ناشناس۳۱۷۷۷۸۰۰۹:۲۲:۱۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
این همه اصرار کردن برای حضور زنان در محیط مردان آن هیجانی !!! که در این رقابت دو طیف باعث سقوط بیشتر خانواده خواهد شد!!!
ناشناس۳۱۷۸۰۳۲۱۳:۰۵:۳۶ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اره واسه همینه همه دنیا خانواده ها ترکیدن بخصوص قطر و امارات و عربستان و اینها. مشکلاتی که داره همه چیز را نابود میکنه اصلا این چیزها نیست؟!
ناشناس۳۱۷۸۱۵۸۱۵:۰۱:۱۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
از امار بالای طلاق و فحشای آنان مشخص هست و نیازی به توجیهات شما نیست که هست یا نه
ناشناس۳۱۷۷۷۸۴۰۹:۲۴:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
فیفا حق دخالت در امور فرهنگی کشورها ندارد و خود آقایان خط دادن حتی اگر فیفا خودش هم دنبال می کرد و حتی تعلیق با یک شکایت درخواست این نهاد رد می شد
ناشناس۳۱۷۷۹۷۳۱۲:۰۰:۲۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
شما وقتی عضو فیفا شدی باید قوانین آن را بپذیرید وگرنه می توانید از فیفا خارج شوید و طبق قوانین خود کار کنید.
ناشناس۳۱۷۸۰۱۲۱۲:۵۳:۰۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
قوانین فیفا اول به قوانین کشورها احترام می‌گذارد
ناشناس۳۱۷۸۰۱۶۱۲:۵۵:۰۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
فیفا نباید ارزش های مدنظر کشورهای غربی رو به بقیه کشورها تحمیل کنه این خود استبداده
ناشناس۳۱۷۸۰۴۵۱۳:۱۶:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
ارزش های غربی دیگه چیه؟ حتی توی عراق هم بانوان در کنار مردان به استادیوم میرن
ناشناس۳۱۷۸۲۶۰۱۶:۱۶:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
این ها سرمست غرب هستند و این سازمان هم در اصل غربی هست و هر چی بگوید می‌گویند درست هست، خطاب به عراق شاید آنها بخواهند بروند تو چاه شما هم باید بروی؟
ناشناس۳۱۷۸۴۲۰۱۷:۵۸:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
کسی کشوری رو مجبور نکرده عضو فیفا بشه
ناشناس۳۱۷۷۷۸۹۰۹:۲۹:۲۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
البته که همین بازی رو اصول گراها در دولت روحانی در موارد زیادی انجام دادند از جمله حضور زنان در ورزشگاه,دوچرخه سواری زنان , ورود واکسن , مذاکره و ...
ناشناس۳۱۷۷۸۳۹۱۰:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصلاح طلبان نشان دادند که هیچ ارزشی برای زنان قائل نیستن و این حرف فقط لقلقله زبان شون برای رسیدن به مطامع سیاسی شان است.
ناشناس۳۱۷۷۷۹۰۰۹:۲۹:۳۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
شماها زن را قاضی یا رئیس می کنید یا حق طلاق دادن به زن اگر اول ازدواج بخواهد که خلاف شریعت هست فقط نمی‌دانم چرا اینقدر برای این چیزها دست و پا می زنید و کشمکش می کنید!!
سلیمی۳۱۷۷۷۹۹۰۹:۳۷:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۶
نویسنده چگونه نتیجه گرفته است که اصلاح طلبان با ورود بانوان به ورزشگاه مخالف بوده اند؟ تیتر روزنامه هایی که سند کرده این هم چنین چیزی را نشان نمی دهند.
ناشناس۳۱۷۷۸۳۶۰۹:۵۸:۳۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
همگان بخاطر دارند که اصلاح طلبان با حضور بانوان در ورزشگاه ها در دوران احمدی نژاد مخالف بودند و تیتر روزنامه های فوق هم این موضوع را نشان می دهد.
ناشناس۳۱۷۸۸۶۹۰۰:۲۱:۴۰ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اینطور که میگی نبود
ناشناس۳۱۷۷۸۰۳۰۹:۴۰:۰۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
این جماعت بی عرضه ریاکار با موافقت نظام با مذاکره با آمریکا و اثبات عدم توانایی شان در مملکت داری و همچنین با باز شدن فضای فرهنگی جامعه از دهه 80 به بعد آبرویشان برباد رفت و تقریبا از صحنه سیاسی ایران حذف شدند. احتمالا در انتخابات پیش رو بخواهند رو موضوع حجاب مانور بدهند ولی مردم شناخت کاملی از اینها پیدا کردند.
ناشناس۳۱۷۷۸۲۶۰۹:۵۳:۵۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
به نظر من بی عرضه و ریاکار اصولگراها هستند.
ناشناس۳۱۷۷۸۸۳۱۰:۳۸:۴۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
افزایش 10 برابری قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو در 8 سال دولت قبل ثابت کرد که اصلاح طلبان بی عرضه هستن.
ناشناس۳۱۷۷۹۶۰۱۱:۵۳:۲۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
دوران احمدی نژاد و همچنین این دوسال سید محرومان هم نشون داد اصول گرا ها برای حل مشکلات کشور برنامه ندارند. در ضمن اصلاح طلب واقعی خاتمی بود و اگه خیلی مردید رو شاخص های اون موقع بیاید نظر بدید
ناشناس۳۱۷۸۰۸۶۱۴:۰۶:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
در دولت خاتمی سهم 50 درصدی ایران از دریای خزر به 9 درصد کاهش یافت یعنی منافع ملی خیلی تضییع شد.
ناشناس۳۱۷۸۱۸۳۱۵:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اولا این دولت فعلی نشان داده دنبال اصلاح ساختار اقتصادی هست بر خلاف تمام دولت های قبلی در ضمن همچین میگه تمام شاخص که انگار چه کاری انجام دادن نه خیر قربان اطلاعات شما ناقص هست در ضمن سنگ بنای تحریم و بحران ساختگی هسته ای را همان دولت اصلاحات ایجاد کرد با مذاکرات غیر قانونی با 3 کشور اروپایی
ناشناس۳۱۷۸۰۸۲۱۴:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
عرضه اصول گرایان رو در معیشت و بقیه موارد روزمره داریم می‌بینیم بپذیرید که هیچ گروه و دسته ای کار بلد نبود و مملکت رو نابود کردن همه با هم
ناشناس۳۱۷۸۳۴۶۱۷:۰۵:۰۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
جالبه که در این دو سال هم قیمتها بطور متوسط حداقل ۵ برابر شده اند!
حسن۳۱۷۷۸۱۲۰۹:۴۴:۵۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
البته باید میگفتید که چه همان زمان چه در حال حاضر اصلاح طلبان مانع حضور زنان در ورزشگاه نبودند بلکه همفکران شما با گاز فلفل در ورودی ورزشگاه از زنان استقبال کردند. وانگهی در کشوری که همه چیز را با عینک سیاسی می بینند رجز خواندن گروههای سیاسی امری کاملل طبیعی است ودیگر اینکه کسی پای فیفا را به مسئله باز نکرد ناظران فیفا کور نیستند که نبینند هیچ زنی به ورزشگاه نمی آید.
یزدان۳۱۷۷۸۳۲۰۹:۵۵:۳۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
کار کشور از اصلاحات گذشته است، بر آن میخندیم.
ناشناس۳۱۷۷۸۳۸۱۰:۰۰:۴۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
به جماعتی که دیگه نه قدرت داره و نه پایگاه مردمی چی کار دارین. به فکر کارهای خودتون باشید که متاسفانه با قدرت و سرعت دارین مردم رو از خودتون بیزار می کنید
ناشناس۳۱۷۷۸۵۳۱۰:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصلاح طلب و اصولگرا یکی هستند فقط جنگ زرگری راه انداختن
علی۳۱۷۷۸۵۸۱۰:۰۸:۲۶ ۱۴۰۲/۵/۱۶
کاش سیاستمداران یه مقدار در معادلات بین المللی هم از هنرشان استفاده میکردن تا اینقدر تحریم نشیم
ناشناس۳۱۷۷۸۹۰۱۰:۴۷:۱۵ ۱۴۰۲/۵/۱۶
قطعنامه 1929 که بستر ساز تحریمهای بانکی و نفتی شد نتیجه فتنه و اشوب اصلاح طلبان در سال 88 بود.
علی۳۱۷۸۴۶۲۱۸:۲۶:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
یعنی الان چون در فرانسه هر روز اعتراض و اعتصاب هست تحریم میشه و قطعنامه بر علیه اش صادر میشه؟
ناشناس۳۱۷۷۸۶۳۱۰:۱۲:۳۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
دیگه دوران این بازیها تموم شده .
ناشناس۳۱۷۷۸۹۵۱۰:۵۰:۲۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
جالبه که مراجع تقلید که ورود زنان را به استادیوم ها غیر شرعی دانسته بودند جزو اصلاح طلبان دسته بندی شده اند.
ناشناس۳۱۷۷۹۲۷۱۱:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصلاح طلبان چرا نظر مراجع تقلید را در روزنامه هاشون پررنگ می کردند ؟!
ناشناس۳۱۷۷۹۰۱۱۰:۵۵:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اگر پای فیفا به این موضوع باز نمی شد عمراً اگر اجازه ورود بانوان به ورزشگاهها را صادر می کردید.
ناشناس۳۱۷۸۰۳۶۱۳:۰۷:۵۸ ۱۴۰۲/۵/۱۶
زن ترک موتور میتونه بشینه ولی راننده موتور نمیتونه باشه؟ ضمنا کاری به اصولگرا و اصلاح طلب نداره. فعلا که همه چیز دست خودتونه و بدترین دوران ایران از هر نظر را داریم تجربه میکنیم.
ناشناس۳۱۷۸۰۹۶۱۴:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۵/۱۶
الان همشون یکی هستند.
ناشناس۳۱۷۸۱۶۳۱۵:۰۳:۳۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اقای نویسنده شما فکر میکنید برای مردم اصلاح طلب و اصولگرا تفاوت میکنه. نون تو سفره مردم نیست. یک جور صحبت میکنید انگار ایران زندگی نمیکنید
ناشناس۳۱۷۸۱۸۰۱۵:۱۴:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
هردو تقریبا یکی هستند
ناشناس۳۱۷۸۲۴۹۱۶:۰۳:۴۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
فرضا اصلاح طلبا با دو تاتیتر روزنامه که اونم نشاندهنده هیچی نیست بیست سال پیش با ورود خانمها مخالفت کردند شما چرا الان دارید مخالفت میکنید؟؟؟
ناشناس۳۱۷۸۳۵۱۱۷:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۵/۱۶
حمله این روزهای اصولگرایان به اصلاح طلبان هدفی جز انحراف افکار عمومی از نا کارآمدی دولت فعلی در این دو سال ندارد.
ناشناس۳۱۷۸۴۱۲۱۷:۵۰:۱۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
جنگ زرگری لازمه کاره پس اصلاح طلب و اصولگرا نداره
ناشناس۳۱۷۸۴۶۸۱۸:۲۹:۳۷ ۱۴۰۲/۵/۱۶
هر چند تفاوتی بین این دو جناح نیست اما اینکه فقط یک طرف به منفعت طلبی متهم شود درست نیست در حالی که اصولگرایان برای منفعت خودشان سرنوشت مردم را در برجام به گروگان گرفته اند
ناشناس۳۱۷۸۵۲۷۱۹:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۵/۱۶
اصلاح طلبا وقتی جناح مقابل میخواد کاری که اونا بخاطرش سر ملت شیره میمالن و رای میگیرن رو انجام بده شروع میکنن به تیکه انداختن و تمسخر و گفتن این حرفا که اگه تو دوره اصلاحات چنین میشد الان یه عده کفن میپوشیدن و چنین و چنان اصولگراهای محترم! لطفا خیلی عاقلانه و حساب شده و بدون توجه به چرت و پرتا و شانتاژ و جوسازی اصلاح طلبا تا جایی که جا داره همون کارهایی که اونا به یه عده وعده میدن رو انجام برین!
ابوالفضل۳۱۷۸۵۶۹۱۹:۳۳:۴۱ ۱۴۰۲/۵/۱۶
مشکل اینه هنوز نفهمیدی رقیبت اصلاح طلب نیست. مردم از هردوتون گذشتن
عمران۳۱۷۸۷۴۸۲۲:۲۵:۱۲ ۱۴۰۲/۵/۱۶
نویسنده ی محترم به درستی اشاره میکنند که بخشی از اصلاح طلبان در زمان احمدی نژاد از دستور او مبنی بر حضور زنان در ورزشگاه حمایت نکردند و این یک ریاکاری سیاسی بود. خوب بله بخشی این کار اشتباه را انجام دادند. خوب الان چه نتیجه ای میگیرید؟ اینکه همه ی اصلاح طلبان در همه ی موضعگیری ها دو رو هستند؟ اصلا بر فرض هستند یا نیستند، فرقی نمیکند مردم دیگر به سراغ اصلاح طلبان نخواهند رفت.
ناشناس۳۱۷۸۸۸۰۰۰:۳۳:۲۸ ۱۴۰۲/۵/۱۷
اصلاح طلب ها سوپاپ اطمینان هستن هر وقت اوضاع خراب میشه اینارو میارن سرکار بعدا که آبها از،آسیاب افتاد تعویض میشن!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. برای این عکس شما تیتر بزنید

    15. تضادی عجیب و پر ابهام!

    16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    22. سقوط در آغوش پهلوی!

    23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

    25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    آخرین عناوین