نصرالله: آمریکا مانع پایان جنگ یمن است/ تحریم‌های واشنگتن عامل رنج سوری‌هاست

  4020512083

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم بزرگداشت علامه فقید شیخ عفیف نابلسی در ضاحیه بیروت به نقش مخرب آمریکا در منطقه و افزایش رنج ملت‌های منطقه پرداخت.

 آمریکا مانع پایان جنگ یمن است/ تحریم‌های واشنگتن عامل رنج سوری‌هاست

به گزارش مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم بزرگداشت علامه فقید شیخ عفیف نابلسی در ضاحیه بیروت به تمجید از علامه فقید پرداخت.

دبیر کل حزب الله لبنان وفات این عالم برجسته را به خانواده وی و مردم لبنان تسلیت گفت و تأکید کرد: النابلسی از دسته علمایی بود که از مبارزه خسته نشدند. وی در جوانی، با شهید باقر صدر آشنا شد. لذا هر کس که با صدر مسیر خود را آغاز کند، قطعاً به مکتب امام خمینی (ره) خواهد رسید.

وی تصریح کرد: کسانی که برای حمله صهیونیستها به لبنان برنامه‌ریزی کرده بودند، محاسبات بسیار دقیقی کرده بودند تا بتوانند به اهدافی که مد نظر آمریکا و اسرائیل بود. از زمان شکل گیری مقاومت، شیخ عفیف نابلسی تا آخرین سالهای عمرش از چیزی دریغ نکرد. در جریان جنگ ۳۳ روزه موضع شیخ عفیف نابلسی قاطع بود. منزلش در صیدا ویران شد اما این بر عزم و اراده او افزود. در تحولات منطقه و سوریه و یمن موضع روشن و آشکار داشت.

نصرالله در ادامه تاکید کرد: امروز سومین سالروز وعده آمریکاست و تاکنون برقی به لبنان نرسیده است و این به علت مانع تراشی آمریکا برای رسیدن گاز مصر و برق اردن به لبنان است.

وی در ادامه به مانع تراشی آمریکا در کمک ایران به لبنان هم اشاره کرد و افزود: همه رنجهای سوریه به خاطر تحریم های آمریکا و قانون سزار آن است. باید فریاد خشم را علیه شیطان بزرگ یعنی آمریکا که مانع رسیدن برق به ملت لبنان است، بلند کرد. آمریکا مانع از این می شود که عراق پول گاز ایران را بدهد تا برق عراق قطع شود و گفته شود که ایرانی ها برق عراقیها را قطع کرده اند. هدفش این است که ایران گاز را قطع کند و آنگاه به ملت عراق بگوید نگاه کنید ایران با شما چه کار می کند.

دبیر کل حزب الله لنبان ادامه داد: مانع اصلی در برابر پایان جنگ در یمن آمریکاست. این آمریکاست که اجازه دسترسی دولت سوریه به میادین نفت و گازش در شرق فراترا نمی دهد و این منابع را غارت می کند.

وی درباره فلسطین هم گفت: راهکار دو دولتی متلاشی شده است ما هنگامی که می گوییم در محور مقاومت هستیم به آن می بالیم زیرا مفهومش این است که ما بنده نیستیم و سرسپرده سفارت آمریکا نیستیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به نقش مخرب سفارت آمریکا در لبنان اشاره کرد و افزود: اگر به دنبال راهکار در لبنان هستیم باید کرنش در برابر آمریکا تمام شود. باید اقدامات سفارت آمریکا و آمریکاییها تمام شود. در لحظات اول انفجار بندر بیروت برخی شبکه های پلید مدعی شدند که حزب الله این بندر را منفجر کرده است و مردم پس از آن متوجه ماجرا شدند. آنکه حقیقت را در موضوع انفجار بندر بیروت تباه کرد همانانی بودند که این موضوع را سیاسی کردند.

نصرالله گفت: آنانی که طراحی حمله اسرائیل به لبنان را کرده بودند، محاسباتشان دقیق بود و این حمله ممکن بود که اهدافش محقق شود. علت واقعی تباه شدن حقیقت در ماجرای انفجار بندر بیروت، روی آوردن برخی به ربط دادن آن به تحولات منطقه بود.

وی افزود: در سایه دخالت بزرگ و هیمنه آمریکا در لبنان، آمریکاییها ما را به سمت واقعیت دردناک و فاجعه بار سوق می دهند. برخی یعنی همان تلویزیونی که حزب الله را در انفجار بندر بیروت متهم کرد، می گوید که آنچه در اردوگاه عین الحلوه رخ می دهد، عاملش حزب الله است. ما مسئول درگیری عین الحلوه نیستیم ما مخالف این درگیری هستیم و در راستای حل و فصل و پایان درگیری تلاش می کنیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین