وزیر کشور: میثاق حقوق کودکان و نوجوانان در جهان اسلام ایجاد شود

  4020430108 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور پیشنهاد داد که میثاق حقوق کودک و نوجوان در جهان اسلام ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی عصر امروز در سومین کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: کودکان و نوجوانان را معمولا بر اساس سن می‌سنجیم اما در مکتب عاشورا می‌بینیم که این کودکان هر چند از نظر سنی کودک هستند اما به رتبه بلندی رسیدند.

وی با طرح این سوال که نقش سن در درک و مسئولیت چگونه است؟ گفت: نباید دنباله روی از غربی‌ها شود؛ چرا که وقتی ریشه یابی می‌کنیم در مکتب خودمان و اهل بیت رشد و تکامل فرزندان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چندی است که غربی‌ها تحت عنوان حقوق کودک مسائلی را علیه ایران مطرح می‌کنند، گفت: آیا داشتن پدر و مادر برای کودک حق مهمی نیست؟ پس چرا این مسئله را جزو حقوق برنشمردند؛ چرا که حدود ۵۰ درصد کودکانی که در آنجا به دنیا می‌آیند، پدر شناخته شده ندارند و چون پدر ندارند چنین حقی برای آنها برشمرده نمی‌شود و تقبیح هم نمی‌شوند و می‌بینید که یک فوتبالیست معروف که روی دست او را می‌برند، سه فرزند دارد اما هنوز ازدواج نکرده است و اما داشتن پدر و مادر حق نیست؟

وزیر کشور با بیان اینکه حق سلامت اعتقادی برای کودک مهم است، گفت: مثلا کودک شیطان پرست شود مهم نیست!؟ اینکه یک فرقه نوجوانان را از نظر اعتقادی منحرف کند مهم نیست؟ و می‌بینیم که آنها به دروغ و غلط در حوزه کودک علیه ما سخن می‌گویند اما آیا کسی هست که علیه آنها موضع بگیرد؟ در حالیکه آنها نرم افزاری را طراحی کردند که کودک را به خودکشی سوق می‌دهد. آیا این نرم افزار را مسلمان‌ها و ایرانی‌ها درست کردند؟ نه؛ غربی‌ها آن را ایجاد کردند اما حالا ما متهم هستیم و آنها کارکرد درجه یکی به نفع کودکان دارند.

وی با بیان اینکه ملاک دنیا با ما بسیار متفاوت است، گفت: مثلا طلاق برای کودکان مسئله ناگواری است و کودک دچار ضربه می‌شود. آیا این حق کودک نیست؟ پس غرب نباید بابت حجم طلاق‌هایش سرزنش شود؟ و اساسا چرا این مقوله در شاخص‌ها و ارزیابی‌هایشان نیست؟ در حالیکه ما باید این مسئله را کاملا مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید نهضت جهانی حداقل بین کشورهای اسلامی در حوزه کودکان ایجاد شود و میثاق حقوق کودک و نوجوانان را در جهان اسلام ایجاد کنیم، گفت: باید سعی کنیم که بر اساس مبنای اسلامی بین امت‌ها این میثاق را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه غربی‌ها نه تنها نقاط مثبت ما را نمی‌بینند بلکه به دورغ ما را متهم می‌کنند، گفت: در حوزه حقوق کودک و نوجوان اقدامات زیادی انجام شده و باید این اقدامات را تبیین کنیم و کارهایی که انجام شده است را در معرض قرار دهیم. 

وزیر کشور با اشاره به وضعیت زباله گردی، گفت: بیشتر زباله‌گردها ایرانی نیستند و عمدتا از اتباع خارجی هستند و برخی فکر می‌کنند که این افراد از سر فقر این کار را می‌کنند اما آنها سر زباله‌ها می‌روند نه برای اینکه غذا ندارند بلکه دنبال برخی اقلام به درد بخور هستند و درآمدشان هم خوب است اما این موضوع وارونه نشان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان کار غیر ایرانی هستند و حضور غیر قانونی دارند در عین حال گفت: ایران با این همه فشارهای تحریمی باز هم پذیرای کودکان و نوجوانان کشورهای دیگر است و حالا این کار ما را با ترامپ که کودک را از مادرش در مرزها جدا می‌کرد، مقایسه کنید و حالا آنها برای ما متمدن شده‌اند؟

وزیر کشور با بیان اینکه باید اقدامات خوبی که انجام می‌دهیم را اطلاع رسانی کنیم، گفت: علاوه بر اطلاع رسانی درست باید پاسخ دقیقی هم به دروغ پردازی‌ها داد.

وی با بیان اینکه حق دسترسی به اینترنت مسئله مهمی است، گفت: آیا کودکان ما باید بدون محدودیت به اینترنت دسترسی داشته باشند در حالیکه حتی غربی‌ها هم برای این مسئله ضابطه گذاشتند.

وی با بیان اینکه جا دارد در برخی موضوعات ابتدا به ساکن وارد شویم؛ چرا که دیگران برای سوء استفاده خودشان هر مطلبی را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌دهند، گفت: دشمنان برای کودکان و نوجوانان ما برنامه دارند و آدم‌هایش نیز دستگیر شدند و دشمن دارد روی این موضوع کار می‌کند و امیدواریم که بتوانیم اقدامات خوبی انجام دهیم.

وی در پایان افزود: تعداد زیادی کودک در یمن، فلسطین و افغانستان از بین رفتند. آیا آنها کودک نبودند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۵۵۰۹۱۱۹:۰۱:۳۵ ۱۴۰۲/۴/۳۰
احسنت سردار
ناشناس۳۱۵۶۲۱۱۱۳:۰۷:۴۳ ۱۴۰۲/۴/۳۱
ی نکته از سخنان وزیر کشور بسیار بجا و منطق است و آنهم این است که گفته اند ما باید در مورد حقوق کودک و نوجوان مطابق مسائل اعتقادی خ. دمان عمل کنیم نه بر اساس روش غربی ها (به مضمون). حال سؤال بنده این است که پس چرا قان ن حمایت از کودکان و نوجوانان در ایران اجرا شده است؟ بر اساس این قانون هیچ پدر و ما ری حق ندارد فرزند خود را کتک بزند. اما اگر بچه ای هزاران بار والدین خود را کتک بزند و به آنان فحاشی وتوهین کند، هیچ قانونی برای برخورد با آن کودک وجود دارد؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

پربحث‌های اخیر

    آخرین عناوین