احتمال محاکمه دوباره ترامپ؛ این بار بدلیل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰آمریکا

  4020427111

رسانه های آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند که در نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام شده است که او هدف تحقیقات درباره تلاش های برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور است.

  احتمال محاکمه دوباره ترامپ؛ این بار بدلیل تلاش برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰آمریکا

به گزارش ایرنا، شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز آمریکا روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که جک اسمیت، بازپرس ویژه آمریکا با نامه‌ای به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرده است که او هدف تحقیقاتش در مورد تلاش‌ها برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

ترامپ همچنین در پیامی در سوشیال تروث، رسانه اجتماعی خود این موضوع را تایید کرد.

این نامه که به گفته منابع آگاه، در روزهای اخیر به وکلای ترامپ ارائه شده است، نشان می‌دهد که احتمالا یک کیفرخواست دیگر علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا به زودی اعلام می شود؛ هرچند هنوز اتهامات دقیق وی مشخص نیست.

نامه های اطلاع رسانی معمولاًدر تحقیقات جنایی به افراد داده می شود تا آنها را مطلع کنند که با احتمال کیفرخواست روبرو هستند.

ترامپ به طور مشابه پیش از آنکه توسط هیات منصفه بزرگ در فلوریدا به سوء استفاده از اسناد محرمانه متهم شود، نامه اطلاع رسانی دریافت کرده بود.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور جنجالی سابق آمریکا چهارم آوریل / ۱۵ فروردین به اتهام پنهانکاری و پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ درباره روابطش، در دادگاه منتهن حضور یافت و پس از حدود یک ساعت، با ۳۴ فقره اتهام، از این دادگاه کیفری خارج شد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا متهم است که پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور، مبلغ ۱۳۰ هزار دلار به عنوان حق‌السکوت به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن به نام "استورمی دنیلز" که با او رابطه داشته، پرداخت کرده تا در این باره صحبت نکند.

همچنین شرکت امریکن مدیا متهم است که چند ماه پیش از انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری، ۱۵۰ هزار دلار حق السکوت به زن دیگری به نام " مک دوگال" مدل سابق نشریه پلی بوی پرداخت کرده تا درباره رابطه اش در سال ۲۰۰۰ با ترامپ با کسی حرفی نزند.

ترامپ به "توطئه غیرقانونی" برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ و تلاش برای مخفی کردن اخبار منفی متهم شده است. در کیفرخواست علیه ترامپ آمده است: رئیس جمهور سابق آمریکا در توطئه ای برای تضعیف یکپارچگی انتخابات ۲۰۱۶ دست داشته است.

وکیل ترامپ این کیفرخواست را " ناامید کننده و غم‌انگیز" توصیف کرد و افزود، این کیفرخواست نشان می‌دهد حاکمیت قانون در ایالات متحده مرده است.ترامپ تمامی این ۳۴ فقره اتهام را در دادگاه رد و خود را بی گناه اعلام کرده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا برای دومین بار در سال جاری میلادی (۲۳ خرداد ماه)  در جلسه دادگاه میامی حضور یافت تا در خصوص ۳۷ اتهام وارده درباره نگهداری اسناد محرمانه آمریکا محاکمه شود که البته این بار هم اعلام بی گناهی کرد.

 رئیس جمهور سابق آمریکا در این کیفرخواست نیز در مجموع با ۳۷ مورد از جمله ۳۱ مورد نگهداری عمدی اطلاعات محرمانه دفاع ملی مواجه شده است.

طبق این کیفرخواست,، علاوه بر نگه داری عمدی اطلاعات محرمانه, رئیس جمهور سابق آمریکا به توطئه برای ایجاد مانع در اجرای عدالت، مخفی نگه داشتن اسناد، فساد از طریق مخفی کردن یک سند یا سوابق، مخفی کردن اسناد در تحقیقات فدرال، تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت و ارائه اظهارات نادرست متهم شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین