قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداشته و ندارد

  4020425104 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد چه در درون دستگاه و چه در بیرون آن پیشگام بوده و هیچ خط قرمزی در این خصوص نداشته و ندارد.

قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداشته و ندارد

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام و المسلمین عبداللهی در همایش حفاظت و اطلاعات‌های سازمان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که با نام حافظان بصیر برگزار شد، با اشاره به بیانات رئیس این سازمان مبنی بر ارائه بیش از ۱۰ میلیون خدمت الکترونیک در حوزه ثبتی به مردم عزیز، گفت: از رویکردهای تحولی دستگاه قضایی کاهش مراجعات مردمی و کاهش هزینه‌های عمومی در مراجعه به دستگاه قضایی است که این اقدام سازمان ثبت علاوه بر کمک به مسئله اقتصاد کشور از طریق کاهش چشمگیر ترددها، منجر به مبارزه با فساد از جمله با افراد سودجو و کار چاق‌کن‌ها شده است که همواره در کمین مردم نشسته‌اند. در نتیجه چه اقدامی بهتر از این‌که با این نوع پاسخگویی علاوه بر تکریم مردم، برخی از بسترهای زمینه‌ساز فساد نیز در ابعاد مختلف از بین رفته است.

این مقام عالی قضایی با بیان این مطلب که برخی از اقدامات صورت گرفته در دستگاه قضایی در سطح کشور بی‌بدیل و بسیار حائز اهمیت است، افزود: از نقطه صفر مرزی در بحث رفع تصرف اراضی گرفته تا آزادسازی سواحل، موضوع رسیدگی به امور زندانیان و زندان‌زدایی، تثبیت مالکیت نزدیک به ۹۹ درصدی اراضی ملی، خدمات الکترونیک قضایی به‌ویژه در ایام کرونا و برگزاری دادگاه‌های مجازی و جلوگیری از تضیع حقوق مردم از طریق پیگیری حقوق عامه، از جمله اقدامات شاخصی است که هر کسی بخواهد از روی انصاف قضاوت کند نمره قابل قبولی به آن خواهد داد، هر چند این عملکرد کمتر انعکاس رسانه‌ای داشته که این هم به خاطر این است که یا دست رسانه‌ای قوی نداریم و یا به علت کثرت کار و اقدامات صورت گرفته فرصت انعکاس آن وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های این دستگاه قرار دارد، گفت: گاهی اوقات برخی از افراد یا از روی عدم مطالعه و علم به موضوع و یا از روی قصد و غرض از طریق تربیون عمومی که در اختیار دارند و یا در فضای مجازی نسبت به این موضوع علیه قوه قضاییه هجمه وارد می‌کنند، این در حالی است که قوه قضاییه بر اساس فرامین لازم‌الاتباع مقام معظم رهبری همواره در پیشانی خط مقدم مبارزه با فساد قرار داشته و در این مسیر یعنی مبارزه با فساد چه در درون دستگاه و چه در بیرون قوه قضاییه پیشگام بوده و هیچ خط قرمزی در این خصوص نداشته و ندارد، چرا که در هیچ مسئله بنای توقف نداریم و برای تحقق منویات معظم له از هیچ اقدام و کوششی دریغ نخواهیم کرد.

عبداللهی با تبیین مواضع دشمنان در قضایای سال گذشته به‌ویژه در مسئله عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: اولین مطالبه‌گر در مسئله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و قانون‌شکنی، در مسئله عفاف و حجاب و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، شخص رئیس محترم دستگاه قضایی بود، در قضایای سال گذشته همگان دیدند که هم اقتدار نظام اسلامی و دستگاه قضایی نشان داده شد و هم رأفت اسلامی در برخورد با غافلان و فریب‌خوردگان این ماجرا، و نقش اثرگذار قوه قضاییه در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از این جریان به وضوح برای همگان مشخص و مشهود بود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه که در جمع مدیران و کارکنان حفاظت و اطلاعات‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور سخن می‌گفت، یکی از شاخصه‌های مبارزه با فساد را خودصیانتی و عدم توجه به خواهش‌های نفسانی دانست و افزود: بازسازی خود شخص منجر به ساختارسازی خواهد شد و باید به این مسئله توجه داشت که قداست حفاظت بر تمام مسائل دیگر غالب است و باید با نگاه صیانتی و با رویکرد حفظ حریم و حرمت اشخاص این وظیفه را به خوبی انجام داد، هر چند اگر کسی بخواهد حریم‌سوزی کند و با ساختار شکنی امنیت روانی جامعه و مردم را به مخاطره بیندازد، چاره‌ای بجز جراحی و برخورد قاطع نخواهد بود چرا که حفظ سلامت جامعه و تشکیلات قضایی در اولویت قرار دارد.

وی هوشمندسازی در پاسخگویی و نظارت هوشمند بر کارکنان و مراجعان را از دیگر اهداف و شاخصه‌های دستگاه قضایی در مسیر مبارزه با فساد و کاهش آسیب‌ها برشمرد و افزود: در این مسیر نیز گام‌های بلند و ارزشمندی برداشته شده است و به سرعت نیز در حال پیشروی هستیم.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در پایان با بیان ضرورت حفظ و صیانت از دستاوردهای انقلاب و ارزش‌های اسلامی، گفت: جنس مراجعه به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سایر نهادهای قوه قضاییه متفاوت است لذا باید در تبیین ارزش‌های اسلامی، حراست از حریم نظام اسلامی و دفاع از آن در کارکنان این مجموعه نسبت به سایر مجموعه‌ها بیشتر باشد و در مقابل هرگونه تحدی و هنجارشکنی با صلابت و از روی اعتقاد ایستاده و برخورد کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۴۶۹۶۰۲۲:۲۴:۲۳ ۱۴۰۲/۴/۲۵
اکبر طبری ها راست راست آزادانه راه میره اینو محاکمه جدی کنید حل بشه قضیه اش
ناشناس۳۱۴۷۱۳۶۰۰:۰۳:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
این تازه یک فقره اش است!!
ناشناس۳۱۴۷۴۹۲۰۸:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
از همه قضایای هویدا همین برداشت میشود از طبری ها از اعتراض ها از حیف و میل میلیاردها همت بودجه توسط گروه خاص و ارگانها و سازمانها که هیچ نظارت مردمی بر آنها نیست از تقسیم سمت ها و انتصابها از برخورد با مقامات ناکارآمد و رانت خوار از امتیازات نمایندگان از ..........................
ناشناس۳۱۴۷۱۰۲۲۳:۳۸:۲۶ ۱۴۰۲/۴/۲۵
ملت ايران اين ضرب المثل را فراموش نكرده اند كه هيچ بقالى نميگه ماست من ترشه !
سرباز وطن۳۱۴۷۱۷۶۰۰:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۴/۲۶
با تشکر از همه پرسنل خدوم قوه قضاییه لطفا به فرمان‌های حکومتی که توسط رئیس جمهور محترم جهت ایجاد اشتغال صادر می‌شود ولی توسط بعضی از کارمندان ناشی ادارات قفل می‌شود وجوانان مملکت همچنان دربیکاری بسرمی برند مثل صدور مجوزها برخورد گردد مثل صدور مجوز قایق های ماهیگیری جنوب کشور اجازه جواب موقت یکساله برای کلیه صیادان صادر وپس ازگذشت یکسال افراد فاقد صلاحیت رد وبقیه تمدید صلاحیت برای خود وقایق صادر شود موتور دو زمانه وچهار زمانه دراکثرکشورهای جهان فعال هستند ومجوز داده می‌شود آنقدر سخت نگیرید وچرخ زندگی را کند نکنید وبهتر است مجوزصید وصیادی وقایق و شناور در دریا توسط دریابانی صادر شود ونسخه ای به اداره بنادر ودریانوردی ارسال شود جهت آمار واگاهی والسلام یا علی مدد.
محمد۳۱۴۷۲۰۴۰۰:۳۰:۴۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
قوه قضاییه با برخوردی که با اکبر طبری انجام داد نشان داد چقدر مصمم و جدی است. راستی یک سوال: اگر یک فرد عادی نصف جرم هایی که اکبر طبری مرتکب شده بود رو انجام می داد الان کجا بود؟
ناشناس۳۱۴۷۲۴۳۰۱:۰۳:۳۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
طبری ابر مفسد راست راست میگردد این عدالت است
محسن۳۱۴۷۳۳۶۰۳:۵۹:۱۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
پس طبری چیه
مجرب۳۱۴۷۴۲۱۰۷:۰۹:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
اگر دستگا قضا کاملا پاک و بیطرف بود، بساط فساد و ویژه خواری و تجاوز به حقوق مردم برچیده میشد و یا لااقل به این وسعت خودنمائی نمیکرد.
ناشناس۳۱۴۷۴۴۹۰۷:۲۵:۴۶ ۱۴۰۲/۴/۲۶
خط قرمز نمیدونم چرا شامل حال طبری ها نمیشه
م.ع۳۱۴۷۴۵۵۰۷:۳۱:۲۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
تجربه شخصی اینجانب نشان میدهد که دستگاهها خصوصا قوه قضائیه هیچ علاقه ای به مجازات متخلفین درون دستگاه خود را ندارند. مگر آنکه دستور از جائی برسد.
ناشناس۳۱۴۷۵۱۱۰۸:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
جهت اطلاع اكبر طبري و دوستان آزادند
sina۳۱۴۷۵۲۳۰۸:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۴/۲۶
قوه قضاییه در مسیر مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداشته و ندارد!!! البته آقای طبری و هاشمی و بابک زنجانی و نجفی و... جزء تبصره های مبارزه با فساد هستند.اینجا ست که جمله همه در برابر قانون برابرند ولی بعضی ها برابرترند مصداق عینی پیدا میکنه!!!!!!!
ناشناس۳۱۴۷۵۸۱۰۹:۲۰:۴۲ ۱۴۰۲/۴/۲۶
آره مانند عدم اجرای قطع دست و انگشت دزدان یا عدم اجرای قوانین حجاب!
ناشناس۳۱۴۷۵۸۶۰۹:۲۴:۰۵ ۱۴۰۲/۴/۲۶
وقتی زندگی لاکچری خلافکاران خودی در زندان و حضور انها در مرخصی های طویل المدت و بخشش و رافت برای کوتاه شدن مدت زندان مثل نجفی شهرداری که با اسلحه دختر مردم را کشت . واقعا به خطوط قرمز قوه قضائیه پی می بریم.
ناشناس۳۱۴۷۷۱۲۱۰:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
یکی از عوامل بنیادی فساد در همه جا سهمیه دانشگاه واستخدام است که اگر جمع شود کشور آسوده میشود
ناشناس۳۱۴۷۷۲۴۱۰:۵۸:۵۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
به پرونده های اخیر رسیدگی کردید ؟
ناشناس۳۱۴۷۷۲۷۱۰:۵۹:۴۰ ۱۴۰۲/۴/۲۶
دیوان عدالت اداری تحت فشار برای تغییر رای ابطال حکم معاون رییس جمهور است ، آیا این بیطرفی قوه قضاییه است؟
ناشناس۳۱۴۷۸۸۷۱۲:۱۴:۴۹ ۱۴۰۲/۴/۲۶
ای کاش نیم نگاهی ب قضات شهرستان باغملک هم می شد....
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  4. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  7. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  8. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. برای این عکس شما تیتر بزنید

  15. تضادی عجیب و پر ابهام!

  16. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  17. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  18. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  19. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  20. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  21. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  22. سقوط در آغوش پهلوی!

  23. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

  24. نجات معجزه آسا از وسط سیل توسط لودر و راننده ماهر

  25. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

پربحث‌های هفته

  1. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  2. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  4. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  5. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  6. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  7. اقدامات قوه قضائیه درباره ماجرای صدیقی / واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان اخیر مهدی نصیری/ تک و پاتک رسانه‌های دولت و مجلس

  8. اگر این صحنه‌ها در ایران بود...

  9. نگاهی به فرمان ضد فساد هشت ماده ای 

  10. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  11. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  12. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  13. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  14. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  15. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  16. جزایر ایرانی به سمت مسکونی شدن خواهند رفت

  17. معلمان تلاش کنند گره ذهنی دانش آموزان باز شود

  18. وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

  19. سوء استفاده عباس عبدی از «ماچه الاغ ماده»!

  20. ناصر ایمانی: فرض کنیم یکی از این صحنه های ضرب و شتم ....

  21. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  22. سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست

  23. دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند/مسئولان اجازه ندهند کارخانه‌ای تعطیل شود

  24. همه رقیبان قالیباف در ریاست مجلس آینده/ توضیح معاون رئیسی درباره استقرار فراجا در بنیاد نخبگان

  25. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

آخرین عناوین