کدام دستگاه‌ اجرایی و نظارتی امنیت کنکور را تضمین می‌کند؟

  4020408046

 برخی کاربران سامانه فارس‌من خواستار تضمین امنیت کنکور سراسری ۱۴۰۲ از سوی مسؤولان شدند.  

به گزارش فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار تضمین قطعی امنیت کنکور سراسری ۱۴۰۲شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

« رئیس جمهور محترم فرمودند مسأله آزمون جزء مواردی نیست که نیاز باشد اینترنت در کشور قطع شود و می‌توان با روش های دیگری امنیت آزمون را تضمین کرد.
جناب آقای رئیسی، در کنکور سال ۱۴۰۱ و در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲، مسوولان سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش از راهکارهای بسیار متنوعی برای تامین امنیت آزمون استفاده کرده اند. اما با وجود همه این ها باز هم امنیت آزمون در حد مطلوبی فراهم نشد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در نشست خبری کنکور دی اشاره کرده که تجهیزاتی با ماهیت جاسوسی و ویژه کار تقلب در کشور وارد شده اند که سیگنال یابی و رصد آن ها کار بسیار مشکل و حتی ناممکن است. چنانچه بخواهیم امنیت آزمون سراسری را در حد کمال تضمین کنیم نیاز است که شبکه اینترنت در حوزه های برگزاری محدود شود. شما به کنکور چین هم که نگاه کنید همین اتفاق می افتد.گستردگی حوزه ها و متفاوت بودن امکانات آن ها برای رصد وسایل جاسوسی و هم چنین تنوع و تکنولوژی های بالای این وسایل باعث می شود نتوان امنیت آزمون را تضمین کرد و عده ای سودجو زحمات افراد سخت کوش را تباه و صندلی های دانشگاهی را غصب کنند.

جناب آقای رئیس جمهور، نظام جمهوری اسلامی بر رکن عدالت استوار است و نباید اجازه داد در امنیت آزمونی که بین ۸ تا ۱۶ میلیون جمعیت ایران درگیر آن هستند خدشه‌ای وارد شود. البته قطع اینترنت تنها راه نیست بلکه یک ضرورت است و باید کارهای مهم و مکملی را نیز در کنار آن انجام داد. با قطع سه ساعته اینترنت جوانان که مهم ترین سرمایه های نظام هستند می فهمند که مسوولان تا چه اندازه برای زحمات آنها ارزش قائلند.»

امیرحسین کاوه سردبیر این پویش سامانه فارس من باتوجه به تضمین قطعی امنیت در کنکور گفت: مسؤولان سازمان سنجش اعلام کرده‌اند، افرادی با تجهیزاتی شبهه جاسوسی همچون پاک‌کن نامرئی‌ که سیمکارت می‌خورد، عینک‌هایی که دوربین دارد و هندزفری‌هایی که در گوش جاساز می‌شود به گونه ای که از بیرون قابل تشخیص نیست، افراد متقلب تمام ابزار‌های تقلب را سرجلسه کنکور برده و استفاده می‌کنند.

وی افزود: در چند دهه‌ اخیر شاهد‌یم که باندهای تقلب افرادی را استخدام کرده برای تقلب فرد کارگر ساختمان است، این افراد به عنوان داوطلب در کنکور شرکت می‌کنند از سوالات عکس گرفته و برای افرادی که دبیر یا افراد رتبه برتر کنکورسال قبل بوده‌اند ارسال می‌کنند. آزمون تستی یک یا دو دقیقه‌ای است و می‌توانند سوالات را مخابره کرد و سوال بدلیل اینکه تستی هستند زود علامت زده می‌شود و نمره آن درس تخصصی یا عمومی را کسب می‌کنند.

سردبیر این پویش خاطر نشان کرد: در کنکور دی‌ماه دفترچه‌ها را تفکیک کردند و در نهایت سازمان سنجش اعلام کرد که در حد مطلوب توانستند امنیت را ایجاد کنند. اما با اینکه دفترچه‌ها تفکیک شده بود تا تمام متقلبان تشخیص دهند اما با وجود سیگنال‌های محدود، افراد متقلب توانسته بودند با افرادی که بیرون حضور داشتند ارتباط بگیرند.

وی افزود: این افراد حق کسانی را پایمال می‌کنند که ساعت‌ها زمان گذاشته و روز و‌ شب درس‌خوانده است. بنابراین موارد متعددی را دیدم با سوابق بسیار ضعیف رتبه برتر کشوری شدند.داوطلبی که رتبه برتر می‌آورد در حالی که نمره ریاضیشان ۲ شده است. این اتفاق خیلی در کنکور پیش آمده است. رتبه برتری که ۱۷ سال از درس دور بوده است، امتحان ریاضی با نمره ۲قبول شده در مدرسه و در کنکور ۹۰ درصد زده جای ابهام ندارد؟ 

سردبیر این پویش با توجه به قطعی اینترنت خاطرنشان کرد: قطعی اینترنت خود یک محل ایهام برای داوطلبان شده است، یک بار به داوطلبان‌ اعلام‌ می‌کنند که اینترنت در سراسر کشور قطع می‌شود، ما می‌خواهیم فقط در حوزه‌ها و محل برگزاری‌کنکور اینترنت را قطع کنند تا در ساعت برگزاری فایل یا عکسی مخابره نشود.

کاوه گفت: کشور ما باید از تجربیات سایر کشورها استفاده کند، بعضی از کشورها همین هفته گذشته کنکور داشتند اما تقلبی صورت نگرفته است، ما داوطلبان کنکور خواهشمندیم که برای کنکور سراسری سال ۱۴۰۲ امنیت قطعی را در کنکور داشته باشیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  25. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

آخرین عناوین