درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

  4020327082 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به تحرکات مرزی و تیراندازی به مواضع نیروهای خود در مرز بین ۲ کشور متهم کرد.

درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت‌های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان بار دیگر همدیگر را به آتش پراکنی و تحرکات غیر قانونی در خطوط مرزی متهم کردند.

به گزارش وبگاه «وزارت دفاع جمهوری آذربایجان» روز شنبه ۲۷ خرداد از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۴:۵۵ به وقت محلی یگان‌های نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از سلاح‌های مختلف بار دیگر مواضع ارتش جمهوری آذربایجان مستقر در منطقه «کلبجار» و «لاچین» را مورد آتش‌ شدید قرار دادند. به دنبال این اقدام، یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان اقدامات متقابل و کافی انجام دادند.

تنش‌ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در هفته‌های اخیر در بحبوحه اتهامات پی‌درپی درباره نقض آتش‌بس مرزی  تشدید شده است. ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند و طی آن باکو بخش‌هایی از اراضی خود را مجددا به دست آورده است.

این جنگ‌ها به ویژه نبرد دوم قره باغ بر منطقه قفقاز اثرات نامطلوبی برجای گذاشته است.در جنگ دوم قره باغ، ارمنستان شمار کشته شدگان خود را چهار هزار نفر اعلام کرد. باکو نیز کشته شدگان خود را نزدیک سه هزار نفر اعلام کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مدعی تحرکات نیروهای مسلح در خاک خود و محل استقرار نیروهای حافظ صلح روس شد. باکو مدعی شده که نیروهای ارمنستان قصد ایجاد استحکاماتی را داشتند که با اقدامات سریع یگان‌های ارتش جمهوری آذربایجان، نیروهای طرف مقابل از منطقه خارج شدند.  

وزارت دفاع ارمنستان نیز با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه یگان‌های نیروه‌های مسلح ارمنستان در بعد از ظهر شنبه اقدام به تیراندازی به سمت مواضع جمهوری آذربایجان در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی مرز 2 کشور کرده‌اند با واقعیت مطابقت ندارد و کاملا دروغ است.

این دو کشور همسایه با وجود چند دور مذاکره هنوز به توافقی پایدار دست نیافته اند.  در عرصه نظامی نیز جمهوری آذربایجان در حال تقویت  بنیه دفاعی و تهاجمی خود  است به طوریکه  وبگاه «دیفنس نیوز» گزارش کرده که جمهوری آذربایجان برای خرید هواپیمای «سی-۲۷ جی» ویژه عملیات جنگال قراردادی با شرکت ایتالیایی «لئوناردو» امضا کرده است

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۱۰۰۹۱۴۱۹:۲۱:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲۷
الهام جون انسان ها اصلا براش مهم نیست خودش میتونه یه خراش رو تحمل کنه؟
ناشناس۳۱۰۰۹۲۴۱۹:۲۶:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۲۷
نسل کشی ارامنه محکوم
ناشناس۳۱۰۰۹۲۷۱۹:۲۷:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۲۷
هدف نوکر اسراییل آذربایجان گرفتن مرز ایران و ارمنستان و قطع ارتباط ما با قفقاز
ناشناس۳۱۰۰۹۷۱۱۹:۵۷:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۲۷
جالبه این دوتا حکومت ساخته استالین بر سر زمینهایی که صاحب اصلی آن ایران است میجنگند. استالین با تحریف تاریخی که در مدارس بلشویکی به مردم این دو منطقه یاد داد این وضع را بوجود آورد و تا قیامت رنگ صلح را نخواهند دید مگر اینکه به دامان میهن اصلی خود بازگردند. این دو قبلا هم میهن بودند چرا باید حالا به جان هم بیفتند؟
ناشناس۳۱۰۱۴۶۷۰۶:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۸
ترکیه و شخص اردوغان با اتخاذ رویکرد نئوعثمانی که ترکیبی از پانترکیسم نژادپرستانه و اخوانیسم دینی است صحنه گردان اصلی بحران در منطقه قفقاز و اجرای نقشه به اصطلاح توران بزرگ و عامل چالش در استانهای غربی ایران و مرزهای مشترک ایران و ارمنستان در کنار جمهوری باکو و اسرائیل میباشد در این مرحله حساس ایران باید با استفاده از تمامی ظرفیت های خود و ولو تغییر رویکردهای سیاسی و اقتصادی ایجاد بازارچه های مرزی و پایگاههای نظامی و بستن پیمان نظامی قاطعانه و حتی به بهای درگیری نظامی از منافع ملی و هزاران ساله خود سرسختانه دفاع نموده و مانع وقوع ترکمن چای و چالدران دوم و تغییر مرزهای بین الملی و مسدود شدن راههای ارتباطی خود با اروپا از طریق ارمنستان و گرجستان شود الهام علیف بدلیل افشای فاسد مالی طی اسناد پاندورا و پاناما و قضیه پولشویی جواد مرندی و شخص اردوغان بدلیل فروپاشی اقتصادی ترکیه و شکست در قضیه سوریه و ضعف مدیریت در بحران زلزله شدیدا بدنبال تحرکات پوپولیستی و ایجاد بحران و کسب دستاورد جهت مشروعیت بخشی به رویکرد دیکتاتورمابانه خود هستن و ایران باید هوشیارانه و قاطعانه و با استفاده از تمامی ظرفیت های دیپلماسی و نظامی و اقتصادی و امنیتی دسیسه ضد ایرانی زنگه زور را خنثی نماید
ناشناس۳۱۰۱۴۸۸۰۷:۱۴:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۲۸
ترکیه پشت صحنه و عامل اصلی تمامی درگیری ها در منطقه قفقاز و اسرائیل نیز حامی چالش در مرزهای ایران و تجهیز رزیم باکو به سلاح های پیشرفته برای ضربه زدن به منافع ملی ایران در استانهای غربی است دالان زنگه زور کلید واژه ترکمن چای و چالدران دوم میباشد دالان زنگه زور یعنی مسدود شدن راههای مواصلاتی و از میان رفتن مرزهای چندهزار ساله مشترک ایران با اروپا و ارمنستان یعنی انزوا و در بن بست قرار داده شدن آذربایجان شرقی و غربی و به گروگان گرفته شدن حمل و نقل و اقتصاد و امنیت استان های غربی ایران و تجزیه گام به گام این منطقه حساس منطبق با نقشه شوم و متوهمانه توران بزرگ که طراح و صحنه گردان ان ترکیه میباشد
ناشناس۳۱۰۱۴۹۶۰۷:۲۱:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۸
اینها همه اش شیطنت های الهام علیف برای دمیدن به اتش خصومت و افزایش میزان بحران بر اساس نقشه راه اردوغان میباشد در واقع ترکیه پشت صحنه و عامل اصلی تمامی اختلافات و درگیری ها در منطقه قفقاز بوده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. من عجله ندارم!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

    4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

    6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

    7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

    8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

    9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

    10. دور باطلی که تمامی ندارد!

    11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

    14. تضادی عجیب و پر ابهام!

    15. برای این عکس شما تیتر بزنید

    16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

    17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

    18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

    19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

    20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

    22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

    23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    24. سقوط در آغوش پهلوی!

    25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    آخرین عناوین