حماس: استراتژی دولت جدید رژیم صهیونیستی، منطقه را به آتش می‌کشد

  4020324127

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه دولت افراطی نتانیاهو به دنبال کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری است، اعلام کرد که استراتژی دولت تندرو کنونی رژیم صهیونیستی کل منطقه را به آتش می‌کشد.

حماس: استراتژی دولت جدید رژیم صهیونیستی، منطقه را به آتش می‌کشد

به گزارش ایسنا، صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در گفتگو با شبکه الاقصی گفت که استراتژی دولت تندرو کنونی رژیم صهیونیستی کل منطقه را به آتش می‌کشد و جناح راست صهیونیستی حاکم برنامه‌هایی برای کوچاندن فلسطینیان از کرانه باختری دارد.

العاروری افزود: دنیا باید بداند که مسجد الاقصی خط قرمز است و تمامی احتمالات مطرح است و گزینه‌های پیش رو بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: شهر اشغالی قدس در مرکز طوفان قرار دارد و تمامی دولت‌های صهیونیستی به آن چشم طمع دوخته‌اند و این قضیه بیشتر از تمامی قضایای دیگر خطرناک و جنجال آفرین است.

وی تصریح کرد: دولت فاشیستی صهیونیستی در تلاش برای هدف قرار دادن قدس و کرانه باختری است و ما امروز شاهد تشدید عملیات شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این مناطق هستیم.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که ملت فلسطین بهای تلاش‌های نتانیاهو برای حفظ ائتلاف حاکم خود از طریق اتخاذ مواضع افراطی و رادیکالی‌تر از گذشته را می‌پردازد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: موجودیت رژیم صهیونیستی خطری برای کل منطقه است و دولت جنایتکار صهیونیستی به دنبال انفجار اوضاع منطقه‌ای از طریق برنامه‌ها و سیاست‌های جنایتکارانه خود است.

وی تأکید کرد که نتانیاهو علیه غزه دست به جنایت زد و فرماندهان مقاومت و خانواده‌هایشان را ترور کرد تا وجهه تخریب خود در برابر جامعه صهیونیستی را بهبود بخشد.

وی همچنین گفت: ما با هیچ اقدام و تلاش سیاسی یا روابط دیپلماتیک در راستای خدمت به مسئله فلسطین و اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی جهت توقف جنایاتش مشکلی نداریم.

دولت رژیم صهیونیستی اخیرا به دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که درصدد ساخت دست کم ۴۰۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری است.

در همین رابطه نشریه آمریکایی «آکسیوس» امروز دوشنبه به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که اعلام شهرک سازی جدید اسرائیل شامل دست کم ۴۰۰۰ واحد مسکونی خواهد بود.

این در حالی است که نشریه آمریکایی مذکور دو روز پیش به نقل از برخی مسؤولان اسرائیلی نوشته بود که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نتیجه فشارهای دولت جو بایدن تصمیم گرفت جلسه‌ای را که قرار بود هفته جاری درباره طرح بسیار حساس شهرک سازی در منطقه E۱ کرانه باختری اشغالی برگزار شود، به تعویق بیندازد.

طبق گزارش این سایت آمریکایی، منطقه یاد شده در حدفاصل قدس و شهرک معالیه ادومیم یک منطقه بسیار حساس از نظر دیپلماتیک بوده و از نظر بین‌المللی منطقه‌ای ناآرام در کرانه باختری است. شهرک‌سازی در این منطقه می‌تواند مانع ارتباط جغرافیایی فلسطین میان بخش‌های شمالی و جنوبی کرانه باختری شده و تشکیل کشور مستقل فلسطین را در آینده دشوار خواهد کرد.

برخی مسؤولان اسرائیلی و آمریکایی نیز گفتند، دولت بایدن و چند کشور اروپایی دیگر در دو هفته گذشته نگرانی خود در خصوص برگزاری نشستی درباره طرح شهرک‌سازی در منطقه E۱ را به نتانیاهو و معاونانش ابراز داشته و خواستار لغو آن شدند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  3. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  7. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  10. دور باطلی که تمامی ندارد!

  11. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  12. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  13. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  14. تضادی عجیب و پر ابهام!

  15. برای این عکس شما تیتر بزنید

  16. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  17. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  18. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  19. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  20. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  21. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  22. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  23. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  24. سقوط در آغوش پهلوی!

  25. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

آخرین عناوین