بازخوانی جلسه وزرای دولت اعتدال با رئیسی؛ آقای روحانی، یادمان نرفته!

گروه سیاسی الف،   4020324125 ۹۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

روحانی، وزرا و مدیران دولت اعتدال چند ماهی است که به تکاپوی رسانه‌ای افتاده و به دنبال سفیدشویی عملکرد خود هستند. هر قدر که به انتخابات آخر سال نزدیک می‌شویم حجم تعریف و تمجیدها از دولت گذشته و انتساب دستاوردها به خود، بیشتر خواهد شد و به نظر می‌رسد که دولت‌مردان گذشته روی ضعف حافظه‌تاریخی جامعه ایرانی حساب باز کرده‌اند.

آقای روحانی، یادمان نرفته!

به گزارش الف، این رسم دنیای سیاست است که دولت‌ها و یا جریان‌های مختلف سیاسی همواره در حالت مخالف و منتقد رقبای خود باشند و این چندان عجیب نیست. ذات سیاست‌ورزی ایجاب می‌کند که بدین شکل رفتار شود. اما برخی اوقات نقد جای خود را به وارونه‌نمایی می‌دهد و این تفاوت عمده‌ای با قرار گرفتن یک جریان سیاسی در مقام منتقد دارد.

اعتدالیون، آرام‌آرام وارد می‌شوند

پس از خداحافظی کابینه دوازدهم، طبیعی بود که افکار عمومی انتقادهای پرشماری را به عملکرد دولت اعتدال وارد کند و همین امر، موجب حرکت دست‌به‌عصای دولت‌مردان روحانی شده بود؛ آنان پس از تحویل قوه‌مجریه، با توجه و علم به نارضایتی گسترده مردم از کارنامه دولت، چندان به تحولات کشور و اقدامات دولت سیزدهم واکنش نشان نداده و این روند تا پایان بهار 1401 هم ادامه داشت. 

اما تابستان سال گذشته، شرایطی را مهیا کرد تا دوباره چهره‌های سیاسی دولت دوازدهم، از حاشیه به متن وارد شوند که البته دو دلیل عمده داشت. اولین آن، اقدام دولت برای حذف ارز ترجیحی و تبعات گسترده اقتصادی پس از آن بود که پای مقامات دولت قبل را به فضای سیاسی و در مقام دفاع از اقدام خود در بهار 97 (تخصیص ارز 4200) باز کرد و علت دیگر آن، مذاکرات احیای برجام در اواسط تابستان؛ اعتدالیون معتقد بودند که برجام ماحصل و دستاورد سیاسی آنهاست و اگر دولت کنونی هم موفق به احیای آن شود، این به مثابه دستاورد دولت روحانی است.

متعاقب آن و وقایع پاییز 1401 عرصه مناسبی برای حضور و میان‌داری بیشتر دولتی‌هایی بود که در ماه‌های گذشته چندان رغبت به حضور در رسانه‌ها نداشته اما التهابات کف خیابان، فرصت عرض‌اندام را مهیا کرد و رسانه‌ها در قرق اعتدالیونی درآمد که ریشه نزاع وقت را به یک‌جانبه‌گرایی، عدم مشارکت مردم، یک‌دست‌سازی و تعابیری از این دست مرتبط می‌دانستند. پاییز سال گذشته آغاز دوره بازگشت دولتی‌های پیشین به متن سیاست ایران است و این بازگشت با دستاوردسازی‌ها و شاید مصادره‌ها همراه شده باشد. 

هر پروژه‌ای افتتاح و یا هر تعامل و توافق خارجی حاصل شود، پای اعتدالیون در میان است؛ آن هم با ادعای اینکه ریشه این دستاوردها به دولت ما باز می‌گردد! 

اما این بازنمایی رسانه‌ای و تبلیغات عظیمی که اعتدالیون در خصوص کارنامه و عملکرد خود مطرح می‌کنند، تا چه اندازه ریشه در واقعیت دارد؟

ژنرال‌هایی که در جلسات‌خصوصی، به گونه‌ای دیگر سخن می‌گفتند!

این حجم از تبلیغات، مصادره‌ها و سفیدشویی از عملکرد یاران روحانی، موجب واکنش رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت شده است.

سپهر خلجی در این‌باره می‌گوید:

«متأسفانه ما عموماً حافظه کوتاه‌مدت‌مان زود پاک می‌شود و یادآوری برخی موضوع‌ها خالی از فایده نیست. کشور در سال ۱۴۰۰ در شرایطی قرار داشت که یک دولت غربگرا با ایده مرکزی حل مشکلات از طریق مذاکره مستقیم با آمریکا، سکاندار مدیریت اجرایی در کشور بود که با اصرار بر همان ایده مرکزی، کشور را ۸ سال با خسارت شدید در حوزه‌های مختلف مواجه کرده بود. کشورهای غربی که دولت قبل همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد آنها گذاشته بود هم حاضر به نجات آن دولت نبودند و هرجا هم که می‌توانستند یک لگد به اندام دولت می‌زدند.مصداق بارز آن، پاره کردن برجام ازسوی آمریکا بود. نمونه خفت‌بار دیگری که می‌شود اشاره کرد، عدم‌سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه وقت در اروپا به بهانه تحریم بود. علاوه بر آن، ده‌ها مورد تحریم حین مذاکره با غرب هم اتفاق دیگری بود که عزت ملی را مخدوش کرده بود. حال ممکن است برخی اصطلاحاً لاف در غریبی بزنند و با اینکه کارنامه ۸سال عملکردشان در حوزه سیاست‌خارجی، مستند جلوی چشم همه قرار دارد، در کلاب‌هاوس برای خودشان و علاقه‌مندان‌شان ۷ساعت یک‌نفس دستاوردسازی کنند، اما این تلاش‌ها واقعیت صحنه را عوض نمی‌کند

وی ادامه می‌دهد:

«مجموعه‌ای از اتفاق‌ها که مربوط به این نحوه از مدیریت کشور بود، باعث شد کشور عملاً قفل شود. این را من نمی‌گویم، بلکه اسناد می‌گویند. برای اثبات عرایضم بخشی از اظهارات مسئولان ارشد دولت قبل را در نخستین جلسه هیأت دولت با آیت‌الله رئیسی عیناً می‌گویم تا همه بدانند ایشان دولت را دقیقاً در چه شرایطی تحویل گرفت و اظهارات مدیرانی که ۸ سال ملت را با وعده مذاکره با آمریکا و رفع همه مشکلات در گرداب بلاها رها کردند، چه بود. البته امروز آنچه خود و لشکر رسانه‌ای وابسته به آنان در رسانه می‌گویند، خلاف این اظهارات است و به‌گونه‌ای درباره ۸سال دولت قبل صحبت می‌کنند که گویی درمورد دستاوردهای دولت در یک سیاره دیگر صحبت می‌شود

خلجی جزئیات جلسه مسئولان دولت قبل با رئیس‌جمهور را بدین شکل روایت می‌کند:

« به این جملات، خوب توجه کنید؛ این اظهارات مربوط به جلسه هیئت دولت در تاریخ چهارشنبه سوم مرداد ۱۴۰۰ است. آقای جهانگیری در همان جلسه صریحاً می‌گوید:واقعاً شرایط کشور دشوار است. ما تقریباً کم‌سابقه‌ترین دوران ۴۰ سال انقلاب را داشتیم. با اینکه ما خب جنگ تحمیلی را هم داشتیم و همه ما توی مسائل بودیم، توی شرایطی که به‌هرحال با فشار خارجی، آمریکایی‌ها و مسائل ما در منطقه، مسائل داخلی بسیار سخت شده بود. این شرایط کرونا، این شرایط خشکسالی، منابع کشور هم که ته کشیده، این هم شرایط دشوار بودجه، شرایط اقتصاد دشوار شده، هم شرایط اجتماعی و هم خارجی؛ بالاخره آقای رئیسی در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته‌اند.

یا رزم‌حسینی، وزیر وقت صمت می‌گوید: در برق صنایع، ۶۰ درصد شب‌ها و ۳۰ درصد روزها برق هست. برق فولادمان هم ۵۰ درصد بعضی مواقع وصل است و بعضی مواقع قطع و الان تولیدمان کاهش داشته است.

در ادامه اردکانیان، وزیر وقت نیرو می‌گوید: جناب آقای رئیسی در جریان باشند که با توجه به کاهش نسبی دما، خوشبختانه فعلاً امکان اینکه تولید برق را افزایش بدهیم فراهم شده؛ منتها این افزایش مرتب نیست؛ یعنی ما حتی ۷۰ درصد تا ۸۰ درصد هم در بعضی مواقع قطعی داشتیم….

جهانگیری مجدد در همان جلسه می‌گوید: بزرگ‌ترین مشکل پیش روی ما، که قبلاً هم خدمت‌تان گزارش کردم، بحث انتقال نهاده‌ها و تدارک ورود آن به کشور است. درخصوص سایر کالاهای اساسی هم مشکل تأمین ارز را داریم. از این ۶میلیون و۳۲۸ هزارتنی که در بنادر وجود دارد و در اسکله‌ها و لنگرگاه‌ها ۹۸۴ میلیون دلار یا نزدیک به یک‌میلیارد دلار به ارز نیاز داریم. اینها کالاهایی است که ارز به آنها تخصیص داده نشده است.

 وزیر وقت جهادکشاورزی صریحاً اذعان می‌دارد: برای گندم ۱.۲ میلیارد دلار و برای روغن ۱.۱ میلیارد دلار نیاز داریم؛ علاوه بر ارزی که مربوط به نهاده‌های دامی است و اگر بخواهیم آن‌را ثابت نگه داریم، یک میلیارد دلار هم اینجا نیاز داریم. »

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه می‌دهد:

«موارد زیادی از این دست اسناد در مذاکراتی که مدیران دولت قبل با شخص رئیس‌جمهور و بعضاً در جلسه‌های ۲نفره داشتند، وجود دارد که واقعاً الان به مصلحت نیست منتشر شود و همه حاکی از اوضاع وخیم اقتصاد کشور، ذخایر کالاهای اساسی، سیاست‌خارجی، وضعیت ارزی کشور، تورم، خشکسالی، وضعیت تأسف‌بار کرونا و کشته‌های کرونایی و… بوده است که دقیقاً ناشی از نحوه اداره کشور توسط یک جریان سیاسی در کشور و با وعده فریبنده حل مشکلات مردم از کانال مذاکره با غرب بود؛ جریانی که در این ۴۰ سال بخش عمده‌ای از دوران مدیریت بر ارکان کشور را به اشکال مختلف و با شعارهای مختلف، اما مشابه برعهده داشتند؛ یک توهم محض که نه شجاعت اصلاح راهی را که اشتباه رفتند، داشتند و نه شجاعت اعتراف به اشتباه در برآوردهای خسارت‌آفرین برای زندگی یک ملت بزرگ را.»

سفیدشویی انتخاباتی؟

هر چند روحانی، وزرا و مدیران دولت وی چند ماهی است که به تکاپوی رسانه‌ای افتاده و به دنبال سفیدشویی عملکرد خود هستند اما واقعیت را نه در اظهارات رسانه‌ای بلکه در جلسات خصوصی آنها باید جست‌وجو کرد؛ جایی که بین گفته‌های آنان و ادعاهای کنونی‌شان تفاوت‌های بارزی وجود دارد! هر قدر که به انتخابات آخر سال نزدیک می‌شویم حجم تعریف و تمجیدها از دولت گذشته و انتساب دستاوردها به خود، بیشتر خواهد شد و به نظر می‌رسد که دولت‌مردان گذشته روی ضعف حافظه‌تاریخی جامعه ایرانی حساب باز کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۶۴۲۴۰۹:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اصلاح طلب , اصولگرا دیگه برای مردم اهمیت ندارد.
ناشناس۳۰۹۹۹۲۹۱۰:۵۳:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۷
دولت روحانی خسارت محض بود میانگین رشد اقتصادی کشور در 8 سال گذشته صفر بود 4 سال پیاپی تورم 65 درصدی داشتیم و قیمت دلار و سکه و مسکن و خودرو 10 برابر شد و اقتصاد مملکت نابود شد.
ناشناس۳۰۹۶۴۲۸۰۹:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
با توجه به حجم بسیار گسترده فساد و تخلف در دولت قبل چرا تا حالا هیچ یک از عوامل دولت قبل محاکمه و بازخواست نشده اند
ناشناس۳۰۹۶۴۲۹۰۹:۳۳:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۲۵
سخنان جهانگیری و وزراء دولت قبل که در متن بالا اومده در سوم تیر ماه 1400 بیانگر اوضاع اسف بار دولت روحانی است.
ناشناس۳۰۹۶۴۳۱۰۹:۳۵:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
مردم طی طوماری از کمیسیون اصل نود مجلس دزخواست محاکمه دولت قبل را کردند که کمیسیون اصل نودی که فساد خودرویی خود مجلس را لاپوشانی کرد برای محاکمه دولت قبل هم اقدامی نکرد
ناشناس۳۰۹۶۴۳۴۰۹:۳۵:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
هنوز فراموش نکردیم که روزانه 800 نفر فوتی کرونا و 6 ساعت قطعی برق داشتیم و حتی روغن خوراکی در فروشگاهها یافت نمی شد و مردم توی صف های طویل واکسن و روغن بودند.
ناشناس۳۰۹۶۴۴۱۰۹:۳۷:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
در دولت قبل نمایندگان مجلس طرح استیضاح و تفحص های زیادی را کلید زدند ولی اجرایی نکردند.
ناشناس۳۰۹۶۴۴۳۰۹:۳۷:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
حرفهای وزیر کشاورزی دولت روحانی نشان میده که خزانه کاملا خالی بوده و حتی برای واردات گندم 1/2 میلیارد دلار پول نداشتند.
ناشناس۳۰۹۶۴۴۵۰۹:۳۹:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
حق با روحانی است. در مورد تیترتان، ما هم یادمان نرفته که رئیسی چه ها که نگفته بود و حال وضع موجود را می بینیم.
ناشناس۳۰۹۹۹۴۰۱۰:۵۸:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۷
روحانی چرا هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرد ؟!
ناشناس۳۰۹۶۴۴۶۰۹:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۲۵
آقای حاجی دلیگانی نماینده چندین دوره مجلس برای مردم و موکلین خود توضیح دهند چرا چند بار طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید زدند ولی آنرا اجرایی ننموده اند این موضوع برای مردم از اهمیت زیادی برخوردار است
پدرام۳۰۹۶۴۵۱۰۹:۳۹:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
کیست که نداند شما طرف این دولت هستید و بسیاری از کاستی ها و اشتباهات این دولت را نمی بینید و بسیاری از خطاها و دگم اندیشی های آن را نمی خواهید ببینید . ولی رسالت شما صداقت و بی طرفی در نشر اخبار است .
ناشناس۳۰۹۶۴۵۶۰۹:۴۰:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دولت روحانی بجز قرض و بدهکاری و بی اعتباری در عرصه بین المللی چیزی بجا نگذاشت مسئولان دولت قبل عوامفریبی نکنند.
علی۳۰۹۶۴۷۷۰۹:۴۴:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
مشکل معیشت مردم رو درست کنید تا مردم شما را باور کنند.در غیر این صورت تفاوتی بین شما و دولت قبلی نیست.با گفتار درمانی هم حال مردم و معیشتشان درست نمیشود.
ناشناس۳۰۹۶۴۸۲۰۹:۴۶:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
تعداد زیادی از کسانی که به آقای رییسی رای دادند بر این باور رای دادند که با انتخاب ایشان وی رسیدگی به فسادهای دولت قبل را در الویت کاری خود قرار می دهد که متاسفانه دولت آقای رییسی نسبت به رسیدگی فسادهای دولت قبل خیلی کوتاهی کرده و درحقیقت به مردم ظلم شده است
حسین۳۰۹۶۵۰۲۰۹:۵۲:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
چه شد وعده هایی که آقای رییسی و قالیباف چپ و راست می دادند و چه انتقادهایی که از دولت روحانی نمی کردند؟!
ناشناس۳۰۹۶۵۳۱۱۰:۰۷:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
بعضی وقت ها واقعا فکر می کنم مردم با چه عقلی ۹۶ دوباره به روحانی رای دادند؟؟ این همه حجم گرانی یادگاری شیخ بنفش و تکرار تکرارچی..آخه اصلاح طلبی که فقط فکر جیب خودشه چه نفعی برای مردم داره؟؟؟
ناشناس۳۰۹۶۵۴۰۱۰:۱۰:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲۵
روحانی خوب یا بد گذشت اما دولت جدید هم تفاوتی با قبل نکرده بلکه در مالیات گرفتن و تورم و عدم تناسب افزایش حقوق با تورم بدتر از روحانی عمل کرده
ناشناس۳۰۹۶۵۵۰۱۰:۱۳:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
چرا حس می‌کنم دغدغه شما هم بی‌طمع نیست
ناشناس۳۰۹۶۵۶۵۱۰:۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
فعلا‌ به آقای رییسی بگو خواهشا این پراید را برسونه به قیمتی که بشه خرید!! ما هم یادمان نرفته که آقای رییسی یکی از بزرگترین وعده های انتخاباتیش همین سر و سامان دادن به خودرو بود!!!!
رزمنده 8 سال دفاع مقدس۳۰۹۶۵۷۱۱۰:۲۳:۵۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
چنانچه به قول شماها برجام به مثابه ترکمنچای و دسترنج دولت غربگرا بود چرا برای همیشه از آن خارج نمیشوید .
ناشناس۳۰۹۶۵۷۷۱۰:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
هیچ فرقی بین آیت الله ریسی و آیت الله روحانی نیست .
ناشناس۳۰۹۶۵۸۵۱۰:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
نگاهی به صحبت های وزیر خارجه عمان که در همين صفحه هست بیندازید!
صمصام۳۰۹۶۶۰۱۱۰:۳۷:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۲۵
البته رسانه ها هم به این عارضه بی درمان مبتلا هستند همین ... چی میگید شما ...ضعف حافظه تاریخی جامعه ایرانی که میفرمایید مثلا یادتان رفت که در همین دو سال قبل در بهار و تابستان 1400 بود که 6 کاندیدای ریاست جمهوری هم قسم با هم بودند برای نجات ملت ایران یکی وعده حل سه روزه بورس میداد یکی از تخصص اقتصادی اش و حل تورم میگفت و حالا........ که به دلیل یک سیل کوچک البته به ادعای خودشان سیستم آبرسانی نیمی از پایتخت مختل شده از هیچکدام صدایی نمیاید نه انکه دیروز کاندیدای رییس جمهوری بود و امروز شهردار نه انکه دیروز کاندیدای رییس جمهوری بود و امروز رییس مجلس نه انکه استعفا داد و رفت جای دیگر و نه از بقیه اما همه جامعه ضعف حافظه تاریخی ندارند به وقت خودش یادشان میآید
ناشناس۳۰۹۶۶۲۰۱۰:۴۸:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اگر این ها سر کار می بودن کرونا همچنان بالا می بود قطعی برق می داشتیم و ارز 4200 هم می بود الان تورم به واسطه آن ارز 47 درصدی نبود و 100 درصدی می بود و بعد می گفتند بله چون با دنیا!!! تعامل نداریم و تحریم هستیم وfatf نداریم
ناشناس۳۰۹۶۶۲۵۱۰:۵۰:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
فقط و فقط برای نمونه نحوه گران کردن بنزین در سال 98 همه چیز آشکار می کند که چه دسیسه ای علیه کشور راه انداختند با اینکه خودشان در وزارت کشور اعلام کردن ما می‌دانستیم این نحوه گران کردن و یواشکی چه تبعات اجتماعی و امنیتی خواهد داشت
ناشناس۳۰۹۶۶۳۰۱۰:۵۵:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
آن ژنرالش که افتخار می کند مسکن نساختم در حالی که باید منابع هدایت کند تا ساخته شود یا آن یکی ژنرالش می گوید افتخار من خام فروشی نفت هست و نباید تبدیل به محصول با ارزش افزوده شود و صادر شود یا ان یکی ژنرالش که مدعی زبان بلد دنیا هست می گوید دشمن با یک کلید ما را نابود می کند یا به آنها می گویند اگر ما سرکار نباشیم دیگر از این خبرها نیست که ما به شما لطف می کنیم یا توزان در برجامی که واگذاری منافع ملی هست ولی جالب هست توازن بعد خروج امریکا از برجام و برگشت تحریم هاایجاد نمی کردن و با مجلس در می افتند .... حرف بسیار هست....
ناشناس۳۰۹۶۶۴۱۱۱:۰۴:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۵
شما به راحتی ازکنار حذف ارز ترجیحی واثرات آن برزندگی مردم می گذرید.اکثر مردم می گویند صد رحمت به دولت روحانی که درشرایط تحریم های کمرشکن ترامپ کشوررا اداره کرد.دولت فعلی علیرغم آزادشدن بخشی ازدارائی ها وفروش نفت وحشتناک ترین گرانی وتورم را به مردم تحمیل کرده است.
علی۳۰۹۶۶۴۳۱۱:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
یکی از یکی بدتر ، دولت روحانی بدتر از دولت رییسی و بالعکس.
ناشناس۳۰۹۶۶۸۵۱۱:۲۸:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲۵
ولی حافظه کوتاه مدتتون مشکل داره و افتضاحات اقتصادی و اجتماعی دولت رئیسی رو نمیبینید
ناشناس۳۰۹۶۶۹۹۱۱:۳۴:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
شما اتفاقاتی را که جلوی چشمتان در حال وقوع است نمی بینید آنوقت به خاطره بازی روی آورده اید
ناشناس۳۰۹۶۷۱۳۱۱:۴۱:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
روحانی 8 سال مملکت را به قهقرا برد و باید محاکمه و مجازات بشود.
ناشناس۳۰۹۶۷۲۰۱۱:۴۵:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
عملکرد مشعشع روحانی را که یادمان نرفته و محال یادمون بره با چند تا مهره بی عرضه و همه کاره که عملا کارکرد نیروهای مثبت را هم خنثی میکردند اما بار عملکرد بسیار ضعیف و کمر خردکن دولت فعلی هم فعلا رو دوشمون به سنگینی احساس میشه...
ناشناس۳۰۹۶۷۲۲۱۱:۴۷:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
شما هم سعی نکن رو ی حافظه کوتاه مدت مردم تاثیر بزاری! کم سنگ ننداختین جلوی پای این بیچاره ها
ناشناس۳۰۹۶۷۳۶۱۱:۵۶:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اصلا همه مشکلات کشور تقصیر دولت قبلی .یه نمودار بذار عملکرد درخشان دولت فعلی رو نشون بده تا ما هم ببینیم .. نه که ۲ روز یه قیمت میاد پایین نشون بدی .. نه .. قشنگ از روز اول تا امروز
ناشناس۳۰۹۶۷۳۸۱۱:۵۷:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۲۵
مردم خود قضاوت میکنند .
ناشناس۳۰۹۶۷۷۱۱۲:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
فقط کافیست قیمت دلار و مرغ را در دو دولت مقایسه کنید.
ناشناس۳۰۹۶۷۸۴۱۲:۱۹:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
نه ما یادمون میره که چه بلایی سرمون آورد نه خدا (نعوذبالله) یادش میره
امیر حسین سلطان/تهران۳۰۹۶۸۱۰۱۲:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اداره کشور توسط یک جریان سیاسی؟؟؟!!! رئیس شورای اطلاع رسانی دولت سیزدهم 40 سال را منتسب به یک جریان سیاسی می دانند!!! در حالی که اولا: معلوم نیست با چه محاسبه ای غیر از 2 سال خودشان را کلا به یک جریان سیاسی محدود و منحصر ساخته اند؟! و ثانیا چگونه دولت سیزدهم را از آن یک جریان سیاسی نمی دانند؟! باید خاطرنشان ساخت: نه قربان! معلوم است برخلاف ادعای تان حافظه تاریخی ملت مشکلی ندارد بلکه متاسفانه این نوع اظهار نظرها ناشی از ضعف حافظه تاریخی اتفاقا خودتان و سایر هم طیفی های سیاسی خودتان است. مطمئن باشید با بدگویی از دولتمردان دولت دوازدهم بر محبوبیت دولت سیزدهم چیزی اضافه نخواهد گردید و خوشبختانه ملت خود بهترین قضاوت کنندگان تاریخ بوده و هستند و ان شاء الله خواهند هم بود. والله اعلم
ناشناس۳۰۹۶۸۳۳۱۲:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
روحانی اقتصاد کشور ومعیشت مردمو نابود کرد حالا باید پاسخگو باشد نه مدعی !
ناشناس۳۰۹۶۸۳۶۱۲:۵۲:۰۲ ۱۴۰۲/۳/۲۵
حسن فریدون میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید چرا سکوت نمیکنه ؟!
ناشناس۳۰۹۶۸۴۰۱۲:۵۳:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
کی میفهمید این بحثهای جناحی فقط هدر کردن منابع است.
ناشناس۳۰۹۶۸۷۳۱۳:۰۹:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
وعده یک میلیون مسکن در سال و تورم تک رقمی و راه حل مشکلات اقتصادی بدون گره زدن به برجام هم یادمان نرفته.
ناشناس۳۰۹۶۸۸۵۱۳:۱۵:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
نوشته اید که : دولت‌مردان گذشته روی ضعف حافظه‌تاریخی جامعه ایرانی حساب باز کرده‌اند.... خواستم بپرسم، خداوکیلی کدوم مسئول رو در کشور سراغ دارید که از چیزی که شما ضعف حافظه تاریخی نامگذاری کرده اید سوءاستفاده نکرده باشد؟ البته ما مردم، همه جزئیات رو و تضادهای بی شمار در حرف و شعار و وعده مسئولین با عملکردشان را در حافظه خود داریم و اتفاقا در اینگونه مسائل، حافظه ای بسیار قوی داریم.
ناشناس۳۰۹۶۸۹۵۱۳:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
مورد داری تا الان یکی نگفته باشه تقصیر قبلی ها هست ؟ خسته نشدید ؟
ناشناس۳۰۹۶۹۰۵۱۳:۲۹:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
ابتدای دولت روحانی دلار ۳۲۰۰ پایان دوات روحانی دللر ۳۲۰۰۰ اقتصاد دولت روحاتی بدون شرح
ناشناس۳۰۹۶۹۱۶۱۳:۳۶:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
خدایش صد رحمت به دولت روحانی، این دولت قشر پایین راجامعه را کلا نابود کرد و در حق و حقوق کارمندان، بازنشستگان، کارگران زحمتکش ظلم آشکار کرد؟؟؟
ناشناس۳۰۹۶۹۱۷۱۳:۳۷:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دولت قبل مطلوب نبود اما از دولت کنونی کمی بهتر بود
ناشناس۳۰۹۶۹۱۹۱۳:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اتفاقا مردم اغلب حافظه خوبی دارند بخوبی هم دوران اکبر رفسنجانی، محمد خاتمی، محمود احمدی نژاد، حسن روحانی را یادمان هست و میدانیم هر یک چه خدماتی و البته کاستی های داشتند. دولت ریسی هم مانند انها و متاسفانه یکی از یکی بدتر ، خوب یادم هست که احمدی نژاد تمام تحریم ها را کاغذ پاره خواند، محافظ خاتمی را یادمه که او را تهدید به ترور کرد، بالاروندگان از دیوار سفارت عربستان خوب می شناسم جالبیش میدونی چیه؟همون های که از دیوار سفارت عربستان بالا رفتن امروز بر طبل ارتباط مجدد با عربستان میزنن و همونایکه از دیوار سفارت امریکا بالا رفتند بر طبل ارتباط با امریکا میزنن
ناشناس۳۰۹۶۹۳۸۱۳:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
یادمان نرفته از تورم تک رقمی و ساخت سالانه یک میلیون مسکن و اشتغال یک میلیون سالانه و برنامه ۷۰۰۰ صفحه ای.زنده را بچسب ازش جواب بخواه اون که اگر عملکرد داشت که عوض نمیشد
ناشناس۳۰۹۶۹۶۸۱۳:۵۵:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
خدائیش هرچه بودند از این دولت خیلی سر بودند
ناشناس۳۰۹۹۹۴۲۱۰:۵۹:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۷
در 8 سال گذشته حتی یک نیروگاه یا پالایشگاه ساخته نشد.
ناشناس۳۰۹۶۹۷۲۱۳:۵۸:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
انصافا شما هم چیزی جز شعار آنهم هفت هزار صفحه نداشتید
ناشناس۳۰۹۶۹۹۲۱۴:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۳/۲۵
طوری حرف می‌زنید انگاره خوانندگان در زمان روحانی زندگی نمی‌کردند یا از اوضاع آن روزها بی‌خبرند!!؟ هرچه بود خیلی بهتر از امروز بود.
ناشناس۳۰۹۷۰۰۱۱۴:۰۹:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
آقای رئیسی این مرد بزرگ اولین کاری که میکنه پیگیر بازگشت قالی های میلیارد بشه .
ناشناس۳۰۹۷۰۳۴۱۴:۲۸:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
ما هم یادمون نرفته از چوب لای چرخ گذاشتن های عده ای کاسب تحریم.اون چیزی که مشخصه این جماعت برای پیش بردن اهدافشون حاضر به قربانی کردن کشور و مردم به هر قیمتی هستند.
احمد۳۰۹۷۰۳۵۱۴:۲۹:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اگر با توجه به شرایط داخلی و خارجی سال های 1392 و 1400 منصفانه نظر دهیم ، قطعا دولت اول روحانی نسبت به دولت اول رئیسی چه در عرصه داخلی و چه بین الملل عملکرد بهتری داشت . متاسفانه اکثر وزرای رئیسی تخصص مرتبط با وزراتخانه ای که تصدی آن را بر عهده داشته اند را ندارند . الان دو سال از دولت رئیسی می گذرد بهبود وضعیت معشیت مردم نه تنها حاصل نشد بلکه سفره مردم کوچک تر می شود .
ناشناس۳۰۹۷۰۴۵۱۴:۳۳:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دولت غربگرای عافیت طلب در هشت سال مدیریتشان می گفتند تحریم هستیم ، fatf عضو نیستیم و . . . که باعث شد کشور را به یک ویرانه ای تبدیل کنند و مایه ی خوشنودی دوستان غربی شان شوند .
ناشناس۳۰۹۷۰۷۱۱۴:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
یادمان نرفته وضع اقتصادی مردم بسیار مطلوبتر از الان بود.
ناشناس۳۰۹۷۰۸۲۱۴:۵۲:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
هر دولتی بدتر از دولت قبل و مجلسی ناتوان تر از مجلس قبل ؟
ناشناس۳۰۹۷۱۲۷۱۵:۱۵:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
در دولت روحانی مرغ ۲۰تومن به گفته قالیباف الان ۱۰۰ روعن ۶۸۰۰ الان ۶۵ گوشت ۱۱۰الان ۳۹۰ سفید پوشی نمیخواد
ناشناس۳۰۹۷۱۳۷۱۵:۲۲:۰۴ ۱۴۰۲/۳/۲۵
قبول کنید که زمان روحانی وضع بهتر از حالا بود. اگه همسان سازی اجرا نمیشد، اکنون ما بازنشستگان کشوری باید کاسه گدایی دست میگرفتیم.
ناشناس۳۰۹۷۱۷۵۱۵:۴۳:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
مردم ایران مدتهاست که برایشان فرقی نمی کند.اصولگرا و اصلاح طلب همدست هستند.
ناشناس۳۰۹۷۱۷۶۱۵:۴۳:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
برای مردم دولت راست و چپ، اصولگرا یا اصلاح طلب معنی ندارد. مردم دولتی را می خواهند که تورم را مثل بقیه دنیا مهار کند، تامین رفاه را مثل بقیه دنیا برای شهروندانش در اولویت قرار دهد، شایسته سالاری را در عمل پیاده کند، آموزش با کیفیت و رایگان در اختیار همه قرار دهد، بهداشت و درمان را برای همه مردم تامین کند. از این منظر همه دولت های راست و چپ نا موفق بودند.
ناشناس۳۰۹۷۱۸۰۱۵:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
محاکمه روحانی و برخی به اصطلاح مدیران دولتش یک مطالبه عمومی است ان شاءالله که محقق خواهد شد.
ناشناس۳۰۹۷۳۴۳۱۷:۳۱:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دوران روحانی هم تورم وگرانی بود ونمیشه انکار کرد اما دولت رییسی که با وعده های زیاد ساخت یک میلیون مسکن ویک میلیون شغل ریاست قوه ی مجریه را در دست گرفت نه تنها وعده ها عملی نشد بلکه روز به روز وضع معیشت مردم بد تر شد .
کارمند ساده۳۰۹۷۳۶۸۱۷:۴۹:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
همه ی این خوبی ها با انجام ندادن کارها و ظایف قانونی و شرعی دولت شما ، روشن تر شد و اینکه جمهور ملت ایران فهمیدند ، فرق می کند که به چه کسی رای بدهند، کسی که ۱, آمار کشته های کرونا را ازروزی ۷۰۰, به ۷, تبدیل کند ۲، گره نزدن همه ی کارها به کدخدا3, موفقیت در عدم برق رفتگی صنعتی و خانگی ایرانیان4, موفقیت د ر مسایل موشکی و هوا فضا5, موفقیت 60, درصدی غنی سازی اورانیوم و .....و تو خود بخوان حدیث مفصل ...فرق می کند که جمهورملت به کی رای بدهد
ناشناس۳۰۹۷۴۳۰۱۸:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۲۵
چه اشکالی دارد وارد گود انتخابات بشوند از چی می ترسید .
ناشناس۳۰۹۷۵۰۴۱۹:۱۸:۳۲ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دولت رئیسی داره وارد سال سومش میشعه ولی هنوز دوستان بحث از دولت قبل می کنند و جوابگو نیستند
ناشناس۳۰۹۷۵۱۰۱۹:۲۰:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دولت روحانی هم ضعف داشت هم قوت ، ولی انصافاً از رییسی بهتر بود
ناشناس۳۰۹۷۵۲۶۱۹:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۲۵
لطفا ادعا ها را تک تک بررسی کنید تا مشخص شود، کلی گویی نتیجه خوبی نخواهد داشت. اینکه دولت قبل در چه شرایطی عملکرد ضعیفی داشته، سعی کرده شرایط را تغییر دهد و به در بسته مجوز خورده، داخلی های مخالف چه برخوردی داشتند و الان چرخشهای بی نظیری داشته اند و ادعاهای دولت فعلی که در یک سال پروژه هایی که چند سال نیاز دارد رسما به نام خود زده، همه و همه اشکالی ندارد. فقط مردم را با بازی من نبودم او بود و....
ناشناس۳۰۹۷۷۷۹۲۲:۱۸:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۵
دولت روحانی همه چیز رو در رضایت غرب میدید برای همین هم هیچ حرکتی غیر از دست وپازدن ملتمسانه به غرب نداشت دولت رئیسی هم خوب نبوده اما حداقل تلاششون رو میکنن تا ازراه ممکن اوضاع رو بهترکنن وقطعا این تلاش بی نتیجه نمیمونه
ناشناس۳۰۹۷۸۰۷۲۲:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۲۵
شما اجازه دهید آنها بیایند تا مردم خودشان با رای دادن یا ندادن نظرشان را بگویند
ناشناس۳۰۹۷۸۳۴۲۲:۵۱:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۲۵
از اینکه مدیران دولت قبل صادقانه معضلات ناشی از لغو برجام را برای رییسی تشریح میکردند که هیچ برآوردی از آنها نداشته چرا سواستفاده میکنید؟
ناشناس۳۰۹۷۸۳۸۲۲:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۲۵
مردم دیگه کاری به این بازی ها ندارند.
ناشناس۳۰۹۷۸۳۹۲۲:۵۴:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۲۵
اگر به فکر انتخابات باشید که باید استقبال می کردید.
ناشناس۳۰۹۷۹۲۶۲۳:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۲۵
ما فراموش نمی کنیم چه ۸سال نحسی را در دوران روحانی را گذراندیم
ناشناس۳۰۹۷۹۵۵۲۳:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۵
با بی انصافی تمام در مورد دولت قبل نوشتید. در داستان کرونا همین جناب مخبر (معاون اول) قول واکسن برکت داده بودند و اتفاقا بر همان اساس قرارداد واردات واکسن یا لغو شد و یا عقب افتاد. بهره قراردادهای منعقده بعدی را نیز جناب رئیسی بردند. در خصوص برجام هم اتفاقا اصلا یادمان نرفته که چه کسانی سنگ اندازی کردند به بهانه نفوذ و فرصت را از دست دادیم . اتفاقا اصلا این چیزها یادمان نرفته. مابقی هم بماند...
نقی۳۰۹۷۹۵۷۲۳:۵۹:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۲۵
صد رحمت به دولت روحانی
خلج۳۰۹۷۹۷۴۰۰:۰۸:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۲۶
خدا پدر روحانی را بیامرزد که در هشت سال مدیریت گرانی صدو شصت درصد بیشتر شد ، ضمن اینکه دولت دیگری پشت پرده وجود داشت که نمی‌گذاشتند دولت روحانی درست کار کنه ومدام کارشکنی می‌کردند.
جواد۳۰۹۷۹۸۰۰۰:۱۰:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۲۶
صدرحمت به حسن روحانی با توجه به عملکرد رئیسی .
ناشناس۳۰۹۷۹۹۷۰۰:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۲۶
واقعا کارکرد این شکل اخبار در جامعه امروز چیه؟!!
ریحانه۳۰۹۸۰۳۲۰۰:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲۶
خدایی کسی هم هست از دولت روحانی دفاع کنه! طرف خودش که دولتش تموم شد داشت می‌رفت می‌گفت این کشور با این وضعیت و با این بدهی ها دووم نمیاره.رئیسی اومد تا مدت ها فقط داشت بدهی دولت قبل رو میداد.میتونین یه نگاه به آمار بدهی های هر دولت از اول انقلاب تا الان رو نگاه کنین از عمق فاجعه دولت قبل آگاه بشین!
علی۳۰۹۸۰۶۲۰۰:۴۹:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۲۶
آقایان الف خواهش داریم .ده قول آقای رئیسی را پیگیری کنید . یکی از قول های ایشان گفت هزینه دارو ودرمان مردم را نصف می کنم.
ناشناس۳۰۹۸۰۸۲۰۰:۵۸:۳۵ ۱۴۰۲/۳/۲۶
بابا اصلا روحانی هر چیز بدی که شما دوست دارید. دولت مورد نظر شما بهتر عمل کرد یا نه؟ آن هم در شرایطی که قوا یک دست هستند و معتقد بودند معیشت مردم ربطی به برجام ندارد
ایرانی آزاد۳۰۹۸۱۵۹۰۱:۴۳:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۲۶
درسته دولت روحانی ضعف داشت اما بعد از کلی تحریم در زمان دولت احمدی نژاد ،،،تلاش چند ساله دولت روحانی به برجام و برداشته شدن اکثریت تحریم‌ها و آزاد شدن کلی از پول‌های بلوکه شده کشور تبدیل شد درسته اون پولها هیچ وقت به داخل کشور نیامدن، ،،اما کارهای تندروها در داخل بهانه دست دولت ترامپ داد و از برجام خارج شد ،،،و دوباره تحریم جهانی و در ادامه اومدن دولت رئیسی و ضعف در مدیریت که دلار از مرز ۵۰ هزار تومان رد کرد.
ناشناس۳۰۹۸۲۳۵۰۳:۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۲۶
اصلاح طلبان دروغین اثبات کردند که نه قصدی برای اصلاح امور دارند و نه قدرتی برای اصلاح ..! ولی نکته دیگر و مهم آن است که اصولگرایان هم راه حل نجات کشور از این شرایط سخت اقتصادی نیستند دغدغه اصلی اصولگرایان موی سر زنان جامعه است و دیگر هیچ !!! ملت ایران هر دو جریان را آزمودن و از هر دو جریان نا امید ...
ناشناس۳۰۹۸۲۴۴۰۳:۱۷:۵۰ ۱۴۰۲/۳/۲۶
سالهای سیاه دوران روحانی یادمان نرفت.
امید یاوری دارانی۳۰۹۸۸۷۴۱۴:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۶
ضعف و بیراهه رفتن دولت قبل ناشی از مماشات و کوتاهی و عدم نظارت مجلس اصولگرا بود .قاعدتا با رجوع به قانون اساسی وظیفه مجلس نشینان نظارت و کنترل دولت می باشد . نباید همه تقصیر را صرفا گردن دولت نهاد.کشور ما کشوری نیست که ارکان حاکمیت و بویژه دولت بتوانند یکه تازی کنند. باید به این سوال پاسخ داده شود که چرا مجلسیان نخواستند و یا نتوانستند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند و اصلاحات لازم را در جهت حفظ منافع ملت ایجاد کنند. چرا از سوال و استیضاح استفاده نکردند که حالا همه بر زیانبار بودن سلسله اقدامات دولت قبل در دوره ۸ ساله فریادشان بلند باشد و همه مدعی کج رفتن دولت قبل باشند؟ پاسخ به این سوال با وجود مجلس اصولگرا در آن موقع کلید حل مسائل بزرگی خواهد بود.
ناشناس۳۰۹۹۰۴۷۱۷:۴۶:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۲۶
دولت ریسی رکورد تورمرو در فروردين 1402 با ثبت عدد 70% شکسته
ناشناس۳۰۹۹۰۵۸۱۷:۵۹:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۲۶
ابتدا به سوال من جواب بدید بعد به روحانی بتوپید: در دو سال گذشته گوشت اعم از گوساله، گوسفند، مرغ چقدر گران شده است؟ در مقابل حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان جقدر افزایش پیدا کرده؟
ناشناس۳۰۹۹۸۶۴۱۰:۱۷:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۲۷
به باور در یک کلام می‌گویم: دولت فاجعه بار و غرب زده روحانی مقصر تمام مشکلات است
ناشناس۳۰۹۹۸۶۹۱۰:۲۱:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۲۷
روحانی با ناکارآمدی تمام، کشور رو به قهقرا برد و انتظار دارد مردم فاجعه را فراموش کنند خیر جناب روحانی بخشی از کشور حتی که به رئیسی رای ندادند با آمدنش امیدوار شدند اینو بدون به هیچ وجه به تو و همکارانت رای نخواهیم داد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. قبل از مهاجرت، بعد از مهاجرت!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. حقوق خبرنگار جنجالی صدا و سیما چقدر است؟/ پاسخ «یوسف سلامی» به میزان درآمد ماهیانه خود

  4. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  5. جدال روایت ها در ماجرای مسمومیت پزشکان شیرازی

  6. چرا این همه بد اخلاقی؟

  7. درباره توبه تتلو

  8. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  9. هزینه ای که هیچ دولتی حاضر نشد بپردازد!

  10. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  11. واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز

  12. حرف طلافروشان را باید شنید، اما...

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  15. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  16. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  17. کیهان: دیدید ورود زنان به ورزشگاه غلط بود؟!

  18. سردار رادان: کشف حجاب به خاطر مسائل اقتصادی نیست

  19. تنوری که هنوز سرد است...

  20. ایثارگران را بدنام نکنید !

  21. تضادی عجیب و پر ابهام!

  22. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  23. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  24. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  25. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

پربحث‌های هفته

  1. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  2. «عبدالحمید» تازه از کما بیدار شده/ مواضعش تلفیقی از بی‌خردی و بی‌سوادی است/ او هیچ‌چیز نمی‌داند

  3. چرا این همه بد اخلاقی؟

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  5. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  6. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  7. راه‌حل ماجرای روحانی و شورای نگهبان چیست؟/ نظر ضرغامی درباره گسترش شادی و نشاط در جامعه

  8. تنوری که هنوز سرد است...

  9. توضیحات «لیلاز» درباره فایل صوتی «ظریف»/ ادعای عجیب «آخوندی»

  10. تأملي در راهبرد ائتلاف از شاهزاده تا تاجزاده !

  11. افشای فایل صوتی ظریف عمدی بود؟

  12. پاسخ طحان‌نظیف به انتقادات روحانی از شورای نگهبان/ رقیب جدید قالیباف برای ریاست مجلس دوازدهم

  13. قوه قضائیه تصاویر و مستندات جدیدی از مرگ نیکا شاکرمی منتشر کرد

  14. پشت‌پرده بازخوانی مرگ نیکا شاکرمی توسط انگلیسی‌ها / چهار نکته درباره یک خودکشی خاص در محله امیر اکرم!

  15. دروغگویی BBC برای خون‌شویی

  16. دولت با نظام بانکی شوخی ندارد

  17. درخواست مهم ایران از طالبان درباره مهاجران افغان

  18. طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور

  19. شناور سپاه از خط استوا عبور کرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

  20. دیوید کامرون: اوکراین مجاز است با سلاح‌های انگلیسی، روسیه را بزند!

  21. ۲۳دلیل برای اثبات دروغ بی‌بی‌سی

  22. فلسطین باید به صاحبان اصلی آن برگردد/ دانشجویان آمریکایی نه تخریب کردند نه شیشه‌ای شکستند اما این جور با آنها رفتار می‌شود

  23. رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود/ هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم

  24. راستی‌آزمایی گزارش بی‌بی‌سی در مورد جزئیات مرگ نیکا شاکرمی

  25. تاکید وحیدی بر استقبال مردمی از طرح نور فراجا/ ارزیابی معاون رئیسی از همکاری مجلس با دولت

آخرین عناوین