رئیسی: تجربیات ایران در تبدیل تهدیدها به فرصت می‌تواند در ونزوئلا مورد استفاده قرار گیرد

  4020323133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور با بیان اینکه باید تحریم‌ها و فشارها را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کنیم، گفت: این حرکت در ایران آغاز شده و در دو سال اخیر گام‌های خوبی نیز در این مسیر برداشته شده است و این تجربیات می‌تواند در ونزوئلا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیسی: تجربیات ایران در تبدیل تهدیدها به فرصت می‌تواند در ونزوئلا مورد استفاده قرار گیرد

به گزارش فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های سفر رسمی به ونزوئلا، در دیدار رئیس و تعدادی از رؤسای کمیسیون‌های مجلس ملی ونزوئلا، با بیان اینکه ملت و دولت ونزوئلا در مقاومت خود در برابر نظام سلطه تاریخ‌ساز شده‌اند، از قهرمانان ملی این کشور که مقابل ظلم سلطه‌طلبان ایستادند تجلیل کرد و آن‌ها را الگویی برای رهایی‌بخشی ملت‌های تحت ستم دانست.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در رایزنی‌های صورت گرفته در این سفر بر ضرورت گسترش روابط و بررسی راهکارهای آن تمرکز داشتیم، افزود: پتانسیل‌ها و توانمندی‌های بسیار مناسبی در دو کشور وجود دارد که بالفعل کردن آن‌ها می‌تواند با وجود تحریم‌های ظالمانه روابط دو کشور را به سطوحی بسیار بالاتر از وضعیت فعلی ارتقا داده و منافع مردم ایران و ونزوئلا را تأمین کند.

رئیسی با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای افزایش حجم مبادلات فیمابین از سطح 3 میلیارد دلار فعلی به 10 میلیارد دلار در گام اول، اظهار کرد: باید تحریم‌ها و فشارها را به فرصت‌هایی برای پیشرفت تبدیل کنیم. این حرکت در ایران آغاز شده و در دو سال اخیر گام‌های خوبی نیز در این مسیر برداشته شده است و این تجربیات می‌تواند در ونزوئلا نیز مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس‌جمهور، ایران را دوست روزهای سخت ونزوئلا دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه‌های انرژی، صنعتی و فناوری داشته و آماده تبادل این تجربیات و توانمند‌ی‌ها با ونزوئلا هستیم.

رئیسی با اشاره به برگزاری منظم انتخابات در کشورهای ایران و ونزوئلا و استقرار نظام‌های مردم‌سالار در این دو کشور، از استانداردهای دوگانه سلطه‌گران در مواجهه با کشورها به بهانه دمکراسی انتقاد و خاطرنشان کرد: مجالس ایران و ونزوئلا به عنوان جلوه اراده سیاسی مردم دو کشور می‌توانند نقش مؤثری در گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

رئیس‌جمهور، آزادی‌خواهی را از ویژگی‌های مشترک مردم ایران و ونزوئلا برشمرد و با تأکید بر اینکه روابط دو کشور مقطعی نبوده، بلکه عمیق و راهبردی است، گفت: اعتراف رسمی مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران و نیز شکست دولت آمریکا برای تسلط بر ونزوئلا و تصاحب منابع نفتی این کشور نشان می‌دهد همکاری‌های دو کشور علیه امپریالیسم چقدر مهم و مؤثر است.

«خورخه رودریگز» رئیس مجلس ملی ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران را یکی از مهمترین کشورها در جهان در حال تحول و عاری از امپریالیسم دانست و تصریح کرد: مجلس ونزوئلا حامی برنامه‌های رئیس‌جمهور این کشور برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران است و آمادگی دارد در زمینه گسترش همکاری‌های فیمابین با مجلس ایران همکاری کامل داشته باشد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران در عرصه‌های مختلف صنعتی، فناوری و علمی با وجود تحریم‌ها و فشارهای گسترده اظهار کرد: ونزوئلا در مسیر مقابله با امپریالیسم باید ایران را الگوی عملی خود قرار دهد.

«خورخه رودریگز» همچنین به اعتراف رئیس‌جمهور سابق آمریکا به طرح این کشور برای تسلط بر ونزوئلا و غارت منابع نفتی این کشور اشاره و تصریح کرد:‌ کشورهای امپریالیستی همواره به دنبال زیر سؤال بردن نظام‌های دمکراتیک واقعی مثل ایران و ونزوئلا و تحمیل دیکتاتوری به این کشورها هستند، اما همبستگی ملت و دولت در کشورهای ما و نیز تعاملات و همکاری‌های ما با یکدیگر این توطئه‌ها را به شکست کشانده است.

رئیس مجلس ملی ونزوئلا و رئیس‌جمهور کشورمان همچنین یاد قهرمانان ملی مبارزه با استکبار و تروریسم در دو کشور از جمله «سیمون بولیوار» و سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۹۴۷۹۳۱۹:۱۵:۲۳ ۱۴۰۲/۳/۲۴
چرا تبدیل تهدیدها به فرصت، در سفره ها نمود پیدا نمیکند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین