افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی در تهران

  4020321030 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا به موضوعات مختلف از جمله افزایش بی‌رویه کودکان کار و خیابانی، بلاتکلیفی ریاست ستاد مدیریت محلات پس از گذشت ۶ ماه و وضعیت نامناسب عمارت عین‌الدوله پرداختند.

افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی در تهران

به گزارش تسنیم، یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز به‌ریاست پرویز سروری؛ نایب‌رئیس این شورا در غیاب مهدی چمران؛ رئیس شورا در تالار اجلاس ساختمان شورای شهر برگزار شد.

پس از سخنان ابتدایی پرویز سروری، چند تن از اعضا تذکراتی را در حوزه‌های مختلف به شهرداری تهران و سایر ارگان‌ها و نهادها مطرح کردند.

عدم حل مشکلات مردم محله فرحزاد پس از گذشت 40 سال

مهدی اقراریان به‌عنوان نخستین تذکردهنده راجع به یکی از مشکلات مردم محله فرحزاد در منطقه 2 اظهار کرد: بنده بازدید و دیداری را با مردم مسجد امام در این محله داشتم که البته پیش از این نیز سایر مسئولان و نمایندگان شورا و مجلس در این مسجد حاضر شده بودند و مردم نیز مشکلات خود را درخصوص عدم داشتن سند مالکیت املاک خود در این محله عنوان کرده بودند.

وی تصریح کرد: در این جلسه ساکنان محله نسبت به مشکلات خود و عدم رفع آن پس از 40 سال انتقاداتی را مطرح کردند که البته مشخص شد که مشکل آنها مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام است و امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات پیگیری و رفع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه "اطلاع دارم که شهردار تهران نیز موضوع را از طریق ستاد اجرایی فرمان امام پیگیری می‌کند"، گفت: از رسانه‌ها نیز می‌خواهم که در این ارتباط به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.

وضعیت نامناسب عمارت تاریخی عین‌الدوله

میثم مظفر دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به عدم استفاده مناسب از عمارت عین‌الدوله گفت: علی‌رغم اینکه این عمارت یک مجموعه تاریخی است اما متأسفانه به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی نامناسب از این مجموعه به‌نحو مطلوب استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در بازدید از این مجموعه مشاهده شد این بود که سازمان زیباسازی بخشی از حیاط محوطه ملک تاریخی را به یک سرمایه‌گذار واگذار کرده است که متأسفانه سرمایه‌گذار در حال کندن زمین این حیاط است و به هر ترتیب باید به این موضوع رسیدگی شود.

بیشتر بخوانیدگزارش خبرگزاری تسنیم از کودکان کار نامزد "جایزه داستان واقعی 2023" سوئیس شد
70هزار کودکان کار و خیابانی در کشور وجود دارد

به گزارش تسنیم، سوده نجفی عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز در جلسه امروز در خصوص بارش باران در روزهای گذشته اظهار کرد: در روزهای گذشته شاهد باد، طوفان و البته باران بوده‌ایم و در پی این شرایط خساراتی به شهروندان وارد شده است به‌طوری که شاهد سقوط برخی از درختان به‌روی خودروهای برخی شهروندان بوده‌ایم که باید اقدامات لازم قبل از وقوع چنین حوادثی پیش‌بینی شود.

وی گفت: متأسفانه عمدتاً درختان سقوط‌کرده خشک بوده‌ است و این امر بدین‌دلیل بوده که اقدامات مناسبی در خصوص رفع خطر و سقوط این درختان نشده است؛ البته باید به این موضوع توجه شود که رفع خطر به‌معنای قطع درختان نیست و باید در این زمینه موضوعات ایمنی مورد توجه قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه با توجه به نام‌گذاری دوازدهم ژوئن (22 خردادماه) به‌عنوان روز جهانی مبارزه با کار کودکان گفت: یکی از مشکلات موجود در تهران حضور کودکان کار و خیابانی است که به‌دلیل آزارهای متعدد این پدیده به وجود آمده است و این افراد دچار مشکلاتی به‌لحاظ جسمی، روحی و روانی شده‌اند.

نجفی با اشاره به عدم توجه به رفع مشکلات و چالش‌های کودکان کار و خیابانی گفت: ازآن‌جایی که قرار نیست به این موضوعات توجه شود متأسفانه شاهد افزایش تعداد کودکان کار و خیابانی در سطح کشور به‌ویژه در سطح شهر تهران هستیم و این در حالی است که سازمان‌های متولی و دستگاه‌های مسئول در این خصوص اقدامی را انجام نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار غیررسمی بین 14 هزار تا 70 هزار کودکان خیابانی در سطح کشور وجود دارد، گفت: بنابر آمارها، 80 درصد این کودکان اتباع هستند و این سؤال مطرح می‌شود؛ چرا نهادهای مربوطه ممانعتی از ورود این کودکان از سایر کشورها به کشورمان انجام نمی‌دهند؟

بلاتکلیفی ریاست ستاد مدیریت محلات پس از گذشت 6 ماه

مهدی پیرهادی؛ رئیس کمیسیون سلامت‌، خدمات و محیط زیست شورای شهر با اشاره به عدم مشخص شدن رئیس ستاد مدیریت محله گفت: پس از گذشت 6 ماه هنوز ریاست این ستاد تعیین تکلیف نشده است و با توجه به اینکه امروز آقای چمران در جلسه حاضر نیست بهتر می‌شود درخصوص ریاست آقای چمران صحبت کرد.

وی گفت: خواهش دارم که موضوع ریاست آقای چمران در ستاد مدیریت محله به‌صورت ویژه پیگیری شود تا مشکل چندین‌ماهه این ستاد برطرف و این مجموعه از بلاتکلیفی خارج شود.

پیرهادی اضافه کرد: در چند روز گذشته برخی از مدیران محلات بدون هیچ دلیل و مدرکی عزل شده‌اند و این کار اجحاف در حق آنهاست به‌طوری که برخی از آنها سابقه 10 الی 12 ساله در ستاد مدیریت محلات داشته‌اند و به‌نظر می‌رسد که باید در این زمینه دلایل و مدارک عزل آنها در شورا بررسی شود.

پرویز سروری؛ نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره تذکرات مطرح‌شده از سوی پیرهادی گفت: در ارتباط با ریاست آقای چمران در ستاد مدیریت محله بنده نیز با وی صحبت کردم و قرار شد ریاست این ستاد را بپذیرد.

وی همچنین در خصوص عزل برخی از مدیران محلات نیز گفت: در این زمینه نیز بنده اعلام کردم باید دلایل و مدارک عزل به شورا ارسال شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین