واکنش رئیسی به پرداخت وام‌های کلان به کارکنان بانک‌ها/ توصیه وزیر کشور به طالبان/ واکنش ضرغامی به بازداشت مدیر حافظیه

  4020310066 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش رئیسی به پرداخت وام‌های کلان به کارکنان بانک‌ها/ توصیه وزیر کشور به طالبان/ واکنش ضرغامی به بازداشت مدیر حافظیه

واکنش رئیسی به پرداخت وام‌های کلان به کارکنان بانک‌ها

سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی معاون اجرایی رییس جمهور در خصوص عدم تمکن مالی برخی واجدان شرایط در طرح نهضت ملی مسکن برای تأمین پیش پرداخت‌ها، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های ذیربط را مأمور کرد تدابیر لازم را به گونه‌ای عمل آورند تا افراد نیازمند و حائز شرایط از لیست متقاضیان در طرح مسکن خارج نشوند.

رئیسی با اشاره به اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر پرداخت تسهیلات ویژه به کارکنان بانک‌ها، اظهار داشت: پرداخت هرگونه تسهیلات بانکی باید مبتنی بر ضوابط و عادلانه باشد و نباید این احساس در جامعه به وجود آید کسی که به خزانه نزدیک‌‌تر است می‌تواند زودتر و بیشتر از منابع بهره ببرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی با هرگونه رویه خلاف عدالت و تبعیض‌آمیز مخالف است، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی را مامور کرد چنانچه آیین‌نامه‌ای وجود دارد که برای کارکنان بانک‌ها تسهیلات ویژه و غیرمتعارف در نظر گرفته، مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفته و به مردم اطلاع رسانی شود.

***

توصیه وزیر کشور به طالبان

به گزارش فارس، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرزهای ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام بوده و ترددها در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم. متأسفانه تاکنون چند نوبت اتفاقات از این دست داشته ایم به مسئولان طالبان و افغانستان توصیه می کنیم که دقت کنند و مرزبانان خود را توجیه کنند تا از این دست اتفاقات رخ ندهد.

وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش های دریافتی، آنها را برکنار کرده اند چون اظهارات بی جا و غیر منطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفت وگو باید حل و فصل شود.

***

واکنش ضرغامی به بازداشت مدیر حافظیه

به گزارش ایسنا،‌ عزت‌الله ضرغامی وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هیات دولت درباره بازداشت مدیر مجموعه حافظیه در پی انتشار فیلم مربوط به یک خواستگاری در نزدیکی مقبره حافظ، گفت: خانم ادهم همکار خوب، متخصص، کارشناس، متعهد و مومنه ما بعد از دو شب بازداشت امروز صبح با قید وثیقه آزاد شد.

 

وی ادامه داد: در دولت درباره این مساله بحث شد، ارزش‌های خانم ادهم برای ما محرز است، اما اگر هرگونه رفتار مغایر با فرهنگ و اصول اجتماعی مردم در جایی انجام شود که نسبتی با بخش‌های دولتی داشته باشد، طبق قانون باید در هیات تخلفات اداری که جایگاه قانونی دارد بررسی شود و در صورت صحت نسبت به آن تصمیم گیری شود.

ضرغامی گفت: بازداشت مدیر شایسته‌ای که یک هفته قبل مورد تقدیر وزارت خانه و دولت قرار گرفته و در جریان سفرهای نوروزی رکورد همه بازدیدها را جا به جا کرده، از مسافران نوروزی تا شب‌های احیا که کار متفاوتی را سامان داد آن هم به دلیل اینکه یک اتفاقی در یک محلی ظرف چند دقیقه انجام می‌گیرد نباید انجام می‌شد، در حالی که او اقدامات در رابطه با این رخداد را هم بلافاصله اعلام می‌کند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: با رویه‌ای که آقای اژه‌ای و آقای رییس جمهور دارند حتما موافق بازداشت به این معنا نیستند و ما نسبت به این مساله تلاش زیادی کردیم و معترض بودیم و پیگیری حقوقی کردیم. از آقای اسماعیلی رییس دفتر رییس جمهور و وزیر کشور و وزیر دادگستری که دیروز لحظه به لحظه این مساله را پیگیری کردند که خانم ادهم آزاد شود تشکر می‌کنم. امیدوارم  از این پس در چنین مسایلی اگر اتفاقات مشابه می‌افتد از مسیرهای بهتر و کم هزینه‌تر که دشمن سوءاستفاده نکند  استفاده کنیم.

وی در یادداشت دیگری در فضای مجازی نوشت: "سرکار خانم زهره ادهمی رئیس پایگاه حافظیه شیراز آزاد شد. تخصص، تعهد و مدیریت شایسته ایشان مورد اتفاق همکاران است. اخیراً لوح تقدیر دریافت کردند.مسیر قانونی رسیدگی به تخلفات احتمالی ، هیئت رسیدگی به تخلفات اداری است.توصیه بزرگان اجتناب حداکثری از بازداشت و زندان است."

بیشتر بخوانید: اعتراض معاون میراث به استاندار و دادستان فارس

***

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

به گزارش ایسنا، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: در هر جایی که صحبت کرده ام اعم از حیاط دولت، سخنرانی و یا جایی مصاحبه داشتیم اعلام کرده ایم که دولت هیچ برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص سهمیه های بنزین تأکید کرد: سهمیه ها نیز همان سهمیه ای است که از یک سال پیش در کارت ها بوده و همان ادامه دارد.

***

انتقاد روزنامه اصولگرا از نطق نمایندگان درباره آموزش و پرورش

فرهیختگان درباره نطق نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نوشت: «همان‌طور که از نطق نمایندگان اعم از مخالف و موافق وزیر پیشنهادی و سخنان خود صحرایی قابل ملاحظه است، آنچه در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی بیش از همه موضوعات و چالش‌های وزارت آموزش‌وپرورش مغفول واقع شد، عدالت آموزشی و رسیدگی به موضوع مدارس غیرانتفاعی به‌عنوان یکی از عوامل و نماد‌های تبعیض در امر آموزش است؛ موضوعی که رهبر انقلاب امسال در دیدار با معلمان به‌عنوان بی‌عدالتی محض از آن یاد کرده‌اند...

آیا به این سخنان رهبر انقلاب در دوره‌های قبلی عمل شد؟ آیا درصورت توجه به مساله عدالت آموزشی رهبری امسال با این میزان جدیت به این موضوع ورود می‌کردند؟ واضح است که پاسخ سوالات فوق منفی است و لازمه رسیدگی به این موضوع مهم و حیاتی نیز ایجاد تغییر در ساختار‌های آموزش‌وپرورش است که تغییر وزیر می‌تواند مقدمه‌ای از این چرخه باشد.

اما مشاهده کردیم که نه اولویت اول صحرایی و نه دغدغه نخست نمایندگانی که به وی رای اعتماد دادند، مطالبه عدالت آموزشی نبوده و از این جهت کمتر با سیاست‌های رهبری همسو هستند. نتیجه چه خواهد شد؟ باید منتظر ماند و تکلیف مساله عدالت آموزشی را در دوره وزارت صحرایی نظاره کرد. »

آماری هشداردهنده درباره وضعیت آموزش عمومی

اعتماد نوشت: « در پاييز سال ۱۴۰۰ گزارشي از سوي مركز سنجش و پايش كيفيت آموزشي وزارت آموزش و پرورش منتشر شد كه بسيار مهم بود. بخشي از اين گزارش به نتايج آزمون تيمز (Timss) پرداخته كه در سال ۲۰۱۹ انجام شده است. اين آزموني بين‌المللي است كه هر چهار سال يك بار و از حدود ۶۰ كشور انجام مي‌شود و پيشرفت تحصيلي را در علوم و رياضيات مي‌سنجد.

نمرات ايران در پايه چهارم و هشتم ابتدا كلا نااميدكننده بود. ميانگين نمرات رياضي و علوم به ترتيب ۴۴۳ و ۴۴۱ بود كه رتبه ايران از ۵۸ كشور را در ۵۰ و ۴۸ قرار داده بود. مشكل اصلي اين بود كه ۳۲درصد دانش‌آموزان نمره زير ۴۰۰ گرفته بودند كه بسيار ضعيف محسوب مي‌شود و فقط ۱۱درصد بالاي ۵۵۰ گرفته بودند، درحالي كه در ميانگين در همه كشورها، اين درصد سه برابر بوده است.

آزمون ديگري نيز در سال ۲۰۲۱ انجام شده كه مشابه آزمون تيمز به نام پرلز و براي كيفيت روخواني است... دانش‌آموزان ايراني از ميان ۵۷ كشور شركت‌كننده رتبه ۵۳ با نمره ۴۱۳ را آورده‌اند كه بسيار پايين است. ۴۱درصد آنان زير نمره ۴۰۰ كه حداقل معيار است را آورده‌اند. بقيه آمارها را هم بر همين سياق حدس بزنيد.»

***

کنایه سخنگوی دولت به قالیباف

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رئیس مجلس در زمینه این‌که «منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد و دولت می‌تواند این کار را انجام دهد و این‌که چرا تاکنون چنین اقدامی رخ نداده، اظهار کرد: تشکر می‌کنم از رئیس مجلس به خاطر تغییر نظر خود، دولت از این امر بسیار استقبال می‌کند چرا که سال گذشته دولت آیین‌نامه‌ای تصویب کرد که در مرحله اول بتوانیم واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را داشته باشیم اما در ۲۴ اسفند رییس مجلس این آیین‌نامه را مغایر با قانون واردات خودرو تشخیص داد و الان استقبال می‌کنیم که بررسی نهایی به موافقت با دیدگاه دولت منجر شده است.

وی افزود: منتظریم به صورت مکتوب این نظر رئیس مجلس به دولت ابلاغ شود. در مرحله اول خودروهای کارکرده را وارد سرزمین اصلی می‌کنیم و همین رویه را برای سایر خودروها نیز آمادگی داریم که اجرا کنیم.

بهادری جهرمی یادآور شد: رئیس مجلس در نامه ۲۴ اسفند اعلام کرده بود هرگونه واردات خودرو باید با رعایت همه مفاد قانون واردات خودرو همراه باشد. در آن قانون آمده که انتقال فناوری انجام شود که طبیعتاً در واردات خودروی دست‌دوم چنین امری محقق نمی‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: یا اینکه در آن قانون گفته شده صلاحیت فنی و حرفه‌ای واردکننده احراز شود در حالی که واردات خودروی دست‌دوم به صورت فردی قرار است انجام شود، یعنی هر شهروندی در چارچوبی که مقرر است خودرو وارد کند. در این زمینه دیگر احراز صلاحیت فنی و حرفه‌ای نداریم که کسی بیاید و خط تولید راه‌اندازی کند.

وی افزود: طبیعتاً باید بپذیرند که ما آن قواعد را در زمینه واردات خودروی دست‌ دوم اجرا نکنیم و منتظریم که این موافقت رییس مجلس به صورت مکتوب اعلام شود که دولت هم از این امر استقبال فراوانی می‌کند و به محض اینکه این اتفاق رخ دهد آیین‌نامه ما خود به خود لازم الاتباع می‌شود. همان لایحه‌ای که در این زمینه به مجلس داده‌ایم را هم به دولت خواهیم آورد و تصویب می‌کنیم.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ما در چارچوب قوانین می‌توانیم کار کنیم. در مورد ارز ترجیحی اظهاراتی مطرح شده‌ اما بدانیم که قانون بودجه سال گذشته به ما اعلام کرده بود که حتماً محاسبه نرخ ارز باید بر مبنای ETS باشد و امسال هم مکاتبات مکرری انجام شد که یکی از آن‌ها اخیرا رسانه‌ای شد و رئیس مجلس اعلام کرده بود که نرخ تسعیر ارز حتما باید بر مبنای ETS باشد.

وی تصریح کرد: برخی که اشراف دقیقی به قانون ندارند یا کم‌توجهی می‌کنند می‌گویند ارز ترجیحی نباید اجرا می‌شد یا کالابرگ باید می‌بود و بعد اجرا می‌شد، در حالی که ما هم از این موضوع استقبال می‌کنیم اما قانون تکلیف کرده بود.

سخنگوی دولت یادآور شد: در حوزه آیین‌نامه واردات خودرو هم همینطور است که برداشت ما این بود که می‌توان واردات خودروی دست‌ دوم از مناطق آزاد داشت اما برداشت هئیت مشورتی رئیس مجلس متفاوت بود و الان با تغییر نظری که داشته است به محض اینکه به ما اعلام مکتوب شود از فردا آن آیین‌نامه را اجرا می‌کنیم.

***

سفر مخفیانه مشاور بایدن به عمان برای بررسی امکان توافق با ایران

به گزارش ایسنا، پنج مقام آمریکایی، صهیونیستی و اروپایی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که برت مک‌گورک، مشاور ارشد امور خاورمیانه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی سفری مخفیانه به عمان داشته تا با مقامات این کشور درخصوص توافق احتمالی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای گفت‌وگویی داشته باشد.

به گفته مقامات آمریکایی و صهیونیستی مک‌گورک در تاریخ ۸ مه از مسقط بازدید کرده و همچنین سفری به اسرائیل داشته است تا گفت‌وگویی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونسیتی داشته باشد.

به گفته مقامات، محور اصلی گفت‌وگوهای مک‌گورک طی سفرهای خود تلاش دیپلماتیک جدید برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران با میانجیگری عمان بوده است.

***

طرح کالابرگ الکترونیکی از هفته آینده اجرایی می‌شود

به گزارش فارس، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: قانونگذار در سال ۱۴۰۱ تکلیفی را برای اجرای کالاهای الکترونیکی تصویب کرد اما به دلیل عدم وجود زیرساخت در ابتدای طرح امکان عملیاتی شدن آن فراهم نبود، با دستور و تاکیدات ریاست جمهوری، وزارت کار متولی ساماندهی و اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی شد.

وی تاکید کرد: این طرح بصورت آزمایشی در چند شهرستان کوچک و سپس استان هرمزگان و بعد در چند استان دیگر اجرایی شد و در اسفندماه در سراسر کشور اجرایی شد. به لحاظ آنکه مشمولان یارانه بین کالابرگ و نقدی مختار بودند، ترجیح‌شان بصورت نقدی بود. با اقبال عمومی مواجه نشد و استقبال اندک بود. در سال جدید در اجرای بند «ی» قانون بودجه به دولت اجازه داده شده به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم، طرح کالابرگ را اجرا کند.

وی افزود: در این راستا، مشوق‌هایی را اجرا کردیم، در گام اول یارانه کالابرگ ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند و مثلا کسانی که یارانه‌شان ۴۰۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا پیدا می‌کند؛ کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد یارانه‌شان را کالا خریداری کنند. یارانه‌بگیران از طریق سامانه ملی اعتبار، یک ماه زودتر از زمان سررسید واریزی یارانه می‌توانند از این فرصت استفاده لازم را به عمل بیاورند. این طرح کاملا اختیاری است و اشخاص بین استفاده از کالابرگ و یا نقدی، می‌توانند انتخاب کنند اما به کسانی که ۷۰ درصد یارانه را از این اقلام خریداری کنند، افزایش یارانه دریافت می‌کنند.

***

انتقاد از تغییرات مجمع تشخیص در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

رییس سازمان امور مالیاتی کشور به تغییرات اخیر هیات نظارت مجمع تشخیص مطلحت نظام در طرح مالیات بر عایدی سرمایه واکنش نشان داد؛ این هیات اخیرا خواستار محاسبه تعدیل تورمی در مالیات بر عایدی سرمایه شده است، در حالی که این کار به نفع دلالان خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سید محمدهادی سبحانیان روز چهارشنبه در نشست خبری با اشاره طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: این طرح در مجلس نهایی شد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان بررسی می‌شود که جلسه‌های مختلفی برگزار کردیم، ایراداتی ارایه شد که توضیح دادیم. اگر با این شکل به تصویب نرسد و تعدیل تورمی انجام شود نه‌تنها بازدارندگی نخواهد داشت، بلکه سودآوری سفته‌بازی را در پی خواهد داشت.

سبحانیان تاکید کرد: کار کارشناسی در دولت و مجلس بر روی طرح انجام شده است تا ظرفیت بازدارندگی داشته باشد دولت چشم طمع برای درآمدزایی ندارد؛ بلکه این طرح ابزار تنظیم‌گری است امیدواریم به همین ترتیب که در مجلس به تصویب رسید در شورای نگهبان تأیید شود. ضمن اینکه اعلام آمادگی می‌کنیم که زیرساخت‌های اجرای آن را فراهم کنیم.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۷۴۵۹۲۲۲:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۰
کارمندی بانک شغلی پر استرس و بسیار سخت است حالا که قراره مزایای کارکنانش قطع شه زحمت بکشن سختی کار اونها رو هم با بقیه مشاغل برابر کنن منم به عنوان مسعول یک شعبه از فردا اندازه باقی کارمندان دولت کار میکنم نه بیشتر
ناشناس۳۰۷۴۷۲۳۰۰:۲۲:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مگه فراتر از بقیه کارمندان دولت کار می کردید؟؟!! همه می دونن که کارمندان بانک کارشون آسونه و استرس هم نداره. مگه کار توی معدنه ک استرس داشته باشید! تا حدود 2 بعد از ظهر روی صندلی می شینید و بعدش اون همه وام با سود دو درصد می گیرید حقوق بالا و مزایا و.. هم دارید
احمد۳۰۷۶۲۵۴۲۰:۴۰:۳۱ ۱۴۰۲/۳/۱۱
خسته نباشید بروید کار کردن و فرهنگ برخورد و پرداخت وام را از کشورهای دیگر یاد بگیرید بعد نظر بدید جناب رئیس شعبه نا اینکه برای یک کار کوچک ساعتی را در بانک اسیر میشوی و وقتی اعتراض میکنی جواب سربالا میشنوی از 8 ساعت کار مفید نیم آن را هم عمل نمی‌کنید و مدعی هم هستید
ناشناس۳۰۷۴۹۰۶۰۶:۳۲:۱۵ ۱۴۰۲/۳/۱۱
حجاج بیت‌الله‌الحرام نمی‌شد ریال سعودی ببرند؟
ناشناس۳۰۷۴۹۵۱۰۷:۱۶:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۱۱
بانک پاسارگاد، ۶۸.۵ درصد از مصارف قرض‌الحسنه را صرف پرداخت به کارمندان خود کرده است. اسناد منتشرشده نشان می‌دهد بانک‌ها ۱۶۴ هزار میلیارد تومان به اعضای خود وام داده‌اند.
ناشناس۳۰۷۶۷۷۷۰۶:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
مدیر عامل و مسولان این بانک در کنار حقوق های نجومی همه ساله اقدام به دریافت پاداش های بسیار کلان از خود بانک و بنگاه های بانک دارند چه کسی باید با این زیاده خوری ها ورود کند
10 خرداد، روز جهانی بدون دخانیات۳۰۷۴۹۵۶۰۷:۲۳:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۱۱
گزارش‌های رسمی منتشر شده حاکی از آن است که ۲۵ درصد از جمعیت ایران دخانیات مصرف می‌کنند. سن شروع سیگار کشیدن که در دهه پنجاهِ خورشیدی ۲۵ سالگی بود، اکنون به ۱۳ سالگی رسیده است.
ناشناس۳۰۷۴۹۹۴۰۷:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
شغل های پر استرس زیاد داریم ولی آیا همه می توانند بطور نامحدود وام کم بهره بگیرند ؟؟ من خانمی را می شناسم که انقدر وام گرفته بود که حقوقش منفی شده بود و همسرش زندگی را اداره می کرد خرید خانه و ویلا بطور همزمان برای همه مردم از طریق وام امکان پذیر است ؟؟
عباس محمدی۳۰۷۵۰۱۲۰۸:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مگر بقیه دارن خودشونو بادمیزنند.من یک نظامی لب مرزم.بیا فقط یک روز جایمان را عوض کنیم فقط یک روز.توجیه نکنید خودتونو
ناشناس۳۰۷۶۳۳۴۲۱:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
اره دقیقا همینطوره من ار شغل شما اطلاعی ندارم ولی حداقل نود درصد از مشاعل واقعا هیچ کاری ندارن برید امار دهره وری رو نگاه کنید ببینید چه خبره
ناشناس۳۰۷۵۰۶۲۰۸:۴۲:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۱
... بعضی ادارات هست که تو اندازه یک بیستم اونا هم کار نمی کنی
ناشناس۳۰۷۵۰۸۹۰۸:۵۹:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
برادر من حقوق که، کارمندان بانک از بقیه کارکنان دولت بیشتر می گیرند.کدوم قانون گفته باید وام کلان قرض الحسنه به کارمندان بانک پرداخت بشه ولی مردم برای وام خرد حیران و سرگردان باشند.هر کاری سختی خودشو داره کیست که بگه ماست من ترشه
ناشناس۳۰۷۷۷۲۱۱۸:۲۰:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۲
کارکنان بانک از ابتدای تاسیس بانک در کشور و دنیا از تسهیلاتی برای خانه دار شدن و ... برخوردار بوده اند حضرات آدرس غلط می دهند و مردم را برعلیه هم تحریک می کنند کارمند بانک در دهه 50 و 60با وام مسکن کارمندی هم خانه دار می شد هم ازدواج میکرد وهم ماشین دار می شد در دهه 70 با وام خانه و پس انداز و وام دیگر می توانست خانه ای محقر تهیه کند آنچه امروز وام کلان گفته می شود حتی تکافوی رهن یک آپارتمان تک خوابه در محله ارزانقیمت را هم نمی کند .
ناشناس۳۰۷۵۰۹۳۰۹:۰۲:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کار بانک سخته یا کار معدن میتونید یک ساعت در عمق صد متری با استرس هر لحظه ریزش تونل کار کنید؟
مجید۳۰۷۵۱۴۰۰۹:۲۱:۵۷ ۱۴۰۲/۳/۱۱
عزیزم ، کدوم کار تو ایران استرس نداره
ناشناس۳۰۷۵۱۵۱۰۹:۲۴:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مشکل حقوق و وامی نیست که به کارمند بانک داده میشود. مشکل اصلی استخدامهای بی رویه است. در همه ارگانها از جمله بانکها به حدی نیروی اضافه استخدام کرده اند که اغلب از هر صد نفر بیست نفر کار میکنند و بقیه معلوم نیست کجا هستند و سیستم مدیریت سنتی ما که فقط هزینه ها را میبیند و کارآیی در آن حلقه مفقوده است توان تحلیل مشکلات را ندارد و فقط میبیند که وامهای کلان به کارکنان پرداخت شده.
ناشناس۳۰۷۵۱۸۹۰۹:۴۶:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۱
خسته نشی زیر کولر گازی 7 تا 1 کار میکنی
ناشناس۳۰۷۵۱۹۳۰۹:۴۹:۰۱ ۱۴۰۲/۳/۱۱
تو سختی های مشاغل کاربانکی ها جزئ مشاغل سخت نمی باشد اگه بانک جزء مشاغل سخت باشه تو کشور خیلی از مشاغل فوق العاده سخت بسیار سخت شدید سخت هستند
ناشناس۳۰۷۵۲۵۵۱۰:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۱
بانک ها حق ندارند وام های بدون ضابطه و نجومی به کارکنان خود بدهند بانک مرکزی باید از این امر جلوگیری نماید.
ناشناس۳۰۷۵۲۵۸۱۰:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کارمندی بانک شغل راحت و بی دردسر با حقوق مکفی است هرکس ناراحت است استعفاء بدهد تا جوانان تحصیلکرده و جویای کار استخدام شوند.
ناشناس۳۰۷۵۲۹۸۱۰:۴۰:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
تو برو یک روز کارگری کن تو آفتاب ۸ ساعت کارکن دیگه از این ها نمیگی
حمید۳۰۷۵۳۱۰۱۰:۴۶:۴۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
من بازنشسته بانک هستم چرا این همه به من فرضا وامها و پاداشها ظلم شده و در مقایسه با شما با تحصیل بیشتر یک سوم شما حقوق نمیگیرم سکوت کردی حالا صدایت در میاید
ناشناس۳۰۷۵۳۹۷۱۱:۳۴:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱۱
سلام،من فرزندیک کارمندبازنشسته هستم.لطفااول درجه شعبه ،بعدکارمندستادی یاجز مشخص بفرمایید بعدصحبت ازکارکردن بفرمایید.فرق رئیس با کارمند توهمه ادارات خیلی زیاده .به این میگن عدالتی که صحبتش میشه
ناشناس۳۰۷۵۴۰۸۱۱:۴۳:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مهمتر از وام های کلان پاداش های بسیار کلان و انواع دریافتی ها به مناسبت روزهای مختلف سال و حق ماموریت ها و اضافه کاری های های بی درب و پیکر که دریافتی های غیر مستمر بسیار بسیار بیشتر از خود حقوق های کلان میشود
ناشناس۳۰۷۵۴۶۰۱۲:۰۹:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
شما اگه ناراحتی سریع از بانک استعفا بده،کلی جوان لایق و تحصیل کرده و کاربلد بیکار هستند،ک سریعا جایگزینت بشن
ناشناس۳۰۷۷۶۵۳۱۷:۳۰:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بخدا حاضر نیستیم یه روز تو بانک خدمت کنیم اگه راست میگن بازنشستمون کنن و نیرو جدید بیارن تو بانک کار کنن. این روزا سیگار فروختن سر چهارراه ها درآمدش از درآمد کارمند بانک بیشتره .
نیما۳۰۷۵۴۸۹۱۲:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کدوم کار بدون استرس هست؟ تمام مشاغل سختیه خودشو داره، فامیل ما بانکیه انقد وام سنگین بدون کارمزد بهشون میدن که نگو، هر بانکی مشکل داره استعفا بده یه نفر دیگه بره جاش
ناشناس۳۰۷۵۵۰۱۱۲:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
باشه. قبوله ولی حتی اگر دوبرابر سایر کارمندان دولت هم به شما سختی کار بدهند و اندازه بقیه هم کار کنید بازهم راضی نخواهید شد. چون الان خیلی خوش به حالتونه. تازه خیلی هاتون با دیپلم وزیر دیپلم استخدام شده اید. زمانی که سایر ادارات با فوق لیسانس و لیسانس استخدام میکردن. آره عزیزم اینجوریاست.
سعید۳۰۷۵۸۳۹۱۵:۵۱:۵۲ ۱۴۰۲/۳/۱۱
شغلتون سخته خوب حقوق بیشتر براتون تعیین کنن نه اینکه اگر من سپرده بانکی کوتاه مدت بزارم سودش رو از 10 درصد کردن 5 درصد بعد شما 18 درصد میگیری برای همونحساب کوتاه مدت. من نتونم وام بگیرم شما هر چقدر بخوای وام میگیری و با این تورم، وامهای با سود پایین شما مساوی هست با دست کردن شما در جیب باقی مردم.
ایرانی۳۰۷۶۴۱۲۲۲:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مگه منطقه جنگی که استرس داشته باشی اگه جای شیر مردانی که باصدام میجنگیدن بودی چکار میکردی
ناشناس۳۰۷۴۸۸۹۰۵:۵۸:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
هر کاری به فراخور خودش سختی داره اینکه نشد کسی که وابسته به ایران خودرو خودرو خارج از ضابطه بگیره بگه کارم سخته اون که قاضیه هر خلافی خواست بکنه بگه مسئولیتم زیاده اون که تو کشاورزی راحت بره هر جا خواست زمین بگیره بگه حقم اون که تو شرکت نفت چندین برابر یه معلم کارگر حقوق بگیره اون که تو فولاد امتیاز ان چنانی بگیره چون شرکتش پر پول بابا ما که میدونیم تا دیروز اه نداشت با ناله سودا کنه ۵ سال میره تو یه موسسه یا بانک دو دو تا خونه و ماشین عوض میکنند
ناشناس۳۰۷۴۹۰۵۰۶:۳۰:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مسافرت دور دنیای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و بازگشت به میهن پس از هشت ماه با طی مسافتی حدود ۶۴ هزار کیلومتر‌، ‌ یکی از ده‌ها نشانگان تبدیل شدن ایران در دوره نظام دینی با رهبری ولایت فقیه، به یک ابرقدرت و قدرت بین‌المللی است.
ناشناس۳۰۷۴۹۰۷۰۶:۳۳:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۱۱
وضعیت فرهنگ در غرب به صورتی درآمده که تعداد خانواده‌هایی که در هلند بچه‌های خود را به مدرسه نمی‌فرستند زیاد شده است. خانواده‌های هلندی اعلام کرده‌اند مدرسه مناسبی پیدا نمی‌کنند که با فلسفه‌ زندگی و مذهب و اعتقاد آنان مطابقت داشته باشد و به ناچار در خانه به فرزندانشان آموزش می‌دهند.
ناشناس۳۰۷۴۹۱۱۰۶:۳۵:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۱۱
آیت‌الله رئیسی نشان داده به معنای واقعی کلمه، رئیس‌«جمهور» و خادم مردم است؛ برای مردم کار می‌کند و روحیات و منش مردمی دارد؛ نیازها و مشکلات مردم برایش اولویت دارد و در این مسیر با هیچ کدام از مدیرانش هم تعارف ندارد. او مردم ‌دوست است و مردم هم او را دوست دارند. حضور او در جمع‌های مردمی و واکنش‌های محبت‌آمیز مردم به او موید این ادعاست. مردم واقعا به رئیسی امید بسته‌اند.
ناشناس۳۰۷۴۹۱۲۰۶:۳۶:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
قوی شدن کشور نیازمند ابزارهایی است که یکی از مهم‌ترین آنها، حفظ جوانی جمعیت کشور و افزایش موالیداست که باید همه ازدولت و مردم حقیقتا به آن توجه جدی کنند که فردا دیر است.
ناشناس۳۰۷۴۹۱۷۰۶:۴۰:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
با حوادثی که شاهدش هستیم ایران در حال حاضر به يك قدرت منطقه‌اي، فرامنطقه‌اي و يك كنشگر فعال در جهان تبدیل شده و اين كنش سياسي، فرهنگي و حتي نظامي، معادلات قدرت در جهان را تغيير داده است. به بیان دیگر جهان در حال عبور از يك گردنه و پيچ تاريخي است هر قدرتي از اين معبر بخواهد عبور كند، نمی‌تواند علائم اسلام، انقلاب و ايراني را كه در جاي جاي اين معبر ديده مي‌شود، ناديده بگيرد.
امید۳۰۷۴۹۶۸۰۷:۳۲:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
سلام. من کارمند بانک پارسیانم. من به نوبه خودم موافق حذف وام های کارکنان بانکم ولی ولی ولی بیان برای ما هم تعاونی مسکن تشکیل بدن تا ما هم مثل بقیه کارمندان دولت که صاحب خانه شدند بی بهره نمونیم. یه وام 400 تومنی مسکن میخوان به ما بدن که نمیشه حتی خونه رهن کرد چه برسه به خرید خونه. وجالب اینکه حتما باید خونه بخری تا بهت وام بدن. بانک ها نه تعطیلی دارن نه 5 شنبه ها تعطیلن نه حقوق درست و حسابی دارن و این همه فشار و استرس
ناشناس۳۰۷۵۰۷۵۰۸:۵۳:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
حقوق استانداروزارت کشور به اندازه اضافه کار بانک و . نیست
ناشناس۳۰۷۵۰۸۸۰۸:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
بانک‌ها خودشون رو صاحب پول‌های مردم میدونن وام‌های کلان با کارمزد صفر باز پرداخت ۳۰ ساله
ناشناس۳۰۷۵۰۹۵۰۹:۰۳:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کارکنان بانک‌ها نه فقط دردولت فعلی بلکه در دوران بعد انقلاب همیشه حقوق ومزایای بسیار می گرفتند وانگار بانک ملک شخصی خودشان بوده ؛شما فقط این یک گزارش که می‌گوید میانگین وام پرداختی به کارکنان بانک‌ها دریک سال نزدیک به هشتصد میلیون هست توجه کنید وان را درکنار وام من معلم بازنشسته قراردهید که بعداز ماه‌ها دویدن وپیدا کردن پارتی بانفوذ توانستم صدوشصت تومان وام بگیرم آنهم به گفته خود کارمند بانک باسود سی درصد وبه علاوه چند درصدی ازوام هم درنزد بانک بلوکه شده وحق برداشت ندارم
ناشناس۳۰۷۵۱۱۸۰۹:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
دلیل نداره از محل سپرده های مردم وامهای کلان بلند مدت با بهره های بسیار ناچیز به کارمندان بانک بدهند. آنهم نه یک بار بلکه چندین بار.
ناشناس۳۰۷۵۱۸۶۰۹:۴۴:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کارمندان بانک با این وام ها خونه خریدند ما تا هزار سال دیگه هم نمی تونیم خونه بخریم
ناشناس۳۰۷۵۲۴۲۱۰:۱۷:۰۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
پای کولر و وامهای ناحق گرفتن بیشترشون چندتا خانه خریدند
علی۳۰۷۵۲۷۰۱۰:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مگر کارمندان بانک‌ها از دیگر کارمندان وبازنشستگان جدا هستند وطبق آیین نامه باید وام بگیرنند نه بیش از دیگران ایا بافته جداگانه از دیگرانند هنوز کارمند بانک نشده وام به ایشان می‌دهند با حساب کتابی کارمندان بانکها فقط پول شمار هستند نه اینکه سواستفاده بکنند وماشینهای آنچنانی بخرنند ودلت محترم باید به کسانی که ورود به بانک می کنند پس از یک سال شفاف در زندگی آنها باشد
حمید۳۰۷۵۳۰۵۱۰:۴۳:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۱۱
سلام جناب اقای رییسی ریاست محترم جمهور کارکنان بانک مرکزی از من شاغل یا بازنشسته بانک ملی بیشتر حقوق و وام میگیرند و طی این سالها ما را به امان خدا ول کرده اند حتی من بازنشسته برای وام 30 میلیونی باید التماس کنم ولی کارمند بانک مرکزی با تراکم کمتر فشار کاری کمتر از من چه شاغلش چه بازنشسته حقوق و وام بیشتر میگیرد.
ناشناس۳۰۷۵۳۳۲۱۰:۵۵:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۱۱
مالیات بر دلالی که زیر بنای اصلی تورم کم در علم اقتصاد امروزی هست و در جهان ثابت شده هست عده ای دنبال کم اثر کردن آن هستند.
ناشناس۳۰۷۵۳۵۳۱۱:۰۴:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
چرا باید کارکنان بانک وام راحت بگیرند ومردم عادی هزاران مشکل برای دریافت وام داشته باشند نکته دوم در مورد اینکه چرا تراز نمره بچه ها در میان دیگر کشورها پایین بوده چون در کتابها مسایلی را وارد کردید که هیچ ربطی به آموزش وپرورش ندارد
ناشناس۳۰۷۵۴۰۱۱۱:۳۶:۱۶ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کمترین حقوق مربوط به کارکنان بانکها است.پیشکسوتان بانک نه سهام عدالت دارند نه یارانه
ناشناس۳۰۷۵۴۲۶۱۱:۵۲:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
صد میلیون تومن در حساب کوتاه مدت بانک ملی سپرده دارم به امید دریافت وام ، ولی رییس بانک ملی به بهانه عدم دستور پرداخت وام ، وام نمی دهد حتی به مبلغ خیلی پایین . آیا برای خودشان هم چنین محدودیتی است ؟؟؟؟
حسین۳۰۷۵۴۵۵۱۲:۰۸:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
استرس وسختی کار کارمندان بانک نسبت به دستمزد ومزایا زیاد است. من بانکی نیستم ولی درکشان می کنم .
سید کریم کیانژاد۳۰۷۵۵۲۹۱۲:۴۵:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۱۱
چرا باید کارمند ها راحت وام بگیرن کارگر نمی تواند دریافت نکند. من اینو را از سید بزرگوار رئیس جمهور عالی قدر در خواست پیگیری را دارم
ناشناس۳۰۷۵۵۳۱۱۲:۴۶:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
آیا باید منابعی که طبق یک قانون برای همه در نظر گرفته شود یک گروه یا یک صنف یا یک قبیله بعلت داشتن رانت و پارتی و خودی بودن استفاده کنند ؟
حسین۳۰۷۵۵۵۷۱۲:۵۷:۲۲ ۱۴۰۲/۳/۱۱
آقای رییسی عزیز فقط کارمندان بانک ها نیستن شرکت های خصولتی مثل ایران خودرو چطور با این حجم از زیان انباشته هم حقوق سر وقت هم حقوق بالاتر و بسیار بالاتر از نرم جامعه و ارزاق ماهانه و پاداش رو به کارکنان خودشون پرداخت میکنن در حالی که حقوق ماهانه یک معلم خیلی عدد کمی هست
مهرداد۳۰۷۵۹۹۸۱۷:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۱
کدام تسهیلات؟؟؟ یه معلم که شش ماه از سال تعطیله حقووق و مزایاش با ما کارکنان بانکی یکی هست و از ما بیشتر وام میگیرند در صورتی که بانکیها تحت هر شرایطی سر کار میروند
هموطن۳۰۷۶۰۰۵۱۷:۲۵:۱۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
شما کارکنان بانکها کارمندان مردم هستید. اگه سرمایه مردم نباشد شما هم وجود ندارید. پس در امانت نباید خیانت کنند. این وامهای که شما بدون دردسر وبدون ضامن و بدون سود برای خودتان استفاده می کنید درست نیست. چطور یک وامی که به مردم می خواهند بدهند باید هفت خوان رستم را طی کنندو اونهم با هزار منت و اذیت کردن با بهره 30درصد. بازرسان بانکها نباید از تشکل بانکی باشند باید وزرات اطلاعات از این بانکها بازرسی کنند. تا خیانتها را آشکار کنند.
ناشناس۳۰۷۶۰۴۷۱۷:۵۳:۱۰ ۱۴۰۲/۳/۱۱
حکمران شمایید وریشه وقیچی دست خودتان چ قانونی اجاز میده کارکنان بانکها وام کلان بگیرند ولی مردم ن
کارمند۳۰۷۶۰۷۳۱۸:۱۴:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۱۱
وام مسکن کارمند بانک ۳۰۰ میلیونه چرا برخی ارگانهای دولتی دارند از منابع بانک ۵۰۰ میلیون به کارمنهاشون وام مسکن میدند؟
کارمند بانک۳۰۷۶۲۸۵۲۱:۰۵:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۱۱
چرا زمین و امتیاز آپارتمان و زمین باغشهری هایی که استانداری و فرمانداری و شهرداری و آموزش پرورش به کارمندانش میدن نمیگم. ۳۰۰ تومان وام مسکن دادن به کارمندان بانک
ناشناس۳۰۷۶۳۲۳۲۱:۳۱:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۱
نه از نوع کار بانک اطلاع دارید نه از مزایای آن با ۲۰ سال سابقه کار کل وامهای که گرفتم به ۶۰۰ میلیون تومن نمیره وام نامحدود کجا بود . چرا فقط اون رو با کار معدن مقایسه میکنید . چرا با فرهنگیان و کارمندان جهاد .... دیگر مشاعل مقایسه نمیکنید اینم بدونید بابت همین مبلع وامی که میدن کارکنان بانکها از کمترین حقوق بهره مند هستند .
بانکی۳۰۷۶۳۶۳۲۱:۵۸:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۱۱
سلام. موضوع جالبی برای مداقه و تجزیه و تحلیل می باشد اما می بایست اطلاعات کامل جمع آوری گردد و بیان ارقام به تنهایی کافی نمی باشد بعنوان مثال: ۱_اعلام تسهیلات اعطایی به کارکنان خدوم بانک مرکزی . ۲_چرایی عدم دسترسی به حساب کارکنان بانک مرکزی که حتی در صورت استعلام مرجع محترم قضایی امکان‌پذیر نیست چون بانک مرکزی مرجع افتتاح و نگهداری حساب های خزانه می باشد نه اشخاص حقیقی. ۳_تسهیلات اعطایی و میزان حقوق دریافتی کارکنان محترم : قوه قضائیه.شرکت گاز،برق ....،دانشگاه آزاد ،شرکت نفت ،آموزش و پرورش ،صدا وسیما . ارباب جراید،شرکت های خودروسازی،مجلس شورای اسلامی ،شرکت مخابرات ،شرکت های کشتیرانی و هواپیمایی ۴_نرخ سود تسهیلات اعطایی به همه عزیزان . البته چنانچه هدف شفاف‌سازی باشد انجام این امر محقق می باشد اما اگر هدف جهت دهی افکار عمومی و تبلیغات پوپولیستی می باشد صحبتی نیست .در انتها پیشنهاد می گردد میزان تسهیلات دریافتی دولت و تسهیلات اعطایی تکلیفی بانک‌ها با نرخ های سود دستوری که کامل در برگشت فریز گردیده است بیان گردد.
ناشناس۳۰۷۶۳۷۰۲۲:۰۳:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۱
وامهای کلان میگیرید با اقساط کمتر وحقوق بالا وهزار تا مزایا بی عدالتی بیداد میکنه تو پرداخت ها
ناشناس۳۰۷۶۴۰۲۲۲:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
با سلام وعرض ادب اکثر ما عادت داریم با دیدگاه خودمان بدون بررسی همدیگر را قضاوت کنیم در حالی که در هر مجموعه و نهادی بنا به وظیفه سبک یا سنگین پذیرفته ایم که خدمتی انجام بدهیم به لطف بعضی حواشی به بانک‌ها حساس شده و دیگر اداره ها هرچه کنند مخفی است وقتی مثلا شهرداری به کارمند ش زمین بدهد، فلان اداره ،ماشین .سهام، امتیازبهره برداری یا واگذاری ...که ظاهرا پول نقشی نداشته به چشم نمی آید هیچ حساسیتی ایجاد نمی کند .ای کاش همه چیز جای خودش بود ومورد قضاوت قرار می گرفت
ناشناس۳۰۷۶۴۱۷۲۲:۳۰:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۱۱
بنده بعنوان یک کارمند بانک خواستار حذف کلیه وام‌های دریافتی هستم به شرط اینکه مانند شرکت نفت ، پتروشیمی ، شرکت گاز ، شرکت برق ، سازمان آب ، شهرداری ، اداره امور مالیاتی ، دادگستری شرکت فولاد ، شرکتهای خودرو سازی و ...حقوق دریافت کنم و هنگام تعطیلی سازمانها و ادارات در زمان بارش برف ، گردو غبار و گرما و سرما که همه جا تعطیل میشوند ما هم تعطیل شویم ، نگویند غیر از بانکها وام جز بدهکار کردن و زنجیر کردن کارمند که نتواند بعلت حجم کار زیاد استعفا بدهد هیچ منفعتی برایم نداشته الان به من سیصد میلیون وام مسکن با نرخ ۱۰ درصد می دهند بعد از ۱۵ سال هنوز نتوانستم یک منزل با شرایط بانک خریداری کنم .
ناشناس۳۰۷۶۶۰۵۰۰:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۳/۱۲
حقوق نجومی کارکنان بانکها رو که نتونستید ثابت کنید وام کلان و نجومی هم نمی‌تونید ثابت کنید و تیرتان به سنگ میخوره
ناشناس۳۰۷۶۷۰۴۰۴:۱۳:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱۲
سلام و عرض ادب من کارمند بانک ملت هستم کجا وام کلان دادن که ما همچنان مستاجریم . مگه چقدر وام میدن ؟ با ۳۰۰ تومن مگه میشه خونه خرید ؟ هم دانشگاهی هام پتروشیمی و نفت و گاز و دارایی و تامین اجتماعی رفتن خیلی شرایطشون از من بهتره . من اعتبارات هستم یه بار از شلوغی شعبه استفاده کردن و امضا جعل کردن و چند ماه گرفتار دادگاه بودیم . چک جعلی میارن . اسکناس جعلی میارن خیلی باید دقت کنیم . ما چند تا از همکارامون تو حمله مسلحانه و سرقت از بانک از دست دادیم تو بعضی کامنت ها دیدم نوشته بودن استرس نداره . من تجربه سه شغل دارم کار پر استرسی هست . مرخصی که اصلا نباید حرفش زد و این وجه مشترک همه بانک هاست. پنج شنبه ها که ادارات تعطیل میشن ما باید باشیم . هیچ وقت مثل بقیه ادارات تعطیل نبودیم و تو هر شرایطی بانک ها مستثنی شدن . تو ایام کرونا بعد از پرسنل بیمارستان بیشترین فوتی مربوط به بانک ها بود . اینکه شفافیت باشه و چیزی برای مردم مستتر نمونه خوبه و رسالت صدا و سیما هم همینه ولی یک گزارش اشتباه یا غیر کارشناسی باعث ایجاد دلسری ، یاس و ناامیدی و شکاف اجتماعی و از بین رفتن اعتماد و سرمایه اجتماعی میشه . اگر بانکی تخلف کرده ما در کشور سیستم نظارتی و بازرسی و قضایی داریم باید بررسی کنن و گزارش اون رو تو رسانه ملی در اختیار جامعه قرار بدن . نمیشه تند روی کرد و کل سیستم پولی و مالی که شریان اقتصادی جامعه است زیر سوال برد . مگه اینایی شاغل هستند از کجا اومدن فزرندان همین سرزمین و همین مردم هستند به فرزندانتون اعتماد کنید که پاکدست ترین و متعهد ترین هستند و افتخار خدمتگزاری مردم را دارند .
بانکی۳۰۷۶۹۳۱۰۸:۵۸:۳۴ ۱۴۰۲/۳/۱۲
فقط تسهیلات کارمندای بانک مرکزی ویژه است . پرداخت ۳۰۰ میلیون تسهیلات خرید مسکن به کارمندای سایر بانک ها چه ویژگی دردبخوری داره .قطعش کنند .
ناشناس۳۰۷۶۹۹۴۰۹:۳۹:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱۲
بنده خودم کارمند بانک هستم اولا مجموع وامی که از بدو خدمت به ما دادند از مجموع وامی که دارند به هیات علمی دانشگاه و قضات و کارمندان دارایی خیلی سازمانهای دیگه میدن خیلی کمتره و نصف اون هم نمیشه الان هیات علمی دانشگاه و قضات و کارمندان دارایی وبانک مرکزی و...... دارن یک میلیارد تومن وام مسکن میگیرن دارن ۵۰۰میلیون وام ضروری ۴درصدی میگیرن وام خرید خودرو میگیرن مجموع وام بنده ّبعد از ۲۳سال خدمت به ۷۰۰میلیون نمیرسه کل وام مسکنی که دارند به کارمندان بانک میدن ۳۰۰میلیونه که حتی پول رهن خونه هم نمیشه اونم با نرخ ۱۰الی ۱۴درصد بقول مابانکیها توش خودمون رو کشته و بیرونش مردم رو از اونور هر ماه مبلغ بین ۱میلیون تا ۲میلیون از هر کارمند بانک دارند بابت صندوق پس انداز بازنشستگی کسر میکنند و میره بعنوان سپرده پس انداز تو منابع بانک ذخیره میشه که قسمت اعظم منابع بانکها از همین مانده پس انداز کارکنانشون هست اگراقایون راست میگن بیان این موارد رو هم به مردم بگن تا بفهمن تو بقیه سازمانهای دولتی چه خبره
ناشناس۳۰۷۷۱۶۳۱۱:۲۰:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۱۲
کار دادستان و استاندار فارس اشتباه بزرگی بوده و باید برکنار شوند، تندروها را از جامعه حذف کنید .
ناشناس۳۰۷۸۵۸۹۱۱:۴۲:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۱۳
آقای چراباید کارمندان بانک ها وام با بهره خیلی پایین بگیرند ولی بنده که یک کارمند ساده هستم با گذشتن از هفت خان رستم برای دریافت 100 میلیون وام با 27 الی 30 درصد سود. جلو این کار باید گرفته شود و پرداخت وام به آنها براساس مقررات قانونی مانند کارمندان غیر بانکی صورت پذیرد.
ناشناس۳۰۷۸۷۹۱۱۴:۳۹:۵۱ ۱۴۰۲/۳/۱۳
تبعیض و بی عدالتی در نظام هماهنگ پرداخت و رفاهیات کارکنان دولت در این کشور بیداد می کنندو هیچ کس رسیدگی نمی کند و حرف ها فقط در حرف شعار باقی می ماند.
رضا۳۰۷۸۸۹۹۱۶:۲۸:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۱۳
آقای رئیسی فرمودید برای کارمندان بانک و دولت وام‌ خرید خانه و يا ساخت منزل بدهید من یک بازنشسته تأمین اجتماعی هستم که ۱۵ساله پیش بازنشسته شدم از رئیس سازمان تامین اجتماعی گرفته تا کوچکترین کارمند کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تا امروز نتوانستم ۵ میلیون تومان وام بگیرم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین