واکنش اژه‌ای و دهقان به انتقادات مردم متدین از لایحه جدید حجاب/ توضیحات وزیر کشور درباره درگیری مرزی با طالبان

  4020308099 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش اژه‌ای و دهقان به انتقادات مردم متدین از لایحه جدید حجاب/ توضیحات وزیر کشور درباره درگیری مرزی با طالبان

واکنش اژه‌ای و دهقان به انتقادات مردم متدین از لایحه جدید حجاب

غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در نشست شورای عالی این قوه گفت: امروز بسیاری از مردم متدیّن و شهید داده برای انقلاب و نظام، بحق نسبت به برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، دغدغه و توقع دارند؛ این قبیل موارد از خیرخواهی مردم متدیّن ما ریشه می‌گیرد؛ ما به شدت از این موضوع استقبال می‌کنیم و ما از همه مطالب انتقادیِ این مردم خیرخواه حتی آن‌هایی که گاهی نقدهای‌شان سنگین می‌شود، استقبال می‌کنیم و این مقوله را گام اول در مسیر اصلاح می‌دانیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: این خیرخواهی و دلسوزی و دغدغه‌مندی مردم متدیّن ما بیانگر عدم بی‌تفاوتی آن‌ها نسبت به جامعه‌شان است و این امر، خیلی نکته مهم و قابل توجهی است... البته در این اثناء همانطور که مردم متدیّن ما عنایت دارند، نباید در وحدت جامعه خلل ایجاد شود و فضای دوقطبی شکل گیرد؛ چرا که دشمنان مترصد سوءاستفاده هستند.

رئیس دستگاه قضا اضافه کرد: در اصل این مقوله که باید ناهنجاری‌های اجتماعی را با منطق، گفتگو، استدلال و بهره‌گیری از ادبیات و راهکار‌های فرهنگی و آنجایی که لازم است با قوه قهریه، علاج کرد، تردیدی وجود ندارد.

رئیس عدلیه در ادامه با تبیین و تشریح گام‌هایی که باید برای علاج ناهنجاری‌های اجتماعی با کمک مردم برداشته شود، گفت: باید برای علاج ناهنجاری‌های اجتماعی، با تدبیر و همفکری، راه‌ها و روش‌هایی را اتخاذ کنیم که مستمر و در عین حال بدون هزینه یا حداقل کم‌هزینه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با تقریر و تبیین مقولات ناظر بر لایحه عفاف و حجاب، گفت: آنطور که معاونت حقوقی قوه قضائیه گزارش داده لایحه قوه قضاییه در این زمینه، متضمّن ۹ ماده بود و لایحه دولت دربرگیرنده ۱۵ ماده. طبیعی است که اصلاحاتی در دولت بر این لایحه در قالب اصلاحات عبارتی و در بخش‌هایی اصلاحات ناظر بر جرائم اعمال شد. اعمال‌نظر در دولت بر این لایحه، اقدام مطلوبی بود؛ مجلس نیز اختیار دارد که اصلاحات مدنظر خود را در این لایحه اعمال کند و ما ملتزم به اجرای هر آنچه تبدیل به قانون شد، هستیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: حتی صحبت پیرامون آن بود که ممکن است دولت در این زمینه لایحه دیگری بدهد چرا که روز‌های نخست، بحث بر سر این بود که بخشی از این موارد، جرم تلقی نشوند و نیرو‌های انتظامی بتوانند رأساً خاطیان را جریمه کنند؛ علی‌ایحال اگر احساس می‌کنند لایحه قضایی لازم نیست، می‌توانند لایحه جداگانه دهند؛ اگر این مورد نیز اتفاق بیفتد، باید تاکید کنیم که قوه قضاییه از هر آنچه که سبب شود ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی ناامنی‌ها و مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف بویژه مسائل اقتصادی و تورم، هرچه سریعتر رفع گردد، استقبال می‌کند و در این مسیر تلاش‌های مجدانه خود را به کار خواهد بست.

محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره لایحه جدید حجاب با بیان این‌که در این خصوص قوه قضائیه، لایحه‌ای را آماده کرد که به عنوان لایحه قضایی به دولت آمد و دولت هم سعی کرد از تغییرات بنیادین که شاکله لایحه قوه قضائیه را بر هم بزند، بپرهیزد، خاطرنشان کرد: طبیعتاً ممکن بود دولت درباره بخش‌هایی از لایحه، نظر دیگری داشته باشد، اما چون لایحه قضایی بود، ما سعی کردیم که حداقلِ تغییرات را در آن ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: البته ما نظر دولت را هم تدوین و در قالب یک لایحه پیشنهادی به نام خودِ دولت به همراه لایحه قوه قضائیه به مجلس ارائه کردیم تا در زمان بررسی مورد توجه نمایندگان و کمیسیون تخصصی قرار گیرد. نگاه دولت آن است که مساله حجاب تبدیل به دستمایه‌ای برای تعمیق شکاف و اختلافات در کشور نشود، بلکه مبنایی برای انسجام ملی باشد.

دهقان درباره این که پس کار فرهنگی در این زمینه چه می‌شود، گفت: این ایرادی که شما مطرح می‌کنید قابل توجه است و چون لایحه قضایی بوده، طبعاً قوه قضائیه خیلی از منظر فرهنگی به موضوع ورود نکرده است. همانگونه که بیان شد، دولت هم نخواست ترکیب لایحه قوه قضائیه به هم بخورد و تغییرات ماهوی در آن ایجاد نکردیم. اما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دارای اختیار هستند و می‌توانند این موضوعات را تعیین تکلیف کنند. در حال حاضر، شورای انقلاب فرهنگی هم متنی را در زمینه حجاب آماده کرده که رویکرد و نگاه فرهنگی دارد. نسخه‌ای هم به معاونت حقوقی رئیس جمهور ارسال شده است که بررسی آن در برنامه کاری معاونت قرار دارد.

وی عنوان کرد: لذا این موضوعات تخصصی نباید به مسئله اختلاف برانگیز تبدیل شود. دختران و بانوان این سرزمین چه آنهایی که حجاب کامل را رعایت می‌کنند و چه آنهایی که دچار غفلت شده‌اند، همه، اعضای این جامعه و زنان ایران اسلامی هستند. مسئله ما با مروجان بی‌حجابی، قانون‌شکنان و کسانی است که با بیگانگان در ارتباط‌ هستند و سازمان یافته کار می‌کنند. بخشی از احکام و جرم انگاری‌ها در لایحه جدید مربوط به این افراد است. این در حالیست که در لایحه قوه قضائیه و دولت تلاش شده است افرادی که دچار غفلت و لغزشی شده‌اند و می‌توانند اصلاح شوند با ظرافت مدیریت شوند و ما هم همان رویکرد را تقویت کرده‌ایم.

فارس: لایحه حجاب بازنگری می‌شود

به گزارش فارس، بعد از ارسال لایحه عفاف و حجاب به مجلس واکنش‌های زیادی علیه این لایحه شکل گرفت و پس از آن در سامانه فارس‌من نیز پویشی ثبت شد. این پویش در یک‌هفته به بیش از ۱۲۱ هزار امضا رسیده است.

در این کمپین باتوجه به نقص‌ها و ایرادهایی که لایحهٔ حجاب و عفاف دارد، درخواست‌شده که در این لایحه بازنگری شود.

طبق اعلام برخی منابع بازنگری‌ در لایحهٔ حجاب آغاز شده و این مطالبه در حال انجام است.

جای خالی تشویق و ترغیب در لایحه حجاب احساس می‌شود

جلال رشیدی کوچی، نماینده مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره لایحه جدید حجاب گفت: من نمی‌خواهم بگویم لایحه خوب است یا بد، اما این لایحه را خواندم تقریبا دائم در آن گفته شده می‌گیریم، می‌بندیم و جریمه می‌کنیم ولی اصلا نگفته‌ایم کجا تشویق، ترغیب، حمایت و هدایت می‌کنیم. این موارد داخلش نیست و این یکطرفه به قاضی رفتن است. 

وی تاکید کرد: اعتقادم بر این است اگر ما بخواهیم چیزی را درست کنیم، در کنار قوانینی که می‌گذاریم باید عملکردمان در حوزه اقتصاد و معیشت آنقدر حوزه قوی باشد که مردم در رفاه باشند، آن وقت به ما اعتماد می‌کنند.

رشیدی کوچکی خاطرنشان کرد: رفاه باعث ایجاد یک  رابطه متقابل میان مردم و دولت می‌شود همان اتفاقی که در زمان جنگ افتاد، آن زمان اگر دولت یا حاکمیت موضوعی را از مردم می‌خواست مردم تبعیت و همراهی می‌کردند، الان هم همین است اگر این اتفاق رخ دهد، مردم با جان و دل همراهی می‌کنند. 

وی گفت: هنگامی که در این مرحله هستیم، دقیقا بسیاری از رفتارهای کنش‌های اعتراضی به تصمیمات حاکمیت بازمی‌گردد، لذا باید با این نکته و دیدگاه پیش برویم تا بتوانیم اقدامات موثری را پیش ببریم والا بعید می‌دانم با جریمه کردن اتفاق خاصی بیفتد، ما باید قلب‌ها را همراه کنیم.

***

دولت لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کرد

به گزارش فارس، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در توئیتر خود نوشت: پس از برگزاری ۴۵ جلسه کمیسیون تخصصی و ۷ جلسه هیئت وزیران، لایحه برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه امروز در جلسه فوق‌العاده دولت به تصویب رسید.

وی در ادامه آورده است: برای اولین‌بار علاوه بر اخذ نظرات جوامع اندیشگاهی پیش از تصویب نهایی، متن پیش‌نویس منتشر و از نظرات ارائه شده بهره‌برداری شد.

***

رئیسی برای دفاع از «صحرایی» به مجلس می‌رود

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه فردا (سه‌شنبه ۹ خرداد ماه) جلسه بررسی صلاحیت رضامراد صحرایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این جلسه رئیس‌جمهور یک ساعت برای صحبت درباره برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی فرصت دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رئیس‌جمهور فردا در مجلس حضور می‌یابد، گفت: ما از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دعوت کردیم و احتمالاً وی در مجلس حضور می‌یابد.

موافقت فراکسیون اکثریت مجلس با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل عمویی سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی در تشریح نشست صبح امروز فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز فراکسیون اکثریت به منظور بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکیل شد.

وی افزود: در بخش ابتدایی جلسه وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌ها اصلی در نظام آموزشی کشور گفت نظام آموزشی ما از ۵ چالش عمده کیفیت، عدالت، کسری بودجه، ناهماهنگی با تحولات روز و ناپیوستگی در حکمرانی رنج می‌برد که نیازمند برنامه جامع برای حل این چالش‌هاست.

وی متذکر شد: در این جلسه ۴ نفر از نمایندگان هم نظرات موافق و مخالف خود با برنامه‌های وزیر پیشنهادی را ارائه دادند. در رأی گیری فراکسیون هم با ۷۲ رأی مثبت و ۲۵ رأی مخالف، حاضران در جلسه فراکسیون، جمع‌بندی مثبت خود را در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

***

گزینه‌های رئیس‌جمهور برای وزارتخانه‌های صنایع و بازرگانی

تابناک نوشت: «سید ابراهیم رییسی اکنون منتظر تصمیم مجلس است تا پس از تصمیم گیری پارلمان نشینان درباره انتزاع وزارت صنایع و معادن و بازرگانی گزینه هایش را برای اداره این دو وزارتخانه به مجلس معرفی کند.

در مورد وزارت صنایع و معادن گفته می شود، تصمیم نهایی گرفته شده و قرار است سردار سیدمهدی فرحی، جانشین وزیر دفاع به‌عنوان وزیر جدید صنایع و معادن به مجلس معرفی شود.

او که در ابتدای دولت هم نامش به عنوان گزینه احتمالی وزارت صمت و دفاع مطرح شده بود، سابقه زیادی در حوزه صنعتی دارد، رئیس اسبق سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بوده است. همچنین گفته می شود، اجازه های قانونی لازم برای حضور او در وزارتخانه مذکور اخذ شده است.

همچنین از دولت خبر می رسد، به محض تصمیم گیری مجلس برای تشکیل وزارت بازرگانی و تایید این موضوع توسط شورای نگهبان رییس جمهور گزینه پیشنهادی اش برای این وزارتخانه را در کنار گزینه پیشنهادی وزارت صنایع و معادن به مجلس معرفی خواهد کرد.

آن طور که شنیده شده، مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه و مهدی غضنفری رییس صندوق توسعه ملی گزینه های اصلی رییس جمهور برای وزارت بازرگانی هستند.

لازم به یادآوری است، افرادی نظیر سید مهدی نیازی، علیرضا پیمان پاک، مهدی برادران و منوچهر منطقی که همگی جزو معاونان فاطمی امین بوده اند برای تصدی وزارت صنایع معادن و بازرگانی مطرح شده اند که تصمیم گیرندگان عالی دولت مخالف معرفی این افراد بوده و معتقدند که ادامه راه فاطمی امین در این دو وزارتخانه، اشتباه مهلکی برای این دو وزارتخانه خواهد بود.

این نگاه در بین بیشتر نمایندگان مجلس هم وجود دارد و پارلمان نشینان در پیغام و پسغام هایی که برای دولت ارسال کرده اند بر این نکته تاکید دارند که در صورت معرفی افراد یاد شده توسط دولت،  مجلس به آنها رای اعتماد نخواهد داد.»

***

توضیحات وزیر کشور درباره درگیری مرزی با طالبان

به گزارش خانه ملت،  احمد وحیدی وزیر کشور درباره تنش‌های مرزی ایران و افغانستان و ارزیابی‌های صورت‌گرفته، گفت: یک تیراندازی مرزی در مرز از طرف مرزداران افغانستانی صورت گرفت و طبیعتاً پاسخ آنها هم به‌شکل مقتضی داده شد.

وی با بیان اینکه این درگیری، درگیری مختصری بود، اضافه کرد: این درگیری در ادامه برطرف شد و مذاکرات هم با طرف طالبانی صورت گرفت. در زمان حاضر ما مشکلی نداریم و نقطه مرزی برای تردد باز است و در آرامش قرار دارد.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به آخرین اقدامات در زمینه حقابه هیرمند، بیان کرد: پیش‌تر مسئولان مختلفی در زمینه حقابه هیرمند صحبت کرده‌اند، ازاین‌رو ما منتظر آن تیم مشترکی هستیم که به‌اتفاق طالبان و نیروهای ایرانی و متخصص تشکیل شود تا این تیم وضعیت آب را در سدهای منطقه بررسی کنند و ببیند در زمان حاضر با توجه به حقابه ایران، وضعیت فعلی چگونه است.

وی ادامه داد: اگر آب در سدها موجود بود، طرف طالبانی باید سهم ایران را بدهد و اگر نبود این مسئله باید برای ما روشن شود چراکه متخصصین ما معتقدند در این سدها آب موجود است اما طرف طالبانی می‌گوید که آب موجود نیست. با این حال تشکیل کمیته مشترک از سمت ما پیش بینی شده است و این کمیته باید تشکیل شود و از محل مذکور بازدید کنند، به هر حال طالبان باید این موضوع را سامان دهد.

***

تغییر قیمت بنزین بازهم تکذیب شد

به گزارش مهر، رضانواز سخنگوی صنف جایگاه‌داران گفت: بیش از یک‌سال است که سهمیه بنزین با نرخ آزاد در کارت‌های سوخت شخصی، ۱۵۰ لیتر است و هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و یا تغییر قیمت بنزین، نداشته‌ایم.

نواز افزود: از دیروز تا الان هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده و در تمام کشور سهمیه دولتی کارت سوخت ۶۰ لیتر، سهمیه آزاد ۱۵۰ لیتر بوده و اگر فردی بیش از این مصرف کند می‌تواند از کارت سوخت جایگاه استفاده کند. قیمت‌ها هیچ تغییری نکرده است و ۱۵۰ لیتر سهمیه آزاد بیشتر از چند ماه بوده و خبر جدیدی اتفاق نیفتاده است.

نواز در واکنش به ارائه نکردن کارت سوخت توسط برخی از جایگاه‌ها گفت: هر سکوی بنزین ۸۰۰۰ لیتر روزانه سهمیه دارد و برخی از جایگاه‌ها این سهمیه را در طول روز تمام می‌کنند و دلیل اینکه برخی از جایگاه‌های سوخت می‌گویند کارت نداریم همین موضوع است.

***

وزیر سابق و پسرش 20 خرداد محاکمه می‌شوند

به گزارش اعتمادآنلاین، یکی از وزرای دولت قبل و پسرش به اتهام دریافت رشوه و اخلال در نظام مالی در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه می‌روند. 

خبر بازداشت فرزند وزیر سابق سال 98 منتشر شد و براساس آنچه در آن زمان خبرگزاری فارس منتشر کرد، وی به اتهام موضوعات مالی بازداشت شده بودند. 

هرچند این اتهامات از سوی فرزند وزیر رد و مدتی بعد او با قرار وثیقه آزاد شد اما حالا شنیده شده، نه تنها وی بلکه پدر او هم در این پرونده به عنوان متهم شناخته شده است. متهمان 14 نفر هستند که بر اساس به اتهام ارتشاء و اخلال در نظام مالی 20 خرداد ماه در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه خواهد شد.

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۷۰۲۹۷۲۰:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۳/۸
این مردمی که میگید دقیقا کجا هستند؟
ناشناس۳۰۷۰۷۸۴۰۱:۳۷:۳۷ ۱۴۰۲/۳/۹
ازجنس شما نیستند
ناشناس۳۰۷۰۹۶۲۰۷:۰۶:۰۸ ۱۴۰۲/۳/۹
با توجه به اینکه در مورد عفاف و حجاب مماشات صورت گرفت و بی حجابی افسار گسیخته شده جمع کردن این فضاحت فقط و فقط با همکاری و همدلی نیروی انتظامی و بسیج مردمی امکان پذیر می باشد و لا غیر
ناشناس۳۰۷۱۴۲۲۱۱:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۹
یعنی برای نگهداشتن روسری بر سر زنان جنگ داخلی راه بیندازیم ؟ و دو قطبی و ....
ناشناس۳۰۷۰۸۵۶۰۴:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۹
غربگدا نیستن قطعا یکیش من
ناشناس۳۰۷۰۹۰۱۰۵:۴۱:۴۷ ۱۴۰۲/۳/۹
چرایی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بسته‌های اینترنتی همزمان با کاهش ترافیک همان بسته مورد سؤال است. برای مثال قیمت بسته‌ای با ترافیک ۳۰۰ گیگ و سرعت ۸ مگ برای اینترنت خانگی ماه قبل ۱۰۸ هزار تومان بود و ماه جاری با کاهش ۱۰۰ گیگ ترافیک بایستی ۱۵۳هزار تومان هزینه کرد، این یعنی گرانی ۱۰۰ درصدی این خدمات!
ناشناس۳۰۷۰۹۶۵۰۷:۰۹:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۹
دادستان محترم تهران که پیگیر تخلف ۱۲ دوازده هزار میلیاردی بانک پاسارگاد هستند لطفا به مسله پاداش های کلان مدیر عامل و مسولان این بانک که هم از خود بانک و هم از بنگاه های بسیار بانک در طی سالیان دراز گرفته و می گیرند هم ورود نمایند
ناشناس۳۰۷۰۹۰۳۰۵:۴۵:۲۷ ۱۴۰۲/۳/۹
تبلیغات فروش زمین در شمال که این روزها گسترده شده برای نابودی جنگل‌هاست. متاسفم که برای کسی اهمیت ندارد.
ناشناس۳۰۷۰۹۷۲۰۷:۱۳:۱۷ ۱۴۰۲/۳/۹
مسولان مجلس شفاف سازی لازم را در مورد خودروهای رانتی برخی نمایندگان و کارکنان مجلس بنمایند و لیست نمایندگانی را که از این خودروها گرفته اند مشخص کنند تا مردم برای انتخابات آینده‌ مشکلی از نظر انتخاب نداشته باشند
ناشناس۳۰۷۰۹۷۶۰۷:۱۵:۰۷ ۱۴۰۲/۳/۹
آقای موسوی لارگانی نماینده محترم انقلابی مجلس انقلابی و مردمی لطفا تکلیف تفحص از بورس را که قریب دو سال در حال انجام آن بوده اید مشخص فرمایید
ناشناس۳۰۷۰۹۸۵۰۷:۲۱:۱۲ ۱۴۰۲/۳/۹
نیروی انتطامی حقوق بگیر به تنهایی نمی تواند معضل عفاف و حجاب را حل کند و باید از توان بسیج در این امر استفاده نمود
ناشناس۳۰۷۱۱۹۹۰۹:۱۶:۴۵ ۱۴۰۲/۳/۹
قربون دستت اگه ممکنه بسیج در کنار نیروی انتظامی تو شهرها بچرخن و جلوی قمه کشی و زورگیری و موبایل قاپی رو بگیرن.
ناشناس۳۰۷۱۴۲۶۱۱:۰۴:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۹
در مرز ها هم نیاز داریم که بسیج همکاری کنه که طالبان اینقدر پر رو و وقیح نشوند
ناشناس۳۰۷۰۹۰۵۰۵:۴۶:۳۶ ۱۴۰۲/۳/۹
مبارزه با گران‌فروشی ارزاق مورد نیاز مردم باید در اولویت کارهای دولت و مجلس باشد. چرا باید اجازه داده بشود که فلان شرکت تا 80 درصد قیمت محصولات خود را افزایش بدهد و پاسخگو هم نباشد؟
ناشناس۳۰۷۰۹۱۲۰۵:۵۲:۴۴ ۱۴۰۲/۳/۹
قطع مکرر برق با وجودی که هنوز تابستان گرم از راه نرسیده مردم را به ستوه آورده است. دولت با این بی‌نظمی‌ها و بی‌تدبیری‌ها چه چیزی را ثابت می‌کند؟
ناشناس۳۰۷۱۴۹۵۱۱:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۳/۹
وقتی در 8 سال گذشته نیروگاه ساخته نشد و ظرفیت نیروگاهی افزایش نیافت قطعی برق در 5 سال گذشته اتفاق افتاد.
ناشناس۳۰۷۰۳۱۹۲۰:۴۸:۰۹ ۱۴۰۲/۳/۸
فکر کن جریمه بشوند بی حجاب و بد پوشش ها و در صورت تکرار منعی نداشته باشند و جریمه هم نپردازند و همچنان به کارشان ادامه بدهند!
ناشناس۳۰۷۰۹۱۱۰۵:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۹
قرار بود امسال، سال مهار تورم باشد! ولی بلیط مترو، اتوبوسهای درون‌شهری و برون شهری تا 30 درصد افزایش یافت. ا
ناشناس۳۰۷۱۱۹۲۰۹:۱۵:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۹
آخر سال ببین تورم بیشتر شده یا کمتر!!
ناشناس۳۰۷۰۹۱۳۰۵:۵۳:۵۵ ۱۴۰۲/۳/۹
دولتمردان در گران کردن نرخ کالاها و خدمات و به تبع آن فشار به زندگی مردم از افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت‌ها عبور کرده و به کمتر از 40 درصد افزایش رضایت نمی‌دهند متاسفانه هیچ احساس تعلق خاطر به هم‌وطنان خودشان ندارند و کشور را رها کرده‌اند.
ناشناس۳۰۷۰۹۱۴۰۵:۵۵:۰۰ ۱۴۰۲/۳/۹
حقوق‌های حداقلی بیمه‌شدگان بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی کشور با این گرانی‌های افسارگسیخته و تورم روزافزون، کفاف ده روز اول ماه آنها را نمی‌دهد. چرا مجلس و دولت برای بهبود وضعیت زندگی آنها فکر اساسی و اقدام نمی کنند؟
ناشناس۳۰۷۰۹۲۰۰۶:۰۲:۱۴ ۱۴۰۲/۳/۹
موضع‌گیری‌های رسانه ملی در مذمت اسراف جنبه شعاری و تزیینی پیدا کرده است.
ناشناس۳۰۷۰۳۴۹۲۱:۰۲:۴۲ ۱۴۰۲/۳/۸
وقتی حجاب ورزشکاران زن که در دید همگان هست به صورت رسمی داده‌اید به آنها خیلی از آنها اصلا حجاب نیست چه برسد تحریک امیز هست .....
ناشناس۳۰۷۰۹۱۸۰۶:۰۰:۳۳ ۱۴۰۲/۳/۹
یکی از انتقادهایی که به غرب داشته و داریم استفاده ابزاری از زنان در آگهی‌های تبلیغاتی است ولی غافل هستیم که رسانه ملی خودمان همین راه غلط را در پیش گرفته و در بیشتر آگهی‌های تبلیغاتی در حال پخش از سیما از خانم‌ها استفاده می‌شود.
ناشناس۳۰۷۱۱۷۱۰۹:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۳/۹
دوست عزیز شما درست میگویید.
تربتی۳۰۷۰۶۵۵۲۳:۴۷:۳۹ ۱۴۰۲/۳/۸
چه خوب که لااقل به حرف و درد دل مردم متدین در مورد حجاب گوش میدهید،
ناشناس۳۰۷۰۹۸۰۰۷:۱۸:۴۱ ۱۴۰۲/۳/۹
از نماینده سختکوش و انقلابی مجلس جناب آقای حاجی دلیگانی که چندین بار تفحص از بانک مرکزی را کلید زده و در میانه راه رها کرده اند درخواست میشود شفاف سازی نمایند به چه دلیل تفحص از بانک مرکزی را اجرایی ننمودند با تشکر از زحمات این نماینده انقلابی و مردمی
ناشناس۳۰۷۰۶۸۵۰۰:۰۹:۱۱ ۱۴۰۲/۳/۹
در زمان جنگ فانتوم های RF4 حتی از کاخ ریاست جمهوری عراق در بغداد که قویترین ضد هوایی های جهان را داشت عکس میگرفتند.چرا حالا این کار انجام نمیشه؟حتی با پهپاد هم میشه ولی انجام ندادنش خیلی غیر معقوله.
ناشناس۳۰۷۰۷۲۴۰۰:۴۵:۵۴ ۱۴۰۲/۳/۹
به راي عمومي بگذاريد تا معترضان به لايحه بفهمند كه خيلي در اقليت هستند
ناشناس۳۰۷۲۱۶۴۱۷:۲۵:۲۵ ۱۴۰۲/۳/۹
اشتباه میکنی بی حجاب ها و آشوبگرا در اقلیت هستن
ناشناس۳۰۷۰۷۸۷۰۱:۳۸:۰۳ ۱۴۰۲/۳/۹
از دولت قبل که با آن روش گران کردن بنزین باعث آشوب شد برخورد نشد و قوه قضائیه رسیدگی نکرد حالا بابت عدم اجرای قانون حجاب توسط قوه قضائیه در سال های قبل که باعث شد سال قبل آشوب درست شود آیا جایی هست که شکایت شود از دست این قوه بابت ضرر به کشور؟
ناشناس۳۰۷۰۹۳۷۰۶:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۳/۹
مردم غیر متدین چی اونها مردم این کشور نیستند شهروند نیستند .
ناشناس۳۰۷۱۴۵۴۱۱:۱۵:۴۸ ۱۴۰۲/۳/۹
من ادعای تدین ندارم چون قضاوت با خداست ولی از اینکه کسی کله اش را پوشانده و یا نپوشانده اصلا ناراحت نمی شوم چون به عنوان مسلمان طوری تربیت شده ام که نگاه خیره به هیچ کسی نداشته باشم
ناشناس۳۰۷۱۰۱۶۰۷:۴۴:۲۰ ۱۴۰۲/۳/۹
چرا فقط دغدعه های آنان که شما آن ها را متدین می دانید مهم است؟ چرا اصلا تدین را وسط می کشید اصلا مگر غیر این است که کسی شهادتین را بگوید مسلمان است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین