مناظره جذاب غنی‌نژاد و علیزاده

  4020231016 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مناظره متفاوت دکتر موسی غنی نژاد با علی علیزاده که شب گذشته از صدا و سیما پخش شد حاوی نکات قابل توجهی بود. بخشی از این مناظره را در زیر ببینید.

تماشا کنید

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۴۸۷۶۱۰:۱۶:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
این بحثها بیشتر سر هم کردن یکسری اصطلاح دهن پر کن بود !
ناشناس۳۰۵۶۴۲۲۲۲:۵۱:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۳۱
مشخصه که علیزاده پوپولیسته
ناشناس۳۰۵۶۵۱۹۲۳:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۱
منم چیزی نفهمیدم فقط میدونم لیبرالیسم فقط به نفع شیاطین و به ضرر انسان های سالمه
راه۳۰۵۶۶۰۹۰۱:۰۳:۴۹ ۱۴۰۲/۳/۱
علی علیزاده بعنوان مدافع استقلال و پیشرفت و اقتدار ملی و غنی‌نژاد بعنوان ایدئولوگ جریان نئوسرمایه داری که قائل به پیشرفت در سایه‌ی عدالت و عقلانتیت نیست مناظره‌ی خوبی داشتند _____ والعاقبةللمتقين
ناشناس۳۰۵۵۱۱۹۱۱:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
در مباحث تخصصی باید منافع جمعی را در نظر گرفت و از دعواهای سیاسی دوری کرد. نه اقتصاد لیبرال بی نقص است و نه اقتصاد دولتی. هر کدام مزایا و معایبی دارد بسته به فرهنگ اجتماعی و اقتصادی جامعه ایران میتوان از مزایای هر دو استفاده و معایب آنها را تا حد ممکن کنترل کرد. مزایای اقتصاد آزاد بالا بردن بهره وری، کیفیت، رقابت پذیری و مشارکت مردمیست و مهمترین معایب آن تشکیل کانونهای ثروت که در قبال عملکردشان پاسخگو نیستند و فاصله طبقاتی شدید است. مزیتهای اقتصاد دولتی امکان بیشتر برای کنترل فاصله طبقاتی و استقرار عدالت است البته به شرطی که شفافیت اقتصادی وجود داشته باشد و جلوی رانتخواری گرفته شود همچنین کاهش بهره وری، کاهش نرخ رشد اقتصادی و وجود بسترهای گسترده تر رانت از معایب آن است. هر چه هست ما باید سریعتر به یک جمع بندی در خصوص مدل اقتصادی کشور دست یابیم چرا که بلاتکلیفی و تعلیق بین تئوریهای اقتصادی مختلف بدترین حالت ممکن است که ما متاسفانه در این مرحله قرار داریم و بهتر است هر چه سریعتر از آن عبور کنیم.
ناشناس۳۰۵۵۸۷۵۱۶:۱۷:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
واقعیت اینه که هیچ چیز بی عیبی در این دنیا وجود ندارد اما موفقترین و بهترین سیستم حکمرانی و اقتصادی تاریخ، لیبرالیسم بوده است که به هر حال نقص هایی هم دارد.
ناشناس۳۰۵۶۳۱۶۲۱:۲۹:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۱
نتیجه اقتصاد لیبرالی در کرونا بیشتر مشخص شد مقایسه کنید آمریکا و فرانسه و انگلیس را با آلمان
ناشناس۳۰۵۶۰۴۱۱۸:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۱
هزار ماشالله دولتها چقدر خوب فاصله طبقاتی رو کنترل کردن
ناشناس۳۰۵۵۱۲۶۱۱:۴۳:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
شبکه چهار اگر به همین روند ادامه دهد به پر ببنده ترین شبکه تلویزیونی تبدیل میشه من به صورت اتفاقی برنامه رو دیدم و تا یک ربع به یک نصفه شب پای تلویزیون بودم خودمم باورم نمی شد برنامه جالبی بود و بسیار روشنگر
بابک۳۰۵۷۴۵۰۱۳:۵۰:۵۹ ۱۴۰۲/۳/۱
درود بر شما. صرف نشون دادن چه فایده هم وطن؟ دیگه چی مونده که تماشا کنیمو خودمون ندونیم؟ ..... به نظرم باید این بحث ها یه خروجی داشته باشه و به یه کارگروهی در بدنه قوای سه گانه منتقل بشه.
ناشناس۳۰۵۵۴۷۰۱۳:۳۶:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
علیزاده بحث و مناظره را شخصی کرد و در عمل هم تعریف نکرد که لیبرالیسم یعنی چه.
ناشناس۳۰۵۵۵۸۹۱۴:۱۲:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۱
کاش جواب آقای غنی نژاد به علیزاده رو هم پخش میکردید،آقای علیزاده که اینقدر عاشق ساختار سیاسی و اقتصادی ایرانه تعجب میکنم چرا لندن رو ول نمیکنه وبرگرده!!!
ناشناس۳۰۵۵۷۹۴۱۵:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۱
مطالب درستی را بیان کرد
ناشناس۳۰۵۵۷۹۹۱۵:۳۷:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۱
آقای علیزاده مبانی عملکردی لیبرالیزم و نتایج حاصله از این عملکرد را بخوبی بیان داشتند . هرچندبهتر بود کل مناظره در معرض دید بینندگان قرارمی گرفت
ناشناس۳۰۵۵۸۳۳۱۵:۵۳:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
واقعا علیزاد چیزی برای گفتن نداشت و غنی نژاد با چندتا مثال ساده از روش رد شد،
ناشناس۳۰۵۵۹۲۰۱۶:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
این جور مناظرات روی محور مشخص تری باشد بهتر است. در سخنان آقای علیزاده جواب آقای غنی نژاد رو ندیدم. آقای غنی نژاد هم مسایل سیاسی و اقتصادی رو ادغام کرده. به نظرم اون دوران طلایی (از نظر معتقدینش) از بعد سیاسی و عدم دنیاپرستی متولیان بوده نه از نظر تصمیمات درست اقتصادی. ضمن آنکه اقتصاد کوپنی روش انتخابی حکومت نبوده، روش تحمیلی در نتیجه جنگ تحمیلی بوده. اگر مخالف هستند دوست دارم روش جایگزین در خصوص مواردی مثل جنگ و محاصره اقتصادی رو بدونم.
ناشناس۳۰۵۵۹۶۶۱۷:۱۸:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۳۱
علیزاده مثل عطا مهاجرانی است هر دو لندن نشین و پر مدعا
ناشناس۳۰۵۵۹۶۹۱۷:۱۹:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۱
من چندین بار از این نوع منظره ها را دیده ام و نمیدانم چرا از جایی که جواب منطقی نمیتوانند بدهند از بحث خارج شده و شخصیت و زندگی طرف مقابل را زیر سوال میبرند.اتفاقی که دیشب هم افتاد و جناب علیزاده هم به همین روش متوسل شد.
ناشناس۳۰۵۵۹۸۹۱۷:۳۲:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۱
آقای علی زاده از محتوی خارج شد و کاملا بی ربط حرف زد
ناشناس۳۰۵۶۳۶۸۲۲:۱۲:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
شبکه ۴مسیر گفتگوی خوبی با برنامه شیوه پیش میبرد /
ناشناس۳۰۵۶۴۸۰۲۳:۲۶:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
علیزاده اگر اینقدر از ساختار جمهوری اسلامی راضیه چرا ایران زندگی نمیکنه و رفته لندن
ناشناس۳۰۵۶۵۷۰۰۰:۳۱:۱۸ ۱۴۰۲/۳/۱
آقای غنی نژاد باید با هم رده خودش مناظره کند
ناشناس۳۰۵۷۰۹۴۱۰:۲۵:۱۳ ۱۴۰۲/۳/۱
مشکل امثال غنی نژاد این است که بدون در نظر گرفتن جنبه های مختلف فرهنگی اجتماعی و روانی فقط با نگاه کردن به تظریه ها و شکل و ظاهر دنیای غرب برای ایران نسخه اقتصاد ازاد می پیچند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین