طالبان و ناموس «آبی» ایران!

گروه تعاملی الف،   4020230004 ۳۹۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

هلند به عنوان یکی از پرآب ترین کشورهای جهان آب مصرفی را دور ریز نمی‌پندارد. باور کردنی نیست که هلند حتی از فاضلاب واقعی شهری، فسفات تولید می‌کند و این فسفات در تولید کود کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از بیمارستان‌ها حتی دورریز داروهای مایع و آب مصرفی را فیلتر می‌کنند.

طالبان و ناموس «آبی» ایران!

گروه تعاملی الف - سجاد رحیمی مدیسه:

مدیریت حرفه‌ای و خلاقانۀ هلندی‌ها را در مدیریت اثربخش منابع آب آن هم در سرزمینی که کشور گل اروپا است و یک سوم مساحتش در خطر زیر آب رفتن است! در یک کلیپ 1دقیقه‌ای و 40ثانیه‌ای تماشا کردم. شاید هیچ کشوری مثل هلند، قدر آب را نمی‌داند. 

واکنش طالبان به کشورمان در خصوص منابع آبی نشان داد که بحث آب، مقوله ای ناموسی است. ارزش طلا را در عصر مدرن دارد. ما خوشحال هستیم هنداونه را در اوج تابستان ایران کیلویی 3000 تومن می‌خریم اما ده‌ها لیتر آب خرج یک هندوانه شده است!؛  آب هندوانه خوردن در ایران که معجونی از ویتامین و آنتی اکسیدان است، از آب معدنی ارزان تر است! اما نسل بعدی، یا باید در حسرت آب سالم باشد یا از ایران برود.

کشوری که حتی ثلث خاکش در خطر زیر آب رفتن است امروز خطر بی آبی را بیش از ما فهمیده است. هلند به عنوان یکی از پرآب ترین کشورهای جهان آب مصرفی را دور ریز نمی‌پندارد. باور کردنی نیست که هلند حتی از فاضلاب واقعی شهری، فسفات تولید می‌کند و این فسفات در تولید کود کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از بیمارستان‌ها حتی دورریز داروهای مایع و آب مصرفی را فیلتر می‌کنند. و در جایی دیگر به روش بیوگاز از این مواد انرژی تولید می‌شود؛ حتی از لجن فاضلاب به عنوان منبع انرژی استفاده می‌شود.

هلند یکی از پرآب‌ترین خطه‌های جهان، سیکل چرخشی آب در قلب پایتختش را طراحی کرده تا از کمترین هدررفت آب جلوگیری شود و ما در ایران با این اقلیم خشک در جهان، مشغول چه کارهایی هستیم؟ آیا اصلاً اندیشه‌ای در مسألۀ آب صورت می‌گیرد؟ آیا از دانش و تجربۀ دیگر کشورها استفاده می‌شود؟ آیا به متخصصین واقعی حوزۀ کشاورزی و مدیریت، بهایی حرفه‌ای داده می‌شود؟

بد نیست به سیاستهای‌ کلی‌ «منابع‌ آب‌» به تاریخ ۱۳۷۹/۱۲/۲۰ نمایه شده در سایت مقام معظم رهبری را نگاهی بیندازیم:

۱ـ ایجاد نظام‌ جامع‌ مدیریت‌ در کل‌ چرخه‌ی‌ آب‌ براساس‌ اصول‌ توسعه‌ پایدار و آمایش‌ سرزمین‌ در حوضه‌های‌ آبریز کشور.
۲ـ ارتقاء بهره‌وری‌ و توجه‌ به‌ ارزش‌ اقتصادی‌ و امنیتی‌ و سیاسی‌ آب‌ در استحصال‌ و عرضه‌ و نگهداری‌ و مصرف‌ آن‌.
۳ـ افزایش‌ میزان‌ استحصال‌ آب‌ و به‌ حداقل‌ رساندن‌ ضایعات‌ طبیعی‌ و غیر طبیعی‌ آب‌ در کشور از هر طریق‌ ممکن‌.
۴ـ تدوین‌ برنامه‌ جامع‌ به‌ منظور رعایت‌ تناسب‌ در اجرای‌ طرح‌های‌ سد و آبخیزداری‌ و آبخوان‌داری‌ و شبکه‌های‌ آبیاری‌ و تجهیز و تسطیح‌ اراضی‌، و حفظ کیفیت‌ آب‌ و مقابله‌ با خشکسالی‌ و پیشگیری‌ از سیلاب‌ و بازچرخانی‌ و استفاده‌ از آبهای‌ غیر متعارف‌ و ارتقاء دانش‌ و فنون‌ و تقویت‌ نقش‌ مردم‌ در استحصال‌ و بهره‌ برداری‌.
۵ـ مهار آبهایی‌ که‌ از کشور خارج‌ می‌شود و اولویت‌ استفاده‌ از منابع‌ آبهای‌ مشترک‌.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۵۱۸۲۶۱۰:۳۵:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کار ایران به کحا رسیده که این طالبان رییس جمهور ایران را به تمسخر گرفته است .
ناشناس۳۰۵۱۹۱۷۱۱:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مقاله ننوشتند که جواب تمسخر طالبان را چه باید داد؟‌ از تیتر برداشتم این بود که مسئله حقابه ناموسی است.
ناشناس۳۰۵۱۹۹۵۱۱:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان جماعتی هستند که تاکنون هیچ کشوری در دنیا آنها را به عنوان نماینده افغانستان به رسمیت نشناخته است. چرا جمهوری اسلامی با این گروه مماشات و همکاری می کند؟ چرا ایران سفارت افغانستان در تهران را به طالبان تحویل داد؟چرا هفته پیش برای نماینده های طالبان در تهران دعوتنامه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ارسال شد؟ چرا جمهوری اسلامی در پروژه های راه سازی و سایر پروژه ها با طالبان همکاری می کند؟
ناشناس۳۰۵۲۱۳۹۱۲:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
عقل استراتژیک اقتضا نمیکنه با همسایه‌ی کج فهم و متحجر کشورت دشمنی کنی اما در برابر یانکی‌های جنایتکار و انگلیسی‌های شیطان و فرانسوی‌های خبیث باید قاطع باشی. عقلانیت ایجاب میکنه با ابزار و ادوات و کلیدهای درست و مناسب قفل رو باز کنی بیش از 5 میلیون نفر از مردم افغانستان در کشورمان سکونت دارند.برای تعدیل تعداد مهاجران افغانی و تفهیم طالبان راه‌های زیادی وجود دارد.
ناشناس۳۰۵۲۲۳۰۱۳:۲۶:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خطر طالبان و ایدئولوژی انحرافیش صدها بار بیشتر از آمریکا و غرب است. هفته پیش طالبان اعلام کرد که موزه تجهیزات انتحاری می‌سازد! هم اکنون 10 میلیون افغانی در ایران حضور دارند که معلوم نیست چند درصد آنها به اندیشه های طالبان نزدیک هستند. صادرات مواد مخدر منبع اصلی درآمد طالبان است. 90% مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می شود که بخش وسیعی از آن توسط قاچاقچی ها از طریق ایران به اروپا ارسال می شوند. چند میلیون ایرانی هم به این مواد معتاد شده اند.
ناشناس۳۰۵۲۴۰۳۱۴:۲۷:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان توسط آمریکا و عربستان درست شده
ناشناس۳۰۵۲۶۴۰۱۵:۴۷:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
محمد سرگزی نماینده زابل در مجلس: بعد از صحبت‌های رئیسی برخی از اتباع افغانستان رفتار خارج از نزاکت انجام دادند.تذکر می‌دهیم فضا را به سمتی نبرند که رفتاری متفاوت از سوی ایران انجام شود.
ناشناس۳۰۵۲۱۴۳۱۲:۵۹:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چرا و چطور مسئولان تخریب کنسولگری ایران و قتل دو دیپلمات‌ و یک خبرنگار ایرانی در مزار شریف در روز ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ توسط نیروهای طالبان را فراموش کردند؟!
ناشناس۳۰۵۲۲۵۰۱۳:۳۲:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایران طالبان را به رسمبت شناخته است.
ناشناس۳۰۵۲۳۸۴۱۴:۲۰:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
قبلا طالبان گروه بود الان حکومت خودشو تشکیل داده اند.
ناشناس۳۰۵۲۶۲۱۱۵:۳۹:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برای اینکه مخ ندارن
ناشناس۳۰۵۲۶۲۷۱۵:۴۱:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درست است
ناشناس۳۰۵۱۹۹۹۱۲:۰۱:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مسئولان آنقدر سرگرم مبارزه با آمریکا و اسراییل هستند از توجه به سایر مسایل از جمله طالبان در افغانستان غافل شده اند.
ناشناس۳۰۵۲۲۴۰۱۳:۳۰:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این راه حل نیست پسر خوب هیچ حکومتی در دنیا پایدار نبوده است اختلاف امروز باعث کینه ای نسل های بعد می‌شود و این دو کشور به همکاری نیاز دارند و مردم افغانستان از دست این گروه تروریستی سال هاست که رنج می‌برند طالبان قطعا حمایت از طرف دشمنان ایران می‌شوند پس جنگ را حل نیست تاوانش را باید مردمان دو کشور بدهند باید هشیارانه رفتار کرد
ناشناس۳۰۵۲۰۰۸۱۲:۰۴:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چرا از پهبادها و موشکها برای فشار به طالبان استفاده نمی شوند؟
ناشناس۳۰۵۲۵۴۴۱۵:۱۱:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقا یا خانم من یک افغان هستم بشدت از این کار طالبان ناراحت هستم ولی پیش نهاد شما راه حل نیست.
رضا۳۰۵۲۹۲۳۱۷:۳۴:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
پهباد خب طالب سریع حمله زمینی هوایی میکنه جنگ میشه فکر کردی افغانستان ساکت میشینه ... جنگ رهش نیست
سامان۳۰۵۳۰۹۲۱۸:۳۶:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چون اسرائیل هم به دنبال همین موضوع جنگ با ایران اما از طریق یک کشور دیگه.
ناشناس۳۰۵۳۱۳۴۱۸:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر ایران با پهپاد حمله کند خطر انفجار انتحاری استان‌های مرزی رو تهدید می کند
علی۳۰۵۳۲۵۹۲۰:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام پشه رو با پهباد و موشک نمی زنند
فرزین۳۰۵۳۵۹۶۲۲:۱۴:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان که اسرائیل نیست که اونها ارتشی ندارن که کلا چریکی هستند که بدون چهار چوب تعریف شده هستن که می تونند کارهای تروریستی انجام بدن،فک کن دست یه آدم دیوانه یه چاغو باشه،باهاش چه باید کرد؟
ناشناس۳۰۵۲۰۱۱۱۲:۰۶:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مشکل آب هیرمند مربوط به امسال نیست. چرا رییسی الان به فکر آب هیرمنده افتاد؟!
ناشناس۳۰۵۲۶۰۱۱۵:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چون رئیس دولت نبوده و رئیس دولت قبلی هم دنبال غرب جانت بوده تا آب خوردن را حل کند!
مردانی۳۰۵۲۶۲۳۱۵:۴۰:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بنده خدا رییسی دیگه تا بیاد مشکلات رو یکی یکی حل کنه زمان نیاز داره
ناشناس۳۰۵۲۷۸۸۱۶:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چون تازه یه ساله رئیس جمهور شده...
عزیز۳۰۵۳۱۴۴۱۹:۰۶:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
عزیزم شما باید به این فکر کنی که در سال‌های گذشته جوری کم کاری کردند که دریاچه هیرمند ما خشک شده.... تو به این فکر کن که رئیسی افتاده دنبالش اشتبا های گذشتگان که کم نیس.... کدومش رو درست کنه؟؟؟
محمدرضا۳۰۵۳۲۱۲۱۹:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مگر رئیسی چند سال رئیس جمهور است که امسال ب فکر این کار افتاد.لطفا انصاف داشته باشید
ناشناس۳۰۵۳۵۷۷۲۲:۰۹:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چون رییسی هدفش خدمته همونطوری که اینهمه سال خوزستان اب شرب نداشت و الان داره همونطوری که مردم مظلوم کوهرنگ با اینکه اب رودخونه به اون عظمت از کنارش میگذشت و به یزدو اصفهان میفرستادن و خودش محروم بود ولی رییسی کاری کرد که الان دارای اب شرب هستند و تانکر تانکر اب نمیبرن برای روستاهای کوهرنگ .این یعنی خدمت . کاری که تو ۸ سال دوره قبلی نکردن و رییسی تو یک سال و نیم کرد .کمک به کودکان اوتیسمی هم خدمت دیگه دولته .
سید۳۰۵۴۶۵۳۰۸:۴۹:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
خدا به رییسی خیر بده اون قبلیه که کلا خواب بود
ناشناس۳۰۵۲۰۱۹۱۲:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
وقتی عراق و قطر از منابع مشترگ نفت و گاز ما استخراج می کنند و ما دست روی دست گذاشته و کاری در این زمینه انجام نمی دهیم، افغانستان هم به خودش اجازه می دهد تا آب رودخانه هیرمند را به روی ایران ببندد.
ناشناس۳۰۵۲۲۱۳۱۳:۲۲:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
جناب اطلاعات در مورد منابع نفتی مشترک را بیشتر کنید
ناشناس۳۰۵۲۳۵۳۱۴:۰۵:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
در حال حاضر ۱۵ مخزن و ۲۸ میدان نفتی و گازی مشترک بین ایران، کویت، قطر، عمان، جمهوری‌آذربایجان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، عراق و ترکمنستان قرار گرفته‌است. عدم بهره‌برداری ایران از هر یک از این میادین به منزله سهم بیشتر کشور همسایه‌ای‌ست که در آن میدان با ایران سهیم است. اخیرا کشورهای هم‌جوار ایران در میادین گازی و نفتی توافق‌هایی را با کشورهای توسعه‌یافته امضا کرده‌اند که به افزایش سهم آنها از این منابع زیرزمینی کمک خواهد کرد.
ناشناس۳۰۵۲۴۰۹۱۴:۲۹:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این ها گفتی نصفش دارد انجام می گیرد توسط ایران و حتی بیشتر برخی از آنها هم مشترک نیست!
ناشناس۳۰۵۲۵۹۶۱۵:۳۱:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما که رفتی از ویکی پدیا مطلب آوردی حداقل هم می گفتی به غیر از چند مورد که هنوز هیچ کدام از کشورها استخراج نکردن بقیه توسط ایران دارد استخراج می شود
Akadian۳۰۵۲۲۱۹۱۳:۲۴:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تو داری میگی منابع مشترک!!!ثانیا به خاک ایران تعدی نکردن !!!دارن از منابع زیرزمینی کشورشون استفاده میکنن .
فریدون۳۰۵۲۶۵۱۱۵:۵۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اب مال خوده مونه
ناشناس۳۰۵۳۴۲۶۲۱:۱۴:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
داداش اسم افغانستان رو نیار طالبان نماینده افغانستان نیس
ناشناس۳۰۵۳۴۷۱۲۱:۳۵:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برای چی به ایران اب بده وختی که خودش لازم داره
ناشناس۳۰۵۲۰۳۳۱۲:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بستن آب رودخانه هیرمند به سوی ایران تنها مربوط به طالبان نیست. اشرف غنی رییس جمهور مخلوع افغانستان، چند ماه پیش از اشغال افغانستان توسط طالبان، در یک سخنرانی جنجالی از ارزش بیشتر آب نسبت به نفت صحبت کرد و خواستار مبادله آب با نفت شده بود!
ناشناس۳۰۵۲۴۴۵۱۴:۴۰:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلی جالبه اون هایی که مدام کشور و نیروی نظامی را سرزنش می کنند که چرا مقابل غرب و آمریکا واسرائیل وجنایتکاران ایستادگی می کنید حالا نگران کشته شدن 2 دیپلمات و 1 خبرنگار و مثلا تمسخر رئیس جمهور توسط یک فعال مجازی طالبان شده اند جالب تر اینکه حمایت عبدالحمیدها از طالبان توجیه می کنند و باز دنبال رو این طالبانی هستند .
محمد۳۰۵۲۷۸۳۱۶:۴۹:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چه ربطی به عبدالحمید داره شما تو تهران بهشون سفارت دادی .... طالبان هم داره از منافع کشور خودش حمایت میکنه خودتو ناراحت نکن
سید احمد۳۰۵۳۰۹۹۱۸:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایستادگی مقابل غرب و آمریکا چه ربطی به طالبان و ندادن حق مردم سیستان داره؟کسی گفته جلوی حرفه زور آمریکا ایست نکنیم یا حقمون رو از تروریست های طالبان نگیریم؟؟؟حرفات چه ربطی به حقه خورده شده ی مردم مظلوم سیستان داره
مهدی رخشانی۳۰۵۳۸۱۱۲۳:۲۸:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حمایت مولانا عبدالحمید به عنوان یک رهبر دینی از طالبان ، فقط مربوط به مسائل دینی بوده و هیچ ربطی به سیاست های دولت طالبان ندارد ، در مورد مولانا عبدالحمید درست نظر بدید و از نشر دادن نظراتی که موجب توهین به ایشان میشود اجتناب کنید.
خ۳۰۵۳۴۱۶۲۱:۱۱:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام با انتقال آب از خزر و خلیج فارس ساخت سویزی دیگر و مدیریت آب و استفادها از انواع انرزی در اطراف و دز نهایت با پیشرفت علم و نمایان شدن اون تولید آب میتونه گارساز باشه مدیریت آب های سطحی زیر سطحی و استفاده از تکنولوژی‌های روز میتونه بسیار کمک کننده باشه بعضی روستاها استان قبلا آباد بودن روستاهای بالاتر آب رو جلوش بستن و مشگلات زیادی بوجود آوردن
سیدحسن افغان۳۰۵۳۵۱۵۲۱:۵۱:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام و عرض ادب! اولا: اینکه حق آبه ایران حق قانونی و مشروع ایران هست، اما ما افغانها چندین دهه میشود که دچار آفت زدگی سیاسی شدیم و فعلا هم دولتی داریم که نه از دیپلماسی میفهمد، نه از حقوق بین الملل و نه از کنواسیون و قرارداد بین دول ها. دوما:این تبلیغات فقط کار کشورهای هست که نفاق افگنی بین کشورهای همسایه و اسلامی را در فضای مجازی به اوج اش میرساند، ضررش را کشورهای اسلامی از جمله ایران و افغانستان می بیند، و مفادش را کشورهای مثل آمریکا، انگلیس، اسرائیل(صهیونست) می برد. سوما: حرف های سیاسی و اختلافات سیاسی بین دول ها از قدیم بوده و در آینده نیز خواهد بود، اما بهتر اینست که، مردم عام خود را زیاد درگیر مسائیل سیاسی نکنند، زیرا اختلافات حل شده، ولی حرکات، تحرکات و واکنش مردمی در فکر و تاریخ ثبت میشود. سید حسن افغان
ممد۳۰۵۳۸۲۵۲۳:۳۲:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درود بر شما برادر عزیز من هرساله چندتا بچه های افغان تو مزرعه ما کار میکنند بهترین انسانهای هستند در میان همه ما دو ملت یکی بوده و هستیم این دشمنان اتحاد ما هستند که نفاق میکنند
ناشناس۳۰۵۳۸۴۹۲۳:۴۳:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شاید همه ی این داستان ها برای نرسیدن دوملت که یه زمانی یکی بودن باشد
ناشناس۳۰۵۳۹۰۸۰۰:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
سپاسگزارم سید حسن.
حسین۳۰۵۳۷۸۵۲۳:۲۱:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
من خیلی وقته پیش گفته ام که طالبان همان داعش است....
ناشناس۳۰۵۱۹۵۱۱۱:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کار به کجا رسیده؟!! شما نگران نباش آخرش مجبور به رها سازی هستند وگرنه تمام آن رها خواهد شد
ناشناس۳۰۵۱۹۸۲۱۱:۵۰:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر این افغانی از کشور ایران بریزن بیرون 40درصد وضعیت اقتصادی کشور خوب میدشد
ناشناس۳۰۵۲۳۸۰۱۴:۱۹:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اینا که به چشم مسئولان نمیاد بخاطر همین افغانی ها هست که بیشتر مردم ایران بیکارن
ناشناس۳۰۵۳۰۵۴۱۸:۲۳:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خروج افغان هارا خواستاریم
ناشناس۳۰۵۳۱۴۸۱۹:۰۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
داش عزیز افغانی نه افغانستانی چون افغانستان تنها مربوط افغانی یا طالبان نمی شود صد تا قوم زندگی می‌کند دوم مربوط مهاجر نمی شود مشکل دولت ایران با طالبان است
ناشناس۳۰۵۳۴۴۰۲۱:۲۱:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغاني نباشد اولا ايراني كار آن ها را نميكند دوما با كارگر ايراني با روزي چند ميليون هم نميشه كنار اومد كارگر افغاني نعمته
ناشناس۳۰۵۳۵۸۵۲۲:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برادر گلم برادر عزیزم ماهم از خداگونه ک طالبان رو برن بریم وطن خود تقیر مانیست دست ما باشه امین الان سد آب را باز میکنیم چیکار کنیم که دست یه مشت آدم بی سواد هست لعنت به اشرف غنی
ناشناس۳۰۵۳۶۱۹۲۲:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دقیقا گل گفتی ، والله اگر افغانی ها رو از ایران بیرون کنند مشکل اقتصاد بیکاری همه حل میشه
امیر اشفته۳۰۵۲۳۸۱۱۴:۱۹:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دشمن اصلی را در خاک خودمان به عنوان مهمان ناخوانده پرورش دادیم. متاسفانه مسئولان هنوز خطر اصلی را باور ندارند. وقتی نسل سوم و چهارم افغانها بزرگ شدند خطر را متوجه خواهند شد.
ناشناس۳۰۵۳۷۲۳۲۳:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ملت بزرگ افغان هچ تهدیدی برای هیچ کسی نیست .
ایرانی۳۰۵۲۴۰۰۱۴:۲۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
60 درصد مشکلات کنونی کشور فقط تقصیر مهاجرین افغان هست آنها تو همه جای ایران موجب افزایش قیمت اجاره مسکن شده‌اند باید برن کشورشان
ناشناس۳۰۵۲۶۱۰۱۵:۳۵:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
قیمت طلا ارز سکه خانه زمین باغ مواد خوراکه خودرو... همه رو افغانی گران کرده تورم چی اون تقصیر اونهاست پس لطفا منطقی تر بسنجید ومعلومات خودرا تکمیل کرده نظربدهید موضوع حقابه هیچ ربطی به مهاجرین ندارد و طالبان تروریست هم از ملت افغانستان نمایندگی کرده نمیتواند
ناشناس۳۰۵۲۸۱۱۱۶:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درسته اجاره خونه با وجود افغانی روز به روز بالا میره کرایه نمیدن رهن میکنن چند خانواده تویک خونه به ضرر مستاجر ایرانی است
avovd۳۰۵۳۱۴۹۱۹:۰۹:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تو چرا داری نژاد پرستی میکنی هرکسی روزیه خودشو در میاره از جیب منو تو که نمیخورن بخدا مهم انسانیت هست.
شکوه۳۰۵۲۵۸۶۱۵:۲۷:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فک نکنم چون سازمان ملل داره ب ایران کمک میکنه بخاطر حضور افغانستانی ها منکه تا الان ایرانی ندیدم ک بخاد ساختمان بسازه همش افغانستانی ها بودن ایرانی ها بیشتر پشت میز میشینن
حرف حق۳۰۵۲۶۵۷۱۵:۵۵:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بهتر هست احساساتی نشید چون شما تن بکار نمی‌دید از دولت میخواهید که همه چیزو مجانی دراختیارتان قرار بده مسئله آب بین دوکشور اسلامی سالهاست درجریان هست که روند معمول خودش تی می‌کند الان هم که بعث داغ شده
محمد۳۰۵۳۸۱۶۲۳:۳۰:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
روستاهای سیستان به علت کمبود و نبود آب داره خالی از سکنه میشه متوجه هستید چه فاجعه ای در حل وقوعه؟ که میگید بحث سیاسی مردم دخالت نکنن
دوست مردم۳۰۵۲۶۶۵۱۵:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
لطفاً بسنجید بعد فکر کنید 1_دلیل اینکه مهاجرین افغان میتونن اینجا کار کنند چون متاسفانه جوانان سرزمین نمیتونن در حد مهاجرین افغان کار کنند 2_کشور هایی هستند که بیشتر از ایران دارای مهاجرند ولی اینگونه دچار مشکلات اقتصادی نیستند 3_ایرانیان بسیار در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند و دولت آمریکا و دولت های اروپایی با بهترین نحو با اون ها برخورد میکنند درصورتی که در ایران هر روز شعار مرگ بر آمریکا سر می دهند 4_آیا ایران حاضر است از آب رود های خود به سایر کشورها بدهد حال فکر کنید افغانستان در خشکی واقع شده و به دریا دسترسی ندارد و و و و و و و
سهند۳۰۵۳۶۱۷۲۲:۲۱:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دریکروز،سه وعده غذافقط نان واسه هفت میلیون افغانی،میشه بیست ویک میلیون قرص نان،حال کشوری که آب وگندمش به ته رسیده،گناه قشرضعیف چیه،که جورافغانهارابکشد؟
ایرانی۳۰۵۳۷۱۸۲۲:۵۹:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مهاجران ایرانی اگر سود نداشته باشند واسه آمریکا و .....هرگز پذیرش نمیکنند ...
ناشناس۳۰۵۳۸۵۹۲۳:۴۶:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام حرف شما درست حیف که مردم زیاده روی می‌کند گناه مستجران وکار گران افقانستان چی هست.
محمد۳۰۵۴۰۱۳۰۰:۴۶:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
کشورهای آمریکا آلمان انگلیس کانادا پولدارها و مغز های ایرانی را ستایش می کنند.
ناشناس۳۰۵۳۰۰۷۱۸:۱۱:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مشکل شما چند افغانی شیعه هست که چهل سال یا بیشتر در اینجا بدنیا آمده آمد خوب میرویم اما بال و پر دادن طالبان تقصیر ما نبوده
ناشناس۳۰۵۳۵۲۴۲۱:۵۳:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
میدونی اگر افغانی نباشه همه کارهای ایران می‌خوابه لزوما ایران های هم که کار نمیکنن افغانی ها چه ضرر رساندن به اقتصاد کشورتان کار میکنن بدبختا همش خرج میشه داخل ایران
ناشناس۳۰۵۳۶۴۷۲۲:۲۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آفرین
علی۳۰۵۳۶۶۷۲۲:۳۹:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کاملا‌درسته
اکبر۳۰۵۳۸۵۰۲۳:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چه ربطی به افغان داره بنده ها ی خدا نون بازو خودشون میخورن مالیات شون میدن کارشونم میکنن اقتصاد چه ربطی به افغان ها داره
سیدامیرهاشمی۳۰۵۳۸۷۹۲۳:۵۱:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آمار نشان می‌دهد حدود ۴ تا ۵ میلیون افغانستانی در کشور ماهستند ، ۹۹ درصد اونها مشاغل سخت و طاقت فرسا را انجام می‌دهند و اجازه کار در غیر اون رو ندارنداون هم مشاغلی که جوون های ما حاضر به انجام اون کار نیستند مثل کندن چاه ۳۰ متری ، کار در گاو داری ، کود ریزی و...
سید حسام۳۰۵۴۰۹۱۰۱:۳۲:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۱
ایران یک کشور در حال توسعه و نیازمند نیرو کار الان تو بخش پوشاک ،کفش،و کیف،کارهای صنعتی و ساختمانی و کشاورزی بیشترین نیروی کار از اتباع افغانستان هستن ،حالا فکر کن اینا نباشن اولا جوان ایرانی اهل کار نیس،ثانیا اگر هم باشن تولید کم میشه و تقاضا زیاد، در نتیجه گرانی وتورم.
ناشناس۳۰۵۲۵۴۵۱۵:۱۲:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
وقتی به کسی بیش از حدش بها بدی میشه مثل طالبان
بیگی29۳۰۵۲۶۶۱۱۵:۵۷:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دود این آتش ها و بیشتر آتش های منطقه از گور روباه پیر بر میخیزد.
محمد۳۰۵۲۸۰۰۱۶:۵۳:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دوستان خودتون رو ناراحت نکنید طالبان هم به نوعی داره از منافع کشور و مردمش حمایت میکنه
ناشناس۳۰۵۳۴۴۵۲۱:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ما بیصبرانه منتظر نمایش قدرت نظامی هستیم… همین الان
مسعود۳۰۵۳۶۹۳۲۲:۵۰:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بااین دیدگاه امثال شما بایدباهمه همسایه ها و کشورها جنگید.باافغانستان باآذربایجان با....
بهرام۳۰۵۳۸۹۳۲۳:۵۶:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بله وقتی جنگ بشه.... افکار عمومی متوجه خارج میشود و از مسایل داخلی و راه حل آنها فراموش میکنند... جنگ بشود هیچ کس نیست فقط کارخانه داران اسلحه سود می‌برند... و دارندگان صنایع جنبی آن... افغانستان و ایران با هم از یک نژاد و زبان و دین هستند... جنگ چرا؟
ناشناس۳۰۵۴۸۹۹۱۰:۲۲:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۱
این کارسازه ضرب شصت باید بخوره طالبان تا بفهمه با چه ابر قدرتی داره کل کل میکنه،،،،
ناشناس۳۰۵۳۵۱۹۲۱:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کار دشمن می‌خواهد انجام بدهد ما خودمان بادودستگی مسلمان هیچ چیز عاید ملت مسلمان نمی شود عیر ضرر وزیان
ناشناس۳۰۵۳۶۳۰۲۲:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یکی از کارهای موثری که در انتقال آب میتوان انجام داد، اجرای لوله کشی و یا ایجاد کانالهای آب بتنی، با حداقل نشت و هدر رفت آب است. حتی ارزش این را دارد تا ایران این مسیر را خود ایجاد کند و منتظر مشارکت طالبان نشود. کاری که در زاینده رود نیز باید انجام شود.
مرتضی۳۰۵۳۷۵۵۲۳:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
نزدیک ده میلیون افغانی در ایران زندگی می کنند ،این ها اگر روزی یک لیتر آب بخورند ،میشود ده میلیون لیتر آب ،حالا لباس شستن حمام رفتن دستشویی رفتن ،باید این افغانی های عزیز از ایران اخراج و به افغانستان برگردنند.
ناشناس۳۰۵۱۸۲۹۱۰:۳۶:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کلیپ این فرد به انداز صد فیلم کمدی باعث خنده با ارزان ترین قیمت شد
ناشناس۳۰۵۱۹۵۷۱۱:۴۰:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مورد خنده داری نیست. طالبان و امثال این گروهها را نمیتوان شوخی تلقی کرد.
ناشناس۳۰۵۲۰۶۴۱۲:۳۳:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دقیقا همینطوره افراد متحجر و متعصب می توانند بسیار خطرناک باشند
ناشناس۳۰۵۲۰۴۸۱۲:۲۴:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فعلا که همین دلقک ها رو حریف نمی شیم و آب رو به روی ما بستن
ناشناس۳۰۵۱۸۳۴۱۰:۳۹:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با توجه به اینکه قریب ده میلیون افاغنه از آب و نان این مملکت میخورند حاکمان عصر حجر افغانستان بدانند که باید پذیرای این ده میلیون آوار که بر سر ایران خراب شده باید باشند
فرامرز۳۰۵۲۰۷۳۱۲:۳۵:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مگه رایگان میخورند . درضمن کار میکنیم پول میگیریم خرج میکنیم مثل ایرانی هایی که در بقیه کشور ها مهاجر هستن .
ناشناس۳۰۵۲۲۰۸۱۳:۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درسته کار میکنی ولی سد غیر قانونی زده شده و ایران سهم داره شما هم بفهم که باید آب بیاد داخل ایران سند داره
غلام لک‌‌زایی‌۳۰۵۲۳۲۰۱۳:۵۴:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خواهشی‌که‌ازدولت‌داریم‌‍افغانیها‌رااخراج.کند.
ناشناس۳۰۵۲۴۹۵۱۴:۵۳:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
داخل کشور خود ادم سد باسازه کجاش غیر قانونی هست آقای کار شناس
علی۳۰۵۳۰۰۰۱۸:۰۸:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خوب مگه شما نفت میدید به افعانستان ک توقع دارید آب بده به شما هاااااا کدوم حق شما ها چه حقی به اب افغانستان دارید؟
علی۳۰۵۳۱۰۵۱۸:۴۳:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
داداش اینا طالبان هستن نه افغان
حسین۳۰۵۳۱۸۱۱۹:۲۲:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دولت باید با طالبان صحبت کند ما مهاجرین مقیم ایران هم سهم داریم از اون آب پس سهمی مهاجرین رو رها کند
علی۳۰۵۳۱۸۶۱۹:۲۳:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باید سد های هیرمند را با موشک بزنند تا آب به ایران بیاید
ناشناس۳۰۵۳۶۰۴۲۲:۱۸:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آب باید بدن به انوان یک افقان میگم حرف شما کاملآ منتقی هست
ناشناس۳۰۵۲۲۱۵۱۳:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اجاره خانه ها رو شما افاغنه بالا بردید ۲۰ نفری میدانید توی خونه صاحبخانه هر چقدر گفت میدید نیروی کار ایران رو بیکار کردید
ناشناس۳۰۵۲۸۱۴۱۶:۵۹:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام ببین دوست عزیز نه افغان ها بزور اومدن و نه شما نان و خورد خوراک اونا رو میدین شما لطف کن برو تهران تو دفاتر های سازمان ملل ببین چیقد در مقابل افغان ها دولت ایران پول میگیرن و مهاجرت تنها در ایران نیست همه کشورها اینو دارن و این حق کل مهاجرین در دنیاست قیمت مسکن ها رو کار مردم افغانستان نیست کار املاک و صاحب خونه هاست لطفا اطراف تونو یه نگاه بنداز
ناشناس۳۰۵۳۷۴۷۲۳:۰۷:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دوست عزیز آیا شما میرین تو مرغ داری گاو داری وسنگبری چند شغل مثل این کار کنید و دیگه اینکه این مربوط به مسولین میشه بی زحمت شما خودتون رو کاسه داغتر از آش نکنید
ناشناس۳۰۵۳۷۶۱۲۳:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگه بخوای حق رو بگی توی ایران. نیروی کاری نداریم. من خودم یک کار گر افغان هستم. همین زمستان توی ساختمون کار میکردیم. ما دو نفر افغان بودیم. چهار نفر برادران ایرانی. خدا وکیلی فرغون رو نمی توانستن به بلا بر ببندن.
ناشناس۳۰۵۲۲۵۸۱۳:۳۵:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایرانی ها در کشورهای دیگر با حساب بانکی پر می روند و تعداد زیادی نخبه و تحصیل کرده هستند
سما۳۰۵۲۶۴۴۱۵:۴۹:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
و البته گاها دزدان کلاهبرداران و خیلی مجرمیان که بیت المال را خوردن هم از کشور فرار میکنندبه کشورهای خارجی
ناشناس۳۰۵۲۲۷۲۱۳:۳۸:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بروید در آب و خاک خود کار کنید و بخورید بیاشامید چرا کنگر خورده و در ایران لنگر انداخته اید شما زمان جنگ با روسیه بالاجبار مهمان شدید پس از آن باید می رفتید
ناشناس۳۰۵۳۷۵۷۲۳:۱۱:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایران که هستیم چه ضرری داریم به شما کارمیکنیم زندگی میکنیم تازه کارشماروماانجام می‌دیم اونایی که گذاشتند همیشه گدامیموند ربط به ماافغانستانی هاندارند
ایرانی۳۰۵۲۴۴۲۱۴:۳۹:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بله که رایگان میخورن برای چی باید از یارانه آب و برق و گاز و نان و حمل و نقل و... ایرانی ها استفاده کنند و شاخ و شونه بکشند.
رضا ..ش ..ا..ر..د۳۰۵۲۷۴۵۱۶:۳۴:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
وقتی که نیروی کار ایرانی از کار کردن در مرغداری ها و خانه سازی و دامداریها .متنفرند و کار کردن در این مراکز را دون شان خودشان میدانند آنوقت است که کارگر افغانی بعنوان نیروی کار خرج خورد و خوراک را صاحب کارش میدهد و جوجه کبابی که ما باید آهش را بکشیم به وفور برایشان مهیاست و هنگامی هم که مرغها در مرغداری ها تمام شد صاحب کارش انقدر مرغ برایش باقی میگذارد که تا دو سه ماه بعد و جوجه ریزی جدید مرغ او و خانواده اش تامین است و نه پول آب و گاز و برق و تلفن ووو میدهد و حقوقش هم تمام و کامل پس انداز میشود که به دلار تبدیل و از کشور خارج میشود یکی از اقوام بنده مسئول ساختمان نهضت مسکن سازی است و الان نزدیک به ششصد دستگاه خانه با هفتاد درصد پیشرفت کاری بعلت اینکه افاغنه را دستگیر و از کشور خارج کرده اند کار ساخت و ساز هم عملا تعطیل شده اما جوان و نیروی بیکار ایرانی حاضر به کار نیست
ناشناس۳۰۵۲۷۹۴۱۶:۵۲:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خب عزیز من کشورت پزیرش نده ما هم میری ی کشور بهتر
ناشناس۳۰۵۳۰۶۴۱۸:۲۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مصارف یارانه را سازمان ملل پرداخت میکند
ناشناس۳۰۵۲۵۰۵۱۴:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خب تشریف‌ ببرید در کشور خودتان یا کشور دیگری کار کنید و خرج کنید ،فقط مصرف آب ده میلیون افغانی ببین چقدر میشه ،آنوقت یک طالب عصر حجر ایرانی را مسخره کنه
ناشناس۳۰۵۳۵۱۱۲۱:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اینقدر افغانی در ایران مغازه دارن کدومشون 1 ریال مالیات می دهند ولی دولت خود ما از کارمندان و کارگران و...... چقدر مالیات می گیرد
ناشناس۳۰۵۲۵۰۶۱۴:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چرا این حرف را می زنی وجود افاغنه باعث شده همه جوره به کشور ما ضربه واردبشه .
ناشناس۳۰۵۲۵۰۸۱۴:۵۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
البته بستن آب توسط گروهک متحجرطالبان ناراحت کننده است ولی ازمسئولین جمهوری اسلامی ایران خواهانیم که برخورد غیرانسانی طالبان را به حساب ملت غیوروقدرشناس افغانستان نگذارند.
ناشناس۳۰۵۳۱۴۰۱۹:۰۵:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما اگر غیور بودید وطنتان دو دستی تحویل طالبان نمیدادی ملت ایران غیور است هشت سال با کل دنیا جنگید یک متر از خاک وطن به دشمن ندادیم
ناشناس۳۰۵۴۳۳۰۰۵:۵۱:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۱
با سلام من از استان یزد هستم.بیش از ۲۰ سال است ک حرفه و کار من نساجی و بافندگی است.الان نزدیک به ۷ سال است در یک کارخانه مشغول کار هستم.در ابتدا که مشغول کار شدم تقریبا در سطح پایین بودبا ۵ دستگاه والان ک این کارخانه بزرگ شده و تنها من همه جوره کار کردم و عمرم را اینجا گذاشتم ولی حالابا وجود چند افغان که ابتدا به عنوان شاگرد کار یادشان دادم الان صاحب همان کارخانه با بی انصافی کامل انها را بجای من میخواهد کار بگیرد چون حق بیمه و سنوات نباید بدهد
ناشناس۳۰۵۲۵۲۸۱۵:۰۴:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کاملن درست است
ناشناس۳۰۵۲۵۶۶۱۵:۲۱:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تو داری از یارانه مردم ایران می‌خورید همه بیکار شدن بخاطر شماها
ناشناس۳۰۵۳۴۰۶۲۱:۰۹:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تنها راهش این است خودتان کار میدهید کارفرما شما هستید
ناشناس۳۰۵۲۷۶۳۱۶:۴۲:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
.. تو که میتونی برو جنگ کن با طالب ان و کشورت آزاد کن.
ناشناس۳۰۵۲۹۰۷۱۷:۲۸:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کار می کنی اما ابی که می خوری سهم من است تو باید به دولت طالب بگی دست از گنده کاری بردار و گرنه دوباره جمع میشن مثل اون دفعه ،ماحق آب از هیر مند داریم اون آب را بگید بیاد ایران میدانی ۱۰,میلیون افغانی در ایران است پس به دولتتان پیغام بدید ایران ۱۰م ما را توی سر گذاشتند
ناشناس۳۰۵۳۰۲۲۱۸:۱۵:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانی برو از شرف و ناموست در مقابل طالبان دفاع کن
ناشناس۳۰۵۳۰۹۷۱۸:۳۹:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
همین شماها تورم ایجاد کردین هر کدومتون چند برابر یک ایرانی میخورین ،عرضه داشتین تو کشور خودتون میموندین از ترس طالبان اومدین ایران امنیت و اقتصاد نابود کردین کارگر سادتون به ۱۰ میلیونم راضی نیست
ناشناس۳۰۵۳۱۲۱۱۸:۵۱:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درکجای دنیا ده میلیون خارجی رابیمه سلامت می‌کنند. عزیزان چندسال پیش که این افغان ها بیمه سلامت شدندتاالان داروها5برابرشده. چقدرمیخواهیدتریاک به ایران بیاورید. الان هم که بامنجنیق می‌فرستید. بس است ترو خدابرویدتاکمی نفس بکشیم
رضا۳۰۵۳۱۳۹۱۹:۰۴:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آفرین همین کار را تو افغانستان بکنید
ناشناس۳۰۵۳۱۸۵۱۹:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
از امتیازات کشورمان دارید میخورید حالا زبان شما هم دراز شده!!!
ناشناس۳۰۵۳۲۶۳۲۰:۰۶:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلیهاشون هم مهاجرغیرقانونی هستند در ضمن کدوم کشور دیگه ای به این راحتی میتونند کارو زندگی کنند؟
نظری۳۰۵۳۳۰۱۲۰:۲۳:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خوب برو کشور خودت کار کن انقدر بخور تا بترکی
آرش۳۰۵۳۳۱۵۲۰:۳۱:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مگه ما نیروی کار نیاز داریم.. که تو میگی کار می‌کنیم. دوما پول آموزش و بهداشت ودرمان میدی مگه.. سوما مگه دعوتت کردن.. از ترس طالبان پناه آوردید.. حساب خودتون رو از امثال طالبان جدا کنید هر چه زودتر...
ناشناس۳۰۵۳۳۶۷۲۰:۵۳:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایرانی که میره مهاجرت میکنه تحصیل کردس
ناشناس۳۰۵۳۳۷۱۲۰:۵۴:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برید تو کشور خودتون کار کنید . شما منابع آبی و خاکی ایران رو تلف میکنید
مهدی فلاح۳۰۵۳۳۸۳۲۰:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما دیگه اب دارید بروید به کشور خودتان کارکنید
ناشناس۳۰۵۳۳۸۵۲۱:۰۰:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
همین افغانی جماعت اگه نبود وضعیت کار برای جوانها خیلی بهتر بود مسعولین مجبور بودند که فکری برای کار جوانها کنند نه اینکه تا کم میارن تو هر اورگانی میرم افغانی میارن
ناشناس۳۰۵۳۴۸۲۲۱:۴۱:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایرانیها مثل شما پیاده وارد کشورها نمیشن با ویزا میرن
ناشناس۳۰۵۳۶۸۱۲۲:۴۶:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگه این افغانی‌ها بندازیم بیرون مشکل بيکاری و مسکن حل میشه
محمد۳۰۵۳۸۲۱۲۳:۳۲:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برادر افغان شما اگر کارکن هستید تشریف ببرید کشور خودتون کار کنید
ناشناس۳۰۵۳۹۰۷۰۰:۰۰:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۱
شما از نان برق آب گاز بنزین دارو ارزان که متعلق به بیت المال این کشور است استفاده می کنید آنهم دهها سال
ن ق۳۰۵۴۰۱۷۰۰:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۱
بله که رایگان می خورید دولت به ملت خودش آرد تهیه میکنه با تخصیص سوبسید...ده م افغان هم تو این سوبسید شریکه ..شما یه کیک می خری ۵۰ گرم وزنشه ۸هزارتومن...یه بربری می خری میکنی ۳۰۰گرم هزارتومن پول میدی ..
رحیمی۳۰۵۲۶۹۵۱۶:۱۲:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
من،افغانستانی،هستم،ما،تو،روستمون از،بی آبی ماه،۵روز آب به ما،میرسه
ناشناس۳۰۵۳۲۱۰۱۹:۳۲:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اولندش که چندسال پیش به ۵میلیون میرسید باتورم اقتصادی ایران تعدادمهاحرین به ۳میلیون رسید واینکه شما مهاحرین خودتون رو نمیبینید که ۷میلیون مهاجرثبت شده دارید
ناشناس۳۰۵۳۷۶۵۲۳:۱۴:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ما کارگر نیاز نداریم. همه گرونیها بخا طر شما افغانهاست
ناشناس۳۰۵۱۸۳۸۱۰:۴۰:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سریعا کپه حاکمان غیر قانونی افغانستانی با بخیه های ریز و درشت باید دوخته شود
ناشناس۳۰۵۱۸۴۱۱۰:۴۲:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بحث آب نیست ، موضوع ضعف در حکمرانی است .
ناشناس۳۰۵۲۰۰۳۱۲:۰۳:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلی ضعیف عمل می کنیم دولت کاری نخواهد کرد
ناشناس۳۰۵۳۲۰۴۱۹:۳۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چرا انشالله سیلی محکمی خواهد زد به موقعش
احمد انصاری۳۰۵۲۳۳۴۱۳:۵۸:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
موضوع ضعف دولت نیست موضوع وطن فروشی پهلوی اول و دوم و نوکر بودن روباه ضغیر این دو به درک واصل شدند که کشور باکو جعلی و افغانستان برای ایران دم در آوردند
آتیلا کیشی۳۰۵۲۷۲۰۱۶:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مسایل دیپلماتیک را با نظرهای نژادپرستانه قاطی نکنید‌
مهدی۳۰۵۲۹۱۷۱۷:۳۲:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اما همون معاهده ای که واسه کشور ما حق قانونی از هیرمند قائل شده و مورد استناد نظام کنونی هست کار پهلوی بوده. و ده ها معاهده دیگر مثل حاکمیت اروند. پس انصاف را رعایت کن. و صفر و صدی نگاه نکن به قضایا
ناشناس۳۰۵۳۴۶۰۲۱:۲۹:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اينطور نيست دقيقا قراداد هيرمند مربوط به قبل از انقلاب هست وآب را هم تحويل ميدادند.
wf۳۰۵۳۵۲۰۲۱:۵۳:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
زمان پهلوی اب می امد ایران الان نمیاد . البته شرایط جوی هم فرق کرده
ناشناس۳۰۵۱۸۴۲۱۰:۴۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سخت در این مانده ام که این طالبان چطور حکومت تشکیل داده اند و شیر دره پنج شیر گذاشت اینها در افغانستان مستقر شوند
ناشناس۳۰۵۲۴۷۱۱۴:۴۷:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اون خودش یک زیر دست هست
ناشناس۳۰۵۱۸۴۶۱۰:۴۴:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایران با تقویت شیران دره پنج شیر باید به تسلط طالبان به افغانستان پایان دهد روسیه هم باید حمایت کند
ناشناس۳۰۵۲۰۸۰۱۲:۳۸:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یاد و راه احمد شاه مسعود که سردار سلیمانی با ایشان دیدار داشتند بخیر
ناشناس۳۰۵۳۶۷۶۲۲:۴۱:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فاطمیون یاعلی بگه طالبان شکست خوده است
ناشناس۳۰۵۱۸۵۶۱۰:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
روحانی عبارتی در مورد آب و تحربم گفت همه تمسخرش،کردند و گفتند اب مردم را هم بند مذاکره کرده است. با همین هلندی ها یک پروژه چندصد میلیون دلاری داشتیم برای پایش،سرزمبنی و مدیریت بهینه منابع آب که به دلیل تحریم و عدم توانایی در پرداخت پول متوقف شد. هندوانه کاشتن و کشاورزی غرقابی هم به دلیل تحربم است اگر توریست سرازیر یزد و کرمان و اصفهان شود جوان ما به جای کشاورزی در دل کویر می رود تورگرداتی و رستوران داری و ارائه خدمات به توریست که ابی نمی خواهد و محصول کشاورزی را از همبن افغانستان می خریم التماس هم می کند به ما بفروشد.
ناشناس۳۰۵۱۹۵۲۱۱:۳۸:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
امسال عید به کرمان سفر کردیم قلعه سر یزد و ماهان و راین و خرانق و ارگ بم و سیرچ و کلوت شهداد و میمند و نارین قلعه و ... کرمان خودش به تنهایی استانی چهار فصل و قطب گردشگری است خدایا این همه مواهب طبیعی و اثار باستانی فاخر داریم و ...
ناشناس۳۰۵۱۹۵۹۱۱:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
لطف کنید خلط مبحث نکنید و حرف سیاسی کاری و علیه منافع ملی ایران که آنان به زبان می آوردن را تکرار نکنید در ضمن ربطی هم به تحریم ندارد بلکه اولویت بندی اول کشور این چیزها نبوده که همان مناطق کویری هم کشاورزی می کنند چون هم ظرفیت زیر زمینی دارند و هم اکتسابی
ناشناس۳۰۵۲۰۳۲۱۲:۱۵:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر چنین کاری می کنند حتما مزیت دیگری ندارند ما تقریبا در تمام نقاط ایران مزیت جذب گردشگر داریم
مردانی۳۰۵۲۶۴۳۱۵:۴۹:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
همان بهتر که حاصل دست رنج مردمان وطن خود را بخوریم .توریست گردی یه شغله کشاورزی یه چیز دیگه .غذای سالم چیزی نیست که بخواهیم با ایجاد و گسترش توریست به راحتی کنار بگذاریم
ناشناس۳۰۵۳۵۸۰۲۲:۱۰:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خود افغانها هم مشکل آب دارند خشکسالی وکمبود بارش باعث شده رودخانه ها کم آب شدند تا چند سال آینده جنگ برسر آب آشامیدنی وکشاورزی خواهد بود تنها افغانستان نیست ایران وعراق وترکیه وسوریه و... حتی اروپا هم با مشکل آب روبرو خواهد بود کشور ما ایران باید از دریاهای آزاد نهایت استفاده را بکند با شیرین سازی وانتقال آب دریا ومدیریت در مصرف آب باید این مشکل رابر طرف کرد تا چند سال دیگر رودخانه ای نخواهیم داشت که حق آبه ای درکار باشد
ناشناس۳۰۵۱۸۸۶۱۱:۰۳:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سیاست فلاحت در فراغت و خودکفایی گندم از طرف چه کسی ابلاغ شد؟ نتایج این طرح ها بایستی بررسی علمی بشه و به اطلاع همه برسه
ناشناس۳۰۵۱۹۷۵۱۱:۴۸:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تولیدات کشاورزی فقط در شمال ایران به اندازه هلند که زبان زد تولید و صادرات در جهان هست توانایی رقابت دارد در ضمن گندم کمترین مقدار آب نیاز دارد حتی دیمی
ناشناس۳۰۵۲۶۰۵۱۵:۳۴:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دوست کارشناس این چه ربطی به حق ابه هیرمند داره اگر خاندان نگون بخت پهلوی سرچشمه های هیرمند و آرارات را بذل و بخشش نکرده بودن , الان این مباحث نبود در ضمن تولید و خودکفایی در گندم یک طرح استراتژیک و اشتغال زا بوده و نیاز ابی بسیار کمتری نسبت به بسیاری از کشتها داشته و با مدیریت صحیح کشت و طرح های آبخیز داری و امکان کشت دیم بسیار هم مفید و کار ساز است
نادر۳۰۵۳۳۹۲۲۱:۰۴:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
هنوز بعد حدود نیم قرن تقصیر پهلویاس، پس انقلاب کردیم برای چی؟!
ناشناس۳۰۵۱۸۹۷۱۱:۱۰:۳۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
وقتی وضعیت برخورد با منابع آبی کشور را می بینیم به این نتیجه می رسیم که شاید عواملی نفوذی قصد دارند کشور را به طور کامل نابود کنند. استفاده از منابع آبهای زیرزمینی باعث نشست خاک شده و وقتی خاک فرونشست دیگه هیچ وقت قابل جبران نیست.
ناشناس۳۰۵۱۹۰۰۱۱:۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
علت اصلی نگاه درست هلند به آب و چیز های دیگه اینه که دیدگاه خودشون را سال هاست اصلاح کرده اند .
ناشناس۳۰۵۱۹۱۳۱۱:۲۱:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ماهی یک میلیارد دلار ده میلیون افغانی به اقوامشان میفرستند کافی است مثل پاکستان افاغنه به کشور خود برگردن مهمان نوازی هم حدی دارد
ناشناس۳۰۵۲۱۲۱۱۲:۵۳:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دمت گرم حرف دل ۸۰ میلیون ایرانی را زدی
ناشناس۳۰۵۲۵۴۱۱۵:۰۹:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
واقعاگل گفتی اینهاروبفرستن کشورخودشون حداقل آب آشامیدنی گیرشون بیاد
ناشناس۳۰۵۲۲۳۶۱۳:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
والا اینها برن ما آب هم اضافه میاریم .
ناشناس۳۰۵۲۳۹۵۱۴:۲۶:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما چرا کوچیک ترین حرف که میشه زور تون به مهاجرا میرسه اینو بدانید نصف همین مهاجرا ازدست همون طالبانی وحشی فرار کرده این بازم برمیگرده به سیاست کشور خودتون چون طالبان رو تقویت کردین .
ناشناس۳۰۵۳۱۳۰۱۸:۵۵:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چون عرضه جنگیدن نداشتین وترسوهستید ماهشت سال جنگیدیم وجبی خاک ندادیم
ناشناس۳۰۵۲۴۸۳۱۴:۴۹:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یک میلیون پول شما هم خدا هزار بار شکر مگ چند هزار افغانی است.
ناشناس۳۰۵۲۶۱۸۱۵:۳۷:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دمت گرم حرف حق رو زدی افغانیا باعث بیکاری و گرونی اجاره خونه و حقوق پایین هستن ا
ناشناس۳۰۵۲۶۵۲۱۵:۵۲:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانها 40سال سرسفره مانشستن بدهکارم شدیم
ناشناس۳۰۵۳۶۹۷۲۲:۵۱:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام افغان ها با بازوی خود نان میخورند
ناشناس۳۰۵۳۲۹۴۲۰:۲۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
امسال درکشاوزی هندوانه جنوب همین افغانی ها نفری 400تا500 میلیون بردند
ناشناس۳۰۵۳۴۲۹۲۱:۱۶:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بنده خدا کار که افغانستانی ها انجام می‌دهند در برابر پول ناچیز که حتی در ماه صد دلار هم نمی‌شود تو بخوای انجام بدی شب چهار تا جوراب مگه بپوشی بخوابی
ناشناس۳۰۵۳۵۴۸۲۲:۰۲:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برادرمهمان نوازی نبوده .اگه واقعا مابراشون ضررداریم چراهرچی افغانی میادپول میگیرن برگه سرشماری میدن،سیاست ونمیدونی گناه به قول خودت ده میلیون ادم وگردن نگیر
ناشناس۳۰۵۳۵۷۱۲۲:۰۸:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حرف شمارا باید باطلا نوشت قاب کردکیه که بفهمه متاسفانه ماکارگرهای ایرانی را بیچاره کردند
ناشناس۳۰۵۱۹۱۴۱۱:۲۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
از بهره وری و صرفه جویی آب که بگذریم، اینکه قدرت منطقه نتواند حقابه خود را از یک گروه متحجر بگیرد خود معضلی بزرگ است.
عمران۳۰۵۱۹۱۵۱۱:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
به نظرم مبحث آبرو و پرستیژ در روابط بین الملل وجود دارد و وقتی نباشد هر کس و ناکسی در دنیا به خود اجازه میدهد منافع ملی کشورمان را مورد تمسخر قرار دهد. چرا کارمان به جایی رسیده که علیف و طالبان به ما دهن کجی میکنند.
ناشناس۳۰۵۱۹۳۱۱۱:۲۹:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ما ملت ایران مطالبه اصلی و جدیمون این هست که افغانستانی های محترم رو به خونه و کاشونه خودشون بازگردونید. ده میلیون افغانستانی خراب شدن رو سر ما که خودمون کمبود آب و منابع داریم. بیکاری داریم. آقا بفرستیدشون به ولایت خودشون.
ناشناس۳۰۵۱۹۶۶۱۱:۴۴:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
موافقم اخیرا دسته دسته جوانان افغان بیکار در کوی برزن پرسه می زنند تشریف ببرید فرحزاد و ورامین ببینید چه خبره
ناشناس۳۰۵۲۱۴۲۱۲:۵۹:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقایان افغانی‌ها رابفرستید کشور خودشان همه چیز حل می‌شود ما بیکاریم جوانهای مشاغل ندارند میلیاردها پول ایران می‌رود افقانستان آخر هم به مابی احترامی مکنند
ناشناس۳۰۵۲۵۴۷۱۵:۱۲:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقای محترم چه ربطی داره چرا باید جواب کار طالبان و حرفشونو بقیه جوونای افغانی بدن بعدشم بس کار اکثر جونا افغان مشغول کار هایی هستن که عمرا جونا ایران قادر به انجامش باشن نه میتونن نه میکنن .
ناشناس۳۰۵۳۱۲۳۱۸:۵۱:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دمت گرم حرف حساب زدی من خودم سنگ بار ماشین خاور میزنم سنگ شالده روز ده پانزده تا سرویس هر خاور چهار تن راننده خاور خودش میگن ایرانی هرگز نمی‌تواند این کار سنگین انجام دهد گفت اگر هم انجام دهد به صد ناز با قیمت بالا اونم دو نفر روز دوتا،من این همه با تک تنها میزنم
ناشناس۳۰۵۳۴۸۳۲۱:۴۱:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بلی درسته
ناشناس۳۰۵۳۵۵۱۲۲:۰۳:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایولا دمت گرم
ناشناس۳۰۵۲۳۷۱۱۴:۱۴:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یعنی ایرانی های ک به خارج از کشور خودشون هستن هم مهمان ناخوانده هستند
ناشناس۳۰۵۲۹۷۹۱۸:۰۱:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مهاجرها ایران در کشورهای دیگر یا سرمایه بردن و یا نخبه هستن و یا تحصیل می‌کنند.
Erfan۳۰۵۳۲۳۴۱۹:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام بزرگوار. اومدید ایران خوش اومدید قدمتون بر چشم. 60 ساله اینجایی بازم خوش اومدید اما بدون ایران 6 ملیون مهاجر در تمام دنیا دارد شما ده میلیون فقط در ایران هستید. مشکل اینجاست که طلبکاری بابا. این بی معرفتی ست. همین الان وضعیت افغان ها در اندونزی رو ببین یا ببین انگلیس فرستاد افغانها رو کشورهای آفریقایی. ما شما رو برادر و خواهر خودمون میدونیم ولی شما با ما دشمنی می کنید
ناشناس۳۰۵۳۳۰۸۲۰:۲۹:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اونها اغلب افراد تحصیلکره و متخصص هستند نه کارگران بی تخصص که فقط کار یدی انجام بدهند
ناشناس۳۰۵۱۹۴۳۱۱:۳۴:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برای چی باید امکانات عمومی کشور در اختیار اتباع قرار بگیره؟ سریع بیرون شون کنید.
بهزاد۳۰۵۳۵۴۰۲۱:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
همین کارارو میکنن که ایناهم برا ما شاخ شدند
ناشناس۳۰۵۱۹۶۰۱۱:۴۱:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان نشان داد که قوانین و معاهدات بین المللی برایشان هیچ ارزشی ندارد.
ناشناس۳۰۵۱۹۷۰۱۱:۴۵:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برای همیشه مسله رو حل کنید. همین مسله رو بزودی با ترکیه هم خواهیم داشت .
ناشناس۳۰۵۱۹۷۶۱۱:۴۸:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کجا هندوانه کیلوی 3000میدن بگو ماهم بریم بخریم
حسین۳۰۵۲۴۳۹۱۴:۳۸:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بیا استان کرمان جیرفت،بم،سیرجان درخدمتیم،
ناشناس۳۰۵۲۰۲۸۱۲:۱۵:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ببینیم می توانید از این ناموس دفاع کنید ؟
ناشناس۳۰۵۲۰۴۶۱۲:۲۳:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
رييس جمهورايران اگر تهديدي بكند يا حرفي ميزند بايد با قاطعيت پاي ان بايستد كه اينطور طالبان سخنان رييس جمهور ايران را به سخره نگيرد وگالن زرد رنگ كه نشانه عمليات انتحاري اين وحشي ها هست نشان دهد
ناشناس۳۰۵۲۰۴۷۱۲:۲۳:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حدود 10 میلیون از اتباع افغانستان بصورت مهمان ناخوانده عرصه را بر ایرانیان تنگ کرده اند و مسئولین هم هیچ کاری می کنند.از یارانه نان و آب و آرد و گندم 85 میلیون ایرانی استفاده می کنند که ده برابر حق ابه هیرمند است.همه شغل ها را تصاحب کرده اند و اکثر سرایدارها افغانی اند و چند بچه قد و نیم قد که مثل ایرانی ها خرج انچنانی ندارند.در حالی که ایرانی ها بیکارند و شغل ها را تصاحب کرده اند. آنوقت آب را روی ما می بندند و نمک نشناسی می کنند.
بهراد۳۰۵۲۰۵۲۱۲:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
به جوانان در فرودگاه اهانت شد حجاج را گشتند سردار مارا شهید کردند الهام علی اف و حالا طالبان برای ایران بازی در می آورند.
محمد۳۰۵۲۰۶۶۱۲:۳۳:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
از بی سوادهای طالبان انتظاری جز این نیست.
ناشناس۳۰۵۲۰۸۲۱۲:۳۸:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
زمانی که میگفتند گندم بکارید استقلال درو کنید باید فکر چنین روزی میکردید گندم 9 ماه آبیاری میخواد
ناشناس۳۰۵۳۵۲۸۲۱:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
گندم 4 بار ابیاری میخاد
ناشناس۳۰۵۲۰۹۴۱۲:۴۵:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ازمسئولین میخواهیم سریع افغان هاروازکشوربیرون کنن ماخودمون هزارجوربدبختی وگرفتاری داریم
محمد۳۰۵۲۱۰۴۱۲:۴۸:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حدود ۷ میلیون افغانی تو ایران هستند همه رو اخراج کنند آب هیرمند هم نمیخواد بدن مصرف این ۷میلیون تو آب ومسکن واشتغال بیشتر از هرچی به ایران ضرر میزنه مالیات هم نمیدن .
ناشناس۳۰۵۲۱۱۴۱۲:۵۱:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
در ایران افغانی زیادی هستن که غیر قانونی وارد ایران شدن ودر روستاها مشغول کار هستن اینارو اخراج بکنید
احمد۳۰۵۲۶۶۹۱۶:۰۱:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما حاضرید مثل یک افغانی تو مرغداری من ماهی سه میلیون حقوق بدون بیمه کار کنید ؟
ناشناس۳۰۵۳۰۴۸۱۸:۲۱:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دقیقا یکی از معایب وجود افغانها مخصوصا اونایی که قاچاقی میان همین موردی که شما گفتی حاضرن با کمتر از نصف حقوق کارو انجام بدن و کارگر ایرانی بیکار میکنن
عضیم۳۰۵۳۶۲۸۲۲:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مسولین شما طالبان را دعوت کرد ین حالا ما مقصر شناخته می شویم
حسین۳۰۵۳۶۵۴۲۲:۳۲:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چراالکی نرخ میدی کارگرافغانی دوبرابر ایرانی ازتون حقوق میگیره
ناشناس۳۰۵۲۱۲۳۱۲:۵۴:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان اقتدار حکومت را در کلیپی چند دقیقه ای به کل دنیا نمایش داد
عباس تخویجی۳۰۵۳۶۶۴۲۲:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یک کلام افغانیابرندهمه چی درست میشه.
م ب۳۰۵۲۱۴۴۱۲:۵۹:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
در آینده نه چندان دور مردم با افغان ها بر خورد خوبی نخواهند داشت.طالبان نماینده مردم افغانستان نیستند
بهمن۳۰۵۲۱۵۲۱۳:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر ۱۰درصد از افقانهای بیکار را بریزیم توی کشورشون ...پدرشون در میاد
ناشناس۳۰۵۲۱۶۴۱۳:۰۷:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام منطقه ما در مشهد کلی افغانی داره اگر همین‌ها را بیرون کنند هم دزدی کم میشه هم کار زیاد میشه این مهاجر ها چندتا چندتا بچه میارن یا سر چهارراه‌ها گدایی می‌کنند یا همه کارها را گرفتن ایرانیها بیکار شدن
ناشناس۳۰۵۲۵۶۲۱۵:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بهیچ وجه افغانستانی گدا تو ایران نیست افغانستانی ها کار میکند
موسوی۳۰۵۲۶۳۲۱۵:۴۴:۲۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کجایی مشهدی همشهری دوستان وشریک کاری خود من افغان هست وآدم باشرف هستند.
ناشناس۳۰۵۲۱۶۶۱۳:۰۸:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اکرافغانهارابیرون کنند خودطالبامیافتند به دستوپای ایران تا ازگشنگی نمیرنداگراب هیرمندهم بازکنندهنوزجبران آبی که افغانی‌های اینجا میخورند نمیشه .
ناشناس۳۰۵۲۵۳۴۱۵:۰۸:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام در شیراز هم کلی افغانی هست اینها را به کشورشان برگردانید از مسولان به عنوان یه ایرانی خواهش میکنم
ناشناس۳۰۵۳۶۵۵۲۲:۳۲:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بیا افقانستان تا مهمان نوازی یادت بدم .
ناشناس۳۰۵۴۰۵۴۰۱:۰۸:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۱
سلام من استاد بنا هستم من نمیگم که مسؤلین در حق افغانی ها ظلم کنند ولی در قبال مردم ایران مسؤل هستن نه در قبال افغانی ها همین افغانی ها باعث این هستن که کار برای ما کارگران ایرانی کم باشد
ناشناس۳۰۵۲۱۷۶۱۳:۱۲:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام همه افغانی شبانه خونه بدون مجوز می‌سازند صبح هم میرن داخلش کسی هم کاری بهشان نداره .
ناشناس۳۰۵۲۱۷۷۱۳:۱۲:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
همین سخنگو طالبان چند وقت پیش گفتنند طالبان مخالف آمریکا هست وهیچگاه سر دوستی با امریکا را ندا ریم. حالا چی شد ایران بخاطر اب داره میانه خود را با طالبان عوض می کنه
عباس۳۰۵۲۱۸۳۱۳:۱۴:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فقط ده میلیون افغانی آب شرب ما رو داره مصرف میکنه .
نادر۳۰۵۳۷۹۳۲۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ده میلیون افغانی دارند آب ما را مرجانی میخورند بعد طالبان اجازه نمی دهد آب به رودخانه هیرمند بیاد اینها بیرون کنید تا جوان‌های ما برن سرکار
هوشنگ۳۰۵۲۱۸۴۱۳:۱۴:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام افغانستان اب بروی مردم ایران قطع میکنند .در عوض بعضی از ایران ها بجای مردم خودشون که گرسنه هستن افغانی استخدام میکنند
امیر هوشنگ۳۰۵۲۱۸۷۱۳:۱۴:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام کشاورزی ایران از وقتی گلخانه ای شد خشک سالی امد دشتکاری فرق ندارد هندوانه باشد یا گندم باعث بالا بردن رطوبت هوا می شود باعث خنک شدن وبارندگی می شود ماباید برگردیم به گشاورزی قدیم درابیاری می بینیم باران خیلی بیشتر خواهدامد. با کشت گلخانه که فقط سودش برای صاحت گلخانه است حیف دراین مبحث نمی کنچد با کشاورزی عوض شود دشتکاری هرچه بیشتر شود نزولات اسمانی زیاد وکم ابی تمام می شود
علی۳۰۵۲۱۹۰۱۳:۱۵:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حق آبه همین ۱۰ میلیون افغانی که تو ایران هست رو از طالبان بگیرید.یا افغانی ها رو دیپورت کنید تا کار دست طالبان بیاد.
ناشناس۳۰۵۲۷۶۶۱۶:۴۲:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما به افغانی که درایران است چکار دارید مرد استی بوره با طلبان صوبد کن
محمد۳۰۵۲۱۹۸۱۳:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بله راست گفتید هفت میلیون افغانی هرکدام رو ی یک لیوان آب مصرف کنند ماهی چند میلیون لیتر آب مصرف می‌کنند .
نادر۳۰۵۲۲۰۴۱۳:۱۹:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اخراجشون کنید کشور یه نفسی بکشه
ناشناس۳۰۵۲۲۲۳۱۳:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مردم قدر آب را نمیدانند همانقدر که به ظاهرمان اهمیت میدهیم به اینده مان هم باید فکر کنیم.
ناشناس۳۰۵۲۲۲۷۱۳:۲۵:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خداروشکر در حد اروپا و امریکا نیستین بابا خودتونم تو کشورتون گیر کردین با این اوضاع گرونی افغان ها کار میکنن توهمین کشور خرج میکنن از شما نخوردن گناه ماک اینجا به دنیا اومدیم چیه ماخودمون هم با طالبان مشکل داریم
علی۳۰۵۲۴۵۰۱۴:۴۱:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کسی دعوت نامه براتون نفرستاده که بیایید و تو رو خدا بمانید، ضمنا بجای فرار از مملکتتان اگر مانده بودی و مبارزه می‌کردید طالبانی نبود که بخواهید ازش بترسید.
سما۳۰۵۲۶۶۰۱۵:۵۶:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
نه که خودتان خیلی حکومت خوبی دارید خب چرا نمی جنگید روزتان نرسید
ناشناس۳۰۵۳۶۳۸۲۲:۲۵:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تو دخالت نکن برگرد کشورت پیش طالبان
ناشناس۳۰۵۲۵۸۸۱۵:۲۷:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما برو همون کشور خودت کار کن اگه راست میگی
زنده باد ایران۳۰۵۳۲۹۷۲۰:۲۲:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دوست عزیزی که گقته خدا را شکر در حد اروپا و آمریکا نیستید اول اینکه اگه ما نبودیم الان آمریکا داشت تو کشورتون کشت و کشتار می‌کرد
ناشناس۳۰۵۲۲۶۱۱۳:۳۶:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
به صفحه های خورشیدی نصب شده کنار زمین داخل عکس توجه کنید .حتی به قول شما اون بیسواد ها (داخل کامنت ها بود ) فهمیدن از انرژی تجدید پذیر استفاده کنند ولی ایا ما در کشور خودمان همچین موردهایی داریم . ؟!!! لااقل من در منطقه خودمان ندیدم .
ناشناس۳۰۵۲۴۵۲۱۴:۴۱:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان پنل های خورشیدی را نصب نکرده از قبل بوده. در ایران هم خیلی جاها هست
ناشناس۳۰۵۲۲۸۵۱۳:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانی به درد ایرانی نمی خورد چون فرهنگ و سنتش چه در حوزه دین و سایر حوزه ها باما فرق دارد در پاسخ به سخنان سخیف و اهانت به مردم ایران مرز را ببندید
احمد فولادوند۳۰۵۲۲۸۹۱۳:۴۶:۱۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
وقتی سدها وسدبندهای بر هیرمندورودهای جاری سمت بلوجستان زده میشود، وقتی ورود ابهای خروشان فرات از ایران زمین دزدیده میشد مسئولان کجا بودند؟ چه حرکتی کردند؟ هیچ. چرا چون اقایان در خواب برجام ودلالی دلاربودند وهستند.
رضا۳۰۵۲۲۹۲۱۳:۴۸:۲۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با سلام من یک افغانستانی هستم این وضع برادران افغانستانی ما از اول هم قابل پیش بینی بود اون زمانی که از برادران طالب حمایت می کردین تا آمریکایی‌ها را از افغانستان بیرون کنید و موفق هم شدین واضح بود که قدرت دست همین طالبان وحشی می افتد وواضح تر از آن است که بسیاری از مردم شغل وکارشان را باخروج آمریکا واروپاییان که دلارهای زیادی رو خرج می کردن از دست داده و تنها راه فرار رو در پیش می گیرند حال من می گوییم که خود کرده را تدبیر نیست برادران هیچ کدام از همسایه های افغانستان دلشان برای مردم افغانستان نمی سوزد و نمی خواهد که یک قدرت در افغانستان شکل بگیرد وقتی در همسایگی شما آتشی در می گیرد مسلما این آتش دامن شمارو هم خواهد گرفت ایران در دوراهی انتخاب آمریکا وطالبان طالبان را انتخاب کرد حال ببینید چه حالی به روز ما امد
ناشناس۳۰۵۳۵۶۵۲۲:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ببین عمو امریکاه هیچ غلطی نمیتونه ونتوانست برای ایران بکنه چه برسه طالبان ببین روزی میرسه طالبان به دست بوسی ایرانی هاخواهدامد این همه حرفهای مفت وتکرارکاردشمنان هستس که بین ایرانی ها وافغانها بیافتاد ایران جلوابرقدرت دنیاایستاده طالبان که توپ بدون بادهستش.
علی۳۰۵۲۳۱۶۱۳:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان هم واسه ما دم درآورده حقابه طبق قرارداد باید اجرا بشه اگر امروز افغانیها اخراج نشوند متاسفانه سالها بعد جای جمعیت ما رو میگیرند.
ناشناس۳۰۵۲۳۲۹۱۳:۵۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شماهاکه عاقبت مقداری آب هم از طالبان میگیرید پس اینهمه معرکه گیری برای چیه؟
ناشناس۳۰۵۲۳۳۵۱۳:۵۸:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فقط هلند نیست که از این کارها می‌کند خیلی کشورها علمی به مشکلات کشور ومردم نگاه می‌کنند وبرای آینده برنامه دارند.
ناشناس۳۰۵۲۳۳۶۱۳:۵۹:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانها بفرستین برن کشورشون خیلی نا امنی بوجود اوردن
ناشناس۳۰۵۲۳۴۱۱۴:۰۱:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این ابی که از افغانستان به ایران میاد .فقط جهت مصرف افغانیهای مقیم ایران بیشتر نیست ...
غلام لک‌‌زایی‌۳۰۵۲۳۴۲۱۴:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
از دولتمردان خواهش میکنم افغانی هارا اخراج کنند .
محمدجعفری۳۰۵۲۳۶۸۱۴:۱۲:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان نماینده آمریکاست و از آمریکا حرف شنویی داره،،،باید ایران با ابزار اقتصادی طالبان به زنو بیاره نه نظامی
حسین۳۰۵۲۳۶۹۱۴:۱۳:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کار نصف قیمت گرفتم به خاطر بیکاری و مشکلات اقتصادی که دارم بعد از دوروز که دیدم خبری نیست متوجه شدم کاردادن به افغانی ،هر سرمون بیاد از خود ماست
ناشناس۳۰۵۲۳۷۷۱۴:۱۷:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ایرانی اگر مهاجرت میکند میرود اروپا به رییسی بگو همشون بیرون کنه
مرتضی۳۰۵۲۳۹۷۱۴:۲۶:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر از همین افغانی های ساکن ایران مالیات بگیرن وبا پولش اب دریای عمان را به زاهدان بیاورند .طالبان گوشی دستش میاد
ناشناس۳۰۵۲۳۹۹۱۴:۲۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حقه آبه حق مسلم ماست اما کسانی که تا به حال به این فکر نبوده والان به یاد حقه آبه افتادن میخواهند کم کاری خودش را به درگیری ونزاع ابلهانه گره بزنند مثلاً ما تنها کشوری هستیم که آب شیرین را به آب‌شور تبدیل میکنیم مثل سد گتوندو...به نظر بنده باید سریعا آب از خلیج فارس و دریای عمان وارد تمام فلات ایران کنیم چهره کجای و در هر شهر لازم داشتیم تبدیل به آب شیرین کنیم و استفاده کنیم .
جلیل۳۰۵۲۴۰۶۱۴:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بیرون کنید این افغانی‌ها رو .تو مشهد پر شدن قانون سخت بزارین اینها حداقل موقع تمدید ۳ماهی ۵۰میلیون بگیرین نه مالیات میدن نه هیچی هر کدام اینها روزانه ۳۰لیتر مصرف آب دارن .
ناشناس۳۰۵۲۴۱۸۱۴:۳۳:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغان ها را بیرون کنید تا طالبان قوی تر بشه و این مردم که ما ۴۰ سال خرج کردیم دوست ما بودن را دلشکسته ودشمن درست کنیم . اینها خودشان فردا طالبان بیرون میکنند ان شاالله
رهگذر۳۰۵۲۴۲۶۱۴:۳۵:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
همین طالبانی که تا دیروز جنبش اصیل منطقه بود و از قدرتش در بیرون کردن آمریکا می‌گفتید و قبل از همه بهش تبریک گفتید تصرف افغانستان رو و احتمالا در این راه کمکش هم کردید حالا داره براتون شاخ میشه البته قبل از این همین تجربه رو با عراق و ... هم داشتید.
علیرضا۳۰۵۲۴۲۷۱۴:۳۵:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با سلام، من دلیل مماشعت و کوتاه آمدن دولت را در مقابل افغانستان و طالبان را می توانم تا حدودی حدس بزنم ، اما اینکه مهاجرین افغانی خود یکی از بندها موضوعات بدبختی و تورم این کشور از هر لحاظ که فکرشو بکنید هستند،اقتصادی، امنیتی، مسکن، آب، ازدحام جمعیت و بخوام بگم تا صبح فردا میشه عنوان کنم، اما آب که الان مورد بحثه، در اکثر مناطق تهران نیروی کار افغانی را چه در کارگاه ها، چه در بخش مسکونی و،،،به نیروی خودمان ترجیح می دهند که در بخش مسکونی نیروی افغانی به عنوان سرایدار شلنگ آب و گرفته و یکی دو ساعت با آب کار جارو را انجام میده،خب این فقط هدر رفته ، خب برای شرب هم که بالاخره با این زادو ولد که هر زوج به زیر چهارتا فرزند اصلا فکر نمیکنند، خب حالا آب شرب یک خانواده افغان با آبهایی که هدر می‌دهند آیا بلایی بزرگ نیست؟
ناشناس۳۰۵۲۴۲۹۱۴:۳۵:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام من راننده اسنپ تو مشهدم خدایی از ۱۰ مسافری که میزنم ۷ تاش افغانی هستن از هر ۱۰ مغازه دار ۶ تاش افغانی هستن تمام تولیدی های مشهد رو افغانی ها در دست گرفتن و اونها هم فقط هموطن های خودشون رو به کار میگیرن مسئولین کجان نصف جمعیت مشهد افغانی هستن که باعث مشکلات فراوانی شدن
Majid۳۰۵۲۴۳۱۱۴:۳۶:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام .خواهشا توی نوشتن پیام هاتون دقت کنید...افغانها هم زبان ما هستن..یگجواریی اون ها ایرانی هستن..خیلی از برادران افغان حاضرن بخاطر ایران جانشونو بدهند..در زمان جنگ عراق خیلی شهید دادن..طالبان نماینده مردم مظلوم افغانستان نیستن..با کمک همین افغان های داخل ایران .باید ریشه طالبان را زد..
شهریار۳۰۵۲۴۳۴۱۴:۳۶:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام . تموم مهاجرین افغانی از طالبان ناراضی اند از دست طالبان فرار کردن طالبان دشمن فارسی زبان ها و شیعه جهان ست پیشترین آب افغانستان به پاکستان میرود تمام مناطق جنگلی و جنگلات افغانستان در اختیار پاکستان ست هیچ حرفی با پاکستان ندارد طالبان یک مشت تروریست جهانی اند و مردم افغانستان دیپورت بشن یا نشن به او نا فرق اصلا نداره تموم مهاجرین ار طالبان و حکومت تروریستی طالبان شکایت دارند همین الان اگر کشور ایران بخواهد تموم مهاجرین را حمایت کند امکانات بدهند از نگاهی نظامی آماده هستند با طالبان بجنگند ایران تمدن و میراث دار فارسی زبان هاست با این کاری طالبان یک مهاجر هم راضی نیستش اما طالبان نماینده مردم افغانستان نیست دولت ایران اینو میدونه
ناشناس۳۰۵۲۴۴۹۱۴:۴۱:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقایان بحث هندوانه یکی از صدها محصول غیر اقتصادی ایران هست در دنیا برای تولید ۱/۷کیلوگرم ماده خشک وحداقل همین مقدار ماده بیولوژیک یک لیتر آب مصرف میکنند مثلاً گندم، ذرت و.....در نظر بگیرید ما در ایران متاسفانه ۱۰لیتر آب مصرف میکنیم یعنی راندمان انتقال ،راندمان کرت یا مزرعه بسیار کم هست و در نهایت کارایی مصرف آب بالا آقایان بر طبق امارهای سازمانهای معتبر از ۴۰۰میلیارد متر مکعب نزولات جوی و ابهای ورودی از مرزها سالیانه فقط ۳۶ میلیارد متر مکعب استفاده مطلوب میکنیم هندوانه نامش به بدی رفته عامیانه ؟؟!! میزان مصرف کم وهمان‌مقداری که جذب میکند در خودش ذخیره و بصورت آنتی اکسیدان در اختیارمان میگذارد اون آبی که تبخیر تعریق و تعرق میشود و حتی استفاده بعدی هم ندارد واز چرخه اکولوژیک کشورمان خارج میشود چ کنیم !!؟؟باز هم هندوانه ؛بله مصرف آب در مقابل تولید اصلاً خوشایند نیست چون دنیا تولید رو به ازای مصرف آب تعریف نموده است که خیلی خلاصه اشاره کردم
ناشناس۳۰۵۲۴۵۳۱۴:۴۲:۳۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باید 5 میلیون افغانی را از ایران اخراج کند و داد و ستد و کمک به افغانستان متوقف شود.
محمد۳۰۵۲۴۶۰۱۴:۴۳:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام فقط فقط باید این افغان هارو از کشور عزیزمان بیرون کنیم همین افغانها یک روزی علیه خودمون بلند میشن سالهای قبل جرات نمیکردن تو ایران حرف بزنن . اگر افعانهارو بیرون کنیم وضعیت اقتصادی بیکاری کشور عزیزمان بهتر میشود
حجت۳۰۵۲۷۵۵۱۶:۳۶:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دولت شما باآمریکا مشکیل دارد باید ایرانی های که تو آمریکا زندگی میکنند اخراج کنند این چی رپتی به مهاجر دارد
علی۳۰۵۲۴۶۱۱۴:۴۴:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بنظر من افغانی ها باید از ایران بیرون بروند
محمد۳۰۵۲۴۸۴۱۴:۵۰:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
هر چه زودتر افغانی ها رابیرون کنن. تا مشکل آب هیرمند حل بشه. مشکل اجاره مسکن حل میشه. مشکل. بیکاری حل میشه. فساد در کشور کم میشه.
حجت۳۰۵۲۷۷۵۱۶:۴۵:۴۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام من یک افغانی هستم هر برادر ایرانی بیکار است بیاد سری جای من سری کار ببینم یک ساعت میتونه جای من کار کند
ناشناس۳۰۵۲۴۸۷۱۴:۵۲:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
چقدر وقته پول برای هندوانه ندادی؟ بی کیفیت ترین هندوانه توی بازار کیلویی ۸۰۰۰ تومان هست .
ناشناس۳۰۵۲۴۸۸۱۴:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دولت ایران از همین الان باید درست بکار باشه باتمام مردم دلسوز خاک ایرانمان افغانها را از ایران بیرون کنند .
محمد امین۳۰۵۲۴۹۳۱۴:۵۳:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دوستان گرامی اولا که اتباع افغانستانی که داخل ایران زندگی میکنندهیچ ربطی به طالبان ندارد ما ازدست این گروهک وحشی پناهنده شدیم دوما اگه دولت ایران میخواد این گروه تروریست را مجازات کافیه مارا حمایت کند ما با طالبان میجنگیم سوما اتباع شغل ایرانی هارو اشغال نکرده شما کارگری نمیکنید .
ناشناس۳۰۵۳۱۳۵۱۹:۰۱:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگه شما اهل جنگ بودید که همون جا باهاشون می جنگیدید حالا جنگجوشدید
ناشناس۳۰۵۳۳۳۰۲۰:۳۸:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خوب برید تو کشور خودتون کارگری کنید حضورتون و بسازید اگه همه با هم باشی. وضعیت حضورتون این نمیشد
علیرضا۳۰۵۲۵۰۷۱۴:۵۷:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اولین کشوری که گروه طالبان را به رسمیت شناخت شما بودید اولین کشوری که سفارت افغانستان را به طالبان داد ایران بود اما آنها نمک نشناسی کردند.
احجد۳۰۵۲۵۱۸۱۵:۰۰:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام. بیشترین آب افغانستان به پاکستان میرود تمام مناطق جنگلی و جنگلات افغانستان در اختیار پاکستان ست خیلی معدن هایش که همین در حال استفاده اوناست بیشترین آب باز هم با تاجکستان و ازبکستان میرود رود جیحون که این رود ها چند برابر هیرمند است همیشه پر از آب ست چون در قسمت شمال کشور ست پر از باراندگی اما هیچ مشکل با این کشور ها ندارند . طالبان یک گروه تروریستی اند تنها دنبال منافع گروه خود اند بس و دشمن شیعه و فارسی زبان ها اونا هیچ وقت و هیچگاه نماینده مردم نبوده تمام ملت افغانستان از طالبان نفرت دارند عامل تموم بدبختی ها و کشتار افغانستان و عقب ماندگی کشور اونا بودند دولت ایران میدونه و مهاجرین افغان از اونا نفرت دارند از کاری که کردن همه مهاجرین ناراضی اند همین مهاجرین آمدن اگر دولت ایران کمک های نظامی کنن بروند و با طالبان بجنگنن .
ناشناس۳۰۵۳۳۲۰۲۰:۳۴:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برادر عزیزم بیا جایی که من کار میکنم را ببین ببین همین افغانی ها که میگی از طالبان بیزارند را ببین چقدر از این حرکت طالبان خوشحال هستند وشادی میکنند و ایرانی ها ا مسخره میکنند
محمد۳۰۵۲۵۲۵۱۵:۰۳:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
شما۵سال است نمی تواند یک حق آب معلوم و مشخص را از طالبان بگیرید آنوقت برای غرب خط و نشان می کشید؟
فرنوش عظیمی۳۰۵۲۵۳۷۱۵:۰۹:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام آیا میدانید افغانی های مقیم ایران در هر ماه اندازه همین سد کجکی اب مصرف می‌کنند و این میهمانهای ۳۰ ساله که گویا دیگر نمی‌خواهند به سرزمین خودشان برگردند چند فرصت شغلی ایرانی ها رو به خودشون اختصاص دادن چقدر یارانه پنهان انرژی و آرد و نان و رفت آمد و برق و مصرف می‌کنند چقدر دلار و ارزهای دیگر از ایران خارج می‌کنند چرا مسئولین ایرانی به فکر نیستند.
ناشناس۳۰۵۲۵۴۰۱۵:۰۹:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
توی خلیج فارس این همه اقتدار داریم. کسی جرات نمیکنه خطایی بکنه. باید به این افغانستان و آذربایجان هم یه زهره چشمی نشون بدیم تا حساب کار دستشون بیاد
محمد۳۰۵۳۳۹۸۲۱:۰۷:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باید ملت افغان و آذربایجان با محبت جذب کنیم تا رودروی دولت‌های نادان خودشان بایستند و بهترین متحد میباشند. این کشورها به همراه تاجیکستان و ترکمنستان جزو ایران باستان و نزدیکترین به ایرانی . حتی اقوام و فامیلهای ما هستند
ناشناس۳۰۵۲۵۵۰۱۵:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باید منابع آبی را مدیریت کرد
عبدالرضا رضایی یاسوج۳۰۵۲۵۵۳۱۵:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باسلام،با جنگ هیچ مشکلی حل نمیشود،باید با رایزنی ودیپلماسی مشکل اب را حل کرد البته پیش بینی شده بود که افغانستان اب را روی ایران قطع بکند زمانی که طالبان امد روزنامه کیهان تعریف وتمحید کرد ازطالبان ونیروهای چپ درایران هشدار داده بودند که روزی روزگاری افغان درمقابل ایران می ایستد،اما باید با رایزنی مشکل را حل کرد .
ناشناس۳۰۵۲۵۵۴۱۵:۱۵:۵۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
گاها طالبانو حمایت کردین گناه ملت افغانستان نیست
سارا۳۰۵۲۵۵۵۱۵:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغان ها درایران کارهای پولساز دارند ولی مالیات نمی دهند
سجادخان۳۰۵۲۵۶۷۱۵:۲۱:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باید نیروی ببریم وپایگاه بزنیم جا سد کجکی وسدکمال،خان،،،،،،،، اصلا اون محدودر و برای خودمان ،بگیریم،،،
عبدالرضا رضایی یاسوج،۳۰۵۲۵۷۸۱۵:۲۴:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانستان کشور مسلمان است وهمسایه ایران است زمانیکه طالبان افغانستان را گرفت خیلی از درون کشور خودمان خوشحال شدند مثل روزنامه کیهان چون فکر میکرد امریکا از منطقه رفته اما فکر نمیکرد خود امریکا بود که قدرت را به طالبان داد .
ببخشید۳۰۵۲۵۸۰۱۵:۲۴:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حرمتها حفظ کنیم، تا آنچه خیر ما نصیب بگرداند حکمت است آنچه نداده.نعمت است؟ آنچه داده فراموش کردیم به کجا میرویم غیرانسانی همه نظر ها باید.فرداوفرداهای دیگه نسل اینده نیاز وتصمیم شما؟.
محمد رضا۳۰۵۲۵۸۲۱۵:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با سلام و احترام. ضرب المثلی است که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است . مردم افغانستان شرایط اقتصادی بسیار بدتری نسبت به ما دارند . رزق و روزی بسیاری از مردم کشور افغانستان از بخش کشاورزی است . ببینید کشور خودمان در مورد رودهای مرزی با عراق چکار می کند . پس لطفا جوش نیاوردید و مشکل را ناموسی نکنید . عقلانی و علمی عمل کنید . خداوند نعمات زیادی به ما داده است . بیاییم مشکل خشکسالی سیستان و بلوچستان و خراسان های تشنه را با فن آوری های روز ، انتقال آب از دریای عمان ، آب های ژرف ، روش های نوین آبیاری برطرف کنیم . لطفا کمی تامل و تفکر
سیستان را دریابید۳۰۵۲۵۸۴۱۵:۲۵:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
یعنی بخدا باید تاسف خورد چرا مسئولین به فکر سیستان نیستن؟چرا بخاطر بی ابی ۲ساعت تو صف ی گالن اب باشیم؟
علی۳۰۵۲۶۱۶۱۵:۳۷:۰۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اینای که میاد منت میگذارد: یکمی عادلانه قضاوت کنن
ناشناس۳۰۵۲۶۱۹۱۵:۳۸:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام قصد بی احترامی ندارم ولی افاغنه فقط باعث تشدید بیکاری جوانان خودمان گرانتر شدن مسکن و اجاره بهاء شلو غ شدن صفوف کلیه صنوف کمبود و گرانی کلیه اقلام خوراکی در کشور پایین آمدن دستمزد کارگران خودمان کاهش سطح بهداشت و زندگی و آینده ای نامعلوم برای فرزاندنمان شده اند.
ناشناس۳۰۵۲۶۳۵۱۵:۴۴:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اهای اون ادم های ک میگن افغانستانی ها مجای زندگی میکنه توی ایران اصلا اینطور فقد ملیارد ها از سازمان ملل بخاطر افغان ها میگیرن و این ک چقد هم از مهاجرین در امد دارن
ولی۳۰۵۲۶۴۷۱۵:۵۰:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام دولت محترم ما مستجرها از دست افغانها چکار کنیم اینها به خاطر اجاره خونه بیشتر میدن که خونه نمتونیم اجاره کنیم اینها را بفرستید کشور خودشون چه قدر میخای مهمان نوازی کنی .
هیری۳۰۵۲۶۴۹۱۵:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باسلام.سیاست نرم ودوستانه کشورما با همسایگان ودیگرکشورها البته بجز دشمنان،خیلی خوبه.اما باید درنظر داشته باشیم این روش برخورد وموضع گیری، باعث کج فهمی وسوء استفاده دولتهای فرصت طلب وشیطان صفت که دارای سیاست دوگانه هستند میشه.همچنان که مرز کشور عزیز مابه روی پناه جویان باز هست.وبا آغوش گرم ازشون استقبال میکنیم.درمقابل از حق وحقوق مردم وکشور هم قاطعانه باید دفاع کرد.حقآبه ملت خیلی مهمه اما بحث فقط این نیست.
محمد۳۰۵۲۶۸۰۱۶:۰۵:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانهای داخل ایران که فعلا مهمان ماهستند واز امکانات این کشور هم استفاده میکنند .واما اگر حاکمان طالبان در رها سازی آب که ریاست محترم جمهور هم تاکید کردند تعمدا کار شکنی کنند .فقط کافی است ایران مسیر ترانزیت کالاهای افغان را از مسیر هوا وزمین مدتی ببندد تا قدر همکاریهای ایران را بدانند
ناشناس۳۰۵۲۶۸۱۱۶:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اب را به ایران برسانید.
محمدی۳۰۵۲۶۸۷۱۶:۰۸:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حقابه را از راههای قانونی بایستی دنبال کرد ولی صحبت این است که ده ها میلیارد متر مکعب آب با عنوان سیل از حوزه های آبریز کشور خودمان بدون استفاده و با ایجاد خسارات فراوان از کشور خارج می شود، نمونه آن چند سال پیش در سیل خوزستان و لرستان اتفاق افتاد که اگر توانسته بودیم آن سیل را مهار و ذخیره کرده بودیم، کشورمان مشکل کمبود آب نداشت.
نامشخص۳۰۵۲۶۸۸۱۶:۰۸:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
علیف دوم افقانها وطالبان است کم کم باید منتظر مطلکهای روعسای طالبان ورسانه های افقان هم باشیم اگر آنها فهم ودرک مهمان نوازی رامی فهمیدند حداقل سم آب افقانها که درایران می خورند وحیف میل می کنند را می دادند نه فقط حق آبی خودمان را
ناشناس۳۰۵۲۷۰۴۱۶:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
قبل از بیرون کردن افغانها ببینید کار کن هستید یا نه . کارهای ساختمان . کشاورزی .همه دست افغانهاست
ناشناس۳۰۵۲۷۰۵۱۶:۱۷:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
وقتی حضرت امام فرمودند اسلام مرز نداره چرا اینقدرافعانی می گید و بیرونشون کنید با اومدن کرونا کسی جرات نداشت خونی همدیگر برود این اتفاقات حکمتی داره که ما قادر به فهمیدنش نیستیم پس بیاین همه دعا کنیم که هیچ وقت تفرقه نفاق بین مسلمانان نباشه تاهمه از شر طالبان وداعش راحت بشیم وامید همه مابه خدا باشه خدایی که مارو آفریده هرجایی باشیم روزی مارو می‌دهد وانشاالاه خداوند ایران واین نظام وحضرت آقا رانگهدارباشد که هیچ جای دنیا کسی به درد ما گرفتار نباشد ومهاجر نشود
علی۳۰۵۲۷۱۵۱۶:۱۹:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان دنبال همین هست که مهاجرین برگردن چون میترسن بیرون از کشور شایدبرعلیه شون کاری بخواهند انجام بدن اگه نقشه کثيف شون جواب بدن به هیچ وجه حاضر نمیشن آب رابازکنن اگه اینهابه فکرملت خودبود بایدجلوبیرون رفتن آب راازپاکستان وتاجیکستان وسایرکشورهامیگرفت فقط دشمن فارسی زباننان هست دوستان مواظب کلام مان باشیم
سعید۳۰۵۲۷۲۷۱۶:۲۴:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
من یک رفیق دارم افغانی هست خیلی هم انسان خوب و شریفی هست اسمش هم " محمد دیدا " است در قم ، خیلی وقته ندیدمش ، محمد عزیزم اگر پیام منو دیدی حتما به من پیام بده ، دوستدار تو سعید ( دوستان عزیز افغانستانی ها در ایران با ما آمیخته شده اند ، عزیزان حساب این بندگان مهاجر رو از اونهای خدانشناس بی بوته جدا کنید ) یادمان نرود که یک سوم کل ساختمان های موجود در ایران را افغانستانی های بیچاره ساختند و آباد کردند ، ما ایرانی ها به انسان دوستی و مروت و مهربانی و کمک معروف هستیم لطفا در آرامش سخن بگویید
ناشناس۳۰۵۳۷۹۲۲۳:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
به عنوان یک افغانستانی :تشکر ازلطف و مهربانی وانسانیتت برادر ،درود بر شرفت!
As۳۰۵۵۵۳۱۱۳:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۱
اگه افعانیا نبودن ،خود مردم با مشارکت جوانهای ایران بهتر از این آباد میکردند،تازه بیکاری هم وجود نداشت
۱۵۴۴۳۰۵۲۷۴۲۱۶:۳۲:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام برادران عزیز من از مردم خوب ومهر بان ایران این توقع را نداشتم بقول معروف تقی به توق میخوره بعضی‌ها البته بعضا تمام مصیبت ها بگردن مهاجرین افغانی میاندا زند دیوار کو تاه تر از محا جرین پیدا نمی‌کنند . ما ممنون وقدر دان ملت عزیز ایران هستم سالها است باهم در غم وشادیشریک بودیم .
ناشناس۳۰۵۳۲۳۷۱۹:۴۹:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
خدا کنه ایران همه افغانا رو جارو کنه تو افغانستان تا کشور خودمون بسازیم
ناشناس۳۰۵۲۷۴۶۱۶:۳۴:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این همه مهاجر افغان تو ایران چکار میکنند اینها را باید از کشور بیرون کنند والله در اینده مشکل بزرگی خواهند شد هر جور باشه بیگانه هستند
دددد۳۰۵۲۹۵۱۱۷:۴۶:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
انقدب امریکاتوهین میکنیدچرامیریدکشورشون مامفت ایران نیستیم کارمیکنیم خونه هم اگ خریدیم ازموفقیت خودمونه
علی۳۰۵۲۷۶۰۱۶:۴۰:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
باسلام و درود خواستم بگم که حساب اینایی که به هرحالت اومدن توی ایران واسه کار بااونایی که تو افغانستان آب رو روی ایران می‌بندند جداکنید چون اینا واسه کار اومدند یه لغمه نونی دربیارن واسه زن وبچشون
ناشناس۳۰۵۲۷۷۹۱۶:۴۷:۱۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
واقعا کی میخوان این افغان بیرون کنند مسئولین از ایران
ناشناس۳۰۵۲۷۸۲۱۶:۴۷:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
تنها راه قانونی بیرون کردن تمامی افغانهای ساکن ایران میباشد تا دولا طالب حساب کار دستش بیاید دولت باید یک فرصت سه ماهه به تمام مهاجرین بدهد تا از ایران خارج شوند .میزان هزینه مصرفی اینها میشود هم آب ذخیره کرد و هم از یارانه پنهان متعلق به آنها مشکلات زیر ساختی حوزه آب را تامین نمود هم بسیاری از درامدهای شغلی و موقعیت های شغلی به مردم برگردانده می شود کشور بدون این مهمانهای ناخواسته ۳۰ ساله که بانی بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی میباشند وضعیت بهتری خواهد داشت .نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در ایران یک هشتم جمعیت خودمان داریم یارانه مسکن آب غذا و ....میدهیم بدون اینکه اینها احساس بکنند در حقشان لطف کرده ایم و طلب کار هم هستند .به نظر من باید برای اخراج این ها کمپین تشکیل شود و دولت را مجبور به اخراج قانونی آنها بکنیم تا طالب مخارج و نیازمندیهای آنها را تامین کند .اینکه به زبان از طالب اظهار نفرت بکنند شرط نیست ...
3052782۳۰۵۳۸۲۷۲۳:۳۴:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام افغان ها هم بخاطر اون طالبان راهی ایران و بقیه کشورها شدند الان تقصیر مردم بیگانه چیست طالبان که همه چیز براشون میرسه مگه بفکر مردم هستن
محمد۳۰۵۲۷۸۴۱۶:۴۹:۳۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
متاسفم اینم که یک عده از کار بران از روی نجاد پرستی نظر میدن
مهمان۳۰۵۲۷۹۸۱۶:۵۳:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقا چرا فکر میکنید مردم مهمان نوازن .مردم مهمانی نمیبینند که بنوازند . اینها مالک بیش از دو سوم مشاغل کشور و حتی مشاغل بعضا مهم هستند که تمام حقوق یک ملت و گاها بیشتر را دارند . مهمان کجا میزبان کجا . مسخره کردید ما رو ؟ همین الان هم کشور رو تسخیر کردن رفته پی کارش .
Amin۳۰۵۲۸۲۴۱۷:۰۵:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درود بر شرف مرزداران و نشینان دولتی که نتواند جلوی گروه تروریستی طالبان رو بگیره فقط نوهد ( تیپ مخصوص تکاوران ارتش) با یک عملیات شبیه نشاندن ریگی از آسمان البته در واقعیت... برای این مزدوران بی ریشه کافیه
ناشناس۳۰۵۲۸۵۰۱۷:۱۵:۵۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام بابا چهار تا پهپاد بزنید به این سد دیگه عمرا طالبان بتوانند همچین سدی درست کنند خود سد با سیمان ارزن ایران درست شده ایران دوباره بهشون سیمان ندند ببین چطور میوفتند تو دست پای ایران تا حساب کار دستشون بیاد
امیر۳۰۵۲۸۵۴۱۷:۱۶:۵۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانی ها باید با احترام به کشورشان باز گردانده شوند و در آنجا به کشور خود خدمت کنند،بحث آب است .
ناشناس۳۰۵۲۹۴۹۱۷:۴۴:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
هیچ.وقت.ضیف.کشی.نکنین.اینایی.این.تو.ایران.هستن.بد.بخت.ضیف.هستن8ساعت.کار.میکنن.هرچی.بگی.انجام.میدن.
خلیل میرزاده۳۰۵۳۰۰۲۱۸:۱۰:۱۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام دوستان عزیز مسله آب هیرمند یک قرار داد دوجانبه میان دو کشور هست که در سال 1351 انجام شده و تا به حال هر دو کشور پایبند این قرار داد هستند و به علت خشک سالی پی در پی با عث شده رود هیرمند آبش کم بشه . این قضیه ربطی به مهاجرین افغانستانی داخل ایران ندارد سال ها ست که این دو ملت مثل برادر کنار هم زنده گی می کنند و یک فرهنگ مشترک باهم دارند . ملت افغانستان هم قدر دانه ملت ایران هست .
کاوه۳۰۵۳۰۵۸۱۸:۲۴:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانستان و افغانیهای مقیم ایران مسبب گرانی مسکن ، افزایش جرم و بیکاری کارگران ایرانی هستن . آنها با تولید و صدور مواد مخدر باعث بیچارگی اهالی سیستان و بلوچستان و هرمزگان شده اند . حالا هم که ادعای نفت در برابر آب کرده اند . نمی دانم چرا دولت با اینها مماشات می کند؟
ناشناس۳۰۵۳۰۶۳۱۸:۲۵:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام دوستان خواهران و برادران شماکه اینقدر میگین افغانهارابیرون کنین مگه کدام ایرانی به اندازه افغانی کارمیکندبااینقدرحقوق کم کدام افغانی لقمه راازدهنتان گرفته خودش زحمت می‌کشه کارمیکنه اگر افغانی به ایران آمده اونا هم ازدست این طالبهاروزخوش نداشتن که آمدن اینقدر به یکدیگر تان بی احترامی نکنیدهمه برادر خواهری یکدیگرهستیم
ناشناس۳۰۵۳۱۱۴۱۸:۴۷:۴۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر افغانها را از ایران بیرون کنند همه چی متعادل میشه.خونه ماشین مایهتاج زندگی آب برق گاز بنزین گازوئیل......اینها دارن از سهمیه ایرانی استفاده میکنند
علی۳۰۵۳۱۲۵۱۸:۵۳:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام دوستان منم مهاجر داخل ایران هستم اگردست من بودالان آب رو بازمیکردم مهاجرین چه گنای داره
ناشناس۳۰۵۳۱۳۱۱۸:۵۶:۲۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
رابطه ما با افغانها رابطه بدی نبوده. افغانها دارن برای ما میجنگن در جبهه های مختلف کلی شهید دادن.
ناشناس۳۰۵۳۱۵۸۱۹:۱۵:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
من نمیدونم چرا بعضی از هموطنان ایرانی ما کا کم هستند چرا از افغانی بیگانه طرفداری می‌کنند بابا مهاجرین افغان در ایران بیشترین خطر امنیتی در کشور هستند چرا مسولین به فکر بیرون کردن اینها نیستن
ناشناس۳۰۵۳۱۶۲۱۹:۱۶:۵۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگ ایران نبود همتون از گشنگی میمردین
ناشناس۳۰۵۳۱۹۱۱۹:۲۶:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فردا یک میلیون افغان را ازکشور اخراج کنید بعد ببینید زبان طالبان سریع کوتاه میشه
خ د ش م۳۰۵۳۲۲۱۱۹:۳۹:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام وعرض ادب واحترام واقعا جای تاسف داره برای بعضی از افغانستانی ها ایران پناه شون داده ودرایران نمک می خورن و نمک دان می شکنند خوب است کشور خودشون سرو سامان بگیره و زودتر از ایران تشریف ببرند موجب بیکاری جوانان ایران شده اند ایرانی اگر کشورهای دیگر می ره با جیب پر می ره نه خالی بره پر برگرده همه می دانیم حضر ات افهانی برای ایران فقط ضرره والسلام
ناشناس۳۰۵۳۲۲۷۱۹:۴۴:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بلی برادرای ایرانی راست میگن باید همه را بیرون کند بهتر از این است که اینهمه رنج بکشیم بیریم یا بهتر میشم یا بتر اینا هم خسته شده ما هم خسته شدیم حق با ایناست
اسماعیل۳۰۵۳۲۵۰۱۹:۵۸:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان و باکو برای ایران ریز وکوچولون،ایران فقط با استکبار وآمریکا طرف میشود،بقیه افت داره.
سامان۳۰۵۳۲۵۶۲۰:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آیا امپراتوری جمهوری اسلامی ایران که از چین شروع میشه و تا مدیترانه میرسه و کشورهای افغانستان عراق سوریه یمن و لبنان ارمنستان زیر سلطه اون هستن اجازه دهن کجی به دولت مرکزی رو دارن. فکر می‌کنید رهبر طالبان بدونه اجازه ایران آب میخوره که بخواد آب ببنده. خودتونو درگیر این موضوع نکنید حل میشه
ناشناس۳۰۵۳۲۶۴۲۰:۰۷:۰۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
واقعاً مقاله شما عالی بود
ناشناس۳۰۵۳۲۶۸۲۰:۰۹:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام یکم عقلانی باید اندیشید که این سیاست انگلیس خبیس هست که هر دوست وبرادر را با دوست وبرادر دیگر درگیر ودشمن میکنه تاریخ رو بخوانید که امپراتوری ایران رو چگونه از هم پاشید این جریان همون جریانه
ناشناس۳۰۵۳۲۹۲۲۰:۱۸:۱۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حقمونه مهمون انقد میمونه صاحب خونه میشه
ناشناس۳۰۵۳۳۴۱۲۰:۴۱:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این کاری که کردن بی شرافتی است برای حل این مساله تمام مهاجران افغان را اخراج کنید و از صادرات سوخت و.. به افغانستان جلوگیری کنید تا این قدر پررو بازی در نیارن
ایرانی۳۰۵۳۳۷۷۲۰:۵۶:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر ما ایرانی‌ها توی افغانستان بریم واسه کار آیا اجازه می‌دهند به ما قضاوت با شما
ناشناس۳۰۵۳۳۸۰۲۰:۵۷:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کشور افغانستان هم زبان ماست دوست است اما این طالبان باید بست
فرهاد۳۰۵۳۳۸۹۲۱:۰۲:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
هجوم افغان ها باعث شدن تمام اوستا کارها ایرانی بیکار بشن باید برن
ناشناس۳۰۵۳۴۱۱۲۱:۱۰:۱۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این مهاجرین افغانها بود که در کنار رز منده ایرانی شر داعش را کم کرد ....
Bahram۳۰۵۳۴۱۲۲۱:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام اول اینکه من یه ایرانی هستم از قوم گیل آدم خوب و بد در همه جای دنیا وجود داره اما نمی‌دونم چرا اینجوری شده که جواب محبت شده گستاخی افغان های عزیز در کشور ما بمانید و زندگی کنید اما به مردم ما احترام بگذارید ... ... امید وارم که شاد باشید .. به شماهم از دور سلام
ناشناس۳۰۵۳۴۲۵۲۱:۱۴:۲۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
حداقل ۱۵ میلیون افغانی در ایران هست بیشتر از اب رود هیرمند مصرف انهاست انها را از بیرون بریزن تا مساوی شوند
علی۳۰۵۳۴۵۳۲۱:۲۷:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
فقط باید افغانی از کشور بره وطن خودش در کار .بقیه هزینه ها برای کشور بهتر
ناشناس۳۰۵۳۴۶۱۲۱:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانستانی های مقیم ایران هم از طالبان گریزانند،بنده کورد هستم و میگویم اقتدار یعنی طالبان را وادار به اجرای عهدنامه کردن است،نه مهمان را زدن و اخراج کردن،افغانستان آباد با دولتی مردمی همه مسائل را حل میکند.
ناشناس۳۰۵۳۶۰۶۲۲:۱۸:۳۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ادریس دانش اهل افغانستان.. آفرین همه کامنت هارو خوندم . فقط این حرف درست رو گفت آفرین
ناشناس۳۰۵۳۴۶۴۲۱:۳۰:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دیگه طالبان هم برای ما شیرین زبونی می کنه
محمد۳۰۵۳۴۶۵۲۱:۳۰:۵۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ترحم بر پلنگ تیز دندان ستم کاری بودبر گوسفندان
ایرانی۳۰۵۳۴۶۷۲۱:۳۲:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
توصیه میکنم‌از هیچ افغانی مردم خرید نکنن وبه دیگران هم بگن ازشون خرید نکنن وهشتگ افغانی بروبیرون
ناشناس۳۰۵۳۴۷۲۲۱:۳۶:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانستانی ها رو از ایران بیرون کنید.
ناشناس۳۰۵۳۴۸۱۲۱:۴۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
ممنون میشیم از ایران ما افغانستانی ها رو در بیاورد
اا۳۰۵۳۵۰۱۲۱:۴۶:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبانی که همه عمر تو کوه وجنگل زندگی می‌کرد چه به مسال دیپلماسی
سلام من ۵۵سال دارم ازملایر۳۰۵۳۵۰۸۲۱:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دولت جمهوری اسلامی ایران به خودتان بیایید به افغان ها نمیشه اعتماد کردخصوصا به گروه طالبان خیلی جنایت می‌کنند تو ایران خواهشمندم بیرونشون کنید این ها درایران خطر دارند
ولی۳۰۵۳۵۲۳۲۱:۵۳:۵۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
به خدا قسم. من خیلی دوست دارم نان بربری بخورم ولی وقتی که میروم نانوایی. بالای ۵۰بچه افغانی داخل صف ایستاده اند. این را به کی باید بگیم. دلیل تمام گرانی در ایران. اجاره. نان. نوشابه روغن. افغانی ها هستند.......
سید حسن افغانی۳۰۵۳۵۲۵۲۱:۵۴:۰۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام و عرض ادب! اولا: اینکه حق آبه ایران حق قانونی و مشروع ایران هست، اما ما افغانها چندین دهه میشود که دچار آفت زدگی سیاسی شدیم و فعلا هم دولتی داریم که نه از دیپلماسی میفهمد، نه از حقوق بین الملل و نه از کنواسیون و قرارداد بین دول ها. دوما:این تبلیغات فقط کار کشورهای هست که نفاق افگنی بین کشورهای همسایه و اسلامی را در فضای مجازی به اوج اش میرساند، ضررش را کشورهای اسلامی از جمله ایران و افغانستان می بیند، و منافعش را کشورهای مثل آمریکا، انگلیس، اسرائیل(صهیونست) می برد. سوما: حرف های سیاسی و اختلافات سیاسی بین دول ها از قدیم بوده و در آینده نیز خواهد بود، اما بهتر اینست که، مردم عام خود را زیاد درگیر مسائیل سیاسی نکنند، زیرا اختلافات حل شده، ولی حرکات، تحرکات و واکنش مردمی در فکر و تاریخ ثبت میشود. سید حسن افغان
عباس۳۰۵۳۵۴۴۲۲:۰۰:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
دوستان حساب مردم افغانستان از گروه طالبان جداست گروه طالبان از دنیای تمدن به دور هستن در ضمن مردم افغانستان دارن در ایران کار میکنن کارهای که من و شما نمی تونیم انجام بدیم یا دوست نداریم انجام بدیم اونها دارن انجام میدن و پول زحمتشون رو میکیرن پس اینقدر به این ملت توهین نکنید
ناشناس۳۰۵۳۵۵۹۲۲:۰۶:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
در خصوص مهاجرین افغان دولت باید براشون کمپ بزنه مثه اروپا که واسه پناهنده ها زدن و خرج و خوراکشونو بده و اجازه کار نداشته باشن و تنها کسانی که پناهندگی دائم گرفتن یا به قولی دیگه شهروند ایران شدن فقط به اونا اجازه کار و خونه گرفتن بده چون هر افغانی که شهروندی ایرانو بگیره دیگه یه ایرانی حساب میشه انموقع اونم نمیاد ارزون کار کنه یا ده نفر با هم خونه بگیرن و پوله زیادی واسه خونه گرفتن بدن اونم تشکیل خانواده میده چه مرد چه زن و مثه یه ایرانی رفتار میکنه
امید۳۰۵۳۵۷۵۲۲:۰۹:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
لطفا افاغنه افغانیها راازایران اخراج اخراج کنیدچون جای بیکاران متاهل ایرانی راگرفته اند.کارفرمایان افغانهارااستخدام نکنید.
ناهید۳۰۵۳۵۷۸۲۲:۰۹:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر من رئیس جمهور بودم یک دیواربتنی در مرز ایران و افغانستان میکشیدم آب خلیج فارس رو به زابل و..میکشیدم تمام مهاجرین را دیپورت میکردم در آن منطقه کارخانه و گیاهانی با اب کم وسود زیاد مثل موز می کاشتم وتمام سیاستهای پیشرفتی را در آنجا پیاده میکردم مثا اموزش پرورش توریستی و......دولتمردان به داد زابل وتوابع برسید
محمد۳۰۵۳۵۸۶۲۲:۱۲:۰۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
برادران محترم دولت داره هر روز بخشنامه های جدیدی میزنه که خیلی از آنها همتراز قرار دادن ایرانی و اتباع بخصوص افاغنه هست منجمله در بحث درمان که جدیدا از نظر بیمه های پایه یه ایرانی و یه افغانی که فقط درایران سرشماری شده برابری میکند و در جواب اون دوستمون که میگه ایرانی ها کار ما را انجام نمیدن ‌ما بفرمایید بروید بزارین کارای ما بمونن .
امین۳۰۵۳۵۹۵۲۲:۱۳:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مسله محاجیرین را همیشه پیش نکشید این یک مسئله باید به گفتگو حل شود من یک محاجیرم سال است در ایران هستم بدترین مخلوقات طالیبان هستن عقل شعور ندارند
ناشناس۳۰۵۳۶۰۷۲۲:۱۸:۴۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
افغانیها‌از‌امریکا هم‌خطرناکتر‌هستند
Mahdi۳۰۵۴۰۸۵۰۱:۲۹:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۱
با سلام.من یک ایرانی ام. اینقد بیرون کنید راه نندازین. 4تا طالب اب رو بسته و راه اب رو تو بیابون لم یزرع هدایت کرده چرا ما به برادر و خواهر افغانی بی احترامی میکنیم. از سالیان دور مهمون بودن و هستن و خواهد بود قدمشون روی چشم. مطمئن باشین طالبا هم مجبور میشن راه اب و باز کنن. درسته تورم و گرونی هست اما دق و دلتونو رو سر افغانهای عزیز خالی نکنین. به امید روزهای بهتر. همگی تونو دوست دارم و به خدای مهربون میسپارم
امیر همدان۳۰۵۳۶۱۱۲۲:۱۹:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام مهاجران عزیز افغانستان نباید از نظرات دوستان دلخور بشوند.واقعیت اینه که کشور ما بااین جمعیت هشتاد و پنج میلیون نفری دیگه ظرفیت و منابعی برای مهاجران ندارن.مخصوصا که اکثریت مهاجران در مشاغل بسیار پایین کارگری فعالیت می‌کنند.اکثر جوانان تحصیل کرده کشور بیکار هستند.خواهشا بر گردید به کشورتان.دوست عزیز کارفرما که از نیروی کار ارزان مهاجران راضی هستید.پس تکلیف جوانان این کشور چی میشه آیا درکی از شرمندگی پدران این سرزمین در برابر خانواده شأن دارید لطفاً کمی تأمل کنید با تشکر
ناشناس۳۰۵۳۶۱۸۲۲:۲۲:۰۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان مبنا را تشنگی مردم سیستان و بلوچستان باید بگذارد نه تهدیدات دولتی ها را؟
ناشناس۳۰۵۳۶۲۰۲۲:۲۲:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با سلام. افغانستانیهای داخل ایران نه خود طالبان هستند و نه مسئول عملکرد طالبان .اینکه برخی دوستان از طریق این بندگان خدا برای طالبان پیام میدهند جای تعجب دارد. انشاا... آینده افغانستان از آن مهاجرینی است که در ایران زندگی میکنند. بهتر است در ایران تحصیل کرده باشند، از رفاه نسبی برخوردار باشند و حس مثبتی به ایرانیان داشته باشند، تا اینکه تحت لوا و پشتیبانی پاکستانیها قرار بگیرند.
ناشناس۳۰۵۳۶۲۹۲۲:۲۴:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اون از اون که می گفت افزایش حقوق کارمندا باعث تورمه اینم از این که‌ می گه کاشت هندوانه باعث کم آبی شده ...
ناشناس۳۰۵۳۶۳۹۲۲:۲۶:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۳۰
کم مونده این طالبان عقب مونده و پابرهنه برای ما شاخ بشه،پس این همه اسلحه و موشک ساختید که چه کاری کنید؟
ناشناس۳۰۵۳۶۴۲۲۲:۲۶:۴۸ ۱۴۰۲/۲/۳۰
مسئولین باید با تجهیز کردن مهاجرین طالبان رو از افغانستان بیرون کنن
حامد۳۰۵۳۶۴۳۲۲:۲۷:۰۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان با دبه زرد مارو تهدید میکنی ولی یادت نره که فقط کافیه دوتا موشک فاتح بهتون بزنیم با خاک یکسان میشید و نیازی به بقیه موشک هامون نیست و خواهید دید چطور حق آبه امون رو میگیریم که نفهمید از کجا خوردید
احمد۳۰۵۳۶۶۰۲۲:۳۵:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
به هر ترتیب سرچشمه آب افغانستان و اولویت مصرف داخلی حتی در ایران هم کنترل آبهایی که از کشور خارج می شود در اولویت قرار داده شده
ناشناس۳۰۵۳۶۶۱۲۲:۳۶:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این افغانی ها را بیرون کنید
بهرام۳۰۵۳۶۶۸۲۲:۳۹:۲۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان فکر ومنش داعش را دارند و مهمتر از همه اینکه آمریکا چرا افغانستان را دوستی تحویل طالبان داد و رفتن بالای گود وازبیرون گودحرکات طالب را رصد می کنند . چگونه شد که آمریکایی‌ها رفتن با این همه پایگاهها وتجهزات مهم در دنیا نتیجه باید هشیار بود البته مردم عامی وعادی افغانستان که حساب خود را از طالبان جدا می داند روی آن هم باید تامل کرد والبته نکته خیلی مهم اینکه اگر برای ایران حقی هست به هیچ وجه کوتاه نیابیم در ضمن اگر حقابه آیی هم وارد ایران شود دو برابر آن به مصرف مهمانان ما یعنی مهاجران افغان صرف می شود چه از تولیدات کشاورزی وکلا نیازهای اولیه که همه در ایران مساوی دارن مصرف می کنند پس باید به احترام همدیگر حق همسایگی را به جا آوریم در پناه حق
ع۳۰۵۳۶۸۲۲۲:۴۶:۳۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
درود برایران استوار
شاپور محمدی۳۰۵۳۶۸۶۲۲:۴۷:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
من یک خلبان بازنشسته نیروی هوایی هستم ، از دیروز که این ویدئو رو دیدم از عصبانیت و ناراحتی نه خوابیده‌ام و نه آرامش داشتم چرا هیچ واکنش تند و مقبولی از طرف دولت صورت نگرفته ؟ چرا جواب لازم به اینها داده نمیشود؟
اصغر۳۰۵۳۶۹۲۲۲:۵۰:۲۲ ۱۴۰۲/۲/۳۰
توافقنامه سعدآباد زیرپای ماست.یا آب را بدهید یا خاک را پس میگیریم
ناشناس۳۰۵۳۷۱۴۲۲:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اینجور که از کامنتها برداشت میشه مشکل تورم، بیکاری، کم آبی، گرانی، مسکن و هزاران مشکل دیگه همه و همه مقصر افغانی هاست. اما چند نکته را باید مد نظر داشت: ▪︎رفتار و اعمال طالبان هیچ ربطی به مهاجر و ملت افغانستان ندارد. ▪︎ هیچ افغانی تا فعلا سند خانه، ماشین و حتی سیمکارت بنام خودش زده نمیتونه. ▪︎ همین مهاجر به اثبات رسانده برای عزت و سربلندی ایران عزیز هم در ۸ سال دفاع مقدس و هم در سوریه دوشادوش برادران شان ایستادگی میکنه. ▪︎ همانطوری که کشورهای خلیج بدنبال نیروی ارزان کاری هست و هزاران پاکستانی، نپالی، بنگلادشی در کارهای شاق و سخت مشغول کار در اونجا هست، در ایران هم افغانستانی ها با کمترین دستمزد و امکانات کار میکنند، کمااینکه هیچ ایرانی حاضر نیست در دمای ۵۰ درجه کوره های آجرپزی، مرغداری و .... کار کنه. ▪︎ وقتی یک ایرانی که یارانه، بیمه، وام و ... دارد گیر مخارج زندگی اش هست، افغانی که با کمترین مزد و فاقد هر گونه کمک هزینه هست چگونه میلیون دلار ارز خارج میکنه نمیدونم. مطمئن باشید اگر همین فردا هیچ مهاجری نباشه باز هم گرانی، تورم، کم آبی وجود خواهد داشت. مشکل جای دیگری هست که باید پیدا کرد و چاره نمود.
ناشناس۳۰۵۳۷۵۶۲۳:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اینا خودشون از دست همون طالبان به ما پناه آوردن چه ربطی به این بدبختا داره طالبان به خون همینا تشنه هست
ناشناس۳۰۵۳۷۹۸۲۳:۲۴:۴۳ ۱۴۰۲/۲/۳۰
بفکر دشمنان واقعی ایران نظیر طالبان.علی اف.. باشید
ناشناس۳۰۵۳۸۰۱۲۳:۲۵:۲۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
با طالبان مماشات نکنید، غده سرطان درایران طالب است، همه مهاجرین افغانی را اخراج کنید،
توفیق۳۰۵۳۸۰۶۲۳:۲۶:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اگر این مهاجرین عزیز که نزدیک چهل سال هست که مهمان ما هستن رو برگردونن همون حاکمان افغانستان برای تهیه نان خالی مردمش به التماس می افته و همین آبی که اینا مصرف میکنن چند برابر حق آبه ماست که به سیستانی های عزیز بدهیم البته حق خودمون را باید باقدرت بگیریم.
ایرانی۳۰۵۳۸۰۷۲۳:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
این افغان ها ۱۰برابر ایرانی مصرف نان دارند.بیایید تو نانوایی ها میبینید.همه زندگی مردم و فلج کردن اینا.باعث گرونی فقر بدبختی ما شدن .خونه های اجاره ای همه شدن پر افغانی.خونه نیست دیگه برای اجاره کردن.
8454649764۳۰۵۳۸۱۰۲۳:۲۸:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۳۰
سلام این وسط تقصیر افغان ها چیست وقتی اون طالبان خودشون برای خود تصمیم میگیرن آیا نظر مردم یا بیکاری گرسنگی مردم براشون مهم است به خودشون که پول زندگی همه چی میرسه تقصیر مردم چیه این وسط
وحید۳۰۵۳۸۱۲۲۳:۲۸:۴۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
من زابل زندگی میکنم و شغلم نمایندگی بیمه هست،یه روز که واسه بیمه کردن ماشین های ترانزیت افغانی رفتم پایانه مرزی کلی بار گوجه و خیار می‌رفت واسشون اونم با چه کیفیتی ،اونوقت خودمون تو زابل هر جا میوه پلاسیده رو استفاده میکنیم،نصف روستا های زابل رفتن،نمیدونم آخرش چی میشه
ناشناس۳۰۵۳۸۱۹۲۳:۳۱:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۳۰
طالبان اب رو بستن ربطی به مهاجران نداره و نداشته طالبان از مردم افغانستان نپرسیدن که اب رو ببندیم یاباز کنیم.
نا شناس۳۰۵۳۸۳۱۲۳:۳۵:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۳۰
آقا فقط به اندازه همین جمعیت مهاجر افغان که توی ایران آب مصرف می کنند آب رها کنند ببینید چقدر آب میشه،،
ناشناس۳۰۵۳۸۶۱۲۳:۴۶:۱۵ ۱۴۰۲/۲/۳۰
اولا هندوانه را دیمی کشت میکنند،هندوانه آبدار است چون خودش آب را از شنبم میکشد،دوما آب هیرمند به موجب عهدنامه پاریس بین ایران و افغانستان مشترک است افغانها از ابتدا کار شکنی میکردند حق آبه ایران را نمیدادند،چرا میگویید مساله آب هیرمند ناموسی است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین