• شدت خشک‌سالی در ایران کاهش یافت

    شدت خشک‌سالی در ایران کاهش یافت

    یک کارشناس محیط زیست با تأکید به کاهش شدت خشک‌سالی در کشور از بهبود وضعیت بارندگی در استان‌های زاگرس‌نشین خبر داد.

  • واقعیت سامانه سودانی بر بارش های ایران چقدر روشن است؟

    واقعیت سامانه سودانی بر بارش های ایران چقدر روشن است؟

    سامانه های متعددی بر رفتار زمانی و مکانی و میزان بارش در پهنه جغرافیایی ایران حاکم هستند. بر اساس داده‌های مختلف در بازه زمانی مختلف رفتار این نوع از سامانه ها به طور مجزا و یا درهم تنیده یک کنش در بارش ایجاد می کند. یکی از این سامانه های حاکم بر ایران سامانه سودانی است.

  • تداوم خشکسالی در ایران

    کاهش ۲۷ درصدی بارش‌های پاییز نسبت به دوره بلندمدتتداوم خشکسالی در ایران

    پیش‌بینی شده بود که پاییز امسال میزان بارش‌ها در حد نرمال و حتی فراتر از نرمال باشد اما نه‌تنها پیش‌بینی‌ها محقق نشد بلکه میزا بارش‌ها در پاییز امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۶ درصدی را ثبت کرد که این موضوع نشان دهد سایه خشکسالی ۲۰ ساله بر منابع آب این کشور همچنان پابرجا است

  • ایران با ‌ناهنجاری دمایی مواجه نیست

    ایران با ‌ناهنجاری دمایی مواجه نیست

    مقام مسئول سازمان هواشناسی با بیان"دمای کشور از ابتدای سال آبی ۱.۱درجه بالاتر از میانگین بلند مدت بوده است"گفت:کشور دچار آنومالی یا ناهنجاری دمایی نیست.

  • خشکسالی در کشور ۳۰ ساله شد

    خشکسالی در کشور ۳۰ ساله شد

    رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور گفت: بر اساس شاخص خشکسالی SPI، از سال ۱۳۷۰ به بعد به‌جز سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ همواره در کشور خشکسالی داشته‌ایم و میانگین بارش تجمعی کشور از ۲۵۰ به حدود ۲۰۰ میلی‌متر در دهه اخیر کاهش پیدا کرده است.

  • طالبان و ناموس «آبی» ایران!

    طالبان و ناموس «آبی» ایران!

    گروه تعاملی الف،

    هلند به عنوان یکی از پرآب ترین کشورهای جهان آب مصرفی را دور ریز نمی‌پندارد. باور کردنی نیست که هلند حتی از فاضلاب واقعی شهری، فسفات تولید می‌کند و این فسفات در تولید کود کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از بیمارستان‌ها حتی دورریز داروهای مایع و آب مصرفی را فیلتر می‌کنند.