• بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد

    بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد

    یک مقام مسوول گفت:وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال، ۴۰ درصد منفی است، علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما بارندگی‌ها کمبود آب تهران را جبران نکرده است.

  • پرشدگی ۱۳ درصدی سدهای تهران؛ صرفه جویی کنید

    پرشدگی ۱۳ درصدی سدهای تهران؛ صرفه جویی کنید

    دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور اعلام کرد: درصد پرشدگی سدهای پنجگانه تهران از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفند به ۱۳ درصد رسید.

  • جبران کمبود آب تهران با مدیریت تأمین، توزیع و مصرف  

    جبران کمبود آب تهران با مدیریت تأمین، توزیع و مصرف  

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: یکی از اقدام‌ها برای جبران کمبود آب در این استان مدیریت تأمین، توزیع و مصرف بود که کاهش ۳۰ درصدی بارش‌های سال آبی گذشته را جبران کرد.

  • ۵ میلیارد نفر در جهان حداقل یک ماه در سال به آب دسترسی نخواهند داشت!

    ۵ میلیارد نفر در جهان حداقل یک ماه در سال به آب دسترسی نخواهند داشت!

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تحقیقات نشان می‌دهد تا سال ۲۰۵۰ میلادی ۵ میلیارد نفر خواهد رسید که سه‌چهارم جمعت کل جهان است.

  • توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع آبی نشدنی است

    توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع آبی نشدنی است

    وزیر نیرو با بیان این‌که ۷۰ درصد جمعیت کره زمین در سواحل مستقر هستند و عمده این میزان جمعیت برای تامین آب از آب دریا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: این آب پایدار است و با روش‌های ارزان می‌توان آن را شیرین کرد تا در بخش شرب و اقتصاد قرار بگیرد، اما اگر در داخل سرزمین به دور از آب‌های آزاد به دنبال توسعه باشیم راهی به جز توجه به منابع آبی نداریم.

  • طالبان و ناموس «آبی» ایران!

    طالبان و ناموس «آبی» ایران!

    گروه تعاملی الف،

    هلند به عنوان یکی از پرآب ترین کشورهای جهان آب مصرفی را دور ریز نمی‌پندارد. باور کردنی نیست که هلند حتی از فاضلاب واقعی شهری، فسفات تولید می‌کند و این فسفات در تولید کود کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از بیمارستان‌ها حتی دورریز داروهای مایع و آب مصرفی را فیلتر می‌کنند.