پکن: آماده در هم شکستن جدایی‌طلبی تایوان هستیم

  4020228020 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی وزارت دفاع تایوان وعده داد که قاطعانه هر جنبش جدایی‌طلب در تایوان را درهم خواهد شکست و مداخله فزاینده آمریکا در این جزیره را باعث ایجاد شکاف در روابط پکن-واشنگتن دانست.

پکن: آماده در هم شکستن جدایی‌طلبی تایوان هستیم

به گزارش فارس، وزارت دفاع چین در پیامی هشدارآمیز به تایوان در بحبوحه ارتباطات مستقیم تایپه با کشورها و سازمان‌های خارجی، از آمادگی برای سرکوب استقلال‌طبی در این جزیره خبر داد.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی»، ارتش چین وعده داد که قاطعانه هر جنبش جدایی‌طلب در تایوان را درهم خواهد شکست و مداخله فزاینده آمریکا در این جزیره را باعث ایجاد شکافی بی‌ثبات در روابط پکن-واشنگتن دانست.

پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

«تان کفی» سخنگوی وزارت دفاع چین روز چهارشنبه گفت: «ارتش آزادی‌بخش خلق چین به تقویت آموزش‌ها و آمادگی‌های نظامی ادامه می‌دهد و قاطعانه هر شکلی از استقلال‌طلبی تایوان را همراه با تلاش‌هایی برای مداخله خارجی، در هم می‌کشند و قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی چین دفاع خواهد کرد».

شامگاه سه‌شنبه نیز «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق انگلیس طی سفر رسمی ۵ روزه وارد تایوان شده و با مقام‌های دولت این جزیره خودمختار دیدار کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به طرح آمریکا برای ارائه کمک نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری به تایوان هشدار داد که اینگونه اقدامات روابط پکن با واشنگتن را به تنشی بی‌سابقه می‌کشاند.

پیش از این نیز سفارت چین در لندن طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن سفر نخست‌وزیر سابق انگلیس به تایوان، این اقدام را «تحریک‌آمیز و نمایشی» توصیف کرد.

دیدگاه کاربران

تحلیلگر آینده پزوه۳۰۴۹۰۷۰۱۴:۰۷:۰۹ ۱۴۰۲/۲/۲۸
تلاشهای غرب برای تفرقه درشرق،ازگذشته،تاحال ادامه دارد.... اهمیت استراتژیک تایوان برای جمهوری خلق چین،و حفظ چین متحد،بعنوان سدی بزرگ در شرق و جنوب شرق آسیا،موجب انزوای آمریکا و اروپا درنفوذ به آسیا، مضافآ حکمرانی تمدن ایرانی،اسلامی درغرب آسیا،و خاورمیانه و خروج تدریجی آمریکا و اروپا از آسیا و آفریقا،بزودی نظم نوینی،به جهان بشریت هدیه خواهدنمود،..... سفرهای مکرر مقامات آمریکا و اروپا به تایوان،با نیت پلید تولد اسرائیلی دیگر درشرق آسیا و مشغول نمودن،قدرتهای اقتصادی،شرق و جنوب شرق آسیا به درگیریهای نظامی،و فروش سلاحهای انبار شده،شرکتهای آمریکایی-اروپایی،به کشورهای آسیایی،به دلیل فرافکنی افکارجهانی،ازافول قدرت سابق آمریکا،آخرین تلاشهای آمریکای درحال متلاشی،..واروپای متشنج،بویژه انگلیس منزوی است،پر واضح است که،در آینده ای نزدیک،مربع [آمریکا،انگلیس،آلمان،فرانسه]بزودی با انهدام،غده سرطانی اسرائیل، وبلافاصله،تجزیه انگلیس،به۲یا۳کشور کوچک،مثلث منزوی<آمریکا-آلمان،فرانسه>،در مقابل قدرتهای بزرگ مثلث جدید(چین،ایران،روسیه)به رقابت میپردازند،....جرقه این انفجار، در آغاز جنگ اوکراین زده شد....لذا فروپاشی،اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا پس از جنگ اوکراین،کاملآ آشکار و حتمی است،دیگر افسانه هژمونی،غرب وآمریکا،فقط درکلوپهای بازی،کودکان،و بایگانی کتب قدیمی،قابل مشاهده خواهدبود،آینده از آن اندیشه های منطقی،و عمیق انسانی،و آرائ جهان شمول خواهد بود،و جهان نوین،جائی برای اتحادقلدران،اتفاق زورمندان،سازمان،تجاوزمستکبران،برای ویرانگری جهان،نخواهد داشت، بزودی جهانی بدون امپریالیسم وفاشیسم،بدون لیبرالیسم و ماتریالیسم،ظهور خواهد نمود.....بزودی آینده در قلمرو اسلام حقیقی خواهدبود،
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  7. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

آخرین عناوین