جان بولتون: سران کشورهای خارجی، ترامپ را یک دلقک می‌بینند

  4020227076 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مشاور امنیت ملی آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، درباره ادعای وی مبنی بر توانایی پایان دادن به جنگ اوکراین در ۲۴ ساعت، گفت: سران کشورهای خارجی از جمله رییس‌جمهوری روسیه ترامپ را یک دلقک می‌دانند.

جان بولتون: سران کشورهای خارجی، ترامپ را یک دلقک می‌بینند

به گزارش ایرنا، جان بولتون در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهوری سابق آمریکا درباره پایان جنگ اوکراین در یک شبانه‌روز و اینکه اگر او در کاخ سفید حضور داشت حمله مسکو به اوکراین انجام نمی‌شد، گفت: ترامپ تصور می‌کند که سران کشورهای خارجی به ویژه رقبای آمریکا از جمله ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ سران روسیه و چین برای او احترام قائلند و با وی ارتباط خوبی دارند اما در واقع عکس این مساله صادق است.

مشاور امنیت ملی ترامپ از ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ (فروردین ۹۷ تا شهریور ۹۸) با اشاره به زمان حضور خود در کاخ سفید افزود: من هنگامی که ترامپ با سران این کشورها دیدار می‌کرد حضور داشتم و معتقدم آن‌ها وی را یک دلقک (احمق در حال خنده/ Laughing Fool) می‌دانند.

بولتون در ادامه تاکید بر نادرست بودن ادعای ترامپ، با فرض پیروزی وی در انتخابات گذشته و ریاست جمهوری دوباره‌ او، مطرح کرد: ترامپ احتمالا قصد داشت از ائتلاف سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج شود و پوتین حتما پیش از حمله به اوکراین برای اجرای این تصمیم صبر می‌کرد زیرا یک ناتوی ضعیف پیروزی را برای روس‌ها تسهیل می‌کرد.

وی با بیان اینکه اظهارات اخیر ترامپ نشان می‌دهد که چرا او برای مسند ریاست جمهوری آمریکا صلاحیت ندارد، خاطر نشان کرد: هیچ فرد عاقلی تصور نمی‌کند که بتوان مسکو و کی‌یف را در ۲۴ ساعت به اتمام جنگ متقاعد کرد.

این سیاست‌مدار آمریکایی با اشاره به بخشی از صحبت‌های اخیر ترامپ درباره مطرح نبودن پیروزی و شکست در جنگ اوکراین، تصریح کرد: این اظهارات نشان می‌دهد که او تا چه اندازه نسبت به دلایل اصلی این درگیری ناآگاه است.

بولتون ماه گذشته نیز در بحبوحه بررسی پرونده پرداخت حق‌السکوت ترامپ به یک بازگر فیلم‌های غیر اخلاقی، وی را سرطان حزب جمهوریخواه نامیده و هشدار داد بود که اعلام جرم علیه رئیس جمهوری سابق آمریکا ممکن است که از لحاظ سیاسی به نفع وی تمام شود.

به گزارش ایرنا، روابط دونالد ترامپ و جان بولتون پس از آن که ترامپ وی را اخراج کرد، تیره شد. این اقدام رئیس جمهوری سابق آمریکا، خشم او را بشدت برانگیخت و بارها از مواضع و سیاست های رئیس سابق خود انتقاد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا یک روز پس از متهم شدن در پرونده فساد اخلاقی، برای اولین بار از سال ۲۰۲۱ دوباره در شبکه تلویزیونی سی ان ان وابسته به دموکرات ها ظاهر شد و یک مصاحبه جنجالی با برنامه موسوم به ‌«سی‌ان‌ان‌ هال» انجام داد.

زمانی که مجری برنامه از او پرسید که آیا می‌خواهد اوکراین در جنگ علیه روسیه پیروز شود؟ ترامپ پاسخ داد: «من به برد و باخت فکر نمی‌کنم. من به حل و فصل آن و توقف کشتن همه این افراد فکر می کنم» و هنگامی که از وی پرسیده شد که آیا ولادیمیر پوتین یک جنایتکار جنگی است یا خیر، او اخم کرد و گفت: این موضوعی است که در آینده مورد بحث قرار خواهد گرفت.

ترامپ همچنین ادعا کرد در صورتی که در کاخ سفید حضور داشت، می توانست جنگ در اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت حل کند.

کریس کریستی فرماندار سابق نیوجرسی که در سال ۲۰۱۶ از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بود، در توییتی نوشت: ترامپ مدعی است می‌تواند جنگ اوکراین را در ۲۴ ساعت پایان دهد. صرف نظر از اینکه این اظهارات چقدر مضحک است، من گمان می‌کنم که او سعی خواهد کرد این کار را با تحویل خاک اوکراین به روسیه انجام دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۴۸۰۵۴۱۵:۲۵:۳۹ ۱۴۰۲/۲/۲۷
اینو خوب اومدی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین