مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: واردات بنزین تا امروز نداشتیم/ وجود کارت اضطراری سوخت‌گیری در تمامی پمپ‌بنزین‌ها

  4020218119 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون در شرایط هم‌ترازی تولید و مصرف بنزین قرار داریم و تا امروز واردات بنزین نداشته‌ایم و ذخایر استراتژیک بنزین کشور نیز با تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

واردات بنزین تا امروز نداشتیم/ وجود کارت اضطراری سوخت‌گیری در تمامی پمپ‌بنزین‌ها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی خبری اظهار داشت: برای همه جایگاه‌های عرضه سوخت کارت اضطراری در نظر گرفته‌ایم؛ مردم نگران عدم وجود کارت آزاد در جایگاه‌ها نباشند؛ هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و کارت آزاد در سراسر جایگاه‌های سوخت موجود است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: کارت اضطراری سوخـت‌گیری در تمامی جایگاه‌ها موجود است و اینگونه نیست که مردم در مراجعه به‌جایگاهی با نبود کارت سوخت گیری، مواجه شوند.

وی افزود: بر اساس تکلیف قانونی، تا پایان امسال حجم استفاده از کارت‌های سوخت شخصی در خودروهای بنزین‌سوز باید به 90 درصد و در خودروهای گازوئیل‌سوز به 95 درصد برسد که در کنار ساماندهی کارت‌های آزاد سوخت جایگاه‌ها به منظور توزیع یک‌پارچه سوخت، به‌دنبال فرهنگ‌سازی در استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی هستیم.

نژاد‌علی با بیان اینکه "تا پیش از اجرای طرح ساماندهی کارت‌های آزاد سوخت جایگاه‌ها استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای سوخت‌گیری بنزین 3000 تومانی 1درصد بود"، گفت: درحال حاضر میزان استفاده مردم از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین 3000 تومانی، به 35 درصد رسیده است.

وی افزود: هم‌اکنون در شرایط هم‌ترازی تولید و مصرف بنزین قرار داریم و تا امروز واردات بنزین نداشته‌ایم و ذخایر استراتژیک بنزین کشور نیز با تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "در حال حاضر نه‌واردات بنزین داریم و نه صادرات بنزین"، گفت:‌ تنها مسئله سوآپ فرآورده‌های نفتی مطرح بوده که در حال انجام است.

وی ادامه داد: رشد مصرف بنزین در سال گذشته حدود 21 درصد بود و در سال جاری نیز تاکنون رشد مصرف بنزین کشور حدود 10 درصد بوده به‌طوری که به‌طور متوسط روزانه 110 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای پالایشی به‌منظور افزایش ظرفیت تولید بنزین در کشور با جدیت در پالایشگاه‌های کشور در حال پیگیری و اجرا بوده و برای توزیع یکنواخت و یکپارچه سوخت در کشور ناچار به اجرای سیاست‌های غیرقیمتی هستیم.

نژادعلی با بیان اینکه "تأیید می‌کنم که در یک بازه زمانی متوسط زمان انتظار صدور کارت سوخت المثنی به 6 ماه هم رسید"، گفت: تأخیر در صدور کارت سوخت المثنی به دلیل مشکلاتی بود که در تأمین کارت سوخت خام داشتیم که درحال حاضر تا حدود زیادی این مشکلات برطرف شده و متوسط زمان صدور کارت سوخت المنثی 30 تا 40 روز رسیده است و در تلاشیم که باز هم این زمان را کوتاه‌تر کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: تمامی ثبت‌نام‌ها برای صدور کارت سوخت تا پایان سال گذشته به‌نتیجه رسیده و کارت آنها صادر شده و جهت تحویل به متقاضیان به ادارات پست ارسال شده و طبق آخرین اعلام اداره پست، 450 هزار کارت تولیدشده هم‌اکنون در باجه‌های معطله پست قرار دارد که نیازمند پیگیری از سوی مالکان است.

وی خاطرنشان کرد: امکان تهیه کارت سوخت المثنی در کشور فراهم است و هم‌اکنون 380 هزار کارت سوخت المثنی در نوبت صدور قرار دارد.

نژادعلی با بیان اینکه اگر CNG در کشور نبود امروز باید روزانه 24 میلیون لیتر بنزین وارد می‌کردیم"، گفت: درحال حاضر روزانه 24 میلیون مترمکعب مصرف CNG داریم که برابر با جایگزینی با مصرف 24 میلیون لیتر بنزین است؛ جایگاه‌های عرضه CNG در کشور 12 میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند که لازم است‌ با فرهنگ‌سازی در این زمینه، مقدار استفاده از این سوخت پاک افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: درخواست وزارت نفت از خودروسازان این است که اقدام به تولید خودروهای پایه‌گاز سوز کنند و این مسئله باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ثبت‌نام رایگان خودروهای عمومی برای تبدیل به دوگانه‌سوز همچنان ادامه دارد اما تاکنون فقط 26درصد از خودروهای عمومی از این امکان استفاده کرده‌اند.

نژادعلی با بیان اینکه "پیشنهاد ما این بوده که امکان ثبت‌نام برای خودروهای شخصی نیز فراهم شود"، گفت: در این طرح به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مجوز داده شده تا 926 هزار و 910 دستگاه خودرو به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند که تاکنون 257 هزار خودرو در این طرح، دوگانه سوز شده اند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به‌سوالی در خصوص احتمال افزاش نرخ عرضه بنزین گفت: با توجه به قانون بودجه، هیچ برنامه و تکلیفی برای تغییر در قیمت بنزین، گازوئیل و سایر فرآورده‌های نفتی در سال جاری وجود ندارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۳۴۴۷۰۱۹:۰۸:۵۲ ۱۴۰۲/۲/۱۸
انچه که من اقلا دو سه دهه هست یادم میاد رکورد زنی های پی درپی تولید و مصرف بنزینه یادمه دوره احمدی نژاد جشن خودکفایی بنزین گرفته میشد!!!! ... واردات خودرو اراد نرخ بنزین هم ازاد تمااااام مثل تمام دنیا
علی۳۰۳۴۷۰۲۲۲:۱۲:۳۴ ۱۴۰۲/۲/۱۸
راه چاره تعامل با دنیا و استقاده از تکنولوژی تولید خودروهای برقی است با همین فرمان جلو برویم منابع کشور تمام و چیزی جز آلودگی محیط زیست نصیب ما نمی‌شود
ناشناس۳۰۳۵۷۲۶۱۵:۴۵:۱۴ ۱۴۰۲/۲/۱۹
سلام. آیا برای خودروهای معیوبی که تاریخ آنها بیش از بیست سال هست برنامه ای دارید.که بنزین را هدر می دهند. عمر مفید خودرو چندسال است. خودرو ها باید طبق تاریخ تولید کارت سوخت صادر شود وبه نام صاحب خودرو. چند میلیون کارت سوخت وجود دارد. چندمیلیون خودرو هست. کارت سوخت باید هر شش ماه تعویض شود. زیرا ممکن است خودرو به چند نفر خرید و فروش شده باشد. سپاسگذارم از همه عزیزان وبزرگواران.
ف ح۳۰۳۵۸۰۶۱۶:۵۲:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۱۹
گازوییل چی نداشتید
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  11. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  12. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  13. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  14. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  20. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  24. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  2. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  3. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  4. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

  5. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

  6. روند نزولی بازار ارز ادامه دارد/ افزایش نرخ ارز در بحران‌های سیاسی، ناپایدار و موقتی است

  7. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  8. پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف

  9. بذرپاش:عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است

  10. دلارهای خانگی روانه بازار شدند/ روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

  11. معاون وزیر کار: دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم رشد کرده است

  12. افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک

  13. تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد

  14. آسمان در اختیار متمولین؛ از بلیت هواپیمای نجومی تا خرید جت شخصی

  15. خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد

  16. وزیر اقتصاد: تورم در سال ۱۴۰۳ کاهشی است

  17. توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی

  18. دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد  

  19. سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

آخرین عناوین