چه صنایعی از پالت‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند؟

گزارش بازرگانی، 172040،   4020212034

پالت‌های پلاستیکی یکی از انواع پالت‌ها هستند که به دلیل طراحی مدرن و زیبا، قابلیت حمل‌ونقل آسان، قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن و هم‌چنین قیمت مناسب و اقتصادی مورد استقبال صنایع مختلفی قرار گرفته‌اند. به‌نحوی‌که بسیاری از صنایع انبارداری، سردخانه‌ها، صنایع غذایی و بهداشتی، صنایعی آرایشی، شرکت‌های صادارات و واردات از این نمونه‌ از پالت‌ها استفاده می‌کنند.

پالت‌های پلاستیکی یکی از انواع پالت‌ها هستند که به دلیل طراحی مدرن و زیبا، قابلیت حمل‌ونقل آسان، قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن و هم‌چنین قیمت مناسب و اقتصادی مورد استقبال صنایع مختلفی قرار گرفته‌اند. به‌نحوی‌که بسیاری از صنایع انبارداری، سردخانه‌ها، صنایع غذایی و بهداشتی، صنایعی آرایشی، شرکت‌های صادارات و واردات از این نمونه‌ از پالت‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه با انواع پالت صنعتی پلاستیکی و کاربردهای آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید:

images_1682410347_64478b6b5262e.jpg

پالت پلاستیکی (Plastic Pallet) چیست؟

پالت‌های پلاستیکی ابزارهایی هستند که از آن‌ها برای نگه‌داری و انبار کردن کالاها استفاده می‌شود. درواقع هدف استفاده از پالت صنعتی پلاستیکی، به‌عنوان وسیله‌ای برای ایجاد فاصله بین کالاها همچنین جلوگیری از نفوذ رطوبت و آسیب به آن‌هاست. مهم‌ترین ویژگی پالت‌های پلاستیکی، جنس محکم و مقاوم آن‌ها در برابر خطر شکستگی و زنگ‌زدگی و همچنین حمل‌ونقل آسان آن‌هاست. این نمونه از پالت‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی طراحی و تولید شده‌اند که با توجه به نوع و کارایی آن‌ها و همچنین رنگ موردنظر می‌توانید به خرید آن‌ها بپردازید. تنوع در رنگ پالت‌ها به کمک صنایع مختلف آمده است تا با ایجاد رنگ‌بندی‌های متفاوت در انبار محصولات خود، به‌نوعی کالاها را دسته‌بندی کنند. علاوه‌بر تنوع طرح و رنگ، قیمت مناسب این پالت‌ها، سبب افزایش خرید پالت در سال های اخیر در صنایع مختلف شده‌است.

images_1682410347_64478b6bad7c1.jpg

انواع پالت پلاستیکی

خاصیت شکل‌پذیری پلاستیک به کمک صنایع مختلف آمده است تا به‌راحتی بتوانند از بین طرح‌های تولیدی مناسب‌ترین طرح را انتخاب کنند. همچنین این امکان وجود خواهد داشت که قالب‌ریزی‌های جدیدی انجام شود و نمونه‌های مختلف از پالت صنعتی پلاستیکی تولید شود. هرکدام از این انواع پالت‌های پلاستیکی دارای خصوصیات متفاوتی هستند که کاربرد آن‌ها را در یک زمینهٔ خاص، بیشتر می‌کند. از بهترین نمونه‌های باکس‌های پلاستیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پالت سطح صاف بهداشتی پلاستیکی

یکی از پرکاربردترین نمونه از پالت‌ها، پالت‌های سطح صاف پلاستیکی است که از آن‌ها به جهت دسته‌بندی، جداسازی و انبار کالاها استفاده می‌کنند. سطح صاف بودن این پالت‌ها باعث می‌شود تا امکان جابه‌جایی بدون آسیب‌دیدگی و به‌راحتی وجود داشته باشد. به‌نحوی‌که نظم سایر پالت‌ها به هم نریزد. همچنین این مدل از پالت‌ها با سطح کاملاً صاف و بهداشتیی که دارند، از تجمع مواد آلاینده و بیماری‌زا جلوگیری کرده و با استفاده از مواد شوینده، قابل شستشو و ضدعفونی کردن هستند.

پالت مشبک پلاستیکی

این دسته از پالت‌ها به‌سبب سطح مشبکی که دارند، می‌توانند به‌راحتی و بدون نیاز به ابزار خاصی سبب گردش هوا شده و از فاسدشدن کالا جلوگیری کنند، به همین دلیل است که استفاده از آن‌ها در صنایع مختلفی همچون صنایع مواد غذایی، دارویی، صادرات، سردخانه و کشاورزی کاربرد دارد. وجود پایه‌های قوی در زیر پالتی پلاستیکی سبب شده‌است تا از بابت وزن کالا و تحمل پایه، هیچ‌گونه نگرانی‌ای وجود نداشته باشد.

پالت صادراتی پلاستیکی

یکی دیگر از انواع پرطرفدار پالت‌های پلاستیکی، پالت‌های صادراتی بوده که برای شرکت‌هایی که درزمینهٔ صادرات و واردات فعالیت می‌کنند، بسیار کاربردی و مناسب است. طراحی مناسب این پالت‌ها سبب شده‌است که حمل‌ونقل آن‌ها راحت و بی‌دردسر باشد. همچنین وجود زیر پالتی پلاستیکی که در برخی از مدل‌ها تعبیه شده‌است، علاوه‌بر کمک به حمل‌ونقل، سبب ایجاد فضا بین پالت و سطح زمین می‌شود و هوا را به گردش درمی‌آورد. این ویژگی در طراحی به کمک بسیاری از شرکت‌های صادرات همانند شرکت‌های مواد غذایی و کشاورزی آمده است.

images_1682410347_64478b6be925b.jpg

انواع کاربردهای پالت پلاستیکی در صنایع مختلف

پالت‌های پلاستیکی به دلیل طراحی زیبا، قیمت کمتر نسبت‌به پالت‌های چوبی و فلزی، مقاومت و نفوذناپذیری موردتوجه بسیاری از مدیران و انبارداران قرار گرفته‌است. به همین دلایل است که استفاده از پالت‌های پلاستیکی در صنایع مختلفی کاربرد دارد. در ادامه انواع کاربردهای پالت صنعتی پلاستیکی را باهم بررسی می‌کنیم:

مرغداری

یکی از کاربردهای باکس‌های پلاستیکی، استفاده از آن‌ها در صنعت مرغداری است، چراکه این پالت‌ها مقاوم بوده و برای حمل‌ونقل مشکلی ایجاد نمی‌کنند. همچنین قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن این پالت‌ها باعث می‌شود که آلودگی به داخل مرغداری وارد نشود.

انبارداری

تقریباً می‌توان گفت که بیشتر انبارداران از پالت‌های پلاستیکی برای حمل و نگه‌داری کالاها استفاده می‌کنند. ویژگی‌های فوق‌العادهٔ پالت‌ها سبب شده‌است که جابه‌جایی آن‌ها آسان باشد و به‌راحتی بتوان آن‌ها را دسته‌بندی کرد. به‌علاوه این پالت‌ها در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی نیز بسیار مقاوم هستند. این در حالی است که استفاده از پالت‌های چوبی و فلزی درگذشته بسیار پرکاربرد و پرهزینه بوده است، چراکه استفاده از پالت‌های چوبی و فلزی همواره با خطر خوردگی و زنگ‌زدگی روبه‌رو بوده است. به‌علاوه حمل‌ونقل آن‌ها بسیار مشکل داشته است.

صنعت بهداشتی و غذایی

یکی دیگر از انواع کاربرد پالت‌های پلاستیکی، در صنایع مختلفی مانند صنایع دارویی و بهداشتی و غذایی است. دلیل این امر هم آن است که برای نگه‌داری از محصولات دارویی و غذایی و همچنین چیدمان آن‌ها، استفاده از این نوع پالت‌ها بهترین گزینه است، چراکه امکان آلودگی آن‌ها با قابلیت شستشو و ضدعفونی کردن این باکس‌ها از بین می‌رود.

سردخانه

سردخانه‌های گوشت و مرغ و میوه و سبزی‌جات از سری صنایعی هستند که نیاز به استفاده از پالت‌های پلاستیکی در آن‌ها بیشتر است، چراکه نگه‌داری و حمل‌ونقل این موارد، نیازمند رعایت جنبهٔ بهداشتی است. این نمونه‌ها از پالت‌ها سالیان طولانی است که جایگزین پالت‌های چوبی شده‌اند، زیرا آلودگی آن‌ها کمتر است و سبب تجمع حشرات بر روی محصولات نمی‌شوند. به‌علاوه پالت‌های پلاستیکی در برابر سرمای زیر صفر سرخانه‌ها بسیار مقاومت دارند. قیمت مناسب و اقتصادی این پالت‌ها نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از آن‌ها در این صنعت است.

داروسازی

پالت­های پلاستیکی  یک راه‌حل عالی و کم‌هزینه برای حل مشکلات صنایع دارویی هستند، چراکه این پالت‌ها امکان ضدعفونی شدن آسان را دارا بوده و از نظر شیمیایی نیز غیرفعال هستند. همچنین امکان آلودگی محصولات نیز وجود ندارد.

صنعت الکترونیک

صنعت الکترونیک به پالت‌هایی که قابلیت حمل متحرک را دارند احتیاج دارد. همچنین پالت‌هایی که برای حمل و نگه‌داری از وسایل الکترونیک انتخاب می‌شوند، باید دارای خاصیت نارسانا بودن باشند که باکس‌های پلاستیکی این ویژگی را دارند.

سخن پایانی

پالت صنعتی پلاستیکی ابزاری کاربردی برای حفظ و نگه‌داری و همچنین حمل‌ونقل آسان کالاهاست. استفاده از این ابزار در صنایع مختلفی کاربرد دارد، چراکه این پالت‌ها بسیار سبک و کم‌وزن بوده و دارای طرح و رنگ‌های مختلفی هستند که کار دسته‌بندی محصولات را آسان می‌کنند. به‌علاوه در برابر رطوبت و خوردگی نیز مقاومت دارند و کاملاً بهداشتی محسوب می‌شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. من عجله ندارم!

  2. نیش و کنایه های «بومرنگی» روحانی!

  3. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. اصلاح‌طلبان مقابل «نصیری» سکوت نکنند

  6. ادعای عجیب روحانی: ما بورس را رشد دادیم، اینها بورس را زمین زدند!

  7. نظرات برگزیده مخاطبان الف: دولت در گام اول باید مشکلات را انکار نکند/ رانندگان اسنپ و تپ‌سی باید حمایت شوند

  8. قحطی مانتوی بلند و دکمه‌دار در تهران!

  9. مشروبات تقلبی از جامعه پزشکی هم قربانی گرفت

  10. حقوق کارکنان وزارت کشور ترمیم می‌شود

  11. دور باطلی که تمامی ندارد!

  12. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

  13. بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

  16. تضادی عجیب و پر ابهام!

  17. برای این عکس شما تیتر بزنید

  18. دو ناوشکن آمریکایی در دریایی سرخ شکار شدند

  19. هشدار دیوان کیفری بین‌المللی به آمریکا و رژیم اسرائیل

  20. رشد شدید بدهی‌ها در دولت روحانی/ عبور از بحران بدهی در دولت رئیسی

  21. آقای رئیس‌جمهور! لطفاً فراموش نکنید!

  22. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

  23. نظر جالب شریعتمداری درباره طرح نور و لایحه حجاب/ پاسخ خلجی به انتقادات نمایندگان درباره قیمت دلار

  24. سردار رادان: عده ای تلاش می کنند مردم قانونگریز شوند

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین