اسرائیل و سیاست نخ‌نما شده «ترور»

  4020205081 ۱۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

سران رژیم صهیونیستی که با توجه به بحران پیچیده داخلی و تهدیدات فزاینده خارجی، گزینه‌های اجرایی مناسبی برای مقابله با  خطرات مرحله جدید ندارند، بار دیگر به صحبت درباره سیاست نخ‌نما شده ترور رهبران مقاومت متوسل شده‌اند.

اسرائیل و سیاست نخ‌نما شده «ترور»

به گزارش الف، هم‌زمان با آغاز سال جدید میلادی و شروع کار کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و با حضور وزرای افراطی چون «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ»، جبهه داخلی فلسطین در فضای متشنج و پرتنشی قرار گرفته که از زمان آغاز اشغالگری اسرائیل در 7 دهه قبل تاکنون بی‌سابقه بوده است.

گذشته از تعمیق شکاف و تنش‌ها در جامعه اسرائیل و اعتراضات گسترده‌ای که علیه کابینه نتانیاهو به دلیل اقدامات افراطی آن وجود دارد و هشدارهای مکرر درباره احتمال تجزیه و فروپاشی ارتش این رژیم بعد از قدرت گرفتن راست‌افراطی‌ها، فلسطینیان در مناطق مختلف از نوار غزه تا کرانه باختری و قدس و اراضی اشغالی 1948 موج بزرگی از عملیات‌های مقاومتی علیه رژیم اشغالگر آغاز کرده‌اند که علت آن به رفتارهای فاشیستی کابینه نتانیاهو علیه مردم فلسطین برمی‌گردد.

اما نقطه اوج درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها در ماه مبارک رمضان بود؛ جایی که مردم فلسطین از هر گروهی نتوانستند در برابر تجاوزات وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی ساکت بمانند و قدس تبدیل به عرصه داغ درگیری‌ها شد. هم‌زمان با آن عملیات‌های ضد صهیونیستی در کرانه باختری نیز ادامه داشت تا اینکه در اواسط ماه مبارک رمضان، مقاومت در نوار غزه مشابه اقدامی که در مه 2021 انجام داده بود، با ده‌ها موشک مواضع داخلی رژیم صهیونیستی را به عنوان پاسخ اولیه به جنایات این رژیم در مسجدالاقصی، هدف قرار داد.

اما این پایان کار نبود و به فاصله کوتاهی از حملات مقاومت فلسطین، ده‌ها موشک نیز از جنوب لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی شلیک شد؛ اقدامی که از زمان جنگ جولای 2006 میان ارتش اسرائیل و حزب‌الله لبنان بی‌سابقه بود. همین موضوع کافی بود تا زنگ خطر جنگ چند جبهه‌ای از جانب گروه‌های مقاومت علیه اسرائیل به صدا در بیاید.

نهادهای امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی با هشدار درباره اینکه بعد از ماه رمضان مرحله‌ای پرتنش و نگران‌کننده پیش روی اسرائیل قرار دارد، به تصمیم‌سازان این رژیم توصیه کردند که تحت هر شرایطی از ورود به جنگ چندجبهه‌ای خودداری کنند؛ چرا که ارتش برای چنین جنگی آماده نیست.

در حالی که صهیونیست‌ها گزینه‌های اجرایی زیادی برای مقابله با شرایط متشنج فعلی و مرحله جدید ندارند، اخیرا سران رژیم اشغالگر صحبت‌هایی درباره فعال‌سازی سیاست ترورها مطرح و چند تن از رهبران مقاومت فلسطین را تهدید به ترور کرده‌اند.

سیاست ترورها، راهبردی است که رژیم صهیونیستی از زمان آغاز اشغالگری خود در فلسطین آن را پیش گرفته و یکی از ابزارهای تقابل این رژیم محسوب می‌گردد. رسانه‌های صهیونیستی اخیرا فاش کردند که کابینه امنیتی اسرائیل با حضور نتانیاهو نشستی در شهرک سدیروت  در نزدیکی نوار غزه برگزار کرده و در آن درباره بازگشت به سیاست ترور رهبران مقاومت صحبت کرده‌اند.

طبق آنچه که در گزارش رسانه‌های عبری آمده، «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و «یحیی السنوار» رهبر حماس درنوار غزه کسانی هستند که در لیست ترور اسرائیل قرار گرفته‌اند. در این میان عمده تمرکز محافل صهیونیستی معطوف به السنوار است؛ چرا که به اعتقاد اسرائیلی‌ها او قدرت توسعه طرح جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل و تغییر قواعد درگیری با این رژیم را دارد.

سخنرانی آتشین یحیی السنوار به مناسبت روز جهانی قدس نیز به شدت مورد توجه صهیونیست‌ها قرار گرفته و محافل این رژیم اعلام کردند السنوار می‌تواند بعد از ماه رمضان اوضاع را در برابر اسرائیل منفجر کند.

در مورد اینکه چرا سران رژیم اشغالگر به صحبت درباره فعال‌سازی سیاست ترورها روی آورده‌اند، تجربه نشان می‌دهد هر زمان که اسرائیل برای مقابله با تهدیدات در تنگنا قرار می‌گیرد و خود را دست‌بسته می‌بیند، به تهدید درباره ترور متوسل می‌شود تا فضا را به نفع خود آرام کند. در شرایط فعلی نیز اسرائیل که در سایه حکومت راست‌افراطی‌ها از بحران عمیق داخلی رنج می‌برد و خود را در برابر یک جنگ بزرگ چندجبهه‌ای  و اجتناب‌ناپذیر می‌بیند که آمادگی آن را ندارد، فعال‌سازی سیاست ترور یا صرف صحبت درباره آن می‌تواند تا حدی از فشار افکار عمومی اسرائیلی‌ها علیه ارتش و نهاد سیاسی بکاهد.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این زمینه اعتراف کرد که استراتژی «جنگ بین جنگ‌ها» طی دهه‌های گذشته مانع از رشد خطرات خارجی علیه اسرائیل و جلوگیری از فرسایش قدرت بازدارندگی آن نشد. بنابراین اسرائیل باید برای احیای بازدارندگیِ از دست رفته خود یک استراتژی دیگر اتخاذ کرده و وارد عملیات‌های مخفی علیه دشمن شود.

اما اینکه آیا اسرائیلی‌ها واقعا قدرت فعال‌سازی سیاست ترورها را دارند، باید به تهدیدات این رژیم در سال‌های گذشته مبنی بر ترور رهبران مقاومت فلسطین به ویژه بعد از نبرد شمشیر قدس در مه 2021 بیندازیم؛ جایی که رژیم اشغالگر مانورهای زیادی درباره ترور «محمد الضیف» فرمانده گردان‌های عزالدین القسام (شاخه نظامی حماس) و صالح العاروری و یحیی السنوار انجام داد اما هیچ یک عملی نشد.

واقعیت آن است که اجرای سیاست ترورها در دهه‌های قبل برای اسرائیل کارساز بود و نمونه‌های زیادی وجود دارد که رژیم صهیونیستی موفق به ترور رهبران مقاومت فلسطین شده است. اما این سیاست نخ‌نما شده در چند سال گذشته و بعد از توسعه چشمگیر قدرت مقاومت در عرصه نظامی و اطلاعاتی، نتوانسته موفق عمل کند. در همین زمینه در جریان جنگ مه 2021 صهیونیست‌ها بارها در تلاش برای ترور محمد الضیف و یحیی السنوار بودند اما موفق نشدند.

اما در مرحله فعلی شرایط کاملا متفاوت از گذشته است و مقامات اسرائیل به خوبی می‌دانند همانطور که رهبران محور مقاومت از جمله سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله اعلام کرد، هر اقدام اشتباهی علیه رهبران و رزمندگان مقاومت، برای اسرائیلی‌ها بسیار گران تمام می‌شود و  عملا به معنای اجرای سناریو خطرناک جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل است؛ جنگی که می‌تواند پرونده این رژیم را در منطقه ببندد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۰۱۴۱۸۸۰۶:۳۷:۵۰ ۱۴۰۲/۲/۶
تلاش‌های سردار بزرگ اسلام و این نفس زکیه یعنی شهید سلیمانی برای تجهیز فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی امروز بیشتر از هر زمان دیگر خودش را نشان می‌دهد و ان‌شاءالله آزادی قدس به زودی رقم خواهد خورد و همگان شاهد این حادثه بزرگ خواهیم بود.
ناشناس۳۰۱۴۳۲۰۰۹:۲۷:۴۰ ۱۴۰۲/۲/۶
برگزاری رفراندوم برای حل مسئله فلسطین خوب است؟
ناشناس۳۰۱۴۳۲۳۰۹:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۲/۶
حل مسئله فلسطین راه حل نظامی ندارد.
ناشناس۳۰۱۴۳۶۳۰۹:۵۲:۵۸ ۱۴۰۲/۲/۶
سیاست ترور نخ نما شده اسرائیل هیچ غلطی نمی تواند بکند.
ناشناس۳۰۱۴۱۸۹۰۶:۳۸:۰۷ ۱۴۰۲/۲/۶
اگر فروپاشی رژیم صهیونیستی تا چندی قبل یک آرمان دور از دسترس تلقی می‌شد ولی با رشد کمّی و کیفی مقاومت امروز به گفتمان رایج تبدیل شده و حتی برخی مقامات این رژیم آن را بر زبان می‌آورند
ناشناس۳۰۱۴۱۹۰۰۶:۳۸:۲۷ ۱۴۰۲/۲/۶
شلیک موشک‌ها به سوی شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین از جنوب لبنان و جنوب فلسطین (نوار غزه) و سوریه در یک اقدام همزمان و بی‌سابقه در اواسط ماه مبارک رمضان، مانع از تهدید بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر فاسد کودک‌کش رژیم جعلی شد. به نظر می‌رسد موشک‌ها‌، به او تفهیم کرد که حرف مفت نزند و زمان بزن در رو سپری شده است.
ناشناس۳۰۱۴۱۹۱۰۶:۳۹:۱۹ ۱۴۰۲/۲/۶
با وجود همه تلاش‌ها برای بزک کردن آمریکا، ملت ایران در غرب آسیا بالا‌‌ترین بی‌اعتمادی را نسبت به آمریکا دارند. براساس نتایج تازه‌‌‌ترین نظرسنجی مؤسسه آمریکایی گالوپ در ۱۳ کشور مسلمان، ۸۱ درصد مردم ایران اعتمادی به آمریکا ندارند و مردم تونس، ترکیه، فلسطین و عراق با ۷۸ تا ۷۵ درصد، در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین ۲۰ سال پس از حمله آمریکا به عراق، ۷۲ درصد مردم عراق نسبت به اهداف آمریکا تردید دارند و فقط ۲۶ درصد بر این باورند که آمریکا در تعهد دموکراسی جدی است. این درصد خوش‌بینی در افغانستان، تنها ۱۴ درصد است.
ناشناس۳۰۱۴۱۹۵۰۶:۴۲:۰۸ ۱۴۰۲/۲/۶
شیطان بزرگ با شکست مفتضحانه‌اش در فتنه ترکیبی 1401 مجددا جنگ ترکیبی دیگری علیه کشورمان را تدارک می‌بیند تا به خیال خام خود بتواند شکست سال قبل را جبران و پیشرفت محیر‌العقول نظام را کند نماید. اهداف پلید او در فتنه جدید حول محورهای مداخله ارزی‌، ترور‌، خرابکاری‌، فشار دیپلماتیک و... می‌باشد. لازم است دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی با جدیت به مقابله بی‌امان با توطئه ترکیبی دشمنان و در راس آن با آمریکای مستکبر رو به افول اهتمام ورزند.
ناشناس۳۰۱۴۲۰۲۰۶:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۲/۶
فؤاد ایزدی، استاد دانشگاه: در بحث رفراندوم ایران ۳ بر صفر از آمریکا جلو است!
no one۳۰۱۴۲۲۴۰۷:۳۳:۱۸ ۱۴۰۲/۲/۶
ادبیات این دوستان چقدر شبیه کارشناسهای تلویزیونه.......
ناشناس۳۰۱۴۳۰۱۰۹:۱۰:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۶
ادبیات شما هم شبیه کارشناسان شبکه های ماهواره ای هست که نگران شدی!
ناشناس۳۰۱۴۳۶۰۰۹:۵۲:۰۳ ۱۴۰۲/۲/۶
رژیم غاصب و جعلی و کودک کش صهیونیستی باید از روی نقشه کره زمین محو بشود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین