واکنش کره شمالی به درخواست خلع سلاح اتمی اش

  4020201036 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه تملک سلاح اتمی نقض هیچ معاهده‌ای نیست، تاکید کرد که گروه ۷ هیچ حق یا اختیاری برای اعمال نظر و دخالت در امور حاکمیتی پیونگ‌یانگ ندارد.

واکنش کره شمالی به درخواست خلع سلاح اتمی اش

به گزارش فارس، درخواست کشورهای عضو گروه ۷ برای خلع سلاح اتمی فوری کره شمالی و محکوم کردن آزمایش موشک بالستیک با سوخت جامد جدید این کشور، با واکنش تند پیونگ‌یانگ همراه شد.

«چوئه سون‌هوی» وزیر امور خارجه کره شمالی امروز (جمعه) در بیانیه‌ای گفت که موقعیت کشورش به عنوان یک قدرت اتمی جهانی، غیرقابل برگشت و نهایی است که نیازی برای به‌رسمیت شناخته‌شدن بین‌المللی ندارد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) به نقل از چوئه گزارش داد که داشتن تسلیحات اتمی ناقض هیچ معاهده‌ای نیست و نه فقط به‌خاطر وضعیت اتمی بودن بلکه برای محافظت در برابر سیاست خصمانه‌ سیاست خصمانه آمریکا ضروری است.

او ضمن انتقاد از بیانیه گروه ۷، اینگونه اظهارات را دخالت محتوایی در امور داخلی و نقض حاکمیت کره شمالی دانسته و تاکید کرد که تملک سلاح اتمی در قانون اساسی این کشور گنجانده شده است.

طبق این گزارش، وزیر خارجه کره شمالی با بیان اینکه گروه ۷ نماینده جامعه بین‌المللی نبوده و ابزاری سیاسی برای حفظ هژمونی آمریکا است، تاکید کرد که آنها هیچ اختیار یا حقی ندارد که در مورد اعمال حقوق حاکمیتی کره شمالی مخالفت کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این گزارش، چوئه به کشورهای گروه ۷ یادآوری کرد که کره شمالی ۲۰ سال پیش از معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی (اِن‌پی‌تی) خارج شد و بر این اساس، هیچ تعهدی برای خلع سلاح اتمی ندارد.

در بیانیه او آمده است: «من تصریح می‌کنم که ما ذره‌ای هم به امور کشورهای گروه ۷ اهمیتی نمی‌دهیم، اما اگر آنها بخواهند به نحوی به حاکمیت و منافع اساسی کره شمالی تجاوز کنند، ما این اجازه را نخواهیم داد و اقدامات تلافی‌جویانه بی‌رحمانه انجام خواهیم داد».

شامگاه پنجشنبه بود که وزرای خارجه گروه ۷ پس از نشستی در توکیو بیانیه مشترکی صادر کردند که در آن پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی را محکوم و از خلع سلاح اتمی «کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر» این کشور حمایت کردند.

بر این اساس، وزیر امور خارجه کره شمالی با بیان اینکه اقدامات کشورش برای تقویت توان دفاعی آن بخشی از حق حاکمیتی است، اظهار داشت: «این فعالیت‌ها برای حفاظت از کشور و تمامیت ارضی آن و همچنین برای کنترل پایدار اوضاع در منطقه شبه‌جزیره کره در پس‌زمینه اقدامات نظامی تحریک‌آمیز و دیوانه‌وار آمریکا و متحدانش، ضروری است».

چوئه ضمن تاکید بر تداوم این اقدامات تا زمان پایان یافتن تهدید آمریکا و متحدانش به‌صورت کامل، تصریح کرد: «این کره شمالی نیست که باید تغییر کند، بلکه آمریکا است که باید این عقیده کهنه خود مبنی بر اینکه فقط آنها می‌توانند سلاح اتمیی داشته باشند را کنار بگذارند».

به نوشته اسپوتنیک، او همچنین افزود: «واشنگتن اکنون باید درک کند که فقط پایان یافتن کامل سیاست خصمانه آنها در قبال کره شمالی است که می‌تواند امنیت آنها را تضمین کند».

پیش از این نیز «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بیان اینکه کشورش اولین ماهواره جاسوسی خود را ساخته است، به مسئولان ذی‌ربط دستور داد تا هرچه سریعتر این ماهواره را به مدار پرتاب کنند. (جزئیات بیشتر)

روز دوشنبه بود که علی‌رغم هشدارهای مکرر کره شمالی به آمریکا درباره برگزاری رزمایش نظامی با کره جنوبی و ژاپن در شرق آسیا، این سه کشور بار دیگر رزمایش انجام دادند.

دیدگاه کاربران

نایب۳۰۰۹۵۱۳۱۵:۰۷:۲۴ ۱۴۰۲/۲/۱
تا ابد حق..کاملا راست گفته..اولین کشوری که نباید بمب اتم داشته باشه آمریکاست که دو تا شهر را بمب اتم زد و کلی مردم بیگناه رو به خاک و خون کشید در ژاپن.
ناشناس۳۰۰۹۷۴۹۱۸:۵۱:۳۵ ۱۴۰۲/۲/۱
هرکی تحریمگره باید خلع سلاح بشه دنیا یادش رفت آمریکا ۲ میلیارد دلار سلاح داد به عربستان سعودی برای قتل عامل یمنی ها؟ چرا محکوم نشد؟
شاه حسینی۳۰۱۰۲۹۴۰۱:۵۲:۴۷ ۱۴۰۲/۲/۲
کره شمالی داشتن سلاح هسته‌ای حق اوست آمریکا جنگ جهانی دوم مرتکب بزرگترین جنایت بشری مرتکب شد پس آمریکا و گروه ۷ در جایگاهی نیستندکه نظر بدهند؟؟؟
کرم الله۳۰۱۰۳۰۵۰۱:۵۹:۳۳ ۱۴۰۲/۲/۲
چرا کشتار مردم یمن را محکوم نکردند چرا جنايت صدام بر علیه ایران محکوم‌ نکردند چرا این همه جنايت آمریکا علیه مردم ایران محکوم نکردند پش کره شمالی برای امنیت خود سلاح‌های هسته‌ای لازم دارد و گروه ۷ در جایگاهی نیستند که اعمال نظر کنند خود بزرگترین ناقصان حقوق بشر در جهان هستند؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۰۱۰۳۰۷۰۱:۵۹:۴۹ ۱۴۰۲/۲/۲
بزن غرب کامل محو کن بچه شیر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

آخرین عناوین