دستگیری ۲ شرور که کارواشی را در شمال تهران به‌هم ریختند

  4020127134

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری دو شرور که به یک کارواش به محله اقدسیه حمله‌ور شده بودند، خبر داد.

دستگیری ۲ شرور که کارواشی را در شمال تهران به‌هم ریختند

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد گودرزی به تشریح سه ماموریت پلیس پیشگیری در شبانه‌روز اخیر پرداخت و گفت:‌در روز جمعه بیست و پنجم فروردین ماه سال جاری مالک یک کارواش در اقدسیه با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و اعلام کرد که دو تن از اراذل و اوباش وارد این کارواش شده و پس از درگیری با کارگران اقدام به پرتاب گاز اشک آور در این محل کرده و متواری شده‌اند.

وی با بیان اینکه رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران کلانتری ۱۶۴ قائم قرار گرفت، گفت: در رصدهای اطلاعاتی و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات متهمان شناسایی و تحویل واحد گشت  کلانتری شد. در همین راستا نیز تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه ساعت ۲۰ روز همان طی تماس با مرکز فوریت های پلیس ماموران از حضور  مجدد متهمان در واحد صنفی کارواش با خبر شده و به سرعت به این محل رفتند. گزارش اولیه نشان از این داشت که در این مرحله هم متهمان با درگیری و ایجاد رعب و وحشت با سلاح گرم و سرد اقدام به قدرت نمایی کرده‌اند. در جریان این درگیری یکی از کارگران کارواش دچار جراحت شده بود.

گودرزی افزود:‌ با حضور به موقع ماموران در محل و درخواست نیروی کمکی در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی متهمان دستگیر  و به کلانتری ۱۶۴ انتقال داده شدند. این افراد در این محل تحت بازجویی قرار گرفته و به بزه ارتکابی خود اقرار و علت اعمال مجرمانه را تسویه حساب شخصی اعلام کردند.


وی ادامه داد: از متهمان ۲۸ و ۳۰ ساله یک قبضه سلاح کمری، دو خشاب، شش عدد تیر جنگی، دو عدد اسپری اشک آور و یک قبضه سلاح سرد کشف و مشخص شد متهمان سابقه جرایم خشن و سرقت را دارند که چندین مرحله به عنوان مظنون دستگیر شده‌اند.

سرقت از خودروها با خودرو
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری یک سارق لوازم و محتویات خودرو در گشت‌زنی‌های انتظامی نیز خبرداد و گفت: بامداد روز گذشته ماموران کلانتری ۱۵۶ افسریه در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، در محدوده خیابان جورابی تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک دستگاه خودروی پراید که راننده آن به آهستگی از کنار خودرو های پارک شده در کنار خیابان در حال عبور بود، مشکوک شده و رفتار آن را تحت نظر قرار دادند. بررسی‌های اولیه ماموران نشان داد، پلاک خودروی پراید به طرز ماهرانه‌ای مخدوش شده است و همین سرنخ کافی بود تا ماموران دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: راننده خودرو پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی از محل متواری و با حرکات مارپیچ به سایر خودروی‌های عبوری آسیب زد که پس از تعقیب و گریز و ایجاد طرح مهار ماموران موفق به متوقف کردن متهم شده و در بازرسی از خودرو از صندوق عقب علاوه بر آلات و ادوات سرقت، انواع اقلام سرقتی اعم از پاوربانک، ایرپاد، دوربین عکاسی، انواع مدارک شناسایی و...  مجموعا به ارزش ۲۰۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

گودرزی با اشاره به انتقال متهم به مقر انتظامی، گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت محتویات و لوازم خودرو در سطح معابر تهران و در ساعات پایانی شب اعتراف کرد و گفت که تا کنون مرتکب ۱۰ فقره سرقت مشابه شده است.   متهم ۴۵ ساله دارای سوابق متعدد کیفری با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی برای کشف جرائم احتمالی و جزئیات پرونده در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

سارق محتویات خودرو در نیاوران دستگیر شد
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین از دستگیری سارق حرفه ای و سابقه دار لوازم و محتویات خودروها در محدوده نیاوران خبر داد و گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تن از شهروندان در هفته های اخیر، در خصوص سرقت لوازم خودروهای سواری پارک شده خود در خیابان پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل عملیات کلانتری ۱۲۳ نیاوران قرار گرفت. تحقیقات انجام شده نشان داد، متهم با پرسه زنی در مناطق جرم خیز و شناسایی خودروهای سواری شخصی که در کوچه های خلوت قرار داشتند، در فرصت مناسبی در خودرو را تخریب و محتویات داخل خودرو از قبیل ضبط و... آن را به سرقت برده است.


وی ادامه داد: مأموران کلانتری نیاوران با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف جرم و روش‌های علمی و بررسی دقیق دوربین‌های مداربسته در محل های جرم، در نهایت هویت و مخفیگاه متهم را که از سارقان سابقه‌دار بود شناسایی کردند. بررسی های ماموران نشان از این داشت که سارق سابقه‌دار که یک سال پیش از زندان آزاد شده پس از رهایی از زندان دست به سرقت لوازم خودرو زده است. با کسب این اطلاعات هماهنگی با مقام قضائی انجام شده و تیمی از ماموران به مخفیگاه متهم در محدوده میدان باهنر مراجعه کرده و در جریان یک عملیات غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

گودرزی گفت:‌ ماموران در بازرسی از مخفیگاه متهم اموال سرقتی از قبیل ۲۰ بسته انواع البسه، پنل و ضبط و ... مجموعا به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون ریال را کشف و ضبط کردند. متهم ۳۲ ساله پس از انتقال به مقر انتظامی به ۲۰ فقره سرقت محتویات داخل خودرو در محدوده نیاوران اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  6. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  7. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  8. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  9. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

  20. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  21. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

  25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

آخرین عناوین