حرمت امامزاده !

گروه تعاملی الف،   4020114005 ۹۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مردم وقتی می‌بینند برخی آقایان فریضه بزرگی به نام امر به معروف و نهی از منکر را که عالی ترین وجه آن متوجه حاکمان و کارگزاران است رها کرده‌اند و بارزترین و تنها ترین مصداق امروزش را حجاب می‌دانند، حساسیت و همدلی لازم را به خرج نمی‌دهند.

حرمت امامزاده !

گروه تعاملی الف - احمد شیرانی تک آبی:

یکی از مهم ترین چالش های فرهنگی کشور که به دلایل مختلف رنگ و بوی سیاسی و حتی امنیتی پیدا کرده موضوع حجاب است. طی سالیان اخیر این موضوع به یکی از محورهای سخنان ائمه جمعه و صاحبان تریبونی مبدل شده که نگاه نزدیک به حاکمیت دارند. از سویی دیگر دشمنان، این عرصه مستعد برای دو قطبی سازی فرهنگی و تبدیل آن به یک پروسه سیاسی را در قالب چهارشنبه های سفید، آزادی یواشکی و ... غنیمت شمردند و آن را به یک میدان منازعه تمام عیار تبدیل کردند.

در دهه هشتاد دو اتفاق مهم مرتبط با حجاب رخ داد: راه اندازی گشت ارشاد و تصویب قانون ساماندهی مد و لباس. از اواسط دهه هشتاد با ورود پلیس امنیت اخلاقی و گشت ارشاد مقابله با بدحجابی؛ بازخورد اجتماعی و رسانه ای بیشتری پیدا کرد. اصل ورود نیروی انتظامی و میزان تاثیر اقداماتش در حوزه عفاف و حجاب در کنار نوع مواجهه بعضی از مامورین با بانوان مورد نقد و بحث جدی قرار گرفت. اقدامی که همگان اذعان می‌کنند نتیجه مناسبی به همراه نداشته و اتفاقا موجب خدشه دار شدن جایگاه نیروی انتظامی به عنوان نیروی خدوم تامین کننده امنیت آحاد مردم شده است.

اما قانون ساماندهی مد و لباس را می‌توان جز اولین اقدامات تقنینی-فرهنگی و نه انتظامی در مواجهه با موضوع پوشش بانوان در کشور دانست. این قانون در سال 1385 در مجلس شورای اسلامی تصویب و در سال 1387 آئین نامه اجرایی آن منتشر شد که طبق آن مقرر گردید کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، بازرگانی، صنعت و معدن، سازمان صدا و سیما، صنوف طراحان و تولید کنندگان لباس و ...  پوشاک عرضه شده را به معیارها و استانداردهای شرعی و قانونی نزدیک کنند. اما این قانون هم به علت تعلل دستگاه‌های اجرایی و عدم نظارت مجلس خروجی ملموسی نداشت.

با توجه به توضیحات فوق و شرایط موجود جامعه ذکر چند نکته را لازم می‌دانم:
- مستندات تاریخی به وضوح نشان می‌دهد که زیست عفیفانه یکی از وجوه مشترک و پر رنگ دین اسلام و تمدن ایران است. حجاب (صرف نظر از تعریف کیفیت آن) یک دستور الهی منطبق بر تار و پود فرهنگ ایرانیان است. 
- سیاست زدگی جامعه به گونه‌ای که به بسیاری از موضوعات فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و ...از دریچه سیاست نگریسته می‌شود موجب تبدیل یک مسئله فرهنگی به مسئله سیاسی شده است.
- بسیاری از صاحب نظران به درستی معتقدند که راه حل یک چالش فرهنگی، از مسیر فرهنگ می گذرد. شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه‌های علمیه، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، سازمان تبلیغات اسلامی، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، وزارت ارشاد و سایر موسسات کم بازده پر توقع فرهنگی که فقط در فصل تصویب بودجه در مجلس نامشان به گوش می‌رسد و از بیت المال ارتزاق می‌کنند امروز به جای طلبکاری و درخواست برخورد انتظامی با یک معضل فرهنگی باید پاسخگو عملکردشان باشند. 
- یکی از دلایل واکنش منفی بخشی از جامعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در مقوله حجاب، سکوت، موضع ضعیف یا حتی توجیه مسئولین و صاحبان تریبون در خصوص منکرهای بزرگی است که مخاطب آن مسئولین و اجزای حاکمیت است. مانند فساد اقتصادی، افزایش فقر، سیستم بانکی ربوی، جولان آقازاده ها، وضعیت اسفناک خودرو. مردم وقتی می‌بینند برخی آقایان فریضه بزرگی به نام امر به معروف و نهی از منکر را که عالی ترین وجه آن متوجه حاکمان و کارگزاران است رها کرده‌اند و بارزترین و تنها ترین مصداق امروزش را حجاب می‌دانند، حساسیت و همدلی لازم را به خرج نمی‌دهند و گاه رفتار لجوجانه ای در پیش می‌گیرند. وقتی شما فساد را به خوب و بد تقسیم می‌کنید، به آقازاده‌ها نگاه خودی و غیر خودی دارید، عدالت را سیاسی و جناحی مطالبه می‌کنید و وقتی شما سفره تان را از مردم جدا می‌کنید باید انتظار این فاصله رفتاری را داشته باشید. در جامعه ای با مختصات ایران امروز منکر های بزرگتری از بی‌حجابی وجود دارد، حداقل آنها را هم وزن بی حجابی ببینید، همینقدر برایش وقت صرف کنید، منبر بروید و دعوت به امر معروف و نهی از منکر کنید تا توده های مردم صداقت ببینند و همراهی کنند.
- امر به معروف و نهی از منکر قول لین و زبان نرم می‌خواهد. متاسفانه برخی ائمه جمعه و روحانیون در تبیین ضرورت این فریضه از ادبیات غیر منصفانه ای استفاده می‌کنند که جز دو قطبی سازی جامعه، تهیه خوراک برای رسانه‌های معاند و تضعیف جریان انقلابی آورده ای ندارد. 
- هر نوع طرح و ایده ای در خصوص حجاب باید پیوست جامعه شناسی و روانشناسی داشته باشد. 
- با اطمینان عرض می‌کنم اگر جریان متدین و دغدغه مند تا زمان تصویب قانون شفافیت قوای سه گانه و زدودن تعارض منافع از سیستم حکمرانی کشور دست از تجمع نمی‌کشیدند، اگر برای رسوا کردن و محاکمه رانت خواران چپ و راست و برگزاری دادگاه علنی آنها کفن از تن در نمی‌آوردند، اگر جریان انقلابی در موضوع سفر خانواده مسئولین کشور به ترکیه آنها را وادار به عذرخواهی می‌کرد، اگر زبان بران امران به معروف و ناهیان منکر بر مافیای خودروسازی غلبه می‌کرد، آنگاه حرمت و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه می‌شد و بستر لازم برای سایر اولویت‌های آن فراهم می شد. راستی اندکی تامل کنیم سهم منکرهای فوق در کلام خطبای کشور چقدر بوده است؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۷۶۶۹۲۰۹:۲۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
توی امارات و عربستان که کشور مسلمان هم هستند دارن کازینو باز میکنند ، اینجا به مو زنان دارن گیر میدن ! یکجای کار میلنگه ، بنظرم همه شون در ظاهر ، دارن اشتباه میکنند ولی در باطن کاملا هدفمند و با سناریو پیش میرند.
ناشناس۲۹۷۶۹۳۳۱۲:۰۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
قبلا اینجا بارها گفته می شد که کم کم از حجاب کم شروع می شود تا به چیزهای خطرناک تری می‌رسد ولی با پخش آن کلیپ گزارش کار ما راحت تر شد و از این به بعد باید بگوییم رجوع شود به ان کلیپ خصوصا مدینه فاضله انگلستان .
ناشناس۲۹۷۷۳۹۶۱۵:۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
البته این نظر شماست ولی تجربه کشورهای مسلمان دیگر نظر شما را تایید نمی کند
ناشناس۲۹۷۶۶۹۳۰۹:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
یک سوال مهم : حدود 50 کشور مسلمان در جهان وجود داره که هیچ کدام حجاب اجباری ندارند و اتفاقا تعداد محجبه ها در آن کشورها از محجبه های ما بیشتره و نماد دینداری و پرهیزگاری هستند آنها حجاب را سیاسی نکرده اند و محجبه ها صرفا برای رضایت خداوند این نوع پوشش را انتخاب کرده اند.
ناشناس۲۹۷۶۸۰۰۱۰:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
حجاب در همه جا اجبار هست و کشوری مانند ایران حد آن بیشتر، در ضمن اگر کشورهای دیگر پریدن تو چاه شما هم باید تقلید کنی و انجام دهی؟ نکته بعدی هم این هست که آن کشورها هم قبلا با حجاب بودن ولی از وقتی پروژه جهانی شروع شد بی حجاب تر شدن
ناشناس۲۹۷۶۸۴۵۱۱:۰۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
چه دلیلی وجود دارد که انسان ها باید مانند اجداد خود زندگی کنن؟
ناشناس۲۹۷۶۹۱۵۱۱:۵۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
از اجداد خود فاصله بگیرید برای بهتر زندگی کردن و عدم تقلید کارهای غلط گذشتگان و نه سقوط!
ناشناس۲۹۷۷۱۷۸۱۴:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
دوست من حجاب در هیچ کشور اسلامی اجیاری نیست..همین برادر اسد .همین برادر خالد مشعل..همین مادر اسلام عربستان..شما کدام کشور را رفتی و دیدی که می گویی همه کشورهای اسلامی..
ناشناس۲۹۷۷۴۰۰۱۵:۲۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
ظاهرا ایشان هیچ کدام از این کشورها را ندیده و با ذهن بسته و بدون اطلاع و مطالعه صرفا بنا بر سلیقه و خواست خود نظر می دهد
ناشناس۲۹۷۷۰۹۹۱۳:۲۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
نه عزیز محجبه‌های اونا از ما بیشتر نیستند. حجاب سیاسی نیست ولی متاسفانه سیاسی شد.
ناشناس۲۹۷۶۶۹۵۰۹:۲۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
زیست عفیفانه ؟؟یعنی بی حجابها عفیف نیستند ؟ معنی عفت چیه ؟ چرا در استخدام واژه ها دقت نمی کنید؟ چرا که زشتی بی بند و باری جنسی را در سطح روسری نداشتن پایین می آورند و چون روسری نداشتن در کل دنیا و تمام کشورهای مسلمان عادی است بی بند و باری جنسی هم عادی انگاشته می شود ! من افراد بی حجاب بسیاری را دیده ام که بسیار شریف و مهربان و با شخصیت و خیر و انسان دوست و خوش رفتار بوده اند .نوع پوشش به کسی شخصیت و سواد نمی دهد.
ناشناس۲۹۷۶۸۷۵۱۱:۲۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
برداشتن روسری شروع ماجراست! برداشتن روسری بجای خود گناه است، فساد هم به جای خود، با هردو باید مبارزه کرد.‌ دین زدایی بتدریج رخ می دهد. بدحجابی ضایع کردن حق دیگران است همانطور که سیگار کشیدن در داخل جمع.
ناشناس۲۹۷۶۹۳۶۱۲:۰۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
حتی اگر خود آن شخص عفیف باشد با بی حجابی و حتی پوششی زننده خیلی ها را به راه کج می کشاند بدون اینکه خودش بداند یا خواسته باشد
ناشناس۲۹۷۶۹۳۹۱۲:۰۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
در کل دنیا سیگار کشیدن در فضای بسته در حضور مردم ممنوعه چرا این بدیهیات را متوجه نمی شوید ؟
ناشناس۲۹۷۷۵۳۶۱۶:۴۶:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
چون برای همچین قوانینی پشتوانه علمی و عرفی هست ولی برای حجاب نیست
ناشناس۲۹۷۷۸۷۴۲۱:۴۲:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
پس با این حساب کشورهای دیگه غیر مسلمان هم حجاب را ممنوع کنند چون ضایع کردن حق مردمان شان است؟
ناشناس۲۹۷۶۹۲۲۱۱:۵۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
در ظرف محیط و جامعه و فرهنگ ما بله ، بی حجابی اتفاقا عین بی عفتی است ، من موندم چه فایده ای بجز ارضای حس جلب توجه و خودکم بینی برای زن داره بی حجابی؟
ناشناس۲۹۷۷۷۷۸۲۰:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
در فرهنگ و باور من همه حق دارند پوشش و سبک زندگی خود را انتخاب کنند
ناشناس۲۹۷۶۷۰۹۰۹:۴۶:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
ای کاش این صحبتها رو روزی در عمل میدیدیم و اگر چنین بود قطعا مردم هم همراهی می کردند ولی متاسفانه حلقه خودی و غیر خودی به دو بخش حکومت و مردم تبدیل شده است.
ناشناس۲۹۷۶۷۱۱۰۹:۵۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بعد از مدتها يك مقاله ى بسيار خوب ومنطقى در مورد حجاب خواندم از نويسنده بسيار سپاسگزارم كه با نگاه كاملاً منصفانه در اين مقوله اين مقاله ى خوب را تحرير كرده اند
ناشناس۲۹۷۶۷۱۵۰۹:۵۲:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
چه عجب یه ذره کوتاه اومدید از مواضعتون. تا حاکمان خودشون رو اصلاح نکنند مردم کوتاه نمیان و به هر بهانه ای با شما مخالفت می کنند.
ناشناس۲۹۷۶۷۱۶۰۹:۵۳:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
برای تبلیغ و ترویج یک امر فرهنگی مثل حجاب در جامعه بهترین راهکار نتیجه بخش‌، کار فرهنگی در کنار اجرای قانون است. ساحت اجتماعی حکومت‌، نباید با کشف حجاب که جرم محسوب می‌شود شکسته شود.
ناشناس۲۹۷۶۸۰۸۱۰:۴۵:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
نداشتن روسری در هیچ جا جرم نیست نمی شه به جامعه جوان امروز گفت که کل دنیا حرف خدا را نشنیده و نفهمیده و فقط ما می فهمیم !
ناشناس۲۹۷۶۸۸۱۱۱:۲۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
طبق قانون رسمی کشور نداشتن حجاب مجازات زندان دارد
امیر حسین سلطان/تهران۲۹۷۷۳۲۳۱۴:۴۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
قانون رسمی کشور وحی منزل نیست! اگر از جانب این قانون هم ضرر و زیانی متوجه جامعه و حتی کیان کشور می شود بلاتردید میبایست جزو اصلاحات اساسی اصلاح گردد. هنوز یک سال از وقایع تلخ آخر تابستان و پاییز سال 1401 نگذشته است و لذا بی توجهی به وقایع اتفاقیه خطایی است بس عظیم. والله اعلم
ناشناس۲۹۷۷۴۳۶۱۵:۴۷:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
سال 88 هم آشوب راه انداخته شد بر مبنای شما چون یکی قانون و رای قبول نداشت باید برویم دنبال چیز دیگر؟ سال 01 هم به خاطر عدم اجرای قانون حجاب در سالیان قبل و دو قطبی سازی کلید خورد و هماهنگی بین دشمنان دراین قصیه کاملا مشخص بود که برنامه داشتند چه با این رخ داد فضایی و دروغین از فوت عادی یک نفر چه چیز دیگر و خودتان را هم گول نزنید
ناشناس۲۹۷۶۷۱۹۰۹:۵۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
مدتی قبل به اتفاق خانواده برای خرید لباس به فروشگاه‌های بزرگ سر‌چهارراه نبرد در خیابان پیروزی مراجعه کردیم درصد بالایی از فروشندگان خانم کشف حجاب کرده بودند. از اداره اماکن نیروی انتظامی انتظار می‌رود با این منکر و حرام شرعی واحدهای تجاری قانون‌شکن برخورد کند.
ناشناس۲۹۷۶۷۲۳۰۹:۵۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
حقیقتا قانون جنگل در غرب حکمفرماست چیزی به نام اخلاق، تعهد و انسانیت هیچ معنی و مفهومی ندارد. از قانونی کردن ازدواج همجنس‌بازان یا قانونی کردن رابطه جنسی! آیا دنیای غرب دنیای توحش نیست؟
ناشناس۲۹۷۶۸۰۱۱۰:۳۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
دوست عزیز در اون کشورها چند درصد افراد همجنس گرا یا دارای اختلال شخصیت هستند ؟؟ اون کشورها این افراد را به رسمیت می شناسه که بتونه آزادانه به اونها خدمات بهداشتی بده و رفتار اونها را کنترل کنه با زیر زمینی شدن فساد و زدن خاکروبه زیر فرش مشکل حل نمی شه همجنس گرایی یک واقعیت در جوامع بشری است که می تونه برای جامعه اسیب زا بشه ولی وقتی این رفتار بطور علنی کنترل بشه می شه آسیب های آنرا کنترل کرد
ناشناس۲۹۷۶۸۲۰۱۰:۵۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
فقط برای نمونه عرض شود خیانت جنسی زوجین در اروپا 60 درصد هست!
عمران۲۹۷۷۱۸۴۱۴:۰۱:۲۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
اولا چرا معیار شما اروپا است؟! اینهمه کشورهای مسلمان و منطقه را که به کشور ما از لحاظ فرهنگی نزدیکترند را ول کردید به اروپا چسبیدید؟ دوما در ایرانِ ما پیش از انقلاب قرنها حجاب اختیاری بود، مردم اتفاقا به صورت عرفی و انتخابی بسیار بسیار عفیف تر و محجوب بودند در حالی که الان حجاب اجباریست و نتیجه ی معکوس داشته.
ناشناس۲۹۷۷۴۳۰۱۵:۴۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
اینجا که رسید اروپا بد! خوب عربستان یا ترکیه می گوییم آمار طلاق 26 درصد هست! در ضمن قرن ها حجاب کامل رعایت می شد چون بی حجابی زشت بود
ناشناس۲۹۷۶۸۵۰۱۱:۰۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
قانون غرب قانون جنگله؟ پس چرا هر چیزی که شما دارید استفاده می کنید در زندگی، هر علمی، هر اختراعی، هر اکتشافی و... اکثرا غربی هستند؟
ناشناس۲۹۷۶۸۸۲۱۱:۲۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بسیاری از اختراعات ریشه در خاورمیانه دارد و حرف از هر چیز آن نیست بلکه پس دادن هر چیز غلط آن ها هست و نه کار خوبشان
ناشناس۲۹۷۷۰۲۲۱۲:۵۷:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
سخت در اشتباه هستین. کمی تاریخ علم رو بررسی کنید بعد اظهار نظر بفرمایید. همین سوئد و سوییس تا 400 سال پیش کارشان حمله و غارتگری و چپاول بود
ناشناس۲۹۷۶۹۰۶۱۱:۴۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
وقتی هیچ شناختی از فرهنگ غرب نداری نتیجه اش می شود نظرات اینچنینی.
ناشناس۲۹۷۶۷۲۵۰۹:۵۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
جوانان عزیز در این فضاهای بی‌دروپیکر هر سخن و مطلبی را باور نکنند بلکه با تحقیق و رصد اخبار از مراکز متقن و مورد اطمینان از اخبار مطلع شوند. کشور عزیزمان با تنوع اقوام و زبان‌ها از دیرباز مورد طمع دشمنان بوده و در مقاطع مختلف با سیاست خباثت‌آلودشان به‌دنبال «اختلاف بینداز و حکومت کن» مقاصد شوم خود هستند نه دلسوز این قوم یا آن قوم.
ناشناس۲۹۷۶۷۳۳۰۹:۵۹:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
رفتار پدرانه حضرت آقا در جشن تکلیف دختران معصوم در حسینیه امام خمینی(ره) و نیز عفو پدرانه ایشان با کسانی که در فتنه اخیر فریب جنگ ترکیبی دشمن را خورده و بازداشت شده بودند و رفتار و عملکرد معظم‌له چنان جذبه‌‌ای داشت که دختران کم‌حجاب بسیاری برای اولین بار حضور در راهپیمایی را فقط به عشق حضرت آقا تجربه کردند و تمام نقشه‌های دشمنان تابلودار نظام را نقش برآب کردند. دشمن تمام سعی و تلاش خود را به کار برد که ارائه چهره‌ای تحریف شده و دروغین از این بزرگمرد به خورد جامعه دهد‌، ولی جاذبه حداکثری و رفتار پدرانه آقا با فرزندان این کشور، نقشه‌های آنها را خنثی کرد و مردم دیدند دیکتاتور واقعی دشمنان و دنباله‌روهای آنهایند که با رفتار خشن و بغض‌آلود با قتل و آتش زدن و رعب و وحشت می‌خواستند به اهداف شومشان برسند.
ناشناس۲۹۷۶۷۳۶۱۰:۰۲:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
پلمب اصنافی که از قانون حجاب و عفاف تخطی می کنند باید با شدت و سرعت بیشتری انجام شود.
ناشناس۲۹۷۶۷۳۸۱۰:۰۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
جهت اطلاع شما گشت ارشاد از همان روز اول اجرای قانون حجاب در اواخر در دهه 50 ایجاد شد فقط اسامی آن عوض می شد تا الان در ضمن آدرس غلط هم ندهید از دهه 80 برخورد با با بی حجابی رها شد و برخوردهای موردی فقط صورت می گرفت و شما هم لطف کن دوقطبی سازی نکنید در اجرای قانون
عمران۲۹۷۷۰۸۹۱۳:۱۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
دو قطبی در کار نیست. یک گروه قصد تعیین پوشش خودش را دارد و گروه دیگر قصد تعیین پوشش دیگران را دارد. واژه ی «زیاده خواهی» و تسلط بر جامعه بدون رضایتِ اکثریت جامعه مساله ی اصلی است.
ناشناس۲۹۷۷۴۴۳۱۵:۵۰:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
تا چند سال قبل بحثی نبود یهو از اواخر دهه 80 روشنفکر شدید؟ اقلیت و اکتریت هم خوب اومدی چون برخلاف تبلیغی که برای شما کردن بی حجاب ها زیاد نیستند نسبت به با حجاب ها در ایران هرچند خیلی از قوانین امروزی در دنیا با زور ایجاد شده حتی اکثرا آن را نمی خواهند ولی رعایت می کنند چون اگر نکنند مجازات می شوند
عمران۲۹۷۷۵۹۳۱۷:۳۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
اکثریت مخالف «اجباری بودن حجاب» هستند نه «خودِ حجاب». آیا درکِ تفاوتِ این دو انقدر دشوار است؟
ناشناس۲۹۷۶۷۳۹۱۰:۰۳:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
چرا اماکن نسبت به تذکر و برخورد با فروشندگان خانم که کشف حجاب می‌کنند رسیدگی نمی‌کند؟
ناشناس۲۹۷۶۷۴۰۱۰:۰۳:۲۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
برای ترویج حجاب مورد نظر تان باید و باید در عمل» الگو بشید. مثلاً نشون بدید اونهایی که سبک زیست و پوشش مورد نظر شما رو دارند واقعاً آدم‌های سالم‌تر، مهربان‌تر، انسان‌تر، بااخلاق‌تر، مفید‌تر و با سواد تر و منعطف تر و بهتری هستن. «نشون بدید» منظورم پروپاگاندا و مانور های تبلیعاتی مسخره نیست (مردم خوب فرقش رو می‌فهمند) یعنی خود و اطرافیان و وفادارانتون نشون بدید که چقدر کار مردم رو تسهیل می‌کنید، چقدر پاکدستید، چقدر از خرافات گریزان هستید وچقدر در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی مؤثر و مفیدید، چقدر شادی و سعادت و رفاه مردم و عزت کشور براتون مهمه، و باعثش می‌شید؛ ولی «در عمل» اساساً تبلیغ و تشویق سبک زندگی راه دیگه‌ای نداره.
ناشناس۲۹۷۶۷۴۲۱۰:۰۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
با توجه به اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند از همه هم‌وطنان درخواست می‌کنم که با وصیت‌نامه‌های این عزیزان انس بگیرند و به خواسته‌های آنان ان‌شاءالله عمل کنند. شهید بزرگوار عطا حمزه‌لو از استان مرکزی در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است: از خواهران ایرانی تقاضا دارم که حجاب خود را حفظ کنید.‌ ای خواهر! حجاب شما، سیاهی چادر تو کوبنده‌تر از سرخی خون من است. به نماز جمعه و جماعات اهمیت فراوان قائل شوید و صف‌هایش را فشرده و با اتحاد بیشتر برپا کنید. شادی روح طیبه امام شهدا و شهدای انقلاب اسلامی صلوات.
ناشناس۲۹۷۶۷۴۹۱۰:۰۷:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
انتظار می‌رود علاوه‌بر انجام وظیفه دستگاه قضایی و فراجا‌، آحاد ملت نیز همانند طبیب دلسوز با ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی کمک کنند.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۱۱۰:۰۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
به خانم‌های محترم که نسبت به حجاب کمی دقت لازم را ندارند عرض می‌کنم اگر خداوند در شب اول قبر پرسید «من ربک» پروردگارت کیست؟ چه پاسخی می‌دهند. اگر بگویند الله پروردگار من است،چه خواهند کرد وقتی به او بگویند دروغ می‌گویی چون به آیات حجاب عمل نکردی؟ امام صادق(ع) می‌فرماید عقل آن است که انسان را به بهشت رهنمون نماید. انسان عاقل باید کار عاقلانه نماید و براساس آیات و روایات اهل بیت به انجام واجبات و ترک محرمات اهتمام ورزد تا فردا به سختی و مشقت نیفتد.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۲۱۰:۰۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر بانوان کشورمان حکم یک کلاس کامل و جامع با عنوان زن در نگاه اسلام را داشت. حضرت آقا با بیانات خود در مورد حجاب و نقش زن در خانواده و جامعه حجت را بر همه تمام کردند. با این سخنان حکیمانه کسی حق ندارد در مورد حجاب تفسیر مضیق داشته باشد. حضرت آقا ضمن تاکید بر ضرورت حفظ حجاب به عنوان یک اصل و ضرورت شرعی زنان کم‌حجاب و ضعیف‌الحجاب را نیز در دایره دین و انقلاب و نظام دانستند.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۴۱۰:۱۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
از مسئولین امر درخواست می‌شود در ایستگاه‌های مترو به ویژه ایستگاه امام خمینی(ره) مکان‌هایی که به فروشندگان واگذار می‌شود از آنها خواسته شود به حجاب حداقلی (مانتو و شلوار و روسری) پایبند باشند. متأسفانه برخی فروشندگان خانم در عطرفروشی، خشکبار و... در این زمینه قانون شکنی می‌کنند.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۵۱۰:۱۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
امر به معروف وقتی از حد پیشنهاد و نهی از منکر وقتی از حد دلسوزی بگذره، میشه دخالت و ایجاد دشمنی ‌ . مردم اجازه دخالت و حرف زور زدن رو به کسی نمیدن. مردمو با هم درگیر نکنید.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۶۱۰:۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
از دست‌اندرکاران موکب‌های مردمی و دختران انقلاب «موکب فاطمی در آغوش مادر» که بااهدای روسری‌های متبرک به حرم حضرت اباعبدالله(ع) و حجاب و عفاف به ترویج فریضه حجاب اهتمام می‌ورزند تشکر می‌کنم. خداوند جزای خیر به همگی‌شان عنایت کند.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۷۱۰:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
مجلس باید طرح به روز شده‌ای را درخصوص برخورد قانونی با موارد کشف حجاب در فضای عمومی جامعه تصویب و برای اجراء به دولت و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند. اگر هم اعتراض به قانون حجاب وجود دارد راه آن از مجلس می‌گذرد. همه باید تسلیم قانونی باشیم که مجلس تصویب می‌کند. سرخود نباید کاری کرد.
ناشناس۲۹۷۶۷۵۸۱۰:۱۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
از مراجع بزرگوار و علما که نسبت به معیشت و اقتصاد مردم دغدغه دارند تشکر می‌کنیم و منتظریم تا نسبت به پدیده شوم بی‌حجابی و کشف حجاب آن هم در نظام جمهوری اسلامی که دهن‌کجی به قرآن کریم و وصیت شهداست هم موضع بگیرند و فتوا دهند قبل از اینکه این پدیده شوم به هنجارشکنی‌های دیگر منجر شود.
ناشناس۲۹۷۶۷۶۰۱۰:۱۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
لازم است متذکر شد که برخورد با بی حجابی و ‌اندیشه و فکر باید با زبان نرم و باآشنایی به فنون امر به معروف و نهی از منکر و منطقی باشد.
ناشناس۲۹۷۶۷۶۱۱۰:۱۲:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
برخی به اشتباه اعلام می‌کنند حجاب را آزاد کنید و به اختیار جامعه بگذارید که این تفکر منطقی و انسانی نیست چرا که اگر قدمی برای آزادی اعمال حرام برداشته شود در مرحله بعدی قدم‌های دیگر مورد نظر دشمنان را باید برداشت. نظام اسلامی برآمده از خون شهدا برای اجرای احکام اسلام شکل گرفته است نه مخالفت با احکام اسلام.
ناشناس۲۹۷۶۸۳۴۱۰:۵۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۵
اعمال حرام ؟؟ مگه ما تنها کشور مسلمان جهانیم ؟
ناشناس۲۹۷۷۶۳۶۱۸:۱۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
در اسلام حرف از حجاب هست اما خطاب به خانمهاست و از اونها دعوت شده که با توجه به فواید موضوع این نوع پوشش رو داشته باشند. در نهایت هم انتخاب با خانم هست. اگر شما تصور میکنید هر حکمی در اسلام باید اجباری پیگیری بشه، نظرتون در مورد خمس چیه؟ دادن خمس هم که فواید زیاد اجتماعی داره. از این به بعد بکنیم اجباری؟
ناشناس۲۹۷۶۷۶۲۱۰:۱۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
عدم برخورد با پدیده کشف حجاب یعنی گسترش منکر و فعل حرام و اگر هیچ کس هیچ اقدامی نکند آن وقت آن جامعه روی خوش نخواهد دید.
ناشناس۲۹۷۶۷۶۳۱۰:۱۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
به فرمایش امام راحل(ره) توجه کنیم و هفته‌ای یک‌بار بر وصیت‌نامه‌های این شهیدان که چون ستاره می‌درخشند و راه را به ما نشان می‌دهند سری بزنیم و بررسی کنیم چقدر از آرمان‌های آنها فاصله گرفته‌ایم. آنان چقدر به ولایتمداری، حجاب و عفاف، غیرت دینی، حفظ نظام و... مسجد و نمازهای جمعه و جماعات و عزاداری اهل بیت به ویژه سرور شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) تاکید داشتند و ما چقدر به خواسته‌های آنها جامه عمل پوشانده‌ایم.
ناشناس۲۹۷۶۷۶۵۱۰:۱۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
جوانان باید در ازدواج به معیارهای اصلی زندگی خود توجه کنند. ابتدا من باید قبل از انتخاب همسر، خودم را انتخاب کنم که کیستم، چه چیزی می‌خواهم؟هدف زندگی‌ام چیست؟ اگر هدف مشخص نباشد فرد با ثباتی در زندگی نخواهم بود. مثلا اگر معیار اصلی من عفاف و حجاب بود و خانم مراعات نمی‌کند،‌ جوان نمی‌تواند با او کنار بیاید و زندگی را پس از مدت کوتاهی سرد می‌کند.
ناشناس۲۹۷۶۸۴۴۱۱:۰۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
هر کس با هم فکر خودش ازدواج می کند و این مشکل پیش نمی آید
ناشناس۲۹۷۶۷۶۸۱۰:۱۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
شورای عالی اصناف نمی‌خواهد به اوضاع نابسامان برخی فروشندگان خانم قانون‌شکن که کشف حجاب می‌کنند رسیدگی کنند؟ آیا لازم است در همه امور دستگاه‌های انتظامی ورود نمایند؟ سری به پاساژ قائم در شمیران و پاساژ شیرازی‌ها و... بزنید.
ناشناس۲۹۷۶۷۷۰۱۰:۱۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
هر وقت یک خبر زدید و بی حجابی که هم خلاف قانون و هم شرع کشور هست را مزمت کردید بیایید روی بحث های فرعی انجام دهید!
ناشناس۲۹۷۶۷۷۱۱۰:۱۵:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بعضی‌ها به گونه‌ای می‌گویند حجاب نباید در اولویت باشد که گویی تمامی کارها در کشور تعطیل شده و نظام فقط به موضوع حجاب پرداخته است. در حالی که کاملا برعکس است یعنی اتفاقا به همه کارها پرداخته می‌شود و این موضوع حجاب است که رها شده است.
ناشناس۲۹۷۶۷۷۲۱۰:۱۶:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
امیدواریم قانون عفاف و حجاب با رویکرد جدید و توسط افراد آموزش‌دیده با زبان نرم و اخلاق حسنه در کشور اجرا شود و افراد جاهل و یا مغرضی که به دلایل سست به شعائر الهی دهن‌کجی می‌کنند از راه اشتباه خود برگردند.
ناشناس۲۹۷۶۸۶۸۱۱:۱۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
تعداد زیادی آدم آموزش بدیم و استخدام کنیم ؟ حقوق و مزایای این افراد از کجا تامین بشه ؟ کدام کشور مسلمان چنین هزینه ای انجام داده ؟
ناشناس۲۹۷۶۷۷۵۱۰:۱۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
عده‌ ای غربگرا تا دیروز در شرعی بودن حجاب اجباری تشکیک می‌کردند و امروز در مفید بودن حکم قرآنی قصاص القاء شبهه می‌کنند قطعا در آینده نوبت به حکم الهی دیگری خواهد رسید. یکباره بگویند با خود اسلام مشکل دارند.
ناشناس۲۹۷۶۷۸۴۱۰:۲۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
مقاله منصفانه و خوبی است و جدا از این من با بررسی آیات حجاب اصلا اون چیزی که در مورد پوشاندن مو هست را ندیدم و به نظر مقصود ایه پوشاندن سینه و اندام تا حد معتدل بوده .
ناشناس۲۹۷۶۷۸۶۱۰:۳۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
آن روزی که به تقلید از غرب زنان را می خواستید همانند مردان کنید و خانه داری را در درجه دوم و تشویق و استخدام در کار مردان می کردید باید به فکر عوض شدن فرهنگ هم می بودید که به خیال خودتان بگویید حجاب داشته باش و همه می توانند استخدام شوند در حالی که تجریه در کشورهایی که زودتر از شما به این سمت رفته بودن همگی نشان داده شده بود که حجاب هم ثابت نخواهد بود و آب خواهد رفت با این اختلاط افراطی
ناشناس۲۹۷۶۸۲۵۱۰:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
باید عادت کنید
ناشناس۲۹۷۶۸۹۵۱۱:۳۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
پس به عواقب اجتماعی و خانوادگی هم نپردازید!
ناشناس۲۹۷۶۸۴۲۱۱:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
زنان می خواهند شاید با نان آور شدن و حضور در اجتماع و انجام کارهایی که توانمندی آنرا دارند خود را به عنوان انسان کامل اثبات کنند
ناشناس۲۹۷۶۸۱۲۱۰:۴۸:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
واقعا در عمل ثابت شد که موضوع حجاب میتونه به شکل عالی ، دست آویزی باشه برای فرار از ضعف عملکرد مدیریتی، سیاسی ، اجتماعی و مالی مسئولین.
ناشناس۲۹۷۶۸۲۶۱۰:۵۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
چند نکته تیتر وار : اصرار تریبون داران بر موضوع حجاب در کنار سکوتی که در قبال مسائل اقتصادی دارند این شائبه را بوجود می آورد که تعمدی درکار است تا ذهن مردم را از مطالبات اقتصادی دور کند. اصرار بر ترویج الگوهای غلط حجاب باعث دل زدگی نسل جوان شد ، اگر زنان ایرانی هم می توانستند مانند بانوان کشورهای عربی لباس هایی با رنگ و طرح شاد اما پوشیده استفاده کنند شاید اینهمه مقاومت در پذیرش حجاب صورت نمی گرفت . و در آخر اینکه اساس بدحجابی با سلبریتی ها و فیلم هایی گذاشته شد که توسط دولت ها مجوز پخش می گیرند ، بد لباسی زنان ریشه در محصولات فرهنگی دارد که مورد تایید خودتان است ، نمی شود که سلبریتی فرش قرمز آن لباس را بپوشد و کسی متعرضش نشود؟
عباسعلی۲۹۷۶۸۲۸۱۰:۵۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
رعایت حجاب ازاحکام مهم شریعت وتوجه به بنیان خانواده ،عزت زن ورعایت هنجارهای است؛قطعادریک جامعه اسلامی رعایت حجاب ازجانب مردان وزنان ازاوجب واجبات است،متاسفانه امروزه دشمنان دین جهت گمراه نمودن جوانان ومتلاشی نمودن نهادمقدس خانواده... بدجوری به این مسئله پرداخته اندوازهرطریقی به هردری میزنندکه جامعه ایران رابه این مسائل مشغول کندبه حواشی برانندوازدیگرمواردکشورغفلت شود،قطعاخانواده های خوب وزنان ارزشی به این مساله آگاهندکه مسئله پوشش یک مسئله انسانی واخلاقیست،حجاب جزفرهنگ بانوان ایران است...انشاءالله این ناهنجاری(بدحجای وبی حجابی) نیزهرچه زودتربادرایت مسئولین وفهم خانواده هابزودی جمع خواهدشد؛بی حجابی بزرگترین لطمه به نظام خانواده است که امروزه سخت گریبانگیرجامعه کنونی غرب میباشد...
ناشناس۲۹۷۶۸۳۸۱۰:۵۸:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
مسوولان نیازی به این شعار ندارند و بلکه تخطی و تخطی در انجام وظیفه و یا ترک فعل شد باید مجازات شوند هرچند بارها در تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه بارها گفته شده و تذکر هم به مسوولان داده شد در مورد اقتصاد و هم فرهنگ
م۲۹۷۶۸۷۰۱۱:۱۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
شما بدلیل اینکه مثلا فلان مساله اقتصادی یا خودرو و ... به درستی انجام نشده می خواهید بر ضد حکم الهی اقدام کرده و آن منکر را کوچک بشمارید. چگونه در پیشگاه الهی بابت این مقاله پاسخگو خواهید بود. در دنیای دیگر فکر کنید اینکه مثلا از شما پذیرفته است که بگویید چون کیفیت خودرو خوب نبود انگاه ما در مقابل حکم شما سکوت کردیم و حمایت در جهت توسعه آن منکر کردیم. البته که همه منکرها بایستی رسیدگی شود ولی اینکه یک منکر به درستی رسیدگی نشده دلیلی برای توجیه وجود منکر دیگر نیست. تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُها لِلَّذينَ لا يُريدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَ لا فَساداً وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقينَ
ناشناس۲۹۷۶۹۷۷۱۲:۳۸:۳۵ ۱۴۰۲/۱/۱۵
عمو کجای قران ، و کجای اصول قانون اساسی راجع به حجاب اجباری چیزی هست . چرا ندانسته فتوا صادر میکنی
ناشناس۲۹۷۶۸۹۴۱۱:۳۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۵
لَا إِکرَاهَ فِی الدِّینِ ۖ قَد تَّبَینَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَی ۚ ﴿۲۵۶﴾ سوره بقره در دین هیچ اجباری نیست. و راه از بیراهه بخوبی آشکار شده است.
ناشناس۲۹۷۷۲۰۲۱۴:۰۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بسیار عالی از موارد دیگرهم همین لا اکراه بفرمایید و نه فقط حجاب!
عاشق ایران۲۹۷۶۹۶۷۱۲:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بدیهیات را همه مسئولین هم می دانند ولی به نفعشون نیست که سمت مردم باشند
ناشناس۲۹۷۷۰۰۲۱۲:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
نکته ای که نگارنده بدان توجه ندارد اینست که آیا حجاب به نفع جامعه است یا خیر. ظاهرا نگارنده به اهمیت حفظ حجاب برای سالم نگاه داشتن جامعه اعتقادی ندارد. واقعا جوامع غربی که چند دهه است بحث روابط بین زن و مرد را آزاد گذاشته اند و ولنگاری و رابطه را تشویق می کنند چه بهره ای برده اند. در این جوامع خانواده نابود شده است بیش از 50 درصد افراد بدون والد مشخص شده اند. این یعنی فاجعه ای که غرب رقم زده است و ظلمی که در حق انسان به ویژه زنان انجام داده است. چرا این برای متفکرین ما قابل درک نیست که اگر همان راه غلطی که انها رفته اند را برویم به چه سرنوشت فاجعه باری دچار می شویم. به تعبیر رهبری ما در مقابل غرب موضعمان دفاعی نیست بلکه ما طلبکار وضع موجودی هستیم که انها برای جامعه ها رقم زده اند. یک بحث انحرافی هم که وجود دارد این است که این منکر را به منکر های دیگر ربط می دهند مثلا می گویند چون اختلاس است بایستی بی حجابی هم باشد (که خانواده ها هم نابود شوند) نخیر بایستی هم با منکر اختلاس مبارزه کرد هم با منکر بی حجابی ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ
ناشناس۲۹۷۷۰۸۲۱۳:۱۶:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
صحبت از مردم می کنید ، کدام مردم ؟ ابتدا بررسی کنید که مردم قبول و باورتان دارند ... !
ناشناس۲۹۷۷۱۰۰۱۳:۲۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۵
بیشتر پرداختن به مسئله بی حجابی برای رفع توجه ها از مسئله افزایش دلار و تورم و قیمت هاست. اتفاقا میخوان دوقطبی درست کنند.
ناشناس۲۹۷۷۱۳۳۱۳:۴۲:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۵
مشکل از آنجا شروع می شود که امر به معروف و نهی از منکر به حجاب خلاصه شده است. در نهج البلاغه مصداق های امر به معروف و نهی از منکر چیست؟ اکثر موارد بر اصلاح روش حکومت است. اگر آقایان همین قدر که به فکر حجاب بودند، به فکر فقر، بیکاری، فساد، تبعیض و هزار مشکل دیگر جامعه و حکومت بودند، مردم می پذیرفتند.
علیرضا۲۹۷۷۴۵۰۱۵:۵۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
از دید قران کریم زنان مومن باید حجاب داشته باشن.
ناشناس۲۹۷۷۵۰۳۱۶:۲۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۵
یک مروری کنید در سیر تحولات فکری تاریخ ما و مقایسه کنید با سایر کشورها. یک زمانی در شوروی مظاهر غرب نظیر شلوار جین و موسیقی راک ممنوع بودند و سیر تحولات بعدی آن نیاز به یادآوری ندارد. در انگلیس زمانی زنها حق رای نداشتند اما زن ملکه بود!. در کشور ما هم تقابل سنت و مدرنیسم از زمان تاسیس اولین مدرسه در کشور تا دوران شدید آن در اوایل انقلاب نظیر پوشیدن پیراهن آستین کوتاه و شلوار جین و کتان و ... ممنوعیت ویدئو بوده و حالا رسیده دعوا سر حجاب اجباری . اما واقعیت امروز در مقایسه با گذشته چیست؟ آن همه مخالفتها به کجا رسید؟ اگر درست دقت کنیم هماهنگی حاکمیت با ملت بهترین راه دوام آن است.
ناشناس۲۹۷۷۶۳۲۱۸:۰۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
هیچوقت نفهمیدم که دیدن دو تا موی زن چرا مذموم است مگر مردی بسیار بوالهوس وچشم چران باشد که با دیدن مو دچار لغزش شود
پورمصطفی۲۹۷۷۷۰۹۱۹:۴۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۵
تاکنون مقاله ای به این منصفی و منطقی در الف نیافته بودم.
ناشناس۲۹۷۷۷۱۲۱۹:۴۸:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۵
در مورد پاراگراف آخر؛ اتفاقا اگر کشش می دادند را اضافه کنید موضوع وجود دشمنی است که برای هر گروه و دسته تفسیر خودش را پیدا کرده.
ناشناس۲۹۷۷۷۵۸۲۰:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱/۱۵
آیا تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر برای سایرین هم مجاز است؟ یعنی اگر تشخیص دادیم کسی خلاف میکند اجازه داریم به او تذکر دهیم و یا فقط مامورین حکومتی آنهم فقط به زنان مجازند؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  21. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  22. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  23. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین