احمد توکلی به رئیسی: مصوبه کنکوری را تعلیق کنید/ برخی از حامیان این مصوبه، داوطلبانی را با رتبه ۱۷۵ هزار به رشته پزشکی منتقل کردند

گروه اجتماعی الف،   4011010069 ۱۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و  رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت به ارسال نامه به رئیس جمهور خواستار تعلیق مصوبه کنکوری شد.

احمد توکلی به رئیسی: مصوبه کنکوری را تعلیق کنید/ برخی از حامیان این مصوبه، داوطلبانی را با رتبه ۱۷۵ هزار به رشته پزشکی منتقل کردند

به گزارش الف متن این نامه به شرح زیر  است:

جناب آقای رئیسی

رئیس محترم جمهور

 سلام علیکم؛

        در یک سال اخیر، دیده بان شفافیت و عدالت از راه‌های متفاوت در مورد جریان انحرافی در آموزش کشور هشدار داده بود. حالا با توجه به مستندات جدید و اتفاقاتی که در این مدت رخ داده‌ است، متوجه شدم که خطرات این جریان بیشتر از میزانی بود که تصور می‌ کردم. برای آگاهی بیشتر جنابعالی از ماجرا، به شکل موجز روند رسیدن به این نتیجه را خدمت شما بیان می نمایم تا خودتان با پیگیری فوری، متخلفان را به مجازات رسانید و از بروز خطر برای دولت سیزدهم و آسیب بیشتر به اعتماد مردم به‌ویژه نسل جوان جلوگیری کنید؛

۱- قرار بود که ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به حوزه سامان دهی کنکور، برای دو امر مهم، یعنی «سر و سامان دادن به سهمیه‌های ناعادلانه» و «پاکسازی برنامه‌های آموزشی صدا و سیما از افراد بی علم، مفسد و سبکسر» باشد؛ اما آنچه به امضای رئیس جمهور قبلی رساندند و به شما تحویل شد، عاری از هر دوی این مهمات است و اتفاقا در همین مدت، منافع مفسدان آموزشی و افرادی خاص از جمله تاجران کنکور و صاحبان مدارس و دانشگا‌ه های غیردولتی را تامین کرده است.

۲- در تاریخ 08/10/1400 جناب آقای دهقان معاون حقوقی ریاست جمهوری، غیر قانونی بودن این مصوبه را رسماً اعلام کردند. علیرغم اصلاحیه‌های این مصوبه در جلسات ۸۵۵ و ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی مورخ 05/11/1400 و 17/03/1401، معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای بار دوم و بار سوم بر غیرقانونی بودن این مصوبه و اصلاحیه های آن رسماً تاکید کردند که هیچ یک از اظهارنظرهای رسمی این معاونت مورد توجه این جریان انحرافی قرار نگرفت. همچنان که به اعتراضات و ایرادات ۲۷۱ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی علیرغم همدلی و همراهی شما و مجلس ، با کارشکنی های فراوان ترتیب اثر داده نشد.

۳- در تاریخ 27/07/1400 نامه ای به شماره ۷۱۲-۱۰۰-د به جنابعالی نوشتم؛ این نامه حاوی ۱۱ ایراد مهم بر این مصوبه بود که فقط به دو ایراد در اصلاحیه‌ها توجه شد و ۹ ایراد دیگر و عوارض و خطراتش همچنان پابرجاست. با وجود این که شما پاسخ دادن به این ایرادها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی امر فرموده بودید، هیچ پاسخی به ایرادها داده نشده است.

۴- شما در نامه ای به شماره ۸۱۵۷۵ در تاریخ 15/05/1401 بار دیگر، اعضای حقیقی و حقوقی شورا را مکلف فرمودید که به ایرادات دیده‌بان نسبت به مصوبه کنکوری شان پاسخ بدهند که تا این لحظه همه مناظره هایی که قرار بر حضور بنده یا کارشناسان دیده بان از یک طرف و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرف دیگر بوده است، از سوی شورای عالی انقلاب 

فرهنگی به دلایل بی‌پایه لغو شده است. دیگر بر همه ثابت شده است که این افراد هیچ پاسخی برای این ایرادات ندارند و به پیامدهای خطرناک آن بی توجه هستند.

۵- جنابعالی در نامه ای به شماره ۱۴۴۶۸۸ در تاریخ 14/08/1401 بار دیگر اینگونه دستور فرمودید؛ «پیرو نامه شماره ۱۱۳-۱۰۱-د مورخ 11/07/1401 رئیس هیأت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در خصوص درخواست بازنگری در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیرامون سیاست ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی، برای بررسی و اعلام نتیجه به صورت مکتوب و مستند به ایشان (احمد توکلی) و این دفتر (رئیس جمهور) جهت استحضار ارسال می شود.» که باز هم با وجود پیگیری‌های دیده‌بان و پیگیری‌های جناب آقای مجاهد معاون هماهنگی و پیگیری های ویژه دفتر ریاست جمهوری، پس از گذشت حدود 2 ماه، دستور شما معطل مانده‌است.

۶- دفتر شما طی نامه ای به شماره ۱۴۳۴۷۵، در تاریخ 11/08/1401 آقای خیاطیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک را موظف نمود که جلسه‌ای با حضور اینجانب و نمایندگان شورا تشکیل گردد تا ایرادات و ابهامات این مصوبه بررسی و فوراً به جنابعالی گزارش شود. این جلسه، سرانجام در تاریخ 12/09/1401 با حضور اینجانب در دفتر آقای خیاطیان برگزار شد اما باز هم نمایندگان شورا بدون اطلاع قبلی، از حضور در جلسه و پاسخ به ایرادات ما خودداری کردند این در حالی بود که کارشناسان دیده بان و سازمان سنجش در این جلسات تماما حاضر بودند.

۷- ماحصل جلسه دیده بان با آقای خیاطیان و سایر برادران گرامی دفتر بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، این بود که علاوه بر عوارض میان‌مدت اقتصادی، اجتماعی و آموزشی این مصوبه، «خطراتی در همین روزها» به دلیل عدم آمادگی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری ایمن و سلامت امتحانات نهایی دی ماه امسال، عدالت آموزشی، اخلاقیات جوانان و همچنین دولت سیزدهم را تهدید می‌کند. قرار بر این شد که با قید فوریت، آقای خیاطیان جلسه‌ای دیگر را با حضور کارشناسان دیده‌بان و مجریان امر در وزارت آموزش و پرورش تشکیل دهند تا خطرات تقلبات گسترده تشریح شود و ضمانت های لازم در صورت اصرار وزارت آموزش و پرورش بر اجرای مصوبه، از آقایان گرفته‌شود؛ اما بر خلاف قرار فی ما بین، این جلسه تشکیل نشد و امتحانات نهایی به شکلی ناامن در حال برگزاری است.

۸- در همین راستا جناب آقای مجاهد معاون پیگیری ویژه دفتر ریاست جمهوری، سه بار طی مکاتبات رسمی از مرکز بررسی‌های استراتژیک، جویای نتایج این جلسات برای گزارش به جنابعالی شدند که تاریخ آخرین نامه 21/09/1401 است. اما ماحصل جلسه که می توانست مانع بروز رسوایی فعلی در امتحانات نهایی باشد، گزارش نشده است.

۹- پیگیری ها و شفاف سازی های دیده‌بان درباره جرایم و تخلفات صورت گرفته در پذیرش دانشجو در رشته های دکترای علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، (موسوم به پرونده ۱۳۴ نفر) با همراهی معاونت حقوقی جنابعالی، قوه قضاییه و شورای سنجش و پذیرش دانشجو، باعث کشف مفسده‌هایی شده‌ است که خطرات این جریان طماع زرپرست را جدی تر می‌نماید؛ قبلاً در مورد استفاده دبیر فعلی شورای عالی انقلاب فرهنگی از مصوبه نقل و انتقال فرزندان هیأت علمی (مصوب همین شورا) که باعث شد پسر ایشان با رتبه ۵۵۲۵ در رشته مهندسی برق دانشگاه تهران و دختر ایشان با رتبه ۱۰۷۹۵ در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران منتقل شوند، خدمت شما و مردم شریف ایران اطلاع رسانی کردم. (یادآوری می کنم که این رتبه های بالا نشانه عدم شایستگی این داوطلبان برای ورود به دانشگاه تراز اولی مانند دانشگاه تهران است و داوطلبانی با رتبه هایی بسیار پایین تر و بهتر از این هم، از راه‌یابی به دانشگاه تهران باز می مانند.) دفاع این فرد و افراد ذی‌نفع دیگر نظیر رئیس فعلی سازمان سنجش آموزش کشور از این ‌مصوبه ظالمانه و مفسده ساز، به حدی شدید و مکرر شد که نهایتاً رئیس محترم دیوان عدالت اداری را ناچار ساخت با استناد به ماده ۸۶ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری، مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی را لغو کند اما پس از آن نیز، بار دیگر دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، مصوبه‌ای با همین مضمون و حتی ناعادلانه تر از آن را در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داد که خوشبختانه با حساسیت افکار عمومی و روشنگری رسانه‌ها و بصیرت اکثر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، رأی لازم را نیاورد. با این حال، مصوبه انتقال دانشجویان خارج کشور به دانشگاه‌های دولتی داخل کشور، به دست دبیر همین ستاد که نقش فعالی در مصوبه کنکوری ظالمانه نیز دارد، در سکوت یا بی‌خبری رسانه‌ها مصوب شد و برای فرزندان خانواده های ثروتمند یا مدیران خارج نشین، دور‌ زدن کنکور و تضییع حق جوانان شایسته و آینده ساز کشور قانوناً فراهم شد. البته این رانت خواری ها مسبوق به سابقه است و شاید معروف ترین فردی که پیش از تصویب این مصوبه ظالمانه، به شکل غیرقانونی، فرزند خود را از یکی از دانشگاه های خارج از کشور به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی داخل منتقل کرده است، آقای محمدرضا مخبر دزفولی، عضو فعلی و دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

۱۰- در تاریخ 05/07/1396، الحاقیه غیرقانونی دانشگاه آزاد به مصوبه ۷۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص نقل و انتقال فرزندان اعضای هیات علمی، منجر به ورود بسیاری از افراد با «رتبه های بالای صد هزار» به سه رشته حساس و پرطرفدار پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی شده است. رشته هایی که داوطلبان عادی با رتبه ای بالای شش هزار امکان پذیرفته شدن 

در آن ها را ندارند. این جوانان مستعد و درس‌خوان کشور با رتبه ۶ هزار پشت سد کنکور می مانند اما یکی از افرادی که از این الحاقیه غیرقانونی استفاده کرده است، با رتبه ۱۷۵ هزار و ۶۲۰ ، در رشته پزشکی دانشگاه آزاد نجف آباد پذیرفته شده‌است. 

فردی دیگر با رتبه ۱۴۷ هزار و ۳۴۷، در رشته پزشکی دانشگاه آزاد تنکابن قبول شده‌ است. داوطلبی دیگر با رتبه ۱۳۶ هزار و ۸۲۲ در رشته دندان‌پزشکی دانشگاه آزاد اصفهان قبول شده و... 

از میان مسؤلان دولتی، فرزندان آقایان محسن نفر، رسول دیناروند، کاظم جلالی، خانم معصومه جرجانی و... از این مصوبه و الحاقیه غیرقانونیِ آن استفاده کرده و جای جوانان بسیار شایسته‌تر و با استعدادتر از خود را غصب کرده‌اند. این در حالی اتفاق می افتد که شورای سنجش و پذیرش دانشجو پس از اطلاع رسانی و پیگیری دیده بان، دستور اخراج تمام این افراد را صادر کرده است. این افراد حکم اخراج را خلاف قانون دانستند و به دیوان عدالت اداری شکایت بردند اما دعوایشان در هیئت عمومی دیوان رد شد. سپس آن را مخالف شرع دانستند اما شورای محترم نگهبان نیز این ادعا را رد کرد و حکم شورای سنجش و پذیرش را خلاف شرع ندانست و خسارات احتمالی ناشی از حکم اخراج شان را بر عهده مسببان این الحاقیه دانست. با این حال، همچنان این دانشجویان ویژه‌خوار با مماشات رییس دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت اولیای ذی نفوذشان به قانون تمکین نمی‌کنند.
۱۱ـ در میان مسببان و امضاءکنندگان این الحاقیه که لکه ننگی در تاریخ آموزش کشور است، علاوه بر رئیس وقت دانشگاه آزاد، نام دو تن از صاحب منصبان کنونی به چشم می خورد که به همراه ریاست فعلی دانشگاه آزاد اسلامی، از مسببان و حامیان اصلی اجرای مصوبه کنکوری شورا، هستند.

 جناب رئیس جمهور، من طبق وظیفه اخلاقی، شرعی و قانونی‌ام، از طریق  قوه قضاییه و طرق دیگر، پیگیر بررسی تخلفات و جرایم این افراد هستم و از حقوق قانونی خودم برای استیفای حق جوانان ایران به ویژه داوطلبان کنکور امسال که بر آنها بسیار ستم شده است، استفاده می کنم. اما از جنابعالی انتظار دارم و انتظار تمام مردم شریف ما این است که لطفاً با توجه به این وقایع و سوابقی که ذکر شد، شخصاً و فوراً جلوی این جریان انحرافی بایستید. وزارت آموزش و پرورش زیرساخت و آمادگی لازم برای اجرای مصوبه کنکوری در دی ماه امسال و خرداد ماه سال آینده را ندارد. در همین چند روز که از برگزاری آزمون نهایی دی‌ماه گذشته است، گزارش تقلب و تخلف در حوزه ها بسیار زیاد است و در صورت ادامه این امتحانات با اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل در پذیرش داوطلبان در دانشگاه ها، مفسده‌های جبران ناپذیر به بار می آید. این جریان انحرافی با غوغاسالاری، تهدید، افتراء، ارائه غلط آمارها، کتمان حقیقت و ... کارش را در جهت منافعش پیش می‌برد و توجهی هم به منافع ملی و حساسیت‌ شرایط کنونی کشور ندارد. کسانی که از دستورهای مکرر شما تمرد می کنند و یا فرزندانشان را از دانشگاه های شهر های دور به دانشگاه تهران منتقل می کنندو یا با لطایف الحیل از دادن شهریه دانشکده پزشکی، فرزند خود را معاف می نمایند و یا 

امضایشان پای مصوبه‌ای است که داوطلب را با رتبه بالای ۱۷۵ هزار وارد رشته پزشکی می‌نماید، نمی‌توانند خیرخواه و امین شما و ملت ما باشند. از شما خواهش می‌کنم با اقدام عاجل و انقلابی در همین هفته، دستور تعلیق اجرای مصوبه کنکوری شورا را که عمدتاً محصول تفکرات و فعالیت های همین جریان انحرافی است، صادر فرمائید تا این موارد بررسی و اقدامات لازم و قانونی در مورد متخلفان و مجرمان صورت پذیرد.

 

            احمد توکلی 

 عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و

 رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۲۷۰۷۴۱۵:۱۱:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
خب عزیز بندازشون بیرون ، مطابق این سهمیه فرد باید 92.5 رو بیاره ، این افراد تخلف واضح دارن
ناشناس۲۸۲۷۳۲۷۱۷:۱۲:۲۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
از جناب دکتر توکلی ریاست محترم دیده بان شفافیت و عدالت که هیچ صنمی یا هیج یاسمنی ندارند درخواست میشود اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها را که به قانون از کجا آورده ای شهرت پیدا کرده است را هم بخواهند و برای اجرا درخواست شود این قانون با عنوان پایلوت برای تمامی به اصطلاح مدیران بانکی که از اول انقلاب تا حالا پست و سمت داشته اند به همراه بستگان آنها اجرایی شود اجرای این قانون مادر تمامی مبارزات با فساد است
ناشناس۲۸۲۷۸۰۹۲۰:۵۴:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
مسأله کنکور کشور واز بین رفتن حق فرزندان مستعدی که حقشان دارد ضایع می شود باید حل شود فردا پس فردا یکسری دکتر و دندانپزشک بیسواد ماحصل فرزندان هیات علمی در جامعه پیدا میشوند که فقط به دنبال پول هستند.
ناشناس۲۸۲۷۳۵۸۱۷:۲۴:۴۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
پس فکر کردین چرا با اینهمه دکترا وضعیت کشور ما اینه همشون هم با نمره 19.5 از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شدن
مهدیپور۲۸۲۸۰۷۵۲۳:۰۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
واقعا بنازم به اقای توکلی خدا برات خوش بخواهد هر سال همینطور است من دخترم شاگرد اول مدارس شهرستان بروجن با معدل دیپلم ۱۹ ونیم چهار ساله پشت کنکور بخاطر رشته پزشکی با رتبه پایین هنوز سرگردان انوقت اینها با رتبه ۱۷۵ هزار پزشکی .
شهرام قاسمیان بندر انزلی۲۸۲۷۰۹۶۱۵:۲۴:۵۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
استاد بزرگوار جناب آقای دکتر توکلی عزیز و گرامی ، متاسفانه باید بپذیریم که با همه تلاش های جنابعالی برای مبارزه با فساد هیچ کدام از مقامات ذیربط کمکی به شما نکرده و نخواهند کرد و مطمئنا این بار هم هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد ..... !!!
ناشناس۲۸۲۷۲۳۸۱۶:۲۸:۴۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام.الحق که حرف کاملی را گفته اید.بنازم اون شیر حلال مادرت را نوشیدی.آفرین و هزاران بار آفرین برشما
ناشناس۲۸۲۷۲۸۳۱۶:۵۱:۵۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
برای پزشکی هیچ سهمیه ای نباید در نظر گرفته شود چون با جان مردم سر وکار دارند متاسفانه از وقتی سهمیه های مختلف به کنکور وارد شد نه پزشک حاذق ونه مهندس ماهر بوجود آمد
محمدی۲۸۲۷۱۰۸۱۵:۳۱:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
خواهشمندم مصوبه رو لغو کنید به خدا انقدر شاهد تقلب بودم این چند روز تویه شهر کوچیک بدا به حال شهرهای بزرگ امتحان ها مشارکتی حل میشه واقعا خیلی ظالمانه هست این مصوبه زود جلوشو بگیرید تا اینده چند ملیون نفر رو تباه نکرده
ناشناس۲۸۲۷۴۰۹۱۸:۰۲:۴۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
قابل توجه مسولان کشور با توجه به اینکه فصل زمستان و سرمای بسیار بیشتر از سال قبل در کشور حکمفرماست و قرار است شرکت گاز تعرفه های جدیدی را اجرا کند لذا اجرای این کار از فصل بهار و بتدریج شروع کنید .
ناشناس۲۸۲۷۱۲۶۱۵:۳۸:۴۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
آقای توکلی دمت گرم اما چه فایده کو گوش شنوا متاسفانه نتیجه این مصوبه بی انگیزه شدن بچه هاییکه واقعا تلاش میکنندو درنهایت هیچ متاسفانه مجلس هم هیچ عکس العملی نشان نداد و همه چیز را به آینده واگذار کرده است.
ناشناس۲۸۲۷۴۷۰۱۸:۳۳:۱۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
از جناب دکتر توکلی عزیز و گرامی انتظار میرود در مورد مفسده ها و تخلفات صورت گرفته در بانک مرکزی و شبکه بانکی از حد اقل ۱۶ سال گذشته تا حالا نیز برای رسیدگی به مسولان نامه بنویسند و از نمایندگان مجلس بخواهند تفحص جامع و دقیقی از عملکرد بانک مرکزی و شبکه بانکی که به قول یکی از نمایندگان فساد در بانک ها بسیار هولناک تر از فولاد مبارکه است بنمایند
ناشناس۲۸۲۸۲۳۲۰۰:۱۴:۲۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
لطفا با این اوضاع امتحانات به وضع مدارس غیر انتفاعی که حتما دستشون در نمره دادن بازتره هم فکری کنید ظلم مسلم در حق بچه های درسخوان که پول و سهمیه ندارند؟
ناشناس۲۸۲۸۴۷۵۰۸:۲۷:۲۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سلام جناب اقای دکتر اینجانب جانباز جنگ تحملی هستم و21ماه جبهه بسیجی دوطلبانه دارم دوتا بچه من سه سال پشت کنکور مانده خدا به جنابعالی عمروسلامتی بده تابتوانید جلو این بی عدلتی بگیر افرین بر شیری خوردید
صادقی۲۸۲۷۱۴۷۱۵:۴۹:۳۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
استاد عزیز جناب آقای دکتر توکلی لطفاً هر چه در توان دارید از تمامی مجاری قانونی استفاده کنید و جلوی این افتضاح ملی که ضربه مهلکی بر پیکره آموزش زده رو بگیرید
ناشناس۲۸۲۸۰۲۷۲۲:۳۲:۰۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
اخیرا اعلام شده که گروهی از نمایندگان مجلس دهم با گرفتن رانت و امتیاز و رشوه جلوی استیضاح و تفحص هایی را در مجلس دهم گرفته اند و این امر اعتماد عمومی مردم به مسولان را بشدت از بین برده است
خانقاه۲۸۲۷۱۴۹۱۵:۵۱:۲۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
متأسفانه آزمونهاي نهايي خط كش مناسبي براي سنجش و ورود دانش آموزان به دانشگاه نيست و به نوعي دانش آموزان رو به تقلب كه پرتگاه اخلاقيست سوق ميده اگر دانش آموزي تقلب نكنه و نمره ي مورد نظرش رو نياره خودش رو متضرر ميبينه و اين سبك برگزاري آزمون ناخواسته باعث رواج بي اخلاقي و تباهي ميشه
ناشناس۲۸۲۷۱۶۴۱۵:۵۹:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
دکتر توکلی عزیز لحظه ای از پیگیری حق مردم ودنبال کردن مفسدان کوتاه نیایید که خدا باشماست
ایران دوست۲۸۲۷۵۴۴۱۹:۰۳:۳۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
هموطن محترم . ان شاء الله که دکتر توکلی بزرگوار ودلسوز جامعه هستند وتلاش خودراکرده اند ودست خدا همراه دکترتوکلی عزیز می باشد . ولی سئوال مهم اینست و وظیفه من وشما چیست؟
پروین۲۸۲۷۱۹۲۱۶:۰۸:۰۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
تقلب گسترده در امتحانات ترمیم دی ماه نشان داد که آموزش و پرورش هیچ زیر ساختی برای کنترل آزمون و امنیت امتحانات ندارد و زارعی فقط قول روی هوا به شورای عالی داده و با این تقلب ها حق من و دانش آموزانی که خودمون زحمت میکشیم خورده میشه این چه عدالتی هست .
ناشناس۲۸۲۷۲۰۵۱۶:۱۱:۱۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
قانون جدید اگر چه توسط جمعی از بلندپایگان و مقامات بیشتر سیاسی و مذهبی در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ غیراصولی و غیر کارشناسی و ناعادلانه است. علاوه بر وجود تقلب های گسترده در امتحانات آموزش و پرورش، آزمون هایی که به صورت غیر متمرکز داوری و تصحصح میشوند عملاً به سلیقه و روحیات و مزاج مصححین گره خورده و مقایسه نتایج آن عادلانه نخواهد بود لذا استفاده از نمرات مغشوش حاصل برای رتبه بندی و انتخاب دانش آموزان برای ورود به دانشگاه، عین ظلم و بی عدالتی و جفا در حق ایشان است.
فراز۲۸۲۷۲۷۹۱۶:۵۰:۳۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
این مصوبه هم پر از ایراد است و هم غیر قانونی و جالب اینکه هیچ ارگانی هم زورش به لغو آن نمیرسد
ایرانی۲۸۲۷۳۳۴۱۷:۱۶:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
هر دم از این باغ بری میرسد ..... خدا خیرت بده که تو این اشفته بازار شما به فکر مردم هستی
فرهنگی۲۸۲۷۳۷۷۱۷:۳۲:۵۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
امیدوارم شخص دکتر توکلی عزیز بعنوان نماینده دانش آموزان زحمت کش ودرس خوان پیگیری های جدی خود را داشته باشند وبه اتفاق خیرخواهان پیشرفت ایران اسلامی مصوبه وقانون کنکور را بر اساس معدل باطل کنند و نگذارنند رانت ایجاد شود برای فرزندان مسولین که اگر صبر جوانان لبریز شد بسیار خطرناک و آسیب زاست . امیدوارم ریاست محترم جمهور به واقعیت رسیده واقدام سریع وفوری بنماید .
ناشناس۲۸۲۷۳۸۳۱۷:۳۵:۳۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
به فرزندان این سرزمین که جایگاه بالایی دارن وهوش.و استعداد زیادی دارن باید کمک کرد و از بالا رفتن افراد کم سواد که با پول وپارتی بالا میرون ونتیجش این اوضاع و احوال مردم می‌شود باید جلوگیری کرد درود بر شما آقای توکلی چرا رئیس جمهور کاری نمی‌کند مگر طرفدار عدالت نبوده است.
سهیل۲۸۲۷۳۸۴۱۷:۳۵:۴۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
وقتی کنکور با ان همه مراقبت و قرنطینه همه نوع تقلب میشود از برگزاری امتحانات توسط اموزش و پرورش حتما باید قطع امید کرد .
محمدصدرا۲۸۲۸۲۵۲۰۰:۲۷:۴۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
اگر زیربنای پیشرفت درازمدت از آموزش پرورش هست ، باید جلوی تقلب گرفته شود .....
تهرانی۲۸۲۷۳۹۰۱۷:۴۰:۱۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
اتفاقا بسیار هم خوب هست و دست منافع خیلی از مافیا رو کوتاه کرده. خصوصا حذف دروس عمومی از کنکور و در عین حال بها دادن به نمرات درسی بچه ها . بسیار عالی ادامه دهید لطفا
ناشناس۲۸۲۷۴۰۴۱۸:۰۰:۰۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
آقای توکلی نحوه انتصاب رییس دیوان محاسبات را توسط مجلس پیگیر باشید لطفا.
ناشناس۲۸۲۷۴۳۲۱۸:۱۵:۰۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام وادب درست میفرمایند پزشکی محلی که جان مورد قابل حراج نیست نزارید ادم بیسواد ورود کنه
ناشناس۲۸۲۷۴۳۳۱۸:۱۵:۰۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
درود بر دکتر توکلی عزیز وحامی قشر نخبه کشور .
ناشناس۲۸۲۷۴۵۹۱۸:۲۷:۴۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
آقای توکلی گرانقدر سپاس از توجه شما و مبارزه با این فساد لطفا هر چه در توان دارید بگذارید تا حق دانش آموزان مستعد ضایع نشود.دست حق همراهتان
بنی حدادی۲۸۲۷۴۶۹۱۸:۳۲:۴۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
باسلام واحترام خدمت جناب آقای توکلی و خبرگزاری محترم خدا پشت وپناهتان باشد لطفا صدای ما داوطلبان را به ریئس جمهور محترم برسانید بابت لغو مصوبه ناعادلانه .
ناشناس۲۸۲۷۴۷۵۱۸:۳۵:۴۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
آقای توکلی تمام ایراداتی که اعلام کردید مربوط به قوانین قبلی است نه قانون جدید مگر در کنکور تقلب نمی شود؟
احمد۲۸۲۷۴۸۶۱۸:۴۰:۴۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با خواندن نامه دکتر توکلی سینه ام تنگ و قلبم درد گرفت آقای رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس سکوت خیانت است اگر ناحق نوشته رسما اعلام کنید اگر درست است اقدام کنید اولاً همه مصوبه های مربوطه بدون فوت وقت نه تنها لغو بلکه باطل اعلام کنید.
محمد۲۸۲۷۴۹۸۱۸:۴۴:۱۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
از حق نگذریم مصوبه خوبه یعنی عالیه.ولی آموزش وپرورش نمی تونه اجراش کنه.حذف عمومی کار خوبی بود و تاثیر قطعی معدل عدالت کامل .چون هر کی زحمت میکشه نتیجه میگیره .قبلا مهارت بود واز دانش وعلم خبری نبود.خدایی صحبت کنید
علی۲۸۲۷۵۰۱۱۸:۴۵:۴۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
بنده بعنوان یک فرهنگی با ۲۴ سال سابقه و تا کارشناسی ارشد..به یقین میگم تنها کار مثبت این دولت حذف دروس عمومی و حذف مافیا بوده....خواهشن بدون سواد لازم در این حیطه وارد نشوید.
ناشناس۲۸۲۸۲۳۳۰۰:۱۴:۳۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سلام خسته نباشید اونیکه از لحاط مادی وضع خوبی دارد می تواند کلاس برود معدل بالایی داشته باشی ولی اونیکه جنوب کشور از امکانات خوب برخوردار نیست چه کند بس هنوز عدالت آموزشی نداریم سپاس
ناشناس۲۸۲۷۵۰۸۱۸:۴۷:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
وقتی با مدیریت ناکارآمد همه را تعلیم دادیم و بعد هم فراریشون دادیم لقمه اماده برای کشورهای دیگر فرستادیم باید هم این رتبه ها و بدتر از اینها وارد پزشکی شوند
مهرداد گودرز۲۸۲۷۵۲۵۱۸:۵۴:۵۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
انتقاد ها و شکایت نامه اقای توکلی را تماما با دقت خوندم از ابتدای انقلاب سال 1357 که جناب اقای توکلی وارد سیاست و امور گاهی اجرایی کشور شدن غبراز حق و حقیقت در کار ایشان چیزی کسی پیدا نکرد ایشان دلسوز این کشور و ملت به معنای واقعی هستن اما مال اندوزان و قدرت طلبان بی پایه و بیسواد نمیگذارند ایشان کار کنند بهرصورت هم اکنون تمام مردم متوجه دکترای بیسواد و بی تجربه که با سهمیه وارد رشته پزشگی شده اند و مدرک گرفته اند.
ناشناس۲۸۲۸۷۱۶۱۱:۱۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
خیلی ممنون از شما دکتر توکلی عزیز انشاالله که همیشه موفق باشید تو رو خدا تا جای که می توانی برا بچه‌ها ی امسال کنکوری که خیلی ظلم در حق شون شده وبلاتکلیف موندن تلاش کنید ممنون از زحماتتون
محمد۲۸۲۷۵۴۲۱۹:۰۲:۰۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
قبلا با معدل ۱۱و۱۲ پزشکی می‌آوردن چون تست یاشانسی درست در میومد یا روش تست زنی رابلد بودن ولی بامصوبه جدید حق به حق دار میرسه.به نظر من کنکور گزینه ای است ولی امتحان نهایی تشریحی است وسطح علمی بهتر دیده می‌شود.
احمد۲۸۲۷۷۱۸۲۰:۱۷:۰۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
حرف شما کاملا درست ولی وقتی اموزش و پرورش نمیتونه اینکار رو اداره کنه فایده که نداره هیچ کلی ضرر برا کشور و آینده اموزش این مرز و بوم داره. اول باید دست مفسدین کوتاه بشه تا بقیه امور به سر انجام برسه.
ناشناس۲۸۲۸۳۴۰۰۲:۱۰:۴۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
روش های تست زنی در کنکور های جدید که سوالات مفهومی و ترکیبی مطرح میشن جایگاه خودشو از دست داده.
مهدی۲۸۲۷۵۴۵۱۹:۰۳:۵۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام استادتوکلی ایکاش درسطح مدیران وبزرگان این مملکت اقلا به تعدادانگشتان دودست انسانهای دلسوزانقلابی واقعی ودوستارعدالت میداشتیم واگراینگونه بوداین مملکت به معنی واقعی گلستان میشد درپناه خداوند قادر باشیدیاحق
علی۲۸۲۷۵۸۵۱۹:۲۰:۲۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
حذف دروس عمومی و همچنین تاثیر مستقیم معدل عالی بود درود بر دولت رئیسی برای انجام این کار .ولی انصافا در رشته های پزشکی دندان و دارو باید سهمیه ها حذف بشه و کلا بشه سهمیه کشوری چون باجان مردم بازی می کنند بعضی ها با وجود سهمیه با نمره منفی پزشکی قبول میشن حالا اگر آنهای که مستحق سهمیه هستند بشن کارمند در دیگر دستگاها اشکال نداره .
مرادی۲۸۲۷۵۹۹۱۹:۲۸:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام فرمایشات آقای توکلی درخصوص کنکور کاملادرست است اینجانب یک فرهنگی بازنشسته در سمتهای مختلف در آموزش وپرورش کار کرده ام ودرحال حاضر هیچ اعتمادی مبنی به برگزاری عادلانه امتحانات نهائی وجود ندارد .درود خدا بر آقای توکلی ودوستان پیگیر موضوع به این مهمی باد.
ناشناس۲۸۲۷۶۲۰۱۹:۳۳:۳۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کاش بجای این مصوبه ها فقط یه کار میکردن فقط فقط همه ی سهمیه هارو بررمیداشتن اونوقت واقعا هرکی لیاقتشو داشت و واقعا زحمت کشیده بود به خواستش میرسید .
کنکوری۲۸۲۷۶۳۰۱۹:۳۵:۵۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
درود به شرفتون دکتر توکلی ما داوطلبین ۱۴۰۲ خواستار لغو این مصوبه هستیم لطفا این دلیل که آرامش خونواده ها رو بهم نزنیم و امسال طبق مصوبه برگزار بشه رو نمایندگان دیگه به زبون نیارن، چون با این مصوبه آرامش رو از همه گرفتن ۸۵ درصد مخالف این مصوبه هستند.
ناشناس۲۸۲۷۶۳۳۱۹:۳۶:۳۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
درود بردکتر توکلی
علی حسنی۲۸۲۷۶۳۷۱۹:۴۱:۲۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
درود فراوان بر شرف انسانهایی که در مقابل بی عدالتی وظلم به دیگران میایستند وسکوت نمیکنند جامعه ما به امثال شما افتخار میکند.
ناشناس۲۸۲۷۶۳۹۱۹:۴۲:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
باسلام و تشکر از دکتر توکلی پیگیر سمیه های ناعادلانه دانشگاه‌ها باشید سطح علمی دانشگاه ها با ورود افراد بی سواد و رانتی بسیار پایین اورده اند
ناشناس۲۸۲۷۶۷۷۲۰:۰۰:۰۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
باسلام وتشکرازآقای توکلی درپزشکی اصلانبایدکسی ازسهمیه استفاده کنن پزشکی حق بچه های دروس خون می باشد
بهزاد۲۸۲۷۶۸۸۲۰:۰۶:۳۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
بنام خدا سلام و درود بر جناب دکتر توکلی ، خداوند اجرتان دهد و چنانچه لازم میدانید ما بعنوان اولیائ وخانواده های مغبون از این ظلم مشهود در کنارتان هستیم هرجا لازم باشد
علی۲۸۲۷۷۰۵۲۰:۱۳:۲۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
از جناب دکتر توکلی عزیز سپاسگزارم و دستش را از دور میبوسم .در مورد حقوقهای نجومی وبکار گیری نیروهای سفارشی در کارخانجات وشرکتهای دولتی هم شفاف سازی کنید.
سمانه زارع۲۸۲۷۷۲۱۲۰:۱۸:۲۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
لطفا مصوبه جدید را لغو کنید.باعث فساد میشود
ناشناس۲۸۲۷۷۲۲۲۰:۱۹:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
فقط خواهشاً سهمیه ها را وارد آموزش کشور نکنید بگذارید هر کی باسواد است وارد دانشگاه شود .
حمید۲۸۲۷۷۴۱۲۰:۲۸:۰۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
احسنت بر آقای توکلی که حواسش به همه جا هست خدا خیر دنیا وآخرت را نصیب وروزی ات کند شاید نامه شما نقطه عطفی در اجرای عدالت آموزشی باشد.اجرکم عندالله
محمدقاسم عزیزی۲۸۲۷۷۴۳۲۰:۲۸:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
لازم است آموزش و پرورش به مشارکت سازمان سنجش آموزش کشور افراد متعهد کاردان و درستکار برای نظارت دقیق و حساب شده برانتخابات تربیت و شناسایی شوند . سلامت امتحانات در این دوره چندان مورد تایید نیست گرچه از خرداد۱۴۰۱ وضعیت بهتر شده است آقای توکلی شما بعنوان سازمان شفافیت و نماینده ادوار مجلس چرا به این مجلسیان مخصوصا کمیسون اصل نود و آموزش و تحقیقات مجلس نمی گویید چرا با حاتم بخشی مانع برخورد با ورودیهای کنکور ۱۴۰۰و قبل از آنکه الان پزشکی میخوانند شده اید .
ناشناس۲۸۲۷۷۴۵۲۰:۲۹:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
زنده باد دکتر احمد توکلی
سودابه شاهوردی۲۸۲۷۷۵۲۲۰:۳۱:۲۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با سلام از جناب اقای رئیس جمهور حواهش میکنم که اگر قدرت کافی در حدف این مصوبه را ندارند حداقل در رشته پزشکی که از رشته هایی که با جان مردم و کودکان سرو کار دارد ورود سریع کنند امید است که جان ۸۵م ایرانی برای شما که رئیس جمهور این مردم هسنید ارزش پیگیری را داشته باشدبا تشکر از اقای توکلی انسان با شرف
مریم۲۸۲۷۷۵۴۲۰:۳۲:۰۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با این مصوبه دیگر هیچ امیدی به قبولی دانش آموز لایق و درسخوان نیست اگر قبلا اندک روزنه ای بود آن را نیز نابود کردند ، هیچ کس هم پاسخگوی سرنوشت اینهمه جوان نیست
ناشناس۲۸۲۷۷۸۵۲۰:۴۳:۱۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
علم آموزی به خصوص وقتی با جان و مال مردم مرتبط است هیچ نوع سهمیه نباید باشد
مهدی۲۸۲۷۷۹۱۲۰:۴۴:۵۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
باید اجرا شود و ایرادات به مرور رفع گردد شیوه سنتی قبلی منسوخ است آسیب اش زیاد لطف کنید صبور باشید فرزندان فعلا به این شیوه جدید خود را حاضر کرده آمد
زری۲۸۲۷۷۹۵۲۰:۴۸:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
حذف دروس عمومی و تاثیر قطعی معدل عین عدالته چیزی که عدالت نیست انواع سهمیه هایی که گذاشتند که باعث میشه طرف با رتبه کشوری ۳۵۰۰ رفته پزشکی تهران نشسته از اقوام ما با رتبه کشوری ۲۵۰ رفته پزشکی شهید بهشتی این تنها یک نمونه کوچکه این سهمیه هاست .
ناشناس۲۸۲۷۸۰۶۲۰:۵۲:۲۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سهمیه های ناعادلانه کنکور مانع از حذف کنکور است .
ناشناس۲۸۲۷۸۱۶۲۰:۵۸:۲۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
باسلام بنظرم در سه رشته اصلی پزشکی و دندان پزشکی و داروسازی و در رشته های اصلی مهندسی برق و عمران و مکانیک باید هیچگونه سهمیه آیی وجود نداشته باشه وفقط و فقط بر اساس توانایی و نتیجه آزمون و سوابق تحصیلی انتخاب شوند
فرح۲۸۲۷۸۱۸۲۰:۵۹:۱۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سهمیه ها رو برا رشته پزشکی جمع کنن اینها با جان مردم سر وکار دارن
ناشناس۲۸۲۷۸۲۳۲۱:۰۲:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
جناب آقای توکلی باتشکرازشما بنده اعتقاددارم برای علم نباید هیچ سهمیه،ای درنظر گرفت و زیرا افرادی سرکارمیآیند که شایستگی آن مقام راندارندباتوجه که ایران از نظر استعدادبالا،زبان زددنیاست امامتاسفانه،استعدادهای برتر به فکر مهاجرت می افتند چون هم داخل وهم خارج این بستر میسراست.
ناشناس۲۸۲۷۸۳۱۲۱:۰۸:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
آقای توکلی. درد و دل مردم مظلوم را به گوش رییس‌جمهور برسانید. رییس جمهور شخصا مصوبه کنکوری را حذف کنند با کمک نمایندگان مجلس وهرکه که از این مصوبه حمایت میکنند به نفع خودش میخواهد کار کند باید جلوی آنها گرفته شود وگرنه هم دولت وهم مجلس در حق فرزندان این ملت خیانت کرده اند
توسلی۲۸۲۷۸۳۹۲۱:۱۲:۳۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
اقای توکلی اتفاقا مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بسیار خوب و عدالت محور هست و مسایلی که عنوان کردید قبلا هم وجود داشته و به این مصوبه ربطی نداره و باید با فساد مبارزه کرد نه مصوبه!
هاشم۲۸۲۷۸۴۷۲۱:۱۴:۴۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
عدالت در آموزش و بویژه در سطح بالا از خواسته های بحق مردم است که با جان مردم و یا زندگی مردم سرو کار دارد و باید افراد در معرض رقابت به آنجا برسند نه باسهمیه و ارفاق که باعث افت علم در کشور و نا امیدی مردم گردد
نگار۲۸۲۷۸۵۳۲۱:۱۹:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
توروخدا این مصوبه ظالمانه رو لغوکنید
ناشناس۲۸۲۷۸۷۰۲۱:۲۶:۱۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
اقای ریس جمهور به صحبت های اقای توکلی توجه کنید جلوی فساد بی عدالتی اموزشی پایان دهید
بهمن۲۸۲۷۸۸۸۲۱:۳۳:۳۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
۱- شرط معدل باطل است چون که در مدارس متفرقه و غیرانتفاعی و غیره احتمال صحت این معدل ها خیلی کم است. ۲- مصوبات مطرح شده توسط آقای دکتر توکلی کلا همانطور که ایشان فرمودند بی عدالتی و باعث فساد و بی اعتباری مدارج علمی و ... می گردد.
علی فدایی۲۸۲۷۹۰۰۲۱:۳۸:۵۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
جناب توکلی عزیز ، به رشته های تخصصی پزشکی هم توجه بفرمایید بسیاری از پزشکان و‌دندانپزشکان عمومی بواسطه نداشتن سهمیه از قبولی باز می مانند در حالیکه هم دوره ایهای همین اشخاص که با کمک سهمیه قبول میشوند و در آینده متخصصان بیسواد به ملت تحمیل خواهد استدعا دارم به این مسئله هم ورود کنید
ناشناس۲۸۲۷۹۰۲۲۱:۳۹:۰۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام و هزاران درود بر جناب آقای دکتر توکلی بزرگوار که پیگیر حقوق ضایع شده فرزندان با استعداد این مرز و بوم هست خداوند همیشه یار و مدد کار شما باشد
رضا۲۸۲۷۹۰۸۲۱:۴۰:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام جناب آقای دکتر توکلی لطفا تا به نتیجه رسید.این موضوع پیگیری فرماید خداوند متعال اجرتان بدهد
ناشناس۲۸۲۷۹۵۳۲۱:۵۸:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
عالی گفتند خدا خیرتان بدهد اقای توکلی ایران اندک دل سوزی که دارد یاریشان کنید التماس دعا ومعرفت
بهمن۲۸۲۷۹۵۴۲۱:۵۸:۰۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
این مصوبات رانتی علاوه بر بحث عدالت، موجب بی اعتباری مدارج علمی و مشکلات فنی در آینده برای کشور می شود.
عدالت احمدی۲۸۲۷۹۶۳۲۲:۰۲:۴۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
سلام آقای دکتر کاملا درست میگید خوشحالم که خیلی واقع بینانه با در نظر گرفتن همه ابعاد صحبت می‌کنید ممنونم . من در زمان امتحانات نهایی و ترمیم معدل شاهد تقلب های فراوان دانش آموزان بودم از تقلب بچه هابا کمک همدیگر تا جایی که حتی بعضی ها به نحوی گوشی رو سر جلسه میاوردن .
ناشناس۲۸۲۷۹۶۶۲۲:۰۳:۳۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
احسنت به استاد دکتر توکلی لطفا ومحض رضای خدا این سهمیه هارا جمع کنید وبه افراد سهمیه دار امکانات مالی وشغلی وغیره بدهید ولی سهمیه قبولی کنکور بخصوص رشته های حساس که با جان وروح وروان مردم سروکار دارد بپرهیزید وگرنه آه مردم مظلوم دامن تک تکتان را خواهد گرفت
ناشناس۲۸۲۸۰۸۰۲۳:۰۳:۳۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
واقعا دقیق و منطقی فرمودین به جوانان با استعداد اجحاف می شود ولی کی به دادشون می رسد معلوم‌نیست
حسن۲۸۲۸۰۸۵۲۳:۰۴:۳۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
دمت گرم دکتر عزیز. این سهمیه هیات علمی واقعا ظلم در حق مردم هست
عبدالله۲۸۲۸۰۸۶۲۳:۰۵:۲۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
موسسات و مدارس غیر دولتی دکانی برای جماعتی شده که همه کار می کنند بجز کار فرهنگی و معدل و مدرک می‌فروشند هر کجا که معدل شرط است باید سوال کشوری طرح شود و خزانه سوال هم خود دولت منتشر کند تا جماعتی به اسم طراح سوال و نتیجه تضمینی مردم را چپاول نکنند و کودکان نخبه فقیر را از گردونه علمی حذف و ناامید نکنند مطمئنا کاهلی حاکمیت در مورد آحاد مردم طبقه متوسط خطرش خیلی خیلی بدتر از همیشه خواهد بود
کاظمی۲۸۲۸۱۴۵۲۳:۳۶:۱۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
حذف دروس عمومی و غیر مرتبط از کنکور سراسری ، و تاثیر بالای نمرات تحصیلی در آزمون ورودی دانشگاه ها از بهترین و بزرگ ترین تغیرات سیستم آموزشیه . فقط باید هر چه سریع تر تمام زیرساخت هاشو فراهم کنند تا کامل اجرا بشه .
ناشناس۲۸۲۸۱۵۴۲۳:۳۸:۵۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
جناب دکتر توکلی مصوبه جدید خیلی هم خوبه بنده بعنوان یک معلم این مصوبه رو تایید می کنم ای کاش با تمام قدرت خواستار حدف سهمیه ها در رشته های مهم باشید و اینکه راهکار جهت احرای درست امتحانات نهایی بدید این تخلفات در سهمیه و انتقال فرزنداتشان با رتبه های بالای صد هزار به پزشکی و مهندسی داتشگاه تهران هیچ ربطی به مصوبه نداره و سالهاست که داره اجرا میشه و حق بچه های قوی و درس خوان ضایع میشه اکثر بچه هایی که با سهمیه در رشته های پر طرفدار قبوا میشن در همان ترم های اول یا مشروط میشن یا تعییر رشته کاش بجای حدف منطقی مصوبه راهکار بدید حلو تخلفات گرفته بشه این فرمایش شما در لعو مصوبه بیشتر پاک کردن صورت مسبله هست ...
طیبه جوادی۲۸۲۸۱۶۲۲۳:۴۰:۲۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
من مادر نوجوان کنکوری امسال هستم که با چشمانی اشکبار این متن رامی نویسم چراکه پسرم از تلاش‌های بسیار ومطالعه فراوان چشمانش ضعیف ودچار سرد های پی در پی شده ودست از تلاش برنمی دارد وما هم که خانواده ی آن هستیم تماما بسیج شده ایم که اوضاع وشرایط یک خانواده ی کنکوری راداشته باشیم واقعا فشار های بسیار را از سال دهم کنکور متحمل شده‌ایم وهنوز هم هستیم این انصاف نیست که افراد بی سواد وپارتی دار یا ثروتمند بدون درجات علمی پزشکی قبول شوند اگر جلوی این فسادها گرفته نشود چه بسا که انسان های بسیاری زیر دست این پزشکانی که با پارتی وارد دانشگاه شده‌اند خواهند مرد آقای دکتر توکلی تا دیر نشده کاری انجام دهید
ناشناس۲۸۲۸۱۹۲۲۳:۵۴:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
آقای دکترتوکلی نگذارید با سرنوشت این جوانان درس خوان، بی آلایش، پاک ومعصوم که چشمانشان را بروی تمام لذت های نوجوانی بستند ونشستد پای درس وکتاب ومطالعه بازی کنند خواهش می کنم مصوبات کنکور را اصلاح کنید
ناشناس۲۸۲۸۱۹۵۲۳:۵۵:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
با سلام خدمت استاد ارجمند اقاى دکتر توکلى و تشکر از ایشان خواهش میکنم پیگیر باشید اموزش و پرورش هیچگونه زیرساخت مناسبی ندارد و باز هم عادلانه ترین شیوه همان کنکور سراسرى است البته باید سهمیه ها و رانت هاى مختلف حذف شوند بخدا قسم دانش آموزان بسیار سرخورده و مایوس هستند انشاالله که آقاى ریس جمهور محترم هرچه سریعتر ورود کنند و جلوی این افتضاح را بگیرن و بیشتر از این اسباب دلسردى دانش آموزان نخبه فراهم نشود
ناشناس۲۸۲۸۲۰۴۲۳:۵۷:۰۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
کاشکی همه مسئولان کشوری‌طرفدار‌عدالت‌بودن هر‌جامعه ای‌مردمش‌دنبال عدالت‌هستند‌دوست‌دارن واقعیتها‌گفته‌بشه‌تخلف‌صورت‌نگیره‌وحق‌دیگران‌ضایع نشه‌ازآقای‌توکلی‌متشکریم‌به‌امید روزی‌که‌مادرترویج‌ عدل‌وعدالت‌دنباله‌روی‌راه‌مولاامیرالمومنین باشیم
رضا محمدی۲۸۲۸۲۰۶۲۳:۵۸:۳۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
باسلام آقای دکترتوکلی همه تخلفاتی که فرمودید،ربطی به مصوبه وحذف دروس عمومی نداردوانحراف وخطا وفروش سئوالات کنکورودوره های تخصص پزشکی درسنوات گذشته لکه ننگی برسیستم حاکمیتی کشوربوده است.
ناشناس۲۸۲۸۲۲۹۰۰:۱۳:۲۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
معنی سهمیه رو من درک نمی کنم ، نمیشه که به کسی هوش تقدیم کرد ، اگر می خواهید لطفی در حق کسی بکنید از لحاظ مالی تامین کنید تا در رشته ای که لیاقت دارد تحصیل کند
محسن۲۸۲۸۲۳۸۰۰:۱۸:۱۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سلام جناب آقای دکتر توکلی از زحمات و پیگیری‌های جنابعالی کمال تشکر راداریم واقعا اگر شرط معدل که پر از تقلب است حدف شود کمک شایان وبزرگ به جذب صحیح نخبگان وشایستگان در دانشگاه است البته در کتار سر وسامان دادن به سهمیه ها.
ناشناس۲۸۲۸۲۶۹۰۰:۴۰:۵۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
ای کاش این سهمیه ها از کنکور حذف شود دادن امتیاز یا همان سهمیه باعث مدرک گرایی و باعث بیسوادی جامعه می‌شود و در آیند نیز چون بعضی از مسئولین از این سهمیه ها می‌شوند لذا مدیریت کشور ضعیف میگردد، خواهشا این سهمیه را از کنکور حذف کنید تا آینده کشور دچار مشکل مشود
همشهری۲۸۲۸۲۸۱۰۰:۵۱:۵۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب آقای توکلی همشهری خوبم نظرات خیرخواهانه شما در قبال کنکور که سرنوشت جوانان پر تلاش که در طول سالها تحصیل که هزینه های بالای آن توسط خانواده های محروم که با سبزی فروشی و کارگری پنبه چینی و هزاران مشاغل سخت که جنابعالی از همین قشر زحمت کش بودی و کاملا آگاهی داری تامین میشود و آقایان در یک روز سرنوشت آنها را رقم میزنند خیانت بزرگیست.بعید بنظر میرسد که این دلالان کلاسهای کنکور تقویتی و منتشر کنندگان کتابهای تقویتی با قیمتهای نجومی بگذارند تا کشور در مسیر درست قرار بگیرد.
H.r۲۸۲۸۲۸۲۰۰:۵۴:۱۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سهمیه المپیاد کجاش ناعادلانه بود که نصفش کردید؟ کلی زحمت کشیدیم وسط سال گفتید سهمیه نصف شد ما هم دستمون به هیچ جا بند نبود
ناشناس۲۸۲۸۲۸۶۰۰:۵۹:۱۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سلام این مصوبه ظالمانه است حتی اگر تقلب نشه در تصحیح سوالات تشریحی نظر و شخصیت مصحح تاثیر میذاره و مصحح کمال گرا و حساس ناخواسته نمرات پایین تری میده
ناشناس۲۸۲۸۲۸۷۰۱:۰۰:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب آقای توکلی توجه بفرما برادر! دکترها که هیچ، پرستارها هم دارن از ایران مهاجرت می کنند.
ابوالفضل۲۸۲۸۲۸۸۰۱:۰۰:۲۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
عدالت را اجرا و دست دلال را قطع کنید، من امسال دخترم کنکور داره و دلهره ی پارتی بازی و عدم اجرای عدالت رو دارم ،دوسال قبل یکی از نزدیکان ،دخترشون بخاطر استفاده از سهمیه و ناعدالتی توسط یکی از همکلاسی هایش،هرچی زحمت کشیده بود به باد رفت و علی رغم رتبه ی بسیار بهتر نسبت به او رشته ی پایین تر آورد و ایشان دچار افسردگی روحی شد..
رضا۲۸۲۸۲۸۹۰۱:۰۲:۴۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
نمی‌دونم چرا همه موارد مهم مطرح شده در این نامه که بسیار حائز اهمیت است را رها کردند و چسبیدن به یکی بند این نامه که اشاره کوتاهی به شرط معدل و حذف دروس عمومی در کنکور کرده اتفاقا یکی از مصوبه های بسیار خوب همینه فقط آموزش پرورش باید به شکلی زیرساختی را فراهم کنه تا تقلبی صورت نگیرد دکتر توکلی هم همین منظور را داشته است در حالی که فهوای کلام ایشان که حائز اهمیت است بحث سهمیه های ناعادلانه ای است که متاسفانه حق کشی تام و تمام است و باعث عصبانیت و ناامیدی و فرار جوانان با استعداد مملکت میشه مخصوصا در رشته های حساس مثل پزشکی و بعضی مهندسی ها که سلامت و آبادانی و صنعت کشور را مختل کرده و میکند.
m, s۲۸۲۸۳۰۶۰۱:۲۳:۱۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
چه این مصوبه لغو شود چه پابرجا شود ما بچه های کنکوری 402 هیچ وقت نام شما را فراموش نخواهیم کرد خدا پشت و پناه تون باشد. #دکتر_توکلی #مرد_حق
معلم۲۸۲۸۳۰۷۰۱:۲۳:۲۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
الان کم کم آموزش و پرورش که نسبت به همه جا پاکدست تر بود هم وارد بازار کنکور می‌شود. وقتی نصف نمره کنکور از امتحانات نهایی استخراج بشه که معلوم نیست چطور مراقبت و تصحیح برگه می‌شود چطور می‌توان جلوی تقلب در این همه امتحان رو گرفت!
احمد۲۸۲۸۳۷۸۰۳:۴۸:۳۵ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
هر مصوبه و دستور العملی که توزیع امتیاز برای قشر خاصی چه به حق و چه ناحق درپی اشته باشه .محاله درش رانت پیش نیاد . صدا و سیما فقط با نگاه در آمد زایی برای خودش . بدون در نظر گرفتن تبعات کار 24 ساعته کلاس های کنکور و روش های شرطی کنکور رو که از سوی موسسات آموزشی ارائه می کنند به زور به خورد مردم می ده .به ولا اینجور کلاس ها به دانش آموز هیچ دانش آفزایی نمی کنن. بلکه به نوعی راههای قانونی تقلب در تست زنی رو آموزش می دهند . امسال اگه واقعا دو مرحله ای کردن کنکور مرحله اول تست و دوم تشریحی و نه اونم تستی انجام شود حق به حق دار می رسد و الا غیر این همش رانت . دوم الا بلا در رشته های خاص و موثر در جامعه لحاظ سهمیه ظلم به سطح دانش و آگاهی این جامعه است .کسانی که خدمات خاص برای این نظام انجام دادن. احترام خودشان و خانواده محترمشان بجاست اما برای قدر دانی از این زحمات .هزار راه دیگه می شه این خدمت شان را پاسخگو بود .
غ ف۲۸۲۸۳۸۶۰۴:۱۴:۳۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
انشالله بزودی شاهد نتایج این اقدام شجاعانه اقای احمدتوکلی باشیم. خدایا میبینی؟
حمید کیش۲۸۲۸۴۲۶۰۷:۱۳:۱۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
من پشت کنکوری نظام قدیمم به خدا زیر چرخ دنده های این مصوبه داریم خورد میشم
س م۲۸۲۸۴۳۸۰۷:۴۰:۱۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب دکتر توکلی خدا قوت. بله کنکور وکلاس های تست زنی هماهنگ با طراحان سوال های کنکور ورانت و سهمیه هاظلم است در حق عامه مردم.معدل دوران دبیرستان ونمرات دانش آموز در هر درس باعث قبولی فرد در همان رشته شود تا سطح علم و دانش کشور ترقی کند وحق به حق دار برسد.واقعا استفاده از رانت و سهمیه عین بی عدالتی در آموزش وعلم کشور است .برای جبران حقوق سهمیه داران به آنها از موارد مالی و کارمندی استفاده گردد.سلامت مردم وعلم کشور را فدا نکنیم.
ناشناس۲۸۲۸۴۴۵۰۷:۴۷:۴۳ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب آقای توکلی خدا خیرتون بده ،،،شما که دستتون میرسه یه پافشاری کنید ،، چون فقط حق آدمای ضعیف داره پایمال میشه،و تنها پناه ما خدا هست و بس، حذف چنین باندی که تخلفاتش اظهر من الشمس هست که اینهمه جلسه گذاشتن و صغری کبری چیدن نداره، معلومه در جلسات حاضر نمیشن ، اینقدر لفتش میدن تا امتحانات نهایی و کنکور امسال هم تموم بشه.
ناشناس۲۸۲۸۴۸۲۰۸:۳۸:۳۱ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب توکلی، از خدا برایتان بهترینها رو خواهانیم، به کارتون ادامه بدید چون مطالبه جواب میده
علی۲۸۲۸۷۱۷۱۱:۱۱:۳۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
امتحانات دی ماه بهترین فرصت برای نشان دادن کوچکترین نقطه ضعف این مصوبه است.
امیر۲۸۲۸۹۸۹۱۳:۱۴:۱۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
به خدا اگه این سهمیه ها برداشته شود مملکت ایران آبادمیشود .
ناشناس۲۸۲۹۱۰۱۱۳:۴۷:۰۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
آقای توکلی من از شما صمیمانه سپاسگزارم که به فکر ما پشت کنکوری ها و کنکوری ها هستین کاش کسایی که این مصوبه رو اجرا کردن هم به ذره به فکر مردم بودن
ولی۲۸۲۹۱۱۹۱۳:۵۱:۲۸ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
با سلام جناب آقای رئیسی ما مردم ولایتمدار رفتار جنابعالی و نمایندگان مجلس را رصد می کنیم. مواردی که دکتر توکلی نوشته اند کاملا درستند و مطالبه ماست انتظار برخورد سریع و قاطع داریم وقت تنگ است مصلحت نظام در اجرای عدالت و برخورد سریع با مفاسد است. یک نکته به نمایندگان مجلس: مردم منتظرند تا شفافیت آرا را تصویب و اجرا کنید که تا بحال خلف وعده کرده اید .
ناشناس۲۸۲۹۲۲۳۱۴:۲۱:۱۲ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
سلام. به نظر بنده باید تمام سهمیه ها برداشته بشه. تا عدالت برای همه باشه. معیار قبولی فقط فقط بایدمیزان تلاش، پشتکار و انگیزه دانش آموز باشه نه سهمیه های الکی که فرد اونارو از خانواده به دست میاره.
ناشناس۲۸۲۹۸۵۲۱۸:۱۱:۰۰ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب توکلی ، دست از سر آموزش این مملکت بردارید ، این مصوبه هیچ ایرادی ندارد ، من حاضرم در رسمی ترین نهاد خبری این مملکت با شما مناظره کنم و ثابت کنم شما دارید اشتباه می کنید ، اجازه بدید آموزش و پرورش جایگاه خودش رو پیدا کنه ، تاحداقل در سال های آتی شاهد این همه بیسوادی نباشیم محمد رازقی نژاد ، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش
ناشناس۲۸۳۰۰۸۵۱۹:۳۱:۵۷ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
جناب توکلی ممنون،اما اینطور اسامی مفسدان را به زبان آوردن،در صنعت خودرو،بازار ارز،شبکه بانکی،معادن،و......جایش خالی است،لطفا به آن ها هم،نگاهی بیاندازید
ناشناس۲۸۳۰۸۱۷۰۶:۰۹:۴۴ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
سپاس که به فکر جامعه هستید
ناشناس۲۸۳۱۲۲۸۱۲:۱۳:۰۹ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
درود بر جناب دکتر توکلی انشالله خدا پشت و پناهتان باشد و در این امر خطیر موفق باشید حق بچه های ما که ضایع شده را بستانید
ناشناس۲۸۳۱۲۳۰۱۲:۱۶:۴۶ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
به نظر من با توجه به تقلب گسترده ای که بویژه در مدارس غیر دولتی می شود بهتر است شرط معدل حذف شود وفقط از طریق کنکور دانشجویا ن برگزیده شوند ضمن اینکه سهمیه های ظالمانه که موجب ورود افرار ضعیف وکم استعداد به رشته های مهمی مثل پزشکی که با جان انسانها سرو کار دارد می شود نیز باید ازبین برود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین