زبان ما نباشید !

منیر ابراهیمی امین، گروه تعاملی الف،   4010921044 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

برای ما مردم به دو دسته بسیجی و معترض تقسیم نمی‌شوند. ما مردم درگیر در خیابان را جدا از بسیجی و معترض فرزند انقلاب می‌دانیم و از خواری که به پایشان رود غمگینیم.

زبان ما نباشید !

نمی‌دانم این روزها به ما چه می‌گذرد به مایی که حفظ نظام اسلامی برایمان از نماز هم بالاتر است. برای مایی که در سکوت جبهه رفتیم بی پست و مقام جانباز شدیم و بی سهمیه با رتبه‌های خوب کارمند عادی شدیم. راهپیمایی‌ها را جدی گرفتیم که دشمن چپ به کشورمان نگاه نکند. پشتیبان ولایت فقیه شدیم تا آسیبی به مملکتمان نرسد. خلاصه قشری که همیشه از خودش گذشت و ادعا هم نداشته حالا هم ندارد.

ولی خواهش می‌کنم زبان ما هم نباشید ما با تمام اعتراضمان هنوز امید داریم کشورمان را با بچه‌هایمان بسازیم و رشد دهیم. برای ما مردم به دو دسته بسیجی و معترض تقسیم نمی‌شوند. ما مردم درگیر در خیابان را جدا از بسیجی و معترض فرزند انقلاب می‌دانیم و از خواری که به پایشان رود غمگینیم. ما از کلمات ناشایستی که در خیابان به زبان رانده می‌شود شرمساریم. لطفا وقتی به یک بسیجی یا معترض خشونت روا می‌دارید خودتان را نماینده ما ندانید.

ما نه خواستار اعدام معترضان از راه به در شده‌ایم نه هتک حرمت روحانیون. ما مردم را همراه و یا علیه خودمان تقسیم نکرده‌ایم ما همه را یک دسته می دانیم، "ملت ایران" که باهم همنظر نیستند و راه گفتگو باهم را به اشتباه در ناسزا و پاره‌های آجر جستجو نمی‌کنند. اگر ما را لیبرال بدانید سخت در اشتباهید ما سر انقلاب با کسی معامله نمی‌کنیم ولی افق‌های دوردست را هم می‌پاییم. در نظر ما درخت انقلاب آنقدر تنومند است که جوان ۲۲ ساله با قمه نمی‌تواند حتی یک برگ‌اش را زخمی کند.

 در نظر ما بسیج نیروی مردمی است که همسایه بغلی ماست چرا باید از آتش زدن او خوشنود باشیم. ما هنوز در دوران جنگ مانده‌ایم جدا از دسته‌بندی‌ها برای همه ملت جان می‌دهیم. عقلای این جناح وآن جناح که فکر می‌کنید اکثریت مردم همگام با افکار شمایند، بدانید قشری که کم تعداد هم نیستند فعلا در سکوتند و جذب حداکثری می‌خواهند. لطفا خودتان را نماینده کل مردم ندانید لطفا زبان ما نباشید به موقعش خودمان خیلی حرف‌ها می توانیم بزنیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۹۷۱۱۱۰۰:۵۳:۰۹ ۱۴۰۱/۹/۲۲
سایت الف هم از بدو تشکیل دنبال ابن بوده نه سیخ بسوزه و نه کباب
سیما محمودی۲۷۹۷۱۱۴۰۰:۵۹:۳۹ ۱۴۰۱/۹/۲۲
احسنت...ما همه ایران دوستیم.ماراازهم جدا نکنید.نامحرمان را ناامید میکنیم انشااله..
شایان انصاری۲۷۹۷۸۹۰۱۵:۲۳:۲۰ ۱۴۰۱/۹/۲۲
من خودم یک معترض هستم و قطعا معترضین هم هموطنان ما هستند و برای خیر و پیشرفت ایران اعتراض کرده اند.اسم معترض و اعتراض را در جامعه سیاه نمایی نکنیم.
ناشناس۲۷۹۷۱۲۳۰۱:۳۱:۵۷ ۱۴۰۱/۹/۲۲
علت شرایط موجود آزادی زیاد در این چند سال گذشته و باز بودن بی حد دروازه فضای مجازی و از طرفی دو دستگی ایجادی بخاطر یارانه ها همه دست بدست داد تا این آشفتگی ایجاد شود
ناشناس۲۷۹۷۳۳۴۱۰:۲۰:۵۳ ۱۴۰۱/۹/۲۲
شما منکر فقر و بیکاری و فساد و تبعیض و اختلاس و تجمل گرایی خودی ها و تحقیر و عصبانی کردن عمدی مردم توسط نفوذی های دشمن هستی ؟
ناشناس۲۷۹۷۷۷۵۱۴:۳۵:۰۷ ۱۴۰۱/۹/۲۲
شما اول لطف کن در قضیه اخیر یک مورد در مورد اقتصاد و گرانی بود را نام ببر!
ناشناس۲۷۹۷۳۷۱۱۱:۰۰:۵۰ ۱۴۰۱/۹/۲۲
لابد هیچ ربطی هم به گرانی و اختلاس و بی عدالتی و تبعیض و... هیچ نقشی نداشته؟
ناشناس۲۷۹۷۱۲۷۰۱:۳۹:۲۱ ۱۴۰۱/۹/۲۲
از آنجا که تعدادی از به اصطلاح سلبریتی ها و تعدادی از ورزشکاران معروف با تحریک مردم باعث خسارات مالی و جانی شده اند آنها نیز محاکمه شوند و قسمتی از هزینه ها و خسارات وارده به کشور از آنها گرفته شود و به زندان و تبعید و شلاق محکوم شوند تا درس عبرت آیندگان شوند
ناشناس۲۷۹۷۳۱۲۱۰:۰۶:۵۲ ۱۴۰۱/۹/۲۲
شما اصولگراها در بهترین حالت ده تا پانزده درصد از جامعه را تشکیل می دهید و نمی توانید ذهنیات و خواسته های خود را در قالب فرمان و دستور به جامعه تحمیل کنید.
عرفان۲۷۹۷۵۱۵۱۲:۲۳:۰۶ ۱۴۰۱/۹/۲۲
اصل حجاب جز اعتقادات دینی و از اصول اولیه زندگی انسان متمدن و روشنفكر واقعی هست حيوانات زندگی آزاد جنسی دارند.
ناشناس۲۷۹۷۵۴۲۱۲:۳۲:۱۷ ۱۴۰۱/۹/۲۲
روحانی میخ اخر را بر تابوت اصلاحات کوبید اصلاح طلبان دیگه مشروعیت اجتماعی ندارند.
ناشناس۲۷۹۷۱۳۱۰۱:۵۶:۰۴ ۱۴۰۱/۹/۲۲
تندروهای مذهبی به نوعی جامعه اطلاعاتی ایران را حک کردند. اگر عده ای بی حجابی را ابزار براندازی کردند به امید همین افرادی است که در سخت روزهای مبارزاتی کشور به جای طراحی هم دردی و مشارکت اجتماعی برای حل معضلات اقتصادی، دنبال دمیدن بر تعصبات کور و قدرت نمایی بی جا و تحریک مستمر شکافهای اجتماعی و منافع قبیله ای هستند.
ناشناس۲۷۹۷۳۸۰۱۱:۰۵:۲۳ ۱۴۰۱/۹/۲۲
هنوز نفهمیدی علیه قانون و حجاب و گشت دو قطبی سازی می کردن و عده ای قلیل دنبال رو؟ وگرنه مردم مشکلی نداشتند، در ضمن اجرای دستور خدا اسم آن تندرویی نیست!
ناشناس۲۷۹۷۱۳۷۰۲:۲۴:۱۲ ۱۴۰۱/۹/۲۲
اگر یکی از عزیزانت کشته شده بود هم باز میگفتی ما راضی به اعدام نیستیم؟! لطفا زبان ما نباشید! قمه کش را اعدام کنید.
ناشناس۲۷۹۷۲۸۰۰۹:۳۸:۱۸ ۱۴۰۱/۹/۲۲
در یک کلام اعدام حق قمه کش است ذره ای لطف نباید کرد
شیدا۲۷۹۷۹۳۳۱۵:۴۲:۰۱ ۱۴۰۱/۹/۲۲
اعدام حق قاتل است البته حق هر قاتلی بدون در نظر گرفتن اینکه به جایی وصل باشه یا نه
ناشناس۲۷۹۷۱۶۵۰۶:۵۸:۵۸ ۱۴۰۱/۹/۲۲
نویسنده خیلی ملایم به خشونت علیه معترضین و حکم اعدام پرداخته. نمیشه این قدر ملایم رفتار غلط اصحاب قدرت رو نقد کرد.
ناشناس۲۷۹۷۲۷۶۰۹:۳۵:۵۲ ۱۴۰۱/۹/۲۲
قانون در هر کجای دنیا باید اجرا بشه دلیلی ندارد که نیروی حافظ امنیت را در خیابان بکشی دلیلی ندارد که عده ای به اسم آزادی آرامش را از مردم بگیرند دلیلی ندارد که مال و اموال مردم را در خیابان به آتش بکشی دست نیروهای امنیتی را می‌بوسیم و با تمام وجود پشت سر قوه قضائیه هستیم
ناشناس۲۷۹۷۳۹۷۱۱:۱۵:۲۳ ۱۴۰۱/۹/۲۲
اگر هم و غم دولت و نظام برای پیشرفت کشور باشد وبا همه بی نظمی ها برخورد کندوهیچ فرقی برای هیچ مقام و ارگانی قائل نشود این مشکلات پبش نمیاد.دزد یا اختلاس گر باید مجازات شود کسی که سرمایه کشور را غارت کند مستحق مجازات است دبگر نیاز به تفسیر ندارد بله قمه کش باید مجازات شود ان نیروی امنیتی هم که خودسرانه اقدامی کرد بابد مجازات شود قانون برای همه باید اجرا شود نه اینکه یکی را نابودکند اما دبگری را بی خیال شود.
ناشناس۲۷۹۷۵۵۳۱۲:۳۷:۰۲ ۱۴۰۱/۹/۲۲
بله قانون باید باشه، برای همه هم باید اجرا بشه. قانون برای خودی و ناخودی باید یکسان اجرا بشه.
ناشناس۲۷۹۷۷۸۴۱۴:۳۸:۰۰ ۱۴۰۱/۹/۲۲
شما درست میفرماید قانون باید اجرا بشه ولی تمام قانون نمیشه سلیقه ای اجرا بشه در قانون هست که یه جوان تو این کشور کار نیاز داره باید امکان ازدواجش فراهم بشه قانون میگه مردم حق این را دارن که یه مسکن داشته باشن کدومش اجرا شده برای جوانان .
محمد۲۷۹۷۲۸۲۰۹:۳۸:۴۰ ۱۴۰۱/۹/۲۲
با دیدگاهتان موافق هستم اما با کسانی که اصل انقلاب را نشانه گرفتند تا پای جان مخالفم و به فریب خوردگان و معاندین گول خورده هم باید حداقل یک گوش مالی نرم باید داد.
ناشناس۲۷۹۷۳۱۱۱۰:۰۵:۴۴ ۱۴۰۱/۹/۲۲
اعدام برای معترضین اجرا نشده بلکه برای بر هم زنندگان آرامش مردم انجام گرفته.
ناشناس۲۷۹۷۳۵۷۱۰:۴۴:۱۰ ۱۴۰۱/۹/۲۲
باید با مخلان امنیت ، آسایش و آرامش مردم و همچنین قاتلان و ضاربان محافظان امنیت با قاطعیت برخورد شود وگرنه با توجه به وضعیت پیش آمده هرکسی به راحتی مخالفین خود را با سلاح سرد و گرم و یا کوکتل مولوتوف و دیگر ابزار مخل نظم مورد هدف قرار می‌دهد در این صورت هیچ آجری روی آجر بند نمیاد. اگر قانون به دور از هر تبعیض و مصونیتی در حق همه اجرا شود ایران می‌شود بهشت .
ناشناس۲۷۹۷۳۶۲۱۰:۵۱:۰۸ ۱۴۰۱/۹/۲۲
در این اعتراضات نباید یک طرفه به قاضی رفت باید وضع موجود روهم به کفه ترازو گذاشت. البته که خشونت اعتراض درست نیست ومحکوم است.
مانا۲۷۹۷۴۱۶۱۱:۲۸:۱۴ ۱۴۰۱/۹/۲۲
در طول این سه ماه هر مسوولی اومد گفت صدای معترضین و منتقدین رو شنیدیم!آیا شما کوچکترین تغییر مثبتی مشاهده می کنید؟فقط می گویند شنیدیم که به نظر من نشنیدند!
ناشناس۲۷۹۷۴۵۰۱۱:۵۲:۵۱ ۱۴۰۱/۹/۲۲
این همه اشوب وسروصدا وناارامی در کشور ،به خاطر گرانی بیکاری وناعدالتی است.
ناشناس۲۷۹۷۴۵۶۱۱:۵۶:۰۶ ۱۴۰۱/۹/۲۲
شما تو این کشور چطور آرامش داری وقتی مردمت تو فقر و تنگدستی زندگی میکنن و قسمت اعظم درآمدشون صرف اجاره خونه گرون میشه؟
ناشناس۲۷۹۷۴۶۳۱۲:۰۰:۰۷ ۱۴۰۱/۹/۲۲
درود بردولت جمهوری اسلامی ،،،هرکسی قمه کش وچاقوکش باشد باید اعدام شود
ناشناس۲۷۹۷۴۸۳۱۲:۱۰:۳۴ ۱۴۰۱/۹/۲۲
جوان و نوجوان را آگاه سازید و هشدار دهید که عالم واقع با فضای مجازی و فیلم های هالیوودی با هم فرق دارد! خود را قربانی فیلم های هالیوودی و سو استفاده منافقین داخلی و خارجی نکنید! سازمان منافقین و فیلم هالیوودی در یک جبهه حرکت می‌کنند؟!
کویر۲۷۹۷۴۹۳۱۲:۱۶:۵۹ ۱۴۰۱/۹/۲۲
خشونت و برهنگی ودیکتاتوری را دردستور کار معترضان به عینه دیدیم .از لخت کردن نیروی امنیتی و سنگ زدن به صورت و بدن تا حمله به شهروندی که یه شکلات به رییسی تعارف کرد .من نه سواد درست درمونی دارم و نه از جایی منتفع میشوم .ولی خطر معترضین از داعش بیشتر هست .اگر به جایی برسند حمام خون راه خواهند انداخت .چیری که مشهود هست و گفته خود انهاست .
جانباز۲۷۹۷۴۹۹۱۲:۱۸:۲۹ ۱۴۰۱/۹/۲۲
لطفا شما هم زبان مخالفین نباشید تا عدالت اجرا بشود
ناشناس۲۷۹۷۵۵۴۱۲:۳۷:۱۴ ۱۴۰۱/۹/۲۲
با زنان بی حجاب که درخیابانها راه افتاده اند در بین نامحرمان برخورد قانونی بشه چون اینجا ایرانه وکشور ما وحکومت ما اسلامیه فصای مجازی رو مدیریت کنید خواهشا متشکریم
فرخ رنجبر۲۷۹۷۶۶۷۱۳:۳۹:۰۶ ۱۴۰۱/۹/۲۲
گرانی مردم رابه ستوه آورده ونمیشه بااین شرایط فعلی زندگی کرد وطبعا مردم ناراضی اند.
م د۲۷۹۷۷۲۰۱۳:۵۹:۰۰ ۱۴۰۱/۹/۲۲
این دو دستگی پروژه ای است از چند ین سال است که توسط دشمنان رقم خورده و شروع کننده اش فضای مجازی و ماهواره‌ هایبی در و پیکر بودن سلبریتی های بی وطن در این چند سال با سیاه نمایی باعث تولید این همه نفرت شدند لعنت بر آنها اون موقع که بسیجی ها و نیروی انتظامی و امنیتی ما را سلاخی می کردند یک نفر کار آنها را محکوم نکرد الان هر اراذل و اوباشی میشه یه قهرمان بازم دست بر نمی دارن بازم روشان زیاد است باید برای هر دو طرف ناله کرد
ایرانی۲۷۹۷۸۵۲۱۵:۰۹:۵۹ ۱۴۰۱/۹/۲۲
فقر و تبعیض و بیکاری و گرانی هست.اما یک سوال .در کجای دنیا ودر کجای معادلات ریاضی. زدن مامور .و شهید کردن بسیجی آتش زدن اموال عمومی و مردم عادی و آمبولانس و فمه کشیدن و ایجاد رعب و وحشت برای مردم کوچه و خیابان .باعث از بین بردن فقر و نا عدالتی و رفع بیکاری و جلو گیری از تورم و رفاه ملت گردیده ؟
ناشناس۲۷۹۷۹۵۲۱۵:۵۴:۳۴ ۱۴۰۱/۹/۲۲
فقط همدلی و اتحاد چه معترض چه غیر معترض همه خواهان ایران واحد و قوی هستیم لطفا جناح بندی نکنید اختلاف و تفرقه چیزی جز خواست دشمن نیست آن جوان معترض هم فرزند همین کشور است و او هم خواهان ایرانی قوی با مردمی خرسند و امیدوار
ایرانی۲۷۹۸۰۵۶۱۶:۴۹:۰۱ ۱۴۰۱/۹/۲۲
چرا دو پهلو حرف می زنید یا زنگی یا رومی اعتراض حق هر ملتی هست که باید طبق قانون خودش باشد الان اینهایی که باهاشون برخورد شده و حکم اعدام گرفتن اینها با سلاح گرم یا سرد جامعه رو مورد هدف قرار دادند چرا انوقت که بهترین جوانهای این مرز و بوم را سلاخی میکردند کسی صدایشان در نیامد پلیس یعنی اقتدار و امنیت یک جامعه طوری اینها رو سلاخی کردند و لباس از تنشان کندن و لختشان کردن مثل داعش قوه قضائیه باید باید تقاص این خونها رو بگیرد مگر اینها پدر و مادر نداشتن با دست خالی برای امنیت این مردم شهید شدن در ضمن الان دارن میگن اینا گول خوردن ادم گول خورده نمیتونه با دشنه و قمه یه انسان رو سلاخی کنه اینها آموزش دیده بودند قوه قضائیه باید با اقتدار عمل کند تا درس عبرتی باشه برای دشمنان خارج نشین و بقیه عمال انها در داخل شهدا همشون هم خانواده داشتن هم بچه از خون اینها نگذرید
ناشناس۲۷۹۸۰۸۸۱۷:۰۵:۳۹ ۱۴۰۱/۹/۲۲
تا آخرین نفس جانم فدای رهبر و انقلاب اسلامی به هیچ وجه از هم جدا نیستیم وپای انقلاب می مانیم و دست بوس شما عزیزان هستیم می دانیم که آرامش امروزمان مدیون شما عزیزان و شهدا هستیم
علی۲۷۹۸۰۹۱۱۷:۰۷:۰۶ ۱۴۰۱/۹/۲۲
سلام به مردم جمهوری اسلامی ما همه مردم ایران هستم فرقی نمیکنه معترض یا نظام همه ایرانی هستم جلوی دشمن احترام همدیگرا باید نگهدارم کرد لری بلوچ فارسی ترکمن آذری عربی ارمنی نظامی انتظامی معترضین بسیجی همه یک کشور دارم اون هم ایران است همه ما بخاطر ایران ایرانی باید دست همدیگرا بگیرم جانم فدای ایران جانم فدای مردم ایران تورا خدا احترام همدیگرا نگهدارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین