مدیران نقاب‌دار!

گروه تعاملی الف،   4010920014 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

جامعه مشکلاتی دارد و ایجاد هر سازمان نیز برای رفع بهینه این مشکلات است. وجود مدیران نقاب‌دار می‌تواند این چرخه را مختل کرده و منافع مادی و معنوی عموم مردم را به طور جدی تهدید کند.

مدیران نقاب‌دار!

گروه تعاملی الف - محمدرضا شیخی چمان:

هر سازمانی در جامعه برای پاسخگویی به مشکلات و رفع نیازهای مرتبط در آن حوزه ایجاد می‌گردد. برای اداره این سازمان، مدیرانی در سطوح متنوع مدیریتی شامل اجرایی (عملیاتی)، میانی و عالیه منصوب می‌گردند. در ادامه، این مدیران با اجرای وظایف اصلی یک مدیر مشتمل بر رهبری، سازماندهی، برنامه‌ریزی، هماهنگی، گزارش‌گیری، کنترل، بودجه‌بندی و کارمندیابی (گزینش)، امورات محوله را به بهترین حالت ممکن پیش برده و با این اقدامات، جامعه را از وجودشان منتفع می‌سازد.

قدر مسلم، مبنای انتخاب مدیران سازمانی باید صرفا شایستگی و تخصص‌گرایی باشد و قرارگیری هر معیاری جز موارد مذکور، بجای هدایت صحیح سازمان و جامعه، می‌تواند باری سنگین بر مشکلات قبلی اضافه نماید. در این بین، مدیرانی وجود دارند که ضعف، ناتوانی و ناکارایی خود را در پشت نقابی پنهان کرده و تحت هر شرایطی قصد ادامه فعالیت دارند. جنس اصلی این نقاب صرفا از تملق و چرب زبانی گرفته شده است، نه از مهارت و شایستگی. باید به این نکته اشاره کرد که مدیران موفق، رابطه بسیار خوبی با سرمایه‌های انسانی تحت سرپرستی خود داشته و انگیزه بخشی و امید به آینده را در ضمیر ناخودآگاه آن‌ها تقویت می‌کنند.

بدیهی است که در وهله اول، قانون‌گذار با همکاری سازنده سیاست‌گذار، باید معیارهای انتخاب مدیران را برای سازمان‌های مختلف به درستی تعیین کرده و با طراحی مکانیسم‌های نظارتی، به هیچ بخشی اجازه تخطی از مقررات ندهد. همچنین عملکرد مدیران فعلی با شاخص‌های علمی و به شکل پیوسته مورد ارزیابی قرار گیرد. در وهله دوم نیز خود این افراد به هنگام وجود روابط (نه ضوابط) و دریافت پیشنهادات مدیریتی که عموما در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود، باید از پذیرش آن امتناع نموده و منافع جامعه را بر منافع فردی ترجیح دهند که این خود نیازمند برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی‌های بنیادین است. در وهله سوم نیز هر مدیری احساس کرد که در انجام وظایف خود عملکرد موفقیت‌آمیزی ندارد، باید جای خود را به فردی دیگر با تفکری جدید بدهد.

در مجموع، جامعه مشکلاتی دارد و ایجاد هر سازمان نیز برای رفع بهینه این مشکلات است. وجود مدیران نقاب‌دار می‌تواند این چرخه را مختل کرده و منافع مادی و معنوی عموم مردم را به طور جدی تهدید کند. در عصر حاضر نیز، با درنظرگیری مولفه‌هایی از جمله اصل محدودیت منابع و لزوم تخصیص و بهره‌برداری بهینه از این منابع در همه کشورها، نیاز به وجود مدیرانی بزرگ‌اندیش و متخصص بیش از پیش احساس می‌گردد. امید که در کشور عزیز ما نیز، ضمن مبارزه اساسی با فساد، زیرساخت‌های عدالت محوری و ایجاد شفافیت در زمینه‌های مختلف فراهم شده و همه سازمان‌ها و بخش‌های تابعه، عاری از هرگونه مدیران نقاب‌دار گردند. با تقدیم احترام

*دانشجوی دوره دکتری تخصصی اقتصاد سلامت

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۰۱۹۴۷۱۴:۰۳:۱۶ ۱۴۰۱/۹/۲۴
حداقل کروات هاشون رو حذف میکردین.
ناشناس۲۸۰۲۳۲۲۱۸:۳۳:۲۴ ۱۴۰۱/۹/۲۴
تنها راه نجات کشور و انقلاب و اقتصاد اجرای قانون مشروعیت سنجی اموال و دارایی ها می باشد و در گام اول باید از تمامی مدیران و مسولان کشور که از اول انقلاب تا حالا پست و سمت و مسولیت داشته اند اجرایی شود .
کرمی۲۸۰۲۱۸۵۱۶:۵۰:۲۳ ۱۴۰۱/۹/۲۴
سلام، فقط قانون گذاری کافی نیست ، اجرای قانون خیلی اهمیت دارد . متاسفانه اینقدر بعضی از افراد به خاطر منافع شخصی پارتی بازی می کنند که مانع اجرای قانون می شوند.
ناشناس۲۸۰۲۲۷۱۱۷:۵۸:۲۸ ۱۴۰۱/۹/۲۴
تا دلتان بخواهد مدیران هزار چهره داریم که بخاطر پست و مقام همانند بوقلمون گرایش سیاسی خود را با تمام دولتها اعم از اصول گرا و اصلاح طلب و تدبیر و امید تغییر می دهند
ناشناس۲۸۰۲۲۷۸۱۸:۰۲:۰۲ ۱۴۰۱/۹/۲۴
در کنار مدیران نقاب دار ، کارکنان نقاب دار هم داریم که خود خصوصی آنها( یعنی آنچه در خلوت باور دارند و انجام می دهند) با خود خصوصی شان (یعنی آنچه در اذهان عمومی از خود نشان می دهند)کیلومترها فاصله دارد
ناشناس۲۸۰۲۲۸۷۱۸:۰۷:۵۷ ۱۴۰۱/۹/۲۴
مشکل اینجاست که خود نظام اداری کشور پرورش دهنده مدیران و کارکنان نقاب دار است که ظاهر و باطنشان یکی نیست و بخاطر منفعت طلبی نقش بازی می کنند و نظام اداری مشوق ریاکاری و تظاهر است
کاوه۲۸۰۲۶۲۸۲۲:۳۳:۱۹ ۱۴۰۱/۹/۲۴
متاسفانه پس از چهل و سه سال که از انقلاب شکوهمند اسلامی می گذرد هنوز عده ای هستند که رفتار دو گانه ای دارند و حرفی که می زنند با عملشان فرق دارد و باعث اخلال در پیشرفت مملکت شده اند .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین