در نشست ساترا با هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی عنوان شد: همکاری ساترا و اتحادیه تولید و نشر محتوا برای رونق اقتصاد محتوا

گروه اجتماعی الف،   4010524045

سعید مقیسه در جلسه ی هم‌اندیشی جمعی از مدیران سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) با هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا گفت: صدا و سیما خود را حامی فعالیت‌‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی ایرانی در فضای مجازی حمایت می کند.

همکاری ساترا و اتحادیه تولید و نشر محتوا برای رونق اقتصاد محتوا

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر(ساترا)، جلسه ی هم‌اندیشی ساترا و اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی با حضور سعید مقیسه رییس ساترا، محمد حسام‌پور معاون پایش و نظارت و محمد صادق افراسیابی سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا، سعید مشهدی مدیر عامل اتحادیه تولید نشر محتوا در فضای مجازی، سید علی علوی رییس هیئت‌مدیره و سایر اعضای هیئت مدیره این اتحادیه تشکیل شد.

همکاری ساترا با نهادها و تشکل های اجتماعی 

سعید مقیسه در ابتدای نشست گفت: ساترا از تعامل با اتحادیه ها و مجامع قانونی استقبال می‌کند و یکی از مسیرهای تسریع و تسهیل عرضه ی حمایت ها را همکاری با اتحادیه ها و مجامع مذکور می داند.
رییس سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در ادامه ضمن معرفی سامانه ی بازار محتوای سازمان صدا و سیما گفت: در بازار محتوای صدا و سیما بالغ بر 26 میلیون رکورد اطلاعاتی و هزاران عنوان برنامه از محتوای تمام شبکه های رادیویی و تلویزیونی و آثار سینمایی داخلی و خارجی وجود دارد و در قالب بسته های حمایتی و مبتنی بر نظام رتبه بندی پلت فرمهای دارای مجوز از ساترا در اختیار ایشان قرار میگیرد.
وی خاطرنشان کرد: ساترا خود را حامی فعالیت‌‌های فرهنگی در فضای مجازی می‌داند و از تولید و نشر محتوای اسلامی ایرانی در فضای مجازی حمایت می کند.
مقیسه در ادامه با اشاره به فرآیند تولید محتوای صوت و تصور فراگیر گفت: در این فرآیند، زنجیره های ارزش آفرینی مختلف و منقطع و موازی وجود دارد. از ایده تا طرح، از طرح تا تولید سینمایی و نمایش خانگی و فضای مجازی و ... تا برودکست تا محصولات جانبی همه یک زنجیره است.
وی افزود: به نظر من یکی از مهم ترین اهداف اتحادیه و مجامع می‌تواند کمک به هم‌افزایی و  هم راستایی فعالیت ها زنجیره های ارزش آفرینی باشد. اگر زنجیره تولید محتوا را به یکدیگر متصل کنیم، باعث ارتقاء کارایی و اثربخشی تلاش در عرصه فرهنگ و هنر خواهد شد.
رئیس ساترا در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه تنظیم گری گفت: در این مسیر نیاز به تنظیم‌گری و مقررات گذاری است. قانون‌مند کردن زیست بوم تولید محتوا در فضای مجازی، لزوماً محدود کردن نیست؛ بلکه راهگشای ارائه حمایت ها و تسهیلات و محتوای دولتی به بخش خصوصی است و همینطور زمینه ساز رشد پایدار برای همه فعالین صنعت در یک رقابت سالم است.  

تلاش برای رونق اقتصاد محتوا 

در ادامه سعید مشهدی، مدیر عامل اتحادیه و دبیر مجمع ناشران دیجیتال اسلامی در خصوص اتحادیه تولید و نشر محتوا گفت: هم‌اکنون سه مجمع ناشران دیجیتال کودک، مجمع ناشران دیجیتال بین‌الملل و مجمع ناشران دیجیتال اسلامی در اتحادیه عضو هستند و در آینده نزدیک سه مجمع آموزش، سلامت و سامانه های ویدئوی درخواستی هم عضو خواهند شد.
وی در ادامه گفت: در حال حاضر تولید محتوا در ایران بسیار پررنگ است و شکل دیگری نسبت به سایر نقاط جهان دارد. دوستان، ذی‌نفعان و فعالان حوزه فضای مجازی در اتحادیه قرار گذاشته‌اند تا در این زمینه فعالیت کنند و برهمین اساس درحال اجرا و پیاده‌سازی حوزه مشاوره حاکمیتی نیز هستیم.
مشهدی تاکید کرد: یکی از کارکردهای اتحادیه، بحث اقتصاد محتوا است و ما علاقه مند به ایجاد و توسعه ی همکاری های ساترا و اتحادیه تولید و نشر محتوا برای رونق اقتصاد محتوا هستیم.

اتحادیه تولید و نشر محتوا، یکی از حلقه های وصل حاکمیت و بخش خصوصی است 

سیدعلی علوی، رییس هیئت مدیره اتحادیه و مدیر عامل پلتفرم آخرین خبر در بخشی دیگر از جلسه در خصوص معرفی ظرفیت‌های اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی گفت: دو سال پیش برخی مسئولین وزارت ارشاد و مرکز ملی فضای مجازی این ایده را مطرح کردند که لازم است یک اتحادیه فراگیر ایجاد شود تا حلقه وصلی میان حاکمیت و بخش خصوصی ایجاد شود. این اتحادیه با هدف توزیع ظرفیت حاکمیت در بخش خصوصی و انتقال ملاحظات بخش خصوصی در حوزه تصمیمات حاکمیتی، تشکیل شد.
وی خاطر نشان کرد: در همکاری با ساترا اگر بدانیم شبکه مسائل این سازمان چیست، ظرفیت اتحادیه، در حل مسائل کمک‌کننده خواهند بود.

تولید محتوا در حوزه کودک و نوجوان

در ادامه ی جلسه نظری‌منش، نایب رییس مجمع ناشران دیجیتال کودک و نوجوان و عضو هیئت مدیره اتحادیه گفت: هم‌افزایی در جهت تولید محتوای اقتصادی با رویکرد کاملا فرهنگی و متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی، مهمترین هدف تشکیل مجمع ناشران دیجیتال کودک بوده است و این مجمع در حوزه زنجیره ارزش محتوای کودک، اقدامات قابل توجهی داشته است.

حضور فعال در آموزش و فرهنگ‌سازی

در ادامه دکتر امید علی مسعودی، رییس هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای ایران و دیگر عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی، هم اندیشی ساترا با فعالان حوزه تولید و نشر محتوا را اقدامی بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: امیدوارم اتحادیه‌ها همکاری‌های بسیار خوبی با ساترا داشته باشند.
وی افزود: تاکید من روی آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه کاربران است که با کمک ساترا و هم افزایی میان ساترا و انجمن سواد رسانه ای ایران ان شاالله اتفاقات خوبی در این زمینه خواهد افتاد. 
وی با اشاره به ضرورت افزایش سواد رسانه ای کاربران پلتفرم های صوت و تصویر فراگیر تاکید کرد: لازم است حاکمیت برای ارتقای سواد رسانه ای کاربران پلتفرم ها برنامه ریزی کند و از ظرفیت پلتفرم ها هم استفاده شود. 
مسعودی در ادامه با اشاره به برگزاری دو دوره از سه دوره ی همایش های سواد رسانه ای با مشارکت انجمن سواد رسانه ای ایران گفت: توجه به موضوع حقوق مصرف کنندگان پلتفرم های صوت و تصویر فراگیر و سواد رسانه ای کاربران میتواند یکی از محورهای همایش چهارم باشد و میشود برای برگزاری این همایش با مشارکت انجمن سواد رسانه ای ایران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساترا برنامه ریزی کرد.

لازم به ذکر است اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی یکی از اتحادیه های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بر اساس اساسنامه، اعضای شورای راهبری آن توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب میشوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین