بزرگ ترین مشکل تهران مسکن است/ ساخت دو بزرگراه و یک تونل به زودی

گروه اجتماعی الف،   4010410057

شهردار تهران با عنوان این مطلب که بزرگ ترین مشکل امروز تهران مسکن است، گفت: کمبود مسکن داریم و به همین جهت قرارگاه تأمین مسکن را در شهرداری راه اندازی کردیم.

بزرگ ترین مشکل تهران مسکن است/ ساخت دو بزرگراه و یک تونل به زودی

به گزارش مهر، علیرضا زاکانی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی اثرات جدی خود را در سراسر جهان گذاشته است، افزود: دشمنان پس از پیروزی انقلاب همواره تلاش کردند انقلاب را با شکست مواجه کنند؛ که البته در این راه ناکام ماندند؛ امروز تمام تلاش دشمنان این است که نگذارند اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی همچون آزادی، استقلال و پیشرفت تحقق پیدا کند.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا مردم را از آینده درخشان انقلاب اسلامی ناامید کند، گفت: امید مردم بسیار مهم است و این امید جز از طریق خدمت و پیشرفت مهیا نخواهد شد.

شهردار تهران با بیان اینکه دولت و شهرداری در مسیر خدمتگزاری هستند، ادامه داد: این فرصتی است که هم ما بتوانیم شعارهای انقلاب را در دست بگیریم و هم فرصتی است تا خواستگاهی برای تحقق آرمان‌های خود بسازیم.

وی افزود: تهران به عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر غرب آسیا که طبق آمار ۹.۸ میلیون نفر و در روز بالغ بر ۱۳ میلیون نفر ساکن دارد، از هر جهت اثراتی فراتر از جغرافیایی شهر تهران دارد و بر روی سایر نقاط شهر کشور اثر مستقیم دارد. لذا به تعبیر رهبر انقلاب شهر تهران خود یک کشور است و دقت در نیازها و شرایط آن و خدمت به مردم تهران و ساختن یک الگوی درست؛ یک امکانی را برای ما ایجاد می‌کند تا گام‌های رسیدن به اهداف انقلاب را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.

بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت تهران ناایمن است

زاکانی با اذعان به اینکه در بعد ایمنی در ضعف قرار داریم گفت: بیش از ۱۲ هزار هکتار از مساحت ساختمان‌های مسکونی شهر تهران ناایمن است، گفت: فاصله شمال جنوب و تفاوت‌های جدی طبقاتی در شهر تهران مشهود است؛ نابسامانی در وضعیت ترافیک و وضع هوا مشهود و اسباب این را فراهم کرده است که مردم تهران در آسایش لازم نباشند.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری هم آسیب‌هایی دارد، افزود: آن روزی که در ۱۰ ماه قبل این مسئولیت را تحویل گرفتیم، شهرداری تهران بالغ بر ۷۵ هزار میلیارد تومان بدهی داشت و حتی سال قبل از آن شهرداری برای پرداخت سه ماه حقوق کارمندان خود پول قرض گرفته بود.

زاکانی با بیان اینکه مجموعه شورای شهر و شهرداری همت خود را برای تغییر کالبد روحی و ظاهری شهر جمع کرده اند، ادامه داد: به سرعت به پایداری مثبت در زمینه مالی رسیدیم؛ ۱۲۰۰ حساب در شهرداری تهران داشتیم که موجب بروز فساد می‌شد؛ از آنجا که برطرف کردن فساد اراده‌ای قطعی در بین ما بود؛ امروز می‌توانم ادعا کنم که بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد تومان امکاناتی که برای شهرداری بوده و در محاکمی بر علیه ما اقامه شده بود؛ با تلاش ما این امکانات از شهرداری تهران خارج نشد؛ همچنین بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان هم امکاناتی بوده است که از دست دیگران به شهرداری بازگردانیم.

جذب سرمایه برای ۳۰۰ هزار میلیارد پروژه در تهران

شهردار تهران افزود: ۳۰۰ هزار میلیارد پروژه را روز چهارشنبه هفته آینده در معرض دید قرار خواهیم داد تا سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نهادهای مختلف را در جهت مشارکت برای ساخت تهران به میدان دعوت کنیم.

وی با بیان اینکه امروز مشکلات متعددی در تهران وجود دارد؛ تاکید کرد: قطعاً بزرگترین مشکل امروز تهران مشکل مسکن است؛ کمبود مسکن داریم و به همین جهت قرارگاه تأمین مسکن را در شهرداری راه اندازی کردیم. صدور پروانه ساخت مسکن را تا دو ماه کاهش دادیم؛ گلوگاه و چالش ما فضای سبز و کمیته نما است که اگر این مشکل حل شود؛ زمان صدور پروانه کمتر هم خواهد شد.

دو بزرگراه در تهران احداث خواهد شد

زاکانی در خصوص اقدامات عمرانی انجام شده در شهرداری تهران گفت: دو بزرگراه و یک اتوبان به زودی در تهران ساخته خواهد شد؛ تونل شهید متوسلیان که هفته قبل مجوزش گرفته شد ساخته خواهد شد؛ این تونل از انتهای بزرگراه شهید صیاد تا آزادگان خواهد بود؛ همچنین آزادراه شهید شوشتری از انتهای رستگار تا بزرگراه شهید یاسینی ساخته خواهد شد؛ بزرگراه شهید شوشتری یک و نیم درصد ترافیک کل تهران را کاهش خواهد داد و نقش مهمی در کاهش ترافیک شرق تهران ایفا خواهد کرد. همچنین ۹۸ تقاطع را در دست اصلاح قرار دادیم که طی سه سال ۷۸۰ کیلومتر راه را برای همشهریان تهرانی نزدیک کنیم؛ امسال بالغ بر ۲۰ تقاطع از این ۹۸ تقاطع تکمیل خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین