تأکید«مخبر» بر شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز

گروه اقتصادی الف،   4010408111

جلسه شورای اقتصاد عصر امروز(چهارشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

تأکید«مخبر» بر شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با اشاره به یکی از موضوعات مطرح شده مبنی بر توسعه میادین مشترک نفتی، بر ضرورت شتاب بخشی به توسعه میادین مشترک نفت و گاز تاکید کرد و افزود: باید میادین مشترک هر چه سریعتر تعین تکلیف شوند چرا که توجه به این میادین امروز به یک مطالبه عمومی در کشور تبدیل شده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به درخواست وزارت نیرو در خصوص احداث بخش بخار نیروگاه های گازی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم با ایجاد انگیزه در بخش خصوصی ، راندمان و بازدهی نیروگاه های برق کشور افزایش پیدا کند تا ضمن تأمین نیازهای مصارف خانگی، شاهد تأمین نیازهای بخش صنعت و سایر مصارف باشیم.

مخبر با تاکید بر ممنوعیت خرید و واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخل از دستگاه های اجرایی خواست در توسعه و تولیدات در دست اقدام، حتی المقدور از ظرفیت ها و تولیدات داخلی استفاده کنند و صرفا نیازهای مازاد از طریق واردات تأمین شود.

در این جلسه که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی نیز حضور داشتند درخواست برخی دستگاه های اجرایی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تعدادی از این درخواست ها به تصویب رسید.

سرمایه گذاری در طرح "تولید زودهنگام میدان نفتی چند لوله، سرمایه گذاری در طرح احیای چاه های نفتی کم بازده و غیرفعال توسط شرکت های فناور و دانش بنیان، سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران برای اجرای طرح تکمیل و بهبود پالایشگاه های گازی و سرمایه گذاری در طرح توسعه میادین گازی مناطق مرکزی ایران از جمله درخواست های وزارت نفت در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

سرمایه گذاری برای اجرای پروژه های احداث بخش بخار نیروگاه های گازی شامل نیروگاه های سلطانیه، زاگرس، خلیج فارس، گلستان، سمنان، خرمشهر و شهید کاوه و همچنین خرید و واردات تجهیزات و ماشین  آلات خارجی مورد نیاز پروژه های سد مخزنی باغان و سد دشت پلنگ و نیز سرمایه گذاری از محل منابع داخلی شرکت سهامی سازمان آب و برق خوزستان برای اجرای طرح مطالعه، بازسازی و مرمت سازه های تاریخی آب جز درخواست های وزارت نیرو در این جلسه بود که مورد تایید اعضای شورای اقتصاد قرار گرفت.

در این نشست همچنین با دو درخواست وزارت راه وشهرسازی در خصوص اصلاح و افزودن متمم به مصوبه شورا در خصوص اجرای طرح تدارک قطعات بسیار ضروری ناوگان لوکوموتیوهای راه آهن و همچنین اصلاح و افزودن متمم به مصوبه شورای اقتصاد در خصوص اجرای طرح تدارک سه دستگاه لوکوموتیو جرثقیل دار ۱۲۰ تنی و لوازم یدکی مرتبط با آنها مورد موافقت قرار گرفت.

استفاده از تسهیلات مالی خارجی(فاینانس) برای طرح تأمین تجهیزات برقی و مکانیکی و ناوگان خط ۲ متروی اصفهان نیز درخواست وزارت  کشور در این جلسه بود که به تصویب رسید.

وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه درخواست خود را مبنی بر تأمین تجهیزات خارجی برای طرح احیای گسترش صنایع بلوچ مطرح کرد که پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین