اسرائیل چگونه فضای مجازی را برای جاسوسی در کشورهای عربی به کار می‌گیرد؟

گروه جهان الف،   4010407067 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نفوذ رژیم صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی و سوء استفاده از جوانان و نوجوانان جهت جاسوسی برای این رژیم به ویژه در کشورهای عربی فقیر، زنگ خطر را برای مسئولان این کشورها به صدا درمی‌آورد.

اسرائیل چگونه فضای مجازی را برای جاسوسی در کشورهای عربی به کار می‌گیرد؟

به گزارش الف،  رژیم جعلی اسرائیل از ابتدای تاسیس خود در سال 1948 راهبرد سیاست داخلی و خارجی خود را بر مبنای جاسوسی بنا کرده و برخی سرویس‌های جاسوسی وابسته به صهیونیسم حتی فعالیت خود را قبل از تاسیس این رژیم آغاز کرده بودند. درواقع همه سرویس‌های نظامی رژیم صهیونیستی همچون امان،شاباک، پلیس اسرائیل، سرویس اطلاعاتی ارتش و... همگی به نوعی ساختار جاسوسی دارند و معروف‌ترین نهاد اسرائیلی در این زمینه سرویس موساد است.

از آنجایی که اسرائیل هرگز نتوانست خود را به عنوان یک کشور به رسمیت بشناساند، مجبور است برای حفظ بقا و موجودیت خود از روش های غیرمعمول استفاده کند و همچنین سیاست‌گذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌های محافل سیاسی این رژیم نیز همانند سایر دولت‌های جهان نیست. در این بین سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل که همواره مشغول جمع‌آوری اطلاعات از داخل و خارج برای رژیم صهیونیستی هستند نقش راهبردی در تدوین سیاست‌ها و تصمیمات این رژیم ایفا می‌کنند و رابطه تنگاتنگ میان آنها با موسسات سیاسی اسرائیل وجود دارد.

شاید شنیدن عبارت‌هایی مشابه جاسوسی اسرائیل ما را به یاد ترور دانشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و نظامی و اجتماعی و ... در سراسر جهان بیندازد. اما واقعیت آن است که فعالیت‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی صرفا محدود به ترور اشخاص مهم نیست؛ بلکه این رژیم همواره تلاش کرده با نفوذ در کشورها و نهادهای دشمن اهداف خاص خود را محقق کرده و به آن ها ضربه بزند.

طی چند سال گذشته اخبار متعددی درباره دستگیری جاسوسان رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی منتشر شد که یکی از بارزترین آنها لبنان بود. به طوری که سال قبل نیروهای امنیت داخلی لبنان موفق شدند بیش از 15 شبکه جاسوسی اسرائیل را کشف و منهدم کنند. طی چند روز گذشته نیز شعبه اطلاعات سرویس امنیت داخلی و ارتش لبنان اعلام کرد که موفق به کشف 4 شبکه جاسوسی اسرائیل و دستگیری شماری از مظنونان به همکاری با دشمن صهیونیستی شده است.

اطلاعات نشان می‌دهد که همچنان شبکه‌های جاسوسی متعدد رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی فعال هستند و این رژیم برای پیشبرد عملیات‌های اطلاعاتی و امنیتی خود در کشورهایی همچون لبنان و سوریه و عراق از تیم‌های ماهر استفاده می‌کنند که به شکل دقیق آموزش دیده و با کار در کشورهای عربی آشنایی دارند.

اما نکته قابل توجه آن است که در جریان بازجویی افراد دستگیر شده به جرم همکاری با دشمن، اغلب آنها می‌گویند که اصلا نمی‌دانستند برای اسرائیل کار می‌کنند و تصور آنها این بوده که در حال همکاری با نهادهای غیردولتی و انجمن‌های مردمی هستند. البته برخی نیز به همکاری آگاهانه خود با صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند.

اما خطر نفوذ اسرائیل در کشورهایی همچون لبنان یا عراق و سوریه و ... بیشتر متوجه نوجوانان و جوانان است. عاملان موساد در جذب جاسوس در این کشورها به طور معمول از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد عمل شده و سوالات ساده‌ای همچون اسم و شرایط خانوادگی و علایق و ... از کاربران می‌پرسند و بعد از انتخاب گزینه‌های مورد نظر خود از آنها می‌خواهند کارهای ساده‌ای همچون رساندن تعدادی بسته به آدرس‌های مختلف و یا عکس‌برداری از مکان‌های حاص انجام دهند. مبالغی که اسرائیلی‌ها به این افراد می‌دهند چیزی حدود 100 تا 200 دلار است اما اگر آنها برای انجام فعالیت‌های مهم‌تری انتخاب شوند پول بیشتری دریافت می‌کنند و حتی رژیم صهیونیستی وعده اقامت در کشورهای اروپایی را به مزدوران خود می‌دهد.

همچنین واریز پول به حساب این افراد از طریق شرکت‌های انتقال پول در کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و ... انجام می‌گیرد. یا اینکه عوامل موساد  مبلغ مشخص شده را در یک منطقه بیابانی قرار داده و از فرد مورد نظر می‌خواهند به آنجا برود و بسته پول را بردارد.

از آنجایی که اهالی کشورهای مذکور به ویژه لبنان از بحران اقتصادی وخیمی رنج می‌برند به ویژه جوانان و نوجوانان در برخی موارد نمی‌توانند مقابل پیشنهادات مالی عوامل موساد مقاومت کنند و گرفتار دام جاسوسی برای اسرائیل می‌شوند. البته این خطر تنها مختص جوانانان نیست و تحقیقات نشان می‌دهد صهیونیست‌ها در میان کارکنان سازمان‌ها و نهادهای غیردولتی در کشورهای عربی نیز نفوذ کرده‌اند.

به طور کلی ماموریت اصلی این افراد این است که اطلاعاتی درباره مواضع مقاومت در اختیار صهیونیست‌ها قرار دهند. به عنوان مثال در کشوری مانند لبنان، رژیم صهیونیستی به طور مشخص به دنبال جاسوسی از حزب‌الله است و مزدوران خود را در همین مسیر به کار می‌گیرد. البته لازم به ذکر است که نیروهای امنیتی و نیز مقاومت در برابر این تحرکات اسرائیل ساکت ننشسته‌اند و همه مظنونان به همکاری با دشمن را به دقت تحت نظر دارند.

اما در هر صورت نفوذ آسان صهیونیست‌ها در میان جوانان و نوجوانان در شبکه‌های اجتماعی که برای همگان در دسترس است زنگ خطر بزرگی برای مسئولان این کشورهاست و ایجاب می‌کند که عملیات آگاهی‌بخشی و متوجه ساختن مردم از خطرات ماجراجویی در این شبکه‌ها (که مو‌جب می‌گردد افراد، اغلب ناخواسته در دام صهیونیست‌ها گرفتار شوند)، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۶۴۵۲۵۰۹:۴۳:۱۸ ۱۴۰۱/۴/۸
الان علنا تبلیغ می کند برای فارسی زبانان که استخدام هم شوند
ناشناس۲۵۶۴۵۲۷۰۹:۴۳:۴۹ ۱۴۰۱/۴/۸
عمرش زیاد در کفاف نمی‌دهد و محو می شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین