خودروهایی عجیب و دفاعی عجیب تر!

علی اباذری،   4010227018 ۵۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار
 خودروهایی عجیب و دفاعی عجیب تر!

آقای مصطفی میرسلیم در گفتگو با یک خبرگزاری اظهارات عجیبی درباره صنعت خودرو کشور داشته اند که  حاکی از نوعی قطع ارتباط ایشان با عالم واقعیات است. 

جدا از اشاره به برخی نکته ها در همین گفتگو که به نظر قابل تامل می آیند و لازمه بررسی بیشترند ( نظیر تکافو نکردن تولید خودرو در ایران نه به دلیل نیاز واقعی بلکه به دلیل تقاضای  "سرمایه ای" مردم یا نفع گروه هایی اندک از واردات خودرو)، ایشان مشخصا به دو مورد از انتقادات به صنعت خودروسازی ( اول پیشرفت نداشتن و بی کیفیت بودن خودروهای تولیدی و دوم بازنشدن کیسه های هوا -ایربگ-) پرداخته و ضمن اینکه هیچکس را شایسته تر از خود برای نقد صنعت خودروسازی کشور ندانسته در پاسخ به اولی گفته اند: 
«خودروهای داخلی که در طول این  چندسال ساخته شده، لج خودروسازان خارجی و واردکنندگان را در آورده است. سمند، رانا، دانا و تارا جزء خودروهای بسیار خوبی بودند که در طول این سال‌ها تولید شدند که نزدیک به 60هزار دستگاه از این خودروها به خارج از کشور صادر می‌شود. صنعت خودروسازی کشور در طول سالیان گذشته رو به پیشرفت بوده است »

و در پاسخ به دومی نیز تاکید کرده اند: 

«کسانی که مدعی بازنشدن ایربگ خودروها هستند، خودشان در این تصادفات مقصرند. پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده مه آلود از عبور و مرور خودروها جلوگیری نمی‌کند و بعد مدعی بازنشدن ایربگ‌ها می‌شود. حتی به فرض اینکه ایربگ خودروها هم باز نشود، یک نقص فنی است که باید برطرف شود. بازنشدن ایربگ 100 خودرو بین 900 هزار خودروی تولید شده، آماری ناچیز است.»

هر دو این پاسخ ها از سوی کسی با چنان سابقه و ادعایی بسیار عجیب می نماید. این درحالی است که خود خودروسازان هم این نقص ها را پذیرفته اند! 

درباره پاسخ نخست باید گفت بهتر است ایشان واژه پیشرفت را در این جملات خود معنا کنند. آیا سمند، رانا، دنا و... که همه از یک دی ان ای هستند و با اندک تغییراتی به عنوان خودروی جدید به مردم تحویل شده اند واقعا مصداق پیشرفت صنعت خودروی کشور محسوب می شوند؟! 

پاسخ دوم اما عجیب تر است. جدا از فرافکنی یک مشکل فنی خودرو (یعنی  باز نشدن کیسه هوای خودروها) به زمین مردم و پلیس، ابشان به جای آنکه نسبت کیسه های هوای باز نشده را به تعداد خودروهای تصادف کرده بسنجد آن را در نسبت با کل تولیدات خودرو در نظر گرفته و حکم داده اند که این نسبت، نسبت ناچیزی است ! 

آقای میرسلیم باید بدانند که همه منتقدان این صنعت بزرگ ناکارامد و کم فایده به پیچیدگی برخورد با معضل خودروسازی در کشور واقفند. می دانند که کارگران و کارمندان زیادی به همراه زنجیره بسیار بزرگی از مشاغل و خدمات پس از فروش در این صنعت وجود دارد که نمی توان یک شبه برای آنها چاره ای اندیشید ( البته به استثنای مدیران نمایشی در این حیات خلوت سیاست که تسویه یک شبه شان نه فقط ممکن بلکه ضروری است!) . اما ظاهرا آقای میرسلیم آسان ترین راه را پیشنهاد کرده است: مشکل خودروسازی کشور  یک نقص فنی کوچک است که آن را هم خود خودروسازان حل می کنند! 

البته از حق نباید گذشت که ایشان به گواه پخش تلویزیونی رقابت های انتخاباتی ظاهرا از همین تولیدات (سمند سورن) استفاده می کنند و خوشبختانه دستکم میان نظر و عملشان در این فقره بر خلاف بسیاری از مدافعان دیگر این صنعت، از جمله و در راس همه خود مدیران این صنعت) هماهنگی دیده می شود اما این فضیلت شخصی برای سنجش درستی و نادرستی آنچه درباره صنعت خودرو کشور می گویند به هیچ وجه کافی نیست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۰۵۱۴۵۰۹:۲۱:۲۱ ۱۴۰۱/۲/۲۷
بجای واردات خودرو اجازه بدهید تولید کنندگان خودرو با شرایط بکار گیری حداکثر امکانات داخلی بصورت مشارکتی خودرو در ایران تولید کنند چه اشکالی دارد مردم خودروی خوب و مناسب استفاده کنند و در این میان سود خوبی هم به صاحب تکنولوژی برسد
ناشناس۲۵۰۵۲۹۴۱۱:۰۱:۵۰ ۱۴۰۱/۲/۲۷
دیروز اعلام شد که شرکت نفت عربستان «آرامکو» با بدست آوردن 40 میلیارد دلار سود خالص تنها در سه ماهه اول سال 2022، پر سودآودترین شرکت دنیا شناخته شده است. سوال این است: چرا عربستان در صنعت خودرو سرمایه گذاری نمی کند؟ هم سرمایه اش را دارد و هم می تواند بهترین متخصصان را استخدام و بهترین امکانات را برای این کار فراهم آورد.
ناشناس۲۵۰۵۴۵۰۱۳:۰۰:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۲۷
دنیا در حال ساخت خودروهای بدون راننده و تمام برقی هستند. ما کجا هستیم؟! عهد بوق؟
الیاس۲۵۰۵۵۲۳۱۳:۵۳:۰۱ ۱۴۰۱/۲/۲۷
علت واضحه: مسئولانی ناآگاه، که احساس وظیفه می کنند! البته ایشالا که دنبال منافع شخصی نیستند.
علیرضا۲۵۰۵۴۷۶۱۳:۱۷:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۲۷
دوست عزیز اتفاقا عربستان در صنعت خودروهای برقی سرمایه گذاری کرده و برند پل استار رو خریده . فقط برین خودروی برقی تولیدی این شرکت رو ببینین . محشره
ناشناس۲۵۰۵۳۱۰۱۱:۰۸:۱۰ ۱۴۰۱/۲/۲۷
تا موقعی که تئوری «خودکفایی به هر قیمتی» در سر مسئولان است، اوضاع صنعت و کشاورزی مملکت به همین صورت باقی خواهد ماند.
عمران۲۵۰۶۲۷۴۰۷:۱۰:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۲۸
خودکفایی اگر درست و منطقی و بدون رانت باشد خیلی هم چیز خوبیست. مشکل اینجاست که صنعت خودرو به عنوان یک صنعت بسیار گسترده که تک تک قطعاتش چرخه ی صنعتی خاص خود را دارد در دنیا به کمک تجارت آزاد بهینه سازی میشود. کشور ما هم از تجارت آزاد ایزوله شده و هم بنیان‌های قانونی و اقتصادی لازم را برای رقابت با بیرون ندارد.
ناشناس۲۵۰۵۳۱۲۱۱:۱۰:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۲۷
میرسلیم زمانی از باهوش‌ترین و منطقی‌ترین و منصف‌ترین و صریح‌ترین و مقتدرترین منتقدان جدی و آتشین بود به شکلی که حسن فریدون و یارانش از ارائه‌ی توضیح و جواب عاجز بودن حیف
ناشناس۲۵۰۵۴۶۴۱۳:۰۹:۱۳ ۱۴۰۱/۲/۲۷
خیلی تغییر کرده متاسفانه
ناشناس۲۵۰۵۳۶۶۱۱:۵۴:۲۰ ۱۴۰۱/۲/۲۷
آقای عزیز چرا چند ماه پیش از این حرفها نمیزدی؟ چرا پس از مجوز واردات خودرو؟!
ناشناس۲۵۰۵۴۳۵۱۲:۵۲:۵۶ ۱۴۰۱/۲/۲۷
پس این ۴۰ سال چطور بوده؟ خودرو سازان حمایت شده اند بیش از این توان ندارند.
محمد۲۵۰۶۲۲۲۰۳:۰۳:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۲۸
این وضعیت طبیعیه چون واقعا انواع و اقسام مافیاها اعم از مافیای زمین و مسکن و تجارت و خودرو و طلا و دلار و مواد غذایی و دارویی و صنعت و عمران و مخابرات و غیره ... تمام ارکان کشور را تسخیر کرده اند و با واسطه و بی واسطه در حال رقابت با یکدیگر هم هستند والسلام. کشور و مردم هم شدن مثل گوشت قربانی.
ناشناس۲۵۰۵۱۴۷۰۹:۲۲:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۲۷
مجلسی عجیب و نماینده ای عجیب تر!
ناشناس۲۵۰۵۳۲۴۱۱:۱۶:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۲۷
وقتی نماینده های مجلس انواع طرح های عجیب و غریب همچون صیانب یا خرید و فروش اشیاع باستانی را مطرح می کنند، صحبتهای میرسلیم هم در راستای این خط تفکر است.
تقی۲۵۰۵۸۲۴۱۸:۳۳:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۲۷
به سمت های میرسلیم تو ایران خودرو که نگاهی بیاندازید براتون عجیب نخواهد بود
ناشناس۲۵۰۵۱۴۸۰۹:۲۳:۱۶ ۱۴۰۱/۲/۲۷
جلوی ضرر از هر جا گرفته شود منفعت است ایران خودرو و سایپا را هرچه زودتر تعطیل کنید و به کشورهایی مانند افغانسان و با عراق در صورتی که خریدار باشند بفروشید
ناشناس۲۵۰۵۲۸۵۱۰:۵۶:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۲۷
تنها خودرو سازها نیستند که باید تعطیل شوند...
ناشناس۲۵۰۵۱۵۰۰۹:۲۳:۳۴ ۱۴۰۱/۲/۲۷
این آقا میخواست ریس جمهور بشه ....
ناشناس۲۵۰۵۱۵۵۰۹:۲۷:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۲۷
این حمایت بی قید شرط از صنعتی که سرمایه های ملی از جانی تا مالی را به هدر میدهد بنام حمایت از تولید داخلی وانکار و توجیه نواقص اساسی جای تعجب و پرسش دارد
ابراهیم۲۵۰۵۱۵۹۰۹:۲۹:۰۴ ۱۴۰۱/۲/۲۷
وقتی هم نماینده مردمی، هم عضو هیات مدیره شرکت های خودروسازی
ناشناس۲۵۰۵۱۶۱۰۹:۳۰:۲۱ ۱۴۰۱/۲/۲۷
در کشورهای خارجی اگر مشکلی در خودرو تولیدی مشاهده کنند کل خودرو ها را فراخوان میزنند آقای میر سلیم میگه صد تا ایر بگ در آیت همه تولید عمل نکند عددی نیست واقعا که این حرف بعید است از آدم با تجربه ای مثل ایشان
آرش۲۵۰۵۱۶۲۰۹:۳۰:۴۷ ۱۴۰۱/۲/۲۷
بعضی اظهار نظرها صرفا برای دیده شدن هست . به خصوص کسانی که از دیده شدنشون خیلی وقته میگذره . اینو چی میگی !!!
علیرضا۲۵۰۵۱۶۷۰۹:۳۲:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۲۷
ایشون میخواست رئیس جمهور هم بشه ،اونوقت چی میشد؟
ناشناس۲۵۰۵۱۷۸۰۹:۳۸:۵۵ ۱۴۰۱/۲/۲۷
دیروز توسط آقای رحیم زارع سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان شده تعدادی از نمایندگان مجلس و مدیران کشور یارانه گرفته اند از مدعی العموم درخواست میشود به این رسوایی بزرگ ورود کنند مبلغ یارانه رقم مهمی نیست ولی اینکار نمایندگان حیثیت کشور و اعتماد مردم را بشدت خدشه دار نموده است
ناشناس۲۵۰۵۱۸۷۰۹:۴۲:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
قابل توجه عموم برای پیگیری اینکه چطوری تعدادی از نمابندگان مجلس مشمول یارانه شده اند از مسولان بخواهید برای این رسوایی توضیح دهند
علی۲۵۰۵۱۸۸۰۹:۴۲:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
ایشون سمت های زیر رو داشتن و دارن و باید برای این همه سکون و پسرفت پاسخگو باشند: ۱-عضو هیئت مدیرهٔ شرکت دسا (دیزل سنگین ایران) ۲-رئیس هیئت مدیرهٔ شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) ۳-ناظر عالی طرح موتور ملی پایهٔ گازسوز ۴-ناظر عالی طرح موتور ملی دیزل سواری ایشون به گفته خودشون پنجاه سال هست در صنعت خودروسازی هستن و هیچ دستاوردی نداشتن تو این مدت، پس خودشون به شدت مورد نقد هستن و باید سکوت کنند. امثال ایشون باید برای این کیفیت پایین و این همه تلفات جاده ای که طبق آمار داره با کل اتحادیه اروپا با ده برابر جمعیت برابری می‌کنه محاکمه بشن.
ناشناس۲۵۰۵۲۰۴۱۰:۰۰:۰۳ ۱۴۰۱/۲/۲۷
یکی از معضلات مدیریتی کشور ، وجود امثال ایشان ( که کم هم نیستند) در راس هرمهای تصمیم گیری است.
عمران۲۵۰۶۲۷۶۰۷:۱۴:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۲۸
و جوانان با استعداد ، دانا و توانمندی که به بهانه های بیهوده پایین نگه داشته میشوند.
ناشناس۲۵۰۵۲۰۹۱۰:۰۲:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۲۷
ایشون لامبورگینی سوار بشه ولی برای مردم کار کنه خیلی بهتر از اینه که سمند سوار بشه و پدر ملت رو در بیاره
ناشناس۲۵۰۵۲۲۴۱۰:۱۸:۰۶ ۱۴۰۱/۲/۲۷
ماشین صفر گرفتیم لامپ ترمزش خاموش نمیشه، کمربند عقب سمت شاگرد باز نمیشه، موتورش صدا میده، ایربگ هنوز تست نکردیم اقای میرسلیم ولی به نظر شما ایربگش باز میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۵۰۵۲۹۷۱۱:۰۳:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۲۷
شرکتهای دانش بنیان قطعات آن را تولید می کنند!!!!!!!
ناشناس۲۵۰۵۴۰۱۱۲:۲۶:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۲۷
میرسلیم: کاری نداره، با زاویه 37 درجه بزن به یه جای خودرو ببین ایربگ باز میشه یانه:))
ناشناس۲۵۰۵۲۳۲۱۰:۲۱:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۲۷
آقاي مير سليم اظهارات عجيبي در باره صنعت خودرو داشته اند كه حاكي از نوعي قطع ارتباط ايشان با عالم واقعيت است » !! تيتر --------- -- ميگم اين اظهارات جناب مير سليم واقعاً تاسف بار است ، مگه نه ؟! -- درسته ! هركسي اين اظهارات بشنود ، متاسف ميشه ، افسرده ميشه ، ملول ... مشوَش ، مكدر ..نگران ،، اما يك جايي از « تيتر » ميتو اند براي جناب مير سليم اصلاً مناسب نباشد ، حتي زنگ خطري براي ايشان باشد ... البته خب ! ... اگر اين نگرش جناب مير سليم در همه مسائل اين گونه باشد ! ... كه انشا الله چنين مباد ! -- كجاي تيتر حميد آقا ؟ -- آنجا كه گفته -- يعني كتابت شده -- كه : « ... حاكي از نوعي قطع ارتباط ايشان با عالم واقعيات است » !! -- قطع ارتباط ايشان با عالم واقعيات ؟ عجب !! ... ايشان البته نماينده مردم در خانه ملت هستند ، آن هم نماينده مجلس در قرن بيست و يكم !! انشا الله كه اين طور نيست و ما دعا مي كنيم كه نگاه جناب ميرسليم به همه مسائل و واقعيات -- در مقام نمايندگي مجلس --يك نگاه « به روز » باشد ! « نوعي قطع ارتباط ايشان با عالم واقعيات » نباشد ، بلكه نوعي ارتباط ايشان با عالم واقعيا ت باشد ، انشا الله !! -- انشا الله !!
ناشناس۲۵۰۵۲۳۸۱۰:۲۴:۰۷ ۱۴۰۱/۲/۲۷
وقتی چنین تفکری در مجلس می‌نشیند و تصمیم می‌گیرد، باید تأسف خورد به حال این ملت
ناشناس۲۵۰۵۲۵۴۱۰:۳۶:۵۸ ۱۴۰۱/۲/۲۷
خدا رحمت كنه مرحومه والده ، هر گاه حرفي نا مربوط مي زديم و يا كاري را درست انجام نمي داديم و يا كاري را خراب مي كرديم و يا انجام كاري را به روي مبارك خودمان نمي آورديم با طعنه مي گفت : « خدا كمكت كنه » !! --------------- --- عباس آقا ! اظهارات جناب مير سليم شنيده اي ؟ ... نظرت را در آن مقوله بفرما !! -- نظرم ؟ .در مورد فرمايشات اخير جناب مير سليم ؟ .. هيچي ... فقط و فقط عرض مي كنم « خدا كمكش كنه » !!
ناشناس۲۵۰۵۲۵۹۱۰:۴۱:۰۸ ۱۴۰۱/۲/۲۷
ابن نوع اظهارنظرهاي غيركارشناسي از دو حالت خارج نيست يا ايشان در اين زمينه علم و سوادشان كم شده و آب رفته يا اينكه از رانت و فساد خودروسازي منتفع ميشوند در حالت اول مشكلي نيست اما اگر حالت دوم صحت داشته باشه كه بايد به حال اين جامعه و كشور گريست.
ناشناس۲۵۰۵۲۸۴۱۰:۵۵:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۲۷
وقتی از پراید به دنا می رسید بله که پیشرفت هست و فکر کردی خوردو سازهای دنیا با هر محصول جدید یک چیز جدید و به کل عجیب تر می سازند؟ نخیر
ناشناس۲۵۰۵۳۰۱۱۱:۰۵:۳۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
فقط واردات خودررو. آن هم با تعرفه صفر درصد، بخصوص برای خانواده هایی که اصلا خودرو ندارند.
ناشناس۲۵۰۵۳۱۵۱۱:۱۱:۳۹ ۱۴۰۱/۲/۲۷
نظرات ایشون در مورد ماشین مهم نیست. مهم اینه که فعلا چنین ادمهایی امور مملکت دستشونه. یکی توی سیاست خارجی یکی توی فدراسیون فلان یکی توی سازمان بهمان. " انکس که نداند که نداند " خطرناکترین نوع مسئول هست.
محمد۲۵۰۵۳۲۰۱۱:۱۵:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
نماینده هامون وخودروهامون چقدر به هم میان
ناشناس۲۵۰۵۳۳۰۱۱:۱۸:۳۷ ۱۴۰۱/۲/۲۷
امان از پیری. آخه ۹۰۰ هزار خودرو که هنوز تصادف نکرده اند تا معلوم شود ایربگ آنها باز میشود یا نه؟ چطوری فرض را بر درستی کار ایربگ همه آنها گذاشتی. ..اگر عزیزان خودت در یکی از آن خودروهای تصادفی بودند هم اینطور ریاضی تفسیر میکردی؟
ناشناس۲۵۰۵۳۴۱۱۱:۲۷:۱۹ ۱۴۰۱/۲/۲۷
از 900هزار خودرویی که تصادف نکرده اند فقط ایربگ معدودی که تصادف کرده اند باز نشده. مهنـــــــــــــــــــدس!
ناشناس۲۵۰۵۴۷۱۱۳:۱۵:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
جناب کارشناس عزیز . درستش اینه که نسبت تعداد تصادف کرده ها به ایربک باز شده یا نشده ها گرفته بشه . اون وقت درصد عمکرد درست یا غلط خوروها مشخص میشه.
ناشناس۲۵۰۵۳۵۱۱۱:۴۱:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۲۷
جناب مير سليم عهد پيكان تمام شده ظاهرا شما در آن عهدسير مي كنيد آن موتوري كه شما روي آن تحقيق مي كنيد چند ده سال است و هزينه زيادي حتي از اداره پژوهش وزارت نفت هم استفاده گرديد به كجا رسيد
ناشناس۲۵۰۵۳۹۳۱۲:۲۰:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
حتما از ایران خودرو یکی دوتا خودرو داخلی جایزه میگیرد .
ناشناس۲۵۰۵۴۱۴۱۲:۳۴:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۲۷
برای ارزیابی صلاحیت ایشیون جهت اظهار نظر درباره صنعت خودرو کافی است به سابقه آقای میرسلیم مراجعه کنید. سالها مسئول تولید موتور ملی بوده و آخرش هیچ
ناشناس۲۵۰۵۴۱۵۱۲:۳۶:۳۱ ۱۴۰۱/۲/۲۷
وقتی هم زمان عضو مجلس و هیأت مدیره شرکت های قطعه ساز خودرو باشی اینجوری میشه !!
ناشناس۲۵۰۵۵۴۱۱۴:۰۶:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۲۷
آقای میر سلیم هر وقت با ماشین ایرانی خودت تصادف کردی و ایر بک باز شد الکی حرف بزن
مصطفی۲۵۰۵۵۸۲۱۴:۴۹:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۲۷
سلام علت اصلی اینکه پیشرفت نمی‌کنیم و مملکت به این روز رسیده اکثریت مدیرانی اینچنین است
علی کریمی۲۵۰۵۶۰۵۱۵:۱۰:۳۲ ۱۴۰۱/۲/۲۷
جناب آقای علی اباذری تا امثال آقای میرسلیم در رده های بالای مدیریتی و تصمیم گیری کشور حضور دارند کشورمان شاهد توسعه و پیشرفت نخواهد بود.
ناشناس۲۵۰۵۸۰۴۱۸:۱۳:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۲۷
پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای وقتی پنچر میشه جک میزنی زیرش شیشه سقف میشکنه، مقصر جک سازه؟
ناشناس۲۵۰۵۸۸۶۱۹:۳۴:۲۶ ۱۴۰۱/۲/۲۷
اینها مثلا وکیل مردم هستن ای خدا یعنی ایشون واقعا سوگند یاد کرده از حق مردم دفاع کنه
علی۲۵۰۶۱۲۱۰۰:۰۷:۵۷ ۱۴۰۱/۲/۲۸
متهمان ارزی که بعضا عضو هیات مدیره ایران خودرو. بوده اند در دادگاه گفتند 2.5 میلیارد دلار وسایل تقلبی به ایران خود رو فر.و خته اند از جمله کیسه هوای تقلبی تلویزیون پخش کرد آقای میرسلیم اگر ندید به سایت مراجعه کند
ناشناس۲۵۰۶۲۱۱۰۲:۲۳:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۲۸
مشت نمونه خروار - وقتی بهترین کارشناسان و مدیران را خانه نشین میکنند - این هم نتیجه اش
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین