سید حسن نصرالله: خلع سلاح مقاومت، عنوان جنگ انتخاباتی برخی گروه‌های سیاسی است

گروه جهان الف،   4010219094

دبیر کل حزب الله لبنان امروز در همایشی که این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار کرد، سخنرانی کرد و گفت که برخی از گروه‌های سیاسی، جز خلع سلاح مقاومت، به چیز دیگری اهمیت نمی‌دهند.

سید حسن نصرالله: خلع سلاح مقاومت، عنوان جنگ انتخاباتی برخی گروه‌های سیاسی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز دوشنبه در همایش انتخاباتی که این جنبش در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار کرد، سخنرانی خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه حزب الله در همایشهای انتخاباتی خود از مشکلات اصلی مردم لبنان سخن خواهد گفت، افزود: «در یکی از نظرسنجیها مشخص شد که آنچه برای مردم اهمیت دارد، موضوع اقتصاد و معیشت و فساد است و تعداد کمی از مردم، سلاح مقاومت را مطرح کرده بودند، ولی متأسفانه برخی از گروههای سیاسی، این مسئله را از پایینترین اولویت خارج کردند و مد نظر خود قرار داده‌اند».

نصرالله با اشاره به اینکه این گروهها از چند ماه پیش، سلاح مقاومت را عنوان جنگ انتخاباتی خود قرار داده بودند، خاطر نشان کرد: «کسانی که خواستار خلع سلاح مقاومت و خلاص شدن از حزب الله هستند، از زمان تشکیل رژیم موقت غاصب در فلسطین، از مشکلات جنوب، آگاه نیستند».

برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند

دبیر کل حزب الله با تأکید بر اینکه در چنین روزهایی بود که رژیم صهیونیستی شکل گرفت و پس از چند ماه، قتل عام روستای «حولا» صورت گرفت و شماری از روستاهای جنوب نیز خالی سکنه شد، ادامه داد: «در آن زمان دهها نفر از زنان و مردان و کودکان به شهادت رسیدند، ولی با این وجود برخی از سیاستمداران، اسرائیل را دشمن نمی‌دانند و اینکه به آب و گاز لبنان چشم طمع دوخته است».

وی خاطر نشان کرد: «یکی از این سیاستمداران در جریان یک جلسه که در سال ۲۰۰۶ برگزار شده بود، گفت که اسرائیل به لبنان حمله نکرده است و تهدیدی برای لبنان نبوده و مشکلی با آن نداشته است. این فرد یا نادان است یا خود را به نادانی زده است».

نصرالله ضمن اشاره به اینکه مشکلات مردم جنوب لبنان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی آغاز شد، گفت: «هر کس می‌گوید که حملات اسرائیل، پاسخ به عملیات مقاومت است، به او می‌گوییم که تا دهه ۶۰ که هیچ عملیاتی صورت نمی‌گرفت. این دروغ است. حتی ارتش دشمن، در دهه پنجاه به روستاها حمله می‌کرد و منازل را تخریب می‌کرد و نیروهای امنیتی را هم می‌کشت».

وی با اشاره به تلاش برخی از گروههای سیاسی برای ضربه زدن به مقاومت در این جنگ انتخاباتی، درباره امام موسی صدر تصریح کرد: «امام موسی صدر مقاومت را بنیان گذاشت و رهبر آن بود. از زمانی که وارد لبنان شد، از حکومت خواست که در برابر حملات اسرائیل، از جنوب [لبنان] حمایت کند و خواستار اعزام نیروهای بیشتر به مناطق مرزی شد. حتی می گفت که حاضر است سلاح به دست بگیرد تا از جنوب دفاع کند. اما جنوب، در اولویت و اهتمام حکومت قرار نداشت».

امام موسی صدر نخستین کسی بود که خواستار نابودی اسرائیل بود

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه امام موسی صدر خواستار آموزش جوانان جنوب بود تا از خاک خود دفاع کنند، ولی به خاطر بی‌توجهی حکومت، این جوانان به گزینه مقاومت مسلحانه روی آوردند، تأکید کرد: «وی حتی به کشورهای مختلف عربی سفر کرد تا آنان را قانع کند که از جنوب لبنان حمایت کنند. وی می‌گوید که حکومت لبنان هم به او گوش نکرد. همه باید بدانند که چرا مردم جنوب دست به مقاومت مسلحانه زدند. این گزینه‌ای بود که مجبور شدند به سمت آن حرکت کردند. این نتیجه تنها گذاشتن مردم توسط حکومت بود».

نصرالله با اشاره به اینکه امام صدر آموزش استفاده از سلاح را مانند نماز و تلاوت قرآن، واجب می‌دانست، افزود: «امام صدر تأکید داشت که دفاع از خود، نیازی به کسب اجازه از حکومت ندارد. وی از نخستین کسانی بود که خواستار نابودی اسرائیل شد. وی جنوب را صخره مستحکمی می‌خواست که آرزوهای اسرائیل را نقش بر آب کند. امام صدر تأکید داشت که زندگی بدون قدس، مرگ و خواری است و اگر مسلمان یا مسیحی، قدس را رها کند، یعنی از دین خود خارج شده است».

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین