مصباحی‌مقدم :میخواهند دولت را تضعیف کنند/ واکنش کیهان به اظهارات روحانی درباره برجام/ مسئولیت مخبر در طرح اصلاح‌ یارانه‌ها

گروه سیاسی الف،   4010219064 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

 مصباحی‌مقدم :میخواهند دولت را تضعیف کنند/ واکنش کیهان به اظهارات روحانی درباره برجام/ مسئولیت مخبر در طرح اصلاح‌ یارانه‌ها

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۷۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۹۱ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۵ هزار و ۷۵۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۶۶۸ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۶۳۳ هزار و ۲۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۵۱۹ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

به این ترتیب مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۲۱۳ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۴۴ هزار و ۳۳۵ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

***

توضیحات وحیدی درباره پرداخت یارانه‌ها

صبح امروز نشستی در وزارت کشور با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور، اصغر ابوالحسنی قائم مقام بانک مرکزی برای استانداران برگزار شد و برنامه دولت برای اصلاح نظام یارانه ای تشریح شد.

در جلسه دیگری که ظهر امروز در وزارت کشور برگزار شد، مخبر معاون اول رییس جمهور برنامه های دولت در این زمینه را برای استانداران شرح داد.

به گزارش تسنیم، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران طی سخنانی اظهار داشت: همان‌طور که مردم مستحضر هستند اصلاحی در سیاست‌های یارانه‌ای در حال اتفاق افتادن است؛ آن سیاست در راستای مردمی‌سازی و عادلانه‌ کردن پرداخت‌های یارانه‌ای است، به این صورت که یارانه‌ها قرار است به آخر زنجیره یعنی مردم و مصرف‌کنندگان داده شود.

وی افزود: سیاست اصلاح یارانه‌ای سیاستی مترقی و مهم است که در دستورکار دولت و مجلس است و طبیعی است که عزیزان ما در استان‌ها در جریان جزئیات کامل آن قرار بگیرند. این چندمین جلسه هست که در این زمینه برگزار می‌کنیم تا استانداران از جزئیات طرح مطلع شوند تا سؤالات و ابهامات خود را رفع کنند.

وزیر کشور بیان کرد: ابعاد طرح تشریح شد و مسئولان بانک مرکزی و وزیر صمت توضیحات خود را بیان کردند، البته جلسه ادامه دارد و ان‌شاءالله زمان تصمیم‌گیری برای اجرا همه آماده خواهند بود تا کار به‌نحو صحیح اجرا شود.

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: البته همان‌طور که قبلاً اعلام شده است، درخصوص مسئله نان و دارو مستقل عمل خواهد شد که در زمان خود توسط سخنگوهای مورد نظر اعلام می‌شود.

***

حقوق مدیران از 10 خرداد شفاف می‌شود

سازمان اداری و استخدامی کشور در تاریخ ۱۷ اردیبهشت‌ ۱۴۰۱، بخشنامه‌ای به تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ کرد.

طبق این بخش‌نامه به منظور تحقق تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر مشخص بودن میزان هرگونه ناخالص پرداختی ماهانه به مقامات، رؤسا و مدیران موضوع این ماده، از این پس اطلاعات حقوق و مزایای مقامات، رؤسا، مدیران و همترازان آنها که در دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم شاغل هستند، به صورت عمومی منتشر شده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

بدین ترتیب، از این پس در تاریخ دهم هر ماه، اطلاعات پرداختی مقامات، رؤسا، مدیران و همترازان آنها، به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

اولین مرحله از انتشار عمومی اطلاعات پرداختی مدیران در تاریخ سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ و مشتمل بر اطلاعات پرداختی مربوط به فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

***

مسئولیت مخبر در طرح اصلاح‌ یارانه‌ها

به گزارش فارس، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه نشست مشترک معاون اول رئیس‌جمهور و همه وزیران با استانداران و فرمانداران کشور در مورد هماهنگی طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی و آرد و نان در وزارت کشور اعلام کرد: برای اجرای طرح اصلاح یارانه آرد و نان لازم بود بعد از ماه مبارک رمضان همه ارکان اجرای این طرح نسبت به جزئیات، ابهام و سؤالات توجیه شوند.

وی افزود: در این زمینه امروز جلسه‌ای با حضور وزرا، معاونان وزرا، همه استانداران و مقامات اجرایی مؤثر با اجرای این طرح در محل وزارت کشور برگزار شد و سازمان برنامه و بودجه به عنوان مرکز هماهنگی اصلاح یارانه‌ها الگویی ارائه کرد.

وی گفت: همچنین معاون اول رئیس‌جمهور،‌ مسؤول اجرایی کل طرح اصلاح یارانه‌ها است که در این جلسه مطالبی مطرح کرد و بنده به عنوان وزیر اقتصاد در طرح اصلاح یارانه آرد خبازی و نان سنتی مطالبی عنوان کردم. همچنین ‌معاون اقتصادی رئیس‌جمهور و وزرا جزئیاتی از طرح اصلاح یارانه کالاهای اساسی را ارائه کردند و از فردا که استانداران به محل خدمت خود برمی‌گردند با حداکثر هماهنگی و کمترین ابهام شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

وی این نکته را هم گفت:‌ اجرای کالا برگ الکترونیکی از ضروریات طرح اصلاح یارانه‌ها است که این هم مصوب قانون بودجه سال جاری است در سیاست‌های اجرایی هم کالا برگ الکترونیکی در اولویت قرار دارد که اگر این طرح نهایی شود اجرا خواهد شد.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان فرمانده اصلاح یارانه کالاهای اساسی انجام وظیفه می‌کند همچنین نقشه راه اجرا توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی طراحی شده و هماهنگی بین قوا و دستگاه‌های اجرایی در مرحله پیاده‌سازی اصلاح یارانه کالاهای اساسی و آرد و نان توسط معاون اول دنبال می‌شود.

وی همچنین گفت:‌ جلسات متعددی با اصناف و اتحادیه‌های تولیدکننده در استان‌ها برگزار می‌شود که این امر می‌تواند در بلندمدت به مقاومت اقتصاد کمک کند و کاهش مصرف ارز به دنبال خواهد داشت.

***

واکنش کیهان به اظهارات روحانی درباره برجام

کیهان نوشت: «حسن روحانی در نشست برخی اعضای دولت دوازدهم گفته است: زنجیر تحریم‌ها باید هرچه زودتر از پای اقتصاد کشور باز شود تا مشکلات امروز جامعه کمتر شود.

وی با تأکید بر اینکه «توافق برجام باید به شکل عزتمندانه‌ای احیا شود»، گفت: احیای برجام، بیش از یک سال قبل و پیش از اینکه شرایط جهانی پیچیده شود و کشورهای 5+1 نیز دچار مشکلات دیگر شوند امکان‌پذیر بود. لیکن امروز هم نباید فرصت‌های پیش رو را را از دست داد...

اظهارات آقای روحانی درباره امکان احیای برجام در یک سال قبل در حالی است که دولت بایدن حاضر نشده بود تعهد و تضمین معتبری درباره لغو تحریم‌ها بدهد. بنابراین احیای برجام در این شرایط، صرفا به معنای اجازه دسترسی آمریکا به مکانیسم ماشه در کنار حفظ بیشتر تحریم‌های پسابرجامی بود که اساساً موضوع لغو و حتی تعلیق تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کرد...

برخلاف تبلیغات خلاف واقع درباره فتح‌الفتوح بودن برجام که روحانی بانی آن بود، این توافق فاقد تضمین و توازن بود. نه تنها تکلیف لغو تحریم‌ها در آن معلوم نشده بود، بلکه به نحوی تنظیم شده بود که طرف مقابل توانست در همان دوره اجرا، تحریم‌ها را از 800 مورد به بیش از 1700 مورد افزایش دهد!...

عبرت‌آموز اینکه بسیاری از تحریم‌ها مانند تحریم‌های آیسا، سیسادا، ویزا و همچنین تدارک تحریم‌های کاتسا، نه محصول دوره ‌ترامپ، بلکه سوغات دوران اوباماست؛ همان دولتمرد آمریکایی که آقای روحانی، او را «بسیار مؤدب» وانمود می‌کرد!

روحانی و برخی حامیان دولت او ادعا می‌کنند که برجام خوب بود و روی کار آمدن ‌ترامپ دیوانه، کار را خراب کرد.

آنها اولا باید پاسخ بدهند که چرا پیش‌بینی و هشدار منتقدان در همین زمینه را انکار و مسخره کردند و شخص روحانی بارها از خجالت صاحب‌نظران دلسوز درآمد و چرا با وجود آن عبرت بزرگ، باز هم خواستار توافق بی‌چفت و بست و ضمانت در ابتدای سال 1400 شد؟!

ثانیا، نقش مواضع انحرافی روحانی در تحریک و تشویق دولت ‌ترامپ به زیر پا گذاشتن تعهدات آمریکا چه بود و آیا تکرار همان مواضع، امروز نمی‌تواند ضد منافع ایران در مذاکرات عمل کند؟

در اینجا واقعیت بسیار تلخی وجود دارد و آن اینکه ‌‌ترامپ، به‌واسطه کسب اطمینان از اینکه دولت روحانی در صورت خروج آمریکا و بازگرداندن تحریم‌ها، از توافق خارج نمی‌شود، اقدام به خروج از برجام و زیر پا گذاشتن تمام تعهدات کرد.»

***

مصباحی‌مقدم: انتقادات از دولت به نیت تخریب است

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه کمتر از یکسال از عمر دولت آقای رئیسی گذشته است، اما موج انتقادات از دولت خیلی بالا رفته است. دلیل این میزان نقد از عملکرد دولت آقای رئیسی چیست؟ گفت: دلیل عمده این انتقادات ندانستن مبانی رفتار دولت آقای رئیسی است و دیگر آنکه، موضوع نوعی تخریب است و با قصد صدمه زدن به این دولت انجام می‌شود. به این معنا که نگذارند دولت کارش را درست انجام دهد. می‌خواهند فضای عمومی جامعه را علیه ایشان بشورانند. به نظر من جز این دو مورد دلیلی برای این کار وجود ندارد. چون دولت کارهای زیادی کرده، اقدامات خوبی انجام داده و قدم‌های خوبی برداشته است. هرگونه اقدامی که در مقابل این دولت صورت می‌گیرد، یا از جهالت یا از عداوت حکایت می‌کند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت توانست ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه ۱۴۰۰ را پر کند و ۵۴ هزار میلیارد تومان استقراض اول سال ۱۴۰۰  که توسط دولت قبلی به وجود آمده بود را جبران کند. ۲۰ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی را تامین کرده و برگرداند. 

وی تصریح کرد: دولت حدود ۷۰، ۸۰ یا ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی‌‌ای که از بابت سررسید اوراق ایجاد شده بود را پرداخت کرد. آن اوراقی که ماهانه سررسید می‌شدند. خب اینها را می‌بینند؟ نرخ تورم نزولی شده است. ارز روند کاهشی داشته است. همه اینها را نمی‌بینند؟ فقط بلدند چهار کالا را ببینند که قیمت‌های جهانی‌اش تغییر کرده و بر قیمت‌های داخلی تاثیر گذاشته است. این چندتا کالا را علم کردند و در اخبارشان، تحلیل‌هایشان و شعارهایشان درشت و بزرگنمایی می‌کنند. درحالی که روند مثبتی است. 

مصباحی مقدم گفت: اگر شما نگاه کنید، سال گذشته قیمت گندم در بازارهای جهانی ۴۵ درصد افزایش پیدا کرده است. الان با جنگ روسیه و اوکراین، بحران گندم در سراسر جهان مشاهده می‌شود. در واقع یک سوم گندم جهان را این دو کشور تهیه می‌کردند. امسال هم گندم مجددا افزایش قیمت پیدا کرده است. بعد انتظار دارند ماکارونی دو برابر، سه برابر نشده باشد. معلوم است بیشتر از این هم می‌شود. گرچه همین هم برای دولت قابل قبول نیست، اما چه کند؟ اما دولت باید از پس کدام یک از چاله‌هایی که ایجاد کرده‌اند، بربیاد؟

***

 آن چه قرار است از برجام عاید ایران شود هم اکنون تا حدی محقق شده است

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل بین الملل در خراسان نوشت: «مذاکرات احیای برجام پس از گذشت بیش از یک سال، متوقف شده است.  هر چند که قرار است انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا  فردا  به تهران بیاید تا بن بست به وجود آمده در مذاکرات شکسته شود.اما این سوال مطرح است که سفر مورا به تهران چه سودی می‌تواند داشته باشد در حالی که گره‌های توافق هسته‌ای در واشنگتن است و تا مقام‌های آمریکایی این گره‌ها را باز نکنند امیدی به احیای برجام نخواهد بود...

دولت آمریکا همچنان خواسته‌های فرا برجامی را از ایران طلب می‌کند، آن هم در حالی که خود، به اجرای تعهدات برجامی واشنگتن، تن نمی‌دهد. این وضعیت سبب شده است که چهار سال پس از خروج آمریکا از برجام و اجرای «سیاست فشار حداکثری» آینده همکاری آمریکا با این توافق در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

آمریکایی‌ها تصور می‌کردند بازگشت تحریم‌ها به همراه تهدیدات نظامی و امنیتی، در نهایت، ایرانیان را به تسلیم و پذیرش شروط واشنگتن وادار خواهد کرد. اما نتیجه این رویکرد به اذعان برخی از بلندپایه‌ترین مقامات دولت آمریکا مانند گفته‌های اخیر بلینکن شکست کامل بوده است. در هر حال ظاهرا مورا به تهران می‌آید اما به نظر نمی‌رسد که این سفر نتیجه‌ای در بر داشته باشد مگر این که او دست پُر باشد.

افزون بر این، شرایط تغییر کرده و جنگ در اوکراین سبب شده است تا نیاز به انرژی به شدت افزایش یابد،  تهران حتی اگر برجام هم احیا نشود نفت خود را می‌فروشد و حتی با قطع همکاری سوئیفت و تحریم بانک مرکزی پول نفت را دریافت می‌کند و در واقع آن چه قرار است از برجام عاید ایران شود هم اکنون این امتیازها   تا حدی محقق شده است و بنا بر این، این آمریکاست که باید در رفتار خود تجدید نظر کند و در این زمینه اروپا به دلیل نزدیکی به غرب آسیا و نیازهای امنیتی و نیاز مبرم به انرژی و همکاری اقتصادی با کشورهای این منطقه،  به آمریکا فشار آورد تا راهبرد شکست خورده فشار حداکثری را کنار بگذارد تا توافق هسته‌ای بار دیگر احیا شود. همچنین  به نظر می‌رسد شکنندگی و ناپایداری توافق هسته‌ای نسبت به قبل افزایش یافته است.

بنابراین حتی در صورت احیای توافق، حفظ اهرم‌های توانمندی هسته‌ای و امکان تسریع در بازگشت به شرایط پیش از توافق برای بازدارندگی در برابر بدعهدی‌های آمریکا و اروپا، امری ضروری است. البته مناسب است که سناریوهای احتمالی برای فروپاشی توافق نیز مدنظر قرار بگیرد.»

***

بازگشت به وین به تصمیمات آمریکا بستگی دارد

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفر مورا به تهران و جزئیات این سفر خاطرنشان کرد:‌ مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران و احیای برجام بین طرف‌های مذاکره‌کننده تا امروز بدون وقفه ادامه داشته است. مکثی در حضور در وین رخ داده ولی رد و بدل پیام‌ها از طریق هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در حال انجام است. سفر آقای مورا به تهران در هفته جاری بعد از تماس تلفنی اخیر آقای امیرعبداللهیان و آقای بورل انجام می‌شود. این به این معنا نیست که بعد از وقفه‌ای ایشان با پیام جدیدی می‌آید. پیام‌ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در حال رد و بدل شدن است.

خطیب‌زاده با بیان اینکه لازم بود با توجه به پیشنهاد آقای بورل و استقبال آقای امیرعبداللهیان دیداری حضوری انجام شود، افزود: مورا در این سفر با آقای باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین دیدار خواهند کرد. دستور کار گفت‌وگوها در تهران مشخص و روشن است و امیدواریم بتوانیم بعد از انجام این گفت‌وگوها نتیجه را بهتر اعلام کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار پرسش‌کننده درباره بدعهدی‌های آمریکا در اجرای تعهداتش و اتخاذ تصمیم سیاسی لازم گفت: سفر آقای مورا نشان می‌دهد که ما گفت‌وگوها را در مسیری که باید انجام شود همچنان پیگیری کردیم و به رغم اقدامات ضد دیپلماسی که بعضا توسط سنا و کنگره آمریکا انجام شده ایران و گروه ۱+۴ به مسیر دیپلماتیک و دستیابی به توافق خوب، پایدار و قابل اتکا متعهد بوده‌اند.

خطیب‌زاده تأکید کرد: ‌اگر همین امروز آمریکا تصمیم لازم را بگیرد و آنچه که از حقوق و جیب ملت ایران برداشته برگرداند، حقوق ضایع شده ملت ایران را بپذیرد و به آن احترام بگذارد می‌توانیم فردای بعد از بازگشت مورا به وین بازگردیم و توافق را جلو ببریم.

 

 

دیدگاه کاربران

راه۲۴۹۵۸۴۲۲۱:۱۹:۰۰ ۱۴۰۱/۲/۱۹
حسن فریدون برای چند دهمین بار ثابت کرد میتوان همزمان متهم و مجرم بود و دیگران را به همان جرائم متهم کرد!! _____ از منظر شیخ حسن ؛ میتوان رکورددار فاجعه‌‌ی تاریخ بود و در عین حال طلبکار بود!! او معتقد است میتوان آب خوردنِ یک ملت را به خیانت گره زد و آب را گِل آلود کرد و از آبِ گِل آلود ماهی گرفت!! وی به اثبات رسانده میتوان در جهت سیاست‌های یانکی‌ها و انگلیسی‌ها گام برداشت و سینه‌ی ریا برای مردم کشور چاک کرد!! او فکر میکند معیشت و اقتصاد یک ملت را میتوان فدای مطامع قبیله‌ای و مافیایی کرد و ژست عدالت گرفت!!
ناشناس۲۴۹۶۴۴۵۰۹:۵۰:۱۰ ۱۴۰۱/۲/۲۰
فایل صوتی جلسه‌ای با حضور علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ این روز‌ها در فضای مجازی منتشر شده است. در فایل صوتی حبیبی از دستور برای نپرداختن به مسئله گرانی‌ها در رادیو می‌گوید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس۲۴۹۶۵۱۲۱۰:۳۱:۲۶ ۱۴۰۱/۲/۲۰
4 سال پیاپی تورم افسار گسیخته داریم و مقصر اصلی اون اصلاح طلبان هستن و باید پاسخگو باشند.
ناشناس۲۴۹۶۴۵۰۰۹:۵۳:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۲۰
همین که کیهان حرف از تحریم ویزا میزنه و تضمین میخواد از امریکا یعنی تحریم‌ها کاغذ پاره نیست برادر
ناشناس۲۴۹۶۵۱۷۱۰:۳۳:۴۳ ۱۴۰۱/۲/۲۰
روحانی باید پاسخگو باشد چطور ترامپ بی هیچ هزینه ای از برجام خارج شد و تحریم ها را تشدید کرد ؟!
ناشناس۲۴۹۵۸۵۴۲۱:۲۴:۳۰ ۱۴۰۱/۲/۱۹
وزارت بهداشت که این همه به واکسن زدن تاکید می‌کند چرا اکثر مراکز واکسیناسیون را تعطیل کرده است؟
ناشناس۲۴۹۵۸۵۷۲۱:۲۵:۰۷ ۱۴۰۱/۲/۱۹
در روز جهانی قدس با وجودی که تازه نماز جمعه به اتمام رسیده بود، ایستگاه‌های مترو از حالت رایگان به حالت بلیطی تغییر کرد. چرا؟ شاید برخی کارت بلیط یا کارت بانکی برای خرید همراه نداشتند،‌ پول نقد هم که نمی‌گیرند؟
ناشناس۲۴۹۵۸۶۰۲۱:۲۵:۴۱ ۱۴۰۱/۲/۱۹
در تهران‌نو خیابان شهید حسینی قیمت نان سنگک گران نشده است ولی وزن آن کاهش یافته است. خمیر باید 650 گرم باشد و پس از پخت آن به 440 گرم برسد ولی نان 330 گرمی تحویل مشتری داده می‌شود. یعنی در قبال پرداخت پول 4 نان کمتر از 3 نان تحویل می‌گیری. نبود نظارت باعث شده برخی به راحتی درآمد خود را به حرام آلوده کنند.
ناشناس۲۴۹۵۸۶۲۲۱:۲۶:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۱۹
چرا عمل فلبوتومی (جایگزینی سرم به جای خون غلیظ زمینه‌ساز سکته‌های قلبی و مغزی) در هلال احمر با نرخ آزاد انجام می‌شود؟
ناشناس۲۴۹۶۰۳۹۲۳:۲۴:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۱۹
خواسته فرا برجامی آمریکا چیه که دائم می گید فرا برجامی اما نمی گید این درخواستها چی هست ؟!!
ناشناس۲۴۹۶۵۱۳۱۰:۳۲:۲۷ ۱۴۰۱/۲/۲۰
خواسته فرا برجامی زیاده خواهی امریکا در مباحث موشکی و منطقه ای است.
ناشناس۲۴۹۶۰۶۲۲۳:۳۷:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۱۹
جناب مصباحی کدام اجناس وکالا راسراغ دارید که دراین مدت کم قیمت شان اینقدر صعودی شده باشد
ناشناس۲۴۹۶۵۰۹۱۰:۳۰:۱۱ ۱۴۰۱/۲/۲۰
تورم فعلی نتیجه 10 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ 500 هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه در دولت قبل است.
ناشناس۲۴۹۶۵۲۱۱۰:۳۷:۱۶ ۱۴۰۱/۲/۲۰
ایشون هنوز ماکارونی ۸۵۰۰ تومانی را ۲۴۰۰۰ تومان نخریده با اصلا خرید نمیکنه و براش می آورند تا این حرفها را بزنه؟!
ناشناس۲۴۹۶۰۹۰۲۳:۵۸:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱۹
برجام خیانت بود که با غیرت های واقعی ایرانی زیر بار ان نمی رفتندچون دانش کشور را سد کردن تا تکه نانی بگیرند ولی.... /!!
علی پاکی۲۴۹۶۰۹۳۰۰:۰۰:۱۴ ۱۴۰۱/۲/۲۰
مردم می فهمن زمانیکه یارانه ۴۵۰۰۰ تومان بود دلار ۹۰۰ تومان بود یعنی ۵۰ دلار در ماه بودباید ۱۵۰۰۰۰۰ تومان بدهد تازه مثل دولت احمدی نزاد شود که از ان بد میگویید
ناشناس۲۴۹۶۵۰۵۱۰:۲۸:۳۰ ۱۴۰۱/۲/۲۰
وقتی ارزش پول ملی به یک دهم تقلیل یافت دولت قبل باید یارانه ها را 10 برابر افزایش می داد که نداد.
علی۲۴۹۶۱۴۷۰۱:۰۲:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۲۰
روحانی باید محاکمه بشود چون با آینده 80میلیون ایرانی بازی کرد
محمدآقا سوری۲۴۹۶۱۵۹۰۱:۱۲:۲۹ ۱۴۰۱/۲/۲۰
با سلام اینجانب خدمت مسؤلین عرض میکنم تا پاک دستی مسؤلین به خصوص نمایندگان مجلس هر چقدر ارز 4200 حذف کنید یا حذف نکنید هیچ مشکلی حل نخواهد شد و بدانید که مردم خیلی از شما داناتر هستن
رضا۲۴۹۶۱۸۵۰۲:۰۶:۰۴ ۱۴۰۱/۲/۲۰
نگذارید خسارت محض ظریف و روحانی دوباره تکرار شود.همه اشتباهات مضحک برجام که باعث چند برابر شدن تحریمها شد باید حذف شود،تعهد محکم بگیرید،
ناشناس۲۴۹۶۳۷۶۰۸:۵۳:۲۰ ۱۴۰۱/۲/۲۰
امریکا مگر دلش میخا برجام انجام شود امریکا فقط میخا بقا ما از بین ببرد نخبهای ما خارج کند که میکند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین