روایت مخبر از حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰/ ترمیم کابینه رئیسی لازم است؟/ دستمزد کارگران تغییری نمی کند

گروه سیاسی الف،   4010212046 ۴۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

روایت مخبر از حذف تدریجی ارز ۴۲۰۰/ ترمیم کابینه رئیسی لازم است؟/ دستمزد کارگران تغییری نمی کند

آمار کرونا در ایران

بنابر اعلام وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۹۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۲۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۱۴ نفر رسید.

آمار واکسیناسیون در ایران

طبق اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۸۳۲ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۷۶۹ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۴۰ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده اند.

بر این اساس مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۶۴۱ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته ۳۰ هزار و ۵۱۳ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

تزریق دُز چهارم واکسن کرونا در افراد بالای ۷۰سال ضروری است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای ۷۰ سال که بیش از ۳ ماه از واکسیناسیون دُز سوم آنها گذشته، لازم است، برای دریافت دُز نوبت چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

کمال حیدری در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: تزریق دز چهارم واکسن کرونا در اسفندماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد و افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان و کسانی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند در اولویت دریافت این نوبت هستند.

وی اظهارداشت: کادر بهداشت و درمان نیز برای تزریق دز چهارم کرونا باید بیش از ۴ ماه فاصله زمانی از دریافت نوبت سوم آنها گذشته باشند و بیماران دچار نقص ایمنی بدن نیز بعد از ۳ ماه از واکسینه شدن دز سوم، ملزم به دریافت دز چهارم هستند.

حیدری تصریح کرد: امسال برای عموم جامعه یک نوبت واکسیناسیون نیز داریم و کسانی که هنوز موفق به دریافت دز سوم واکسن نشده اند، درخواست می شود هر چه سریع تر به مراجعه به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

***

روایت مخبر از حذف تدریجی ارز 4200

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه تمام بخش ها و وزارتخانه های دولت سیزدهم مأموریت دارند تا در دستگاه های متبوع خود، برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برنامه ریزی دقیقی را به صورت روزانه دنبال کنند، گفت: متاسفانه ارز ۴۲۰۰ به یک کانون فساد در کشور منجر شد ولی اجرا و مدیریت صحیح طرح حذف ارز ترجیحی می تواند اثرات بسیار مثبت و بزرگی برای اقتصاد کشور در نسل های کنونی و آینده به جای بگذارد. 

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰ گام برداشته است و امیدواریم با همکاری قوای سه گانه و کمک های مردم بتوانیم این طرح بزرگ نوسازی اقتصاد کشور را با موفقیت اجرایی کنیم.

دکتر مخبر با تأکید بر اینکه دولت برای اثرات حذف ارز  ۴۲۰۰ تومانی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم را پیش بینی کرده است، گفت: باید تمام اقشار جامعه، نخبگان و رسانه های مختلف در جریان چگونگی و اثرات مثبت اجرای این طرح قرار گیرند تا نگرانی در سطح جامعه پس از اجرای این طرح وجود نداشته باشد. 

معاون اول رییس جمهور همچنین به برنامه دولت برای کمک به مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر پس از اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه کشور اشاره و تصریح کرد: دولت به عنوان کمک مالی مبلغی را که تنها برای خرید کالا استفاده می شود برای واریز به حساب بانکی اقشار مختلف در نظر گفته تا در این صورت علاوه بر کمک و از بین بردن اثرات حذف ارز ۴۲۰۰، از تورم و افزایش پایه پولی و نقدینگی در کشور نیز جلوگیری شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به تغییر قیمت برخی کالاها در کشور ادامه داد: این گرانی ها دلایل مختلفی دارد که علاوه بر مشکلات انباشته شده از گذشته و دلایل ساختاری ، می توان به برخی مصوبات و الزامات در بودجه ، موضوعات مرتبط با ارز ترجیحی، بالا رفتن قیمت های جهانی برخی کالاهای اساسی، موضوع ۹ درصد ارزش افزوده، تغییر عوارض گمرکی و نیز تحولات بین المللی در منطقه به ویژه جنگ اکراین اشاره کرد که دیگر کشورها را نیز متاثر ساخته است. 

دکتر مخبر تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل برخی از مسایل داخلی از جمله اجرای تدریجی حذف ارز ۴۲۰۰ بر روی برخی کالاها قیمت برخی کالاها در کشور افزایش داشته و با وجود افزایش ۷۰ درصدی قیمت ها در سطح جهانی اما خوشبختانه فراوانی کالاهای اساسی در کشور وجود دارد. 

***

ترمیم کابینه رئیسی لازم است؟

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره سفرهای استانی رئیس جمهور به همشهری آنلاین گفت: «[سفرهای استانی]بدون تردید در کوتاه مدت باعث افزایش سرمایه اجتماعی خواهد شد. چون در کوتاه مدت، مردم احساس می‌کنند دولت مسائل آنها را درک می‌کند و می‌فهمد و  در عمل و صحنه اجرایی مناطق و استانها چنین حسی وجود خواهد داشت. این مسئله خیلی برای افکار عمومی و بازسازی اعتماد عمومی موثر است اما در دراز مدت، اگر اقدامات در حد انتظارات نباشد، نتیجه برعکس خواهد داشت. این اعتمادی که جلب شده و دولت باید مراقب اعتمادی که جلب کرده است، باشد.»

ایمانی در پاسخ به این سوال که «آیا گذشت ۹ماه، زمان کوتاهی برای استیضاح وزرا نیست؟» گفت: «به نظرم زمان کوتاهی نیست. شرایط کشور به گونه‌ای نیست که ما ۲سال  برای وزیر ناکارآمد زمان صرف کنیم. تا بعد هم بحث استیضاحش مطرح شود. ضمن اینکه وقتی نمایندگان به این جمع‌بندی برسند که این وزیر اگر ۱۰ سال دیگر هم باشد به همین صورت عمل خواهد کرد، چه بهتر که زودتر استیضاح شود. پس به نظر من زود نیست. 

در مورد بحث استیضاح هم فکر می‌کنم این اتفاق دیر یا زود خواهد افتاد و برخی وزرا توسط مجلسیان استیضاح خواهند شد. و البته بهتر می‎‌دانم آقای رئیس‌جمهور خودشان در این زمینه پیش قدم شوند. اگر واقعا به این جمع‌بندی رسیده ‌اند که برخی از وزرا کارآمدی لازم را ندارند، خود آقای رئیس جمهور این امور را تغییر بدهند  و نه تنها هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید که حتی بهتر هم خواهد شد.»

***

دستمزد کارگران تغییری نمی کند

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، شایعه تغییر حقوق کارگران را تکذیب کرد و گفت: مصوبه حداقل دستمزد ۱۴۰۱ شورای عالی کار تغییر نمی‌کند و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورای عالی کار را به همه نهادها و بنگاه‌های اقتصادی ابلاغ کرده است.

«علی‌حسین رعیتی‌فرد» در واکنش به برخی اخبار درباره احتمال تغییر مصوبه شورای عالی کار در زمینه افزایش حقوق کارگران در ۱۴۰۱ اعلام کرد: این مصوبه قانونی و لازم الاجراست.

وی با تأکید بر اینکه خبر تغییر در مصوبه شورای عالی کار را رد می‌کنیم، افزود: آقای رئیس جمهور تأکید داشتند که مراقبت شود و بازار کار رصد شود تا تعدیلی صورت نگیرد.

 وی تصریح کرد: اگر قرار به تغییر مصوبه شورای عالی کار باشد باید در جلسه شورا مطرح شود، هیچ تصمیمی نمی‌تواند مصوبه شورای عالی کار را نقض کند.

پیش‌تر محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد بود که احتمال بازنگری در تعدیل افزایش حقوق کارگران وجود دارد و احتمالا این موضوع در جلسه سران قوا نیز مطرح شود.

***

ادعای روزنامه آمریکایی درباره پیشنهاد جدید اروپا به ایران درباره مذاکرات وین

به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارش خود درباره وقفه ایجاد شده در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران به نقل از دیپلمات‌های غربی مدعی شد که مقامات اروپایی در حال آماده شدن برای اعمال فشار جدید در مذاکرات وین به منظور حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستند و قصد دارند یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد اتحادیه اروپا را در تلاش برای خروج از بن‌بست در مذاکرات وین به تهران بفرستند.

به ادعای وال استریت ژورنال، این دیپلمات‌ها همچنین می‌گویند: انریکه مورا هماهنگ کننده مذاکرات وین به ایران گفته است که آماده است برای عبور از بن‌بست ایجاد شده در مذاکرات، به تهران برود و با مقامات ایران رایزنی کند اما تهران هنوز پاسخی نداده و از او دعوت نکرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش ادعایی خود ‌آورده است: در هفته‌های اخیر به دلیل درخواست ایران مبنی بر حذف نام سپاه پاسداران از فهرست آمریکایی سازمان‌های تروریستی، مشکلاتی پیش آمده است چراکه هر دوحزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا با چنین اقدامی مخالف هستند و به‌علاوه خشم متحدان سنتی واشنگتن را نیز برانگیخته است.

همچنین به گفته این دیپلمات‌ها، اروپا می‌خواهد بار مسئولیت را مجدداً بر دوش ایران بیندازد و مشخص کند که مذاکرات ممکن است به پایان برسد مگر اینکه تهران راهی برای خروج از این بن‌بست بیابد. به همین منظور، انریکه مورا قصد دارد ایران را متقاعد کند که متن توافق را بدون حذف نام سپاه از فهرست مذکور نهایی کند و این موضوع را به زمانی در آینده موکول کند.

به ادعای وال استریت ژورنال، این دیپلمات‌ها می‌گویند که اگر ایران پیشنهاد دیگری برای گرفتن امتیاز ارائه دهد واشنگتن آماده بررسی آن است و به‌علاوه هیچ مذاکرات گسترده دیگری درباره توافق هسته‌ای وجود نخواهد داشت.

***

واکنش رضا کیانیان به حاشیه های سفر پرویز پرستویی به آمریکا

رضا کیانیان با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرامش خطاب به فردی که با سوالات مکررش باعث آزار پرستویی شده بود نوشت:

«سلام آقای سام رجبی.

من صفحه شما را دیدم و نوشته‌هاتان را خواندم. می‌خواهم به جمله‌ای از خودتان اشاره کنم و بعد ادامه دهم.

«دلیل این همه دروغ و فساد نبود دموکراسی و آزادیست»

تا آن‌جا که من می‌دانم یکی از پایه‌های دموکراسی «آزادی بیان» و «آزادی عقیده» است. بشمارید چند دین و مذهب در آمریکا در کنار هم وجود دارند! چند نوع پناهنده سیاسی و اجتماعی از همه جای دنیا آن جا زندگی می‌کنند؟ همان‌جا وقتی از کسی پرسشی می‌کنید و طرف نمی‌خواهد پاسخ دهد، حق ندارید پرسش‌تان را تکرار کنید. حتی پلیس هم حق ندارد پرسش را تکرار کند. تا زمانی که وکیل طرف بیاید.

اگر به دموکراسی معتقدید اجازه دهید هر کس عقیده خودش را داشته باشد. بازجویی نکنید و اگر از کسی پرسشی دارید و طرف نمی‌خواهد جواب دهد، اصرار نکنید. به همین سادگی و به همین دردآوری.

دموکراسی خیلی سخت است. تحمل مخالف، بسیار مشکل است. من ویدئوی دوم را گذاشتم که یادآوری شود گاهی به عقاید دیگران احترام نگذاشتید. ویدئوی شما و آقای پرستویی هم همین‌طور است.

به عقاید ایشان احترام نمی‌گذارید و بارها پرسش‌تان را تکرار می‌کنید. اگر حکومتی بر مبنای عقاید شما برپا شود مطمئنید آن زمان همه آزادند؟ مطمئنید آن زمان همه می‌توانند عقاید خودشان را داشته باشند؟

یا فقط به خودی‌ها آزادی می‌دهید و بقیه را از میدان به در می‌کنید؟ البته ناسزا می‌گویید و تحقیر می‌کنید. آیا اگر به قدرت برسید، چه می‌کنید؟ مطمئنید مخالفان‌تان را به زندان نمی‌اندازید؟ چون نوشته بودید اسامی مخالفان‌تان را یادداشت و جمع‌آوری می‌کنید برای همان روز.»

***

واکنش به خبر بازجویى موساد از عضو سپاه قدس در ایران

نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشت: « «بی‌بی‌سی فارسی» ساعاتی پیش در مطلبی با عنوان «گزارشی از یک طرح ترور؛ موساد عامل نیروی قدس را در خاک ایران بازجویی کرده است» به نقل از منابع صهیونیستی مدعیِ بازداشت یک عضو نیروی قدس سپاه و بازجویی او توسط عوامل موساد در داخل خاک ایران شد!

در این گزارش ادعا شده که سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی فردی را در «داخل خاک ایران» بازجویی کرده و از او اعتراف گرفته که دستور ترور یک اسرائیلی در ترکیه، یک آمریکایی در آلمان و یک روزنامه‌نگار در فرانسه را از نیروی قدس داشته است!

در این گزارش تصویر فردی ناشناس همراه با صدایی تایید نشده منتشر شده که می‌گوید دستور داشته سه عملیات ترور برای جمهوری اسلامی انجام دهد.

این جوسازی و دروغ‌پردازی ناشیانه که با صحنه‌گردانی بی‌بی‌سی فارسی رقم خورده در حالی است که رژیم صهیونیستی طی هفته گذشته به ویژه روزهای پیش و پس از روز جهانی قدس زیر فشار شدید افکار عمومی جهان در خصوص جنایت علیه فلسطینیان قرار گرفته است.

تحولات این روزها که نقطه اوج خود را در داخل سرزمین‌های اشغالی به ویژه کرانه باختری و اراضی ۱۹۴۸ شاهد بود، دولت مستأصل «نفتالی بنت» را بر آن داشته تا با فرافکنی و انتشار اخبار مضحک به نوعی بار این فشار را ولو به صورت مقطعی از خود دور نماید.

در این میان؛ علاوه بر سخنرانی ویژه سردار سلامی فرمانده کل سپاه که به صورت زنده در میان اهالی غزه ایراد شد، سخنرانی سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در مشهد مقدس که در آن به نفوذ پهپادهای مقاومت به داخل اراضی اشغالی اشاره و پوشالی بودن سامانه گنبد آهنین را به رخ صهیونیست‌ها کشید، بیشترین تاثیر را به‌دنبال داشت...

بی‌شک دروغ‌پردازی مذکور که آبروی نداشته‌ی بی‌بی‌سی فارسی را نیز به حراج گذاشت، تلاشی ناشیانه و غیر مستند برای ایجاد انحراف در اذهان عمومی و کاهش فشارهای داخلی علیه دولت مجعول صهیونیستی است.»

***

شکایت سهامدار اصلی بانک آینده رد و رای به نفع بانک مرکزی صادر شد

مرکز رسانه قوه قضائیه اعلام کرد:  ۱۵ آذر ماه سال گذشته بود که بانک مرکزی در نامه‌ای حق رأی مجموع ۶۰.۲ درصد از سهام مازاد بر سقف تعیین شده مجاز برای مالک واحد بانک آینده را به وزارت اقتصاد تفویض کرد.

پس از این اقدام بانک مرکزی، سهامدار اصلی بانک آینده به مصوبه بانک مرکزی اعتراض می‌کند و خواستار لغو آن و صدور دستور موقت می‌شود.

شعبه ۳ دیوان عدالت اداری در اوایل دی ماه  ۱۴۰۰ در رسیدگی به این شکایت براساس مفاد مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری بدون ورود به ماهیت موضوع، قرار قبولی دستور موقت را صادر می‌کند و این دستور موقت نیز در همان تاریخ توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد اجرایی می‌شود.

پس از طی این فراز و نشیب حالا مشخص شده است، اخیرا شعبه ۳ دیوان عدالت اداری، پس از بررسی اسناد، مدارک و ادله ابرازی طرفین شکایت و با مستند قرار دادن قوانین جاری،  اقدام به صدور رأی در این پرونده نموده است.

در رای نهایی شعبه ۳ دیوان عدالت اداری همچنین آمده است: با توجه به اینکه دلیل اثباتی کافی بر خلاف قانون بودن مصوبه شورای پول و اعتبار و نیز گزارش و نامه های مورد شکایت ، اقامه نشده است و تخلفی از قوانین و مقررات احراز نمی گردد، حکم به رد شکایت شاکیان صادر می نماید و در خصوص شکایت شاکی به طرفیت بانک آینده با عنایت به اینکه بانک مزبور در عداد بانک های خصوصی و غیر دولتی می باشد و در زمره مراجعی نمی باشد که وفق ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری دعوی به طرفیت أنها قابل استماع در دیوان عدالت اداری باشد به استناد مواد ۱۰ و ۱۷ قانون اخیرالذکر قرار رد شکایت صادر می نماید. 

***

«رتبه بندی معلمان» از کمیته تدوین آیین نامه به هیأت دولت ارجاع شد

به گزارش ایرنا، مهدی اسماعیلی نماینده مردم میانه با تأکید بر اینکه تلاش ما به عنوان نمایندگان مردم این بود که مطالبات معلمان را در آیین نامه اجرایی لحاظ کنیم، ادامه داد: در حال حاضر کار تدوین آیین نامه اجرایی در کمیته تدوین آیین نامه به پایان رسیده و نسخه نهایی آیین نامه به هیأت دولت ارجاع شده است.

اسماعیلی یادآور شد: قرار است سازمان‌هایی همچون سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه و سایر نهادهای تخصصی و کارشناسی دولت در رابطه با نسخه نهایی آیین نامه اجرایی اظهار نظر کارشناسی داشته باشند و نهایتا آیین نامه برای تصویب به صحن هیأت دولت ارجاع شود.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اضافه کرد: انتظار داریم بخش‌های مختلف دولت هرچه سریع‌تر اظهار نظر کارشناسی خود را انجام داده تا در هفته معلم با نهایی شدن آیین نامه اجرایی، قانون رتبه بندی در مسیر اجرایی خود قرار گیرد و کام معلمان شیرین شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۸۷۸۵۶۲۱:۳۶:۲۲ ۱۴۰۱/۲/۱۲
سابقه این چند ماه نشون داده شما در بحث مدیریت بازار و تنظیم قیمت ها به شدت ضعف دارین و این موضوع در باب حذف ارز ترجیحی به شدت خودش و نشان تواهد داد همین الانش هم ملت اکثرا نا راضی هستن
ناشناس۲۴۸۸۲۵۸۱۱:۵۵:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
تازه قصد دارند بورس، بانک، نظام ارزی،........ را هم جراحی کنند!!!
ناشناس۲۴۸۸۳۰۴۱۲:۴۴:۳۹ ۱۴۰۱/۲/۱۳
تورم فعلی دستپخت دولت بی کفایت قبلی است.
ناشناس۲۴۸۸۴۶۵۱۶:۲۰:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
البته كه مسئولين ما نگران بلندمدت نيستند وبرنامه اي هم ندارند همه حداكثر همان هشت ساله
ناشناس۲۴۸۷۸۷۰۲۲:۰۰:۴۹ ۱۴۰۱/۲/۱۲
علت رفتن پرویز پرستویی و امثالم به آمریکا برای چیست؟ وقتی آنجا می روند باید به سوالات پاسخگو باشند.
ناشناس۲۴۸۸۲۴۱۱۱:۳۹:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
آیا از این به بعد ماکارونی هم توسط «سامانه بازرگام» توزیع خواهد شد!!!!!!!!
ناشناس۲۴۸۸۳۳۲۱۳:۱۶:۱۴ ۱۴۰۱/۲/۱۳
روحانی قرارگاه مرغ تشکیل داده بود اما حتی قیمت مرغ و تخم مرغ را نتوانست کنترل بکند !
ناشناس۲۴۸۹۹۰۸۱۶:۳۶:۴۷ ۱۴۰۱/۲/۱۵
اسحاق هم رییس ستاد زولبیا و بامیه و پشمک بود ولی نتوانست نرخ انرا کنترل کند
ناشناس۲۴۸۸۲۴۲۱۱:۴۱:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
هر روز که برجام به تعویق می افتد، کشور حداقل 200 میلیون دلار خسارت می بیند.
ناشناس۲۴۸۷۸۷۷۲۲:۱۰:۲۸ ۱۴۰۱/۲/۱۲
بعد از ترکیه، آذربایجان هم حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای روسیه بست.
ناشناس۲۴۸۷۸۷۸۲۲:۱۴:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۱۲
افزایش یک شبه قیمت ماکارونی به 3 برابر، به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
ناشناس۲۴۸۸۲۳۲۱۱:۳۱:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
آن هم بعد از اینکه رییس جمهور دستور دادند کالاها گران نشوند!
ناشناس۲۴۸۸۲۳۷۱۱:۳۵:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۳
اهمیتش کمتر از 3 برابر شدن قیمت بنزین در دولت قبل نیست. با اینکه مسئولان جدید قول داده بودند که یک شبه کالایی را به شدت گران نکنند.
ناشناس۲۴۸۸۳۱۷۱۲:۵۶:۰۹ ۱۴۰۱/۲/۱۳
عزیزم چند ماه هست حرف از حذف ارز رانتی هست و این عمل جراحی اول کار یک کمی درد دارد ولی بعدا راحت می شوید و درمان
ناشناس۲۴۹۰۹۸۹۱۵:۵۷:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱۶
یادش بخیر جراحیِ زمان دکتر محمود
ناشناس۲۴۸۸۲۴۰۱۱:۳۸:۰۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
آیا بیشتر از این می توان به قول ها و وعده و وعیدهای مسئولان نسبت به ثبات قیمتها و عدم گران شدن کالاها اعتماد کرد؟
دبیر انجمن صنعت بسته بندی:۲۴۸۷۸۸۳۲۲:۲۴:۲۰ ۱۴۰۱/۲/۱۲
در سال 1993 سرانه سالانه مصرف گوشت قرمز مردم چین 5 کیلوگرم بود که الان این عدد به 53 کیلوگرم رسیده. این در حالی است که سرانه مصرف گوشت قرمز مردم ایران اکنون به زیر 3 کیلوگرم در سال رسیده است.
ناشناس۲۴۸۸۳۰۶۱۲:۴۶:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۱۳
انموقع که میگفتین با روحانی تا 1400 باید فکر این روزها را میکردین .
ناشناس۲۴۸۷۸۹۴۲۲:۴۷:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۱۲
فقط این وسط کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری بخت برگشته چه گناهی دارند
ناشناس۲۴۸۷۹۲۰۲۳:۲۰:۵۶ ۱۴۰۱/۲/۱۲
این معلم ها هم شورش را در اوردند
ناشناس۲۴۸۸۲۱۳۱۱:۰۴:۲۳ ۱۴۰۱/۲/۱۳
معلم با حقوق 5 میلیون در ماه چه کار کند؟
ناشناس۲۴۸۷۹۷۲۰۰:۳۶:۱۸ ۱۴۰۱/۲/۱۳
اگر کاملا این ارز حذف می شد یعنی بدون شارژر کردن کارت چند ماه آینده تورم خیلی پایین می آمد ولی چون پول می دهند این پایین آمدن تورم دیرتر رخ می دهد حذف این ارز کاملا علمی و درست در رفاه مردم هست هرچند نبودش در ظاهر بد حساب می اید
ناشناس۲۴۸۷۹۹۳۰۱:۰۶:۲۴ ۱۴۰۱/۲/۱۳
بانک آینده دو مرحله قرعه کشی حساب های قرض الحسنه خود را انجام نداده است و حقوق صاحبان حساب قرض الحسنه را تضییع کرده است اگر دستگاه های نظارتی به این مهم ورود نکنند مشتریان بانک راسا نسبت به مجازات مسولین این بانک اقدام خواهند کرد
ناشناس۲۴۸۸۰۸۰۰۸:۱۲:۵۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
سه تا بسته ماکارونی ۱۰۲ هزار تومن؟! ........
ناشناس۲۴۸۸۲۱۱۱۱:۰۳:۴۴ ۱۴۰۱/۲/۱۳
قرار گذاشته بودند که تحریم ها را به معیشت گره نزنند!
ناشناس۲۴۸۸۳۱۴۱۲:۵۴:۵۴ ۱۴۰۱/۲/۱۳
از دادن ارز 4200 سوال کن که با سرکوب آن اقتصاد را نابود کردن که الان مجبور هستند حذف کنند تا دوباره اقتصاد درست شود
ناشناس۲۴۸۸۳۳۳۱۳:۱۷:۰۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند.
ناشناس۲۴۹۰۸۵۶۱۳:۰۶:۴۵ ۱۴۰۱/۲/۱۶
دولت جدید بی اطلاع بود از مشکلات که وعده انتخاباتی میداد چند روزه مشکلات حل میشه کاری نداره؟
ناشناس۲۴۸۸۳۰۲۱۲:۴۳:۴۰ ۱۴۰۱/۲/۱۳
من 3 تا بسته ماکارونی خریدم 20 هزار تومان شد دروغ نگوئید.
ناشناس۲۴۸۸۳۳۰۱۳:۱۵:۰۱ ۱۴۰۱/۲/۱۳
ماکارونی بسته 6 هزار تومان بود حالا 3 برابر بشه میشه 18 هزار تومان سه بسته میشه 54 هزار تومان .
ناشناس۲۴۸۸۰۹۵۰۸:۳۵:۱۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
اگر قيمت ارز ٤٢٠٠ توماني را به بهانه فساد حذف كنيد و بجاي آن به بيش از بيست هزار تومان برسانيد مطمن باشيد دوباره به بهانه فساد به قيمتي بالا تر مي رسانيد اداره كشور و كشور داري كار دشوار است
ناشناس۲۴۸۸۰۹۸۰۸:۳۶:۳۸ ۱۴۰۱/۲/۱۳
محمدرضا مرتضوی، رییس انجمن آردسازان ایران: امسال باید ۲۰ میلیون تن واردات غلات داشته باشیم. هیچ‌وقت تا این اندازه وابسته به واردات غلات نبوده‌ایم.
ناشناس۲۴۸۸۱۱۴۰۸:۵۷:۵۶ ۱۴۰۱/۲/۱۳
همينطور تدريجي ومداوم كالاهم دارد گران ميشود
ناشناس۲۴۸۸۳۰۵۱۲:۴۵:۴۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
4 سال پیاپی تورم داریم و مقصر اصلی اون اصلاح طلبان هستن.
ص _ ن۲۴۸۸۱۷۲۱۰:۳۱:۵۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
قابل توجه ، رژیم صهیونسیتی از درون پوسیده شده و در حال محو شدن پیش می رود ، به دلیل اینکه جنایات زیادی را مرتکب شده است از جمله قتل عام زنان و کودکان بی گناه فلسطین مظلوم .
ناشناس۲۴۸۸۵۵۹۱۸:۵۲:۳۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
گفتین که تحریم ها اثر نداره صد رحمت به روحانی
ناشناس۲۴۸۸۶۰۰۲۰:۰۵:۴۶ ۱۴۰۱/۲/۱۳
رییسس با روحانی چه فرقی کرده؟ هردو افزایش قیمت ها با شیب ملایم را وعده داده اند تا مردم یکباره شوکه نشوند.
ناشناس۲۴۸۸۶۱۴۲۰:۲۹:۳۳ ۱۴۰۱/۲/۱۳
افزایش ۳برابری قیمت ماکارونی در عرض یک روز چه ربطی به دولت قبلی یا جنگ اوکراین دارد مردم را چی فرض کردید
ناشناس۲۴۸۸۶۶۲۲۱:۲۶:۰۱ ۱۴۰۱/۲/۱۳
وای به حال بازنشستگان ،۷۰درصد گرانی به قول شما جهانی ،وبی تدبیری دولت قبل ، فرافکنی نکنید توجیه بی جا نکنید
جواد۲۴۸۸۶۸۵۲۱:۴۷:۳۵ ۱۴۰۱/۲/۱۳
تا زندگی تمام مردم را به زیر صفر نبرید رازی نمی‌شوید
عبدالله۲۴۸۸۷۲۱۲۲:۲۹:۱۲ ۱۴۰۱/۲/۱۳
جنگ جهانی اول آذوقه ایران خوراک سربازان انگستان شد الان خوراک ایرانیان از کشور خارج می‌شود آرد وخاویار و محصولات کشاورزی دلال‌ها سود می‌برند درمیان دلال‌ها وزیرو وکیل و آقازاده به طمع ارز وجود دارند آقایان نظامی تمام مرزها راببندید نگذارید آذوقه مردم خارج شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین